دولت کانادا با مشارکت مردم در پروژه های زیرساخت سرمایه گذاری می کند

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 29470 نفر 1396/06/14
دولت کانادا با مشارکت مردم در پروژه های زیرساخت سرمایه گذاری می کند
دولت کانادا با مشارکت مردم در پروژه های زیرساخت سرمایه گذاری می کند
همه ساله سرمایه گذاری های فروانی در بخش های مختلف کانادا انجام می گردد ،اما با نگاه دولت کانادا به رشد بیشتر هنوز پتانسیل های فراوانی وجود دارد، لذا مردم (افراد مقیم یا غیر مقیم دارای تمایل به اقامت) با مشارکت یا سرمایه گذاری در بخش های مورد نظر دولت کانادا میتوانند با بانک های کانادایی مشارکت نمایند.

مدل مشارکت عمومی – خصوصی و بانک سرمایه گذاری جدید کانادا (CIB) ابزارهای نوآورانه‌ای هستند که به دولت این کشور کمک می‌کند تا نیازهای زیربنایی و زیرساختی را با وجود محدودیت‌های مالی تأمین کند.
به گزارش شورای کانادا در همکاری های دولتی- خصوصی( PPP)، دولت‌های کانادا در دهه آینده به سرمایه گذاری در زیرساخت های این کشور متعهد هستند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

در این زمینه دولت فدرال به تنهایی ۱۸۶ میلیارد دلار برای پروژه‌های جدید و کلیدی از حمل و نقل عمومی و خدمات بهداشتی و درمانی تا مسکن اجتماعی و تأسیسات تصفیه آب اختصاص داده است. اما با شکاف زیربنایی کانادا که در حدود ۱ تریلیون دلار تخمین زده شده است، واضح است که دولت‌های کانادا قادر به پرداختن به این کسری نیستند.

بنابراین ضروری است بخش خصوصی نقش بیشتری را در طراحی، ساخت، تأمین مالی، تعمیر و نگهداری، بهره برداری و در برخی موارد حتی مالکیت پروژه‌های آینده این کشور بازی کند؛ در نتیجه مهم است که ابزار موجود در اختیار دولت‌ها را برای مشارکت دادن بخش خصوصی و سرمایه های عمومی شناخت تا اطمینان حاصل شود که این مشارکت‌ها بهترین بازده ممکن را در سرمایه گذاری‌های بخش دولتی ایجاد می‌کنند.

انجام ۲۶۰ پروژه به ارزش ۱۲۲ میلیارد دلار در کانادا با سرمایه مردم

به گفته کارشناسان کانادایی، الگوهای مشارکت عمومی – خصوصی (PPP) طی ۲۵ سال گذشته به عنوان راه حلی در این زمینه توسعه داده شده است. در حال حاضر نیز بیش از ۲۶۰ پروژه در سراسر کشور با این الگو در حال انجام است و ارزشی بالغ بر ۱۲۲ میلیارد دلار دارد. در این الگو مردم برای انجام پروژه های بزرگ در کنار دولت سرمایه گذاری می کنند و از سود آن بهره می برند.

بررسی ها نشان می دهد که مشارکت عمومی – خصوصی (PPP) در کانادا موفق به تأمین زیرساخت های مورد نیاز عمومی شده است؛ زیرساخت هایی که ممکن است در غیر این صورت ساخته نشود. در این مدل انتقال مالکیت به شرکای خصوصی وجود ندارد و این مدل خصوصی سازی نیست. اما از سرمایه های عمومی در آن استفاده می شود تا پروژه به بهره برداری برسد و عموم مردم نیز به ازای سرمایه گذاری سود دریافت می کنند.

ایجاد یک بانک برای تسهیل سرمایه گذاری مردم در پروژه های زیرساختی

بانک سرمایه گذاری جدید کانادا (CIB) برای فروش دارایی‌های مهم فدرال با استفاده از سرمایه های عمومی طراحی شده است. به گفته وزاری دارایی و زیربنایی کانادا، این بانک برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های مولد ایجاد شده است.

مدل مشارکت عمومی- خصوصی و بانک سرمایه گذاری جدید کانادا (CIB) ابزارهای نوآورانه‌ای هستند که به دولت این کشور کمک می‌کند تا نیازهای زیربنایی و زیرساختی را با وجود محدودیت‌های مالی تأمین کند.

تحقیقات مستقل نشان می‌دهد که PPP ها از زمان آغاز فعالیت خود باعث شده اند دولت‌های کانادا بیش از ۲۷ میلیارد دلار در بودجه خود صرفه جویی کنند و در هر سال ۱۱۵ هزار شغل ایجاد شود.

منبع: شورای کانادا در همکاری های دولتی- خصوصی( PPP)
telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن