گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان است

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 12487 نفر 1398/01/15
گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان است

گرمایش زمین در کانادا دو برابر سریعتر از باقی جهان است

نتایج یک پژوهش تازه نشان می‌دهد شتاب گرمایش زمین در کانادا دو برابر بیشرت از باقی نقاط جهان بوده است.

گزارش تازه سازمان محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی سبب شده میانگین افزایش دمای زمین در این کشور از متوسط مقدار جهانی آن بیش از دو برابر بیشتر باشد.


دمای میانگین کانادا از سال 1948 تاکنون 1.7 درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرده حال آنکه بنا بر تحقیقات موسسه گودار وابسته به ناسا دمای زمین به شکل میانگین از سال 1880 تا کنون0.8 درجه سانتیگراد بیشتر شده است.

 
پژوهشگران در این گزارش هشدار داده‌اند که پیامدهای این افزایش دما «بازگشت‌ناپذیر» بوده، نقش «عوامل انسانی» در پدید آمدن این حالت آشکارا از «عوامل طبیعی» بیشتر بوده است.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

کاترین مک‌کِنا، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا اعلام کرد «تغییرات اقلیمی جدی است و باید اکنون دست به عمل بزنیم.»

این درحالی است که جولی گلن‌فاند، کمیسیونر محیط زیست و توسعه پایدار این کشور، با انتقاد از دولت کانادا اعلام کرد اقدامات دولتی برای مقابله با تغییرات اقلیمی به‌هیچ وجه کافی نبوده است.

وی نوشت: «برای چندین دهه، دولت‌های فدرال کانادا در هدف کاستن از گازهای گلخانه‌ای ناکام مانده‌اند.» وی افزود: «این امر باید تغییر کند.»
 

پژوهش اخیر همچنین پیش‌بینی می‌کند که افزایش سطح آب دریاها به افزایش سیلاب‌های ساحلی بیانجامد، گرمای شدید هوا در تابستان بسیار بیشتر پیش خواهد آمد و این امر خطر خشکی هوا و آتش‌سوزی در طبیعت بیشتر می‌کند و برعکس از میزان سردی‌های شدید هوا کاسته خواهد شد.

از دیگر آثار مخرب گرمایش زیاد زمین در کانادا این خواهد بود که بارش سالانه برف همچنان در این کشور کمتر و بارش باران بیشتر خواهد شد.

آب اقیانوس‌های پیرامون کانادا نیز گرمتر و اسیدی‌تر شده و از میزان اکسیژن آن نیز کاسته شده است امری که حیات آبزیان را به خطر خواهد انداخت.
کارشناسان سازمان ملل می گویند بشر برای محدودسازی میزان گرمایش کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد باید در روند زندگی خود تغییراتی «سریع» و «بی سابقه» ایجاد کند.

مجمع بین المللی تغییرات آب و هوایی در گزارشی 400 صفحه ای نسبت به پیامدهای افزایش بیش از 1.5 درجه ای دمای کره زمین هشدار داده است. بنا به اعلام کارشناسان سازمان ملل موج گرما، خشکسالی و وقوع سیل بر اثر طوفان های شدید از جمله تبعات افزایش بیش از 1.5 درجه ای دمای کره زمین خواهد بود.


 بنا به این گزارش محدودسازی میزان افزایش دمای کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد برای ساکنان کره زمین و اکوسیستم (زیست بوم) طبیعی کره زمین «به وضوح سودبخش» خواهد بود.

در حالی در گزارش مجمع بین المللی تغییرات آب و هوایی به افزایش 1.5 درجه ای دمای کره زمین اشاره شده است که کشورهای مختلف در توافق پاریس در سال 2015 بر سر محدودسازی افزایش دمای کره زمین به دو درجه سانتیگراد به توافق رسیده بودند.

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش خود تاکید کرده اند که در صورت ادامه روند کنونی افزایش 1.5 درجه ای دمای کره زمین بین سالهای 2030 تا 2052 محقق خواهد شد.

مجمع بین المللی تغییرات آب و هوایی هشدار داده است که پیامدهای افزایش بیش از 1.5 درجه ای دمای کره زمین می تواند «برگشت ناپذیر» باشد. از جمله این پیامدها نابودی برخی از گونه های جانوری و گیاهی است.

در گزارش کارشناسان سازمان مل متحد از بیش از شش هزار تحقیق در مورد تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین استفاده شده است.


telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن