نرخ بهره بانک در کانادا بازهم افزایش پیدا کرد

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 23828 نفر 1396/10/28
نرخ بهره بانک در کانادا بازهم افزایش پیدا کرد

نرخ بهره بانک در کانادا بازهم افزایش پیدا کرد!

طبق گزارش اتاوا،بانک مرکزی کانادا دوباره دست به افزایش بی سابقه نرخ بهره زد. این سومین افزایش طی سال گذشته است در بار اول از 0.5 درصد به 0.75 درصد و سپس به 1درصد و هم اکنون به نرخ 1.25% افزایش پیدا کرده است که بالاترین نرخ از سال 2008 می باشد. سه بانک RBC – TD – CIBC نرخ بهره خرید ملک بلند مدت فیکس 5ساله خود را امروز 18 ژانویه 2018 افزایش دادند. پیش بینی ها نشان می دهد ماهانه 100دلار کانادا به میزان اقساط وام خانوارهای کانادایی اضافه خواهد شد.
دولت کانادا دلیل اینکار را رشد بیشتر اقتصادی عنوان کرده است، طبق گزارش این بانک، اقتصاد این کشور به دلیل افزایش خرید خانوارها تنومند شده است؛ ضمن اینکه زمان بندی افزایش نرخ بهره بانکی باید حساب شده باشد. اقتصاد کانادا بهترین عملکرد را در میان گروه هفت دارد و بر اساس آخرین گزارش‌های GDP، رشد اقتصادی این کشور بسیار بالاست. در ماه ژوئن 2017، رشد اقتصادی کانادا ۰٫۳ درصد بود، که موجب شد رشد فصلی GDP کانادا از ۳٫۷ درصد سالانه به ۴٫۵ درصد برسد. این سریع‌ترین رشد اقتصادی کانادا از سال ۲۰۱۱ بوده است.
همه اینها باعث تقویت دلار کانادا خواهد شد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
این افزایش همچنین بر بازار مسکن شهر های تورنتو، ونکوور، مونترال تاثیر خواهد گذاشت و احتمالا باعث کاهش قیمت خواهد بود.
وقتی نرخ بهره بالا برود، دلار کانادا قویتر خواهد شد. در آنصورت صنایع صادراتی نفع زیادی نمیبرند. چون خریداران خارجی برای دلار کانادا باید قیمت بیشتری بپردازند و اجناس کانادایی در بازارهای خارجی گرانتر خواهدشد و رقابت را از دست میدهند. از طرف دیگر شرکتهایی که بیشتر به واردات متکی هستند وضع بهتری خواهندداشت، چون با دلار کانادایی قویتر، اجناس بیشتری خریداری میکنند. بزرگترین تأثیر افزایش نرخ بهره بانکی، روی زندگی افرادی خواهد بود که وامهای با نرخ متغیر دارند. وامهای مسکن با نرخ متغیر و «لاین آوکردیت»ها، که همه نرخ متغیر دارند و وامهای دانشجویی بیشتر متأثر خواهند شد.
این مساله بر روی نرخ وام های برنامه های مهاجرتی نظیر برنامه سرمایه گذای کبک نیز تاثیر گذار خواهد بود.
همیشه در کانادا و امریکا مسکن رو به رشد نبوده است و بسیاری از تازه واردان به کانادا تجربه خرید ملک در 30 سال گذشته را نداشته که کاهش 30درصدی و رشد 50 درصدی و ... را ببیند.
طبق صحبت های Stephen Poloz رئیس بانک مرکزی کانادا؛ با وجود مشاهده نشانه‌های مثبت، نسبت به آینده مذاکرات NAFTA نگران است. آمریکا، کانادا و مکزیک اختلاف‌نظرهای زیادی در زمینه این تفاهم‌نامه دارند و کانادا نیز هفته گذشته نسبت به نقض تعهدات آمریکا در تجارت بین‌المللی اعتراض کرده بود. همه سیاست های دوگانه رئیس جمهور جدید آمریکا باعث ایجاد تغییرات شده است که کانادا برای دوری از آن راهکارهای خوبی را در نظر گرفته است.
نرخ بهره کانادا از 4درصد در سال 2008 به 0.5 درصد در سال 2009 کاهش پیدا کرد و بین سال های 2010 تا 2015 حدود 1 درصد بود در سال 2016 به نیم درصد و هم اکنون 1.25 درصد می باشد.
در حال حاضر بیشتر اقتصاد کانادا به جای درامد زایی از حوزه خرده فروشی و مسکن به سوی صادرات و سرمایه گذاری طی 3سال باقیمانده از ریاست جمهوری ترامپ پیش خواهد رفت.

canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
اکرم1396/11/04
سلام خدمت شما. من دندانپزشک 45 ساله هستم. ایا امکان دارد از طریق تحصیل dental hygiene در کالجهای معتبر تورنتو ، اقدام به مهاجرت کنم. میزان موفقیت این شرایط چقدر است؟
  • گنجی
  • 1396/11/11
خیر معمولا چون زمان زیادی از اخرین بار تحصیل گذشته و سن بالا رفته شانس کمی برای ویزا دارید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن