نظر عموم مردم کانادا در زمینه مهاجران و مهاجرت

بازدیدکنندگان : 13409 نفر 1398/02/18
نظر عموم مردم کانادا در زمینه مهاجران و مهاجرت

 نظر عموم مردم کانادا در زمینه مهاجران و مهاجرت

بر طبق تحقیقات انجام شده اکثریت مردم کانادا همچنان دیدگاه مثبتی به مهاجرت دارند و بر این باورند که می توان جامعه ای پویا و اقتصادی قوی با وجود مهاجران جدید داشت.
یافته های موسسه پژوهشی نگاه مردم در بهار 2019 نشان می دهد که دیدگاه کانادایی ها در مورد مهاجرت نسبت به مطالعه قبلی آنان که در  اکتبر 2018 انجام شده  به طور قابل ملاحظه ای پایدار و مثبت بوده است. 
این تحقیق هر شش ماه طی مصاحبه ای با 2000 کانادایی در مورد دیدگاه های آنها در مورد مهاجرت انجام می شود.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که در دو دهه گذشته، احساسات مثبت در مورد چنین مسائلی بسیار بیشتر از نظرات منفی بوده و مهاجرت بر اقتصاد کانادا تاثیر بسزایی داشته و در کل تاثیر مثبتی بر کشور داشته است.
این نظرسنجی در کل نشان می دهد مسائلی چون اقتصاد، تغییرات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی و مسائل مربوط به دولت بیشترین دغدغه کانادایی ها را تشکیل می دهند و در مقایسه با این مسائل، مهاجرت در پایین لیست قرار دارد و تنها سه درصد از کانادایی ها مهاجرت را مهمترین نگرانی امروز کشورشان می دانند.   
این نتایج در مقایسه با نظرسنجی جدید Gallup در مورد افکار عمومی در ایالات متحده که مهاجرت را به عنوان نگرانی بالا در سطح ملی به مقامات دولتی گزارش میدهد، قابل تامل است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
 
- 59٪  مردم کانادا در جواب به سوال : آیا مهاجران زیادی در کشورشان هستند پاسخ " خیر " داده اند
این عدد نسبت به تحقیق ارائه شده در اکتبر 2018 رشد داشته است و تنها 3% از مردم با آن موافق بوده اند.
کانادایی هایی که در چهار ایالت آتلانتیک (نزدیک کبک) و استان بریتیش کلمبیا کانادا زندگی می کنند مثبت ترین دیدگاه را به مهاجرت دارند و به حضور مهاجران دید مثبت داشته اند و این عدد نسبت به تحقیق قبلی 7% افزایش داشته است.
نگرش های مثبت نیز در مورد تاثیر اقتصادی مهاجرت نیز از 76 درصد در ماه اکتبر گذشته به 77 درصد در ماه جاری افزایش پیدا کرده است. استان اونتاریو در این زمینه مثبت نگرترین بوده است، که تقریبا 80 % از پاسخ دهندگان با این بیانیه که "به طور کلی، مهاجرت تأثیر مثبتی بر اقتصاد کانادا دارد" موافق بودند و استان آلبرتا نگرش ضعیفی به این مسئله داشته و70% از پاسخ دهندگان با آن موافقت کرده اند.
 
سن، تحصیلات و میزان درآمد فاکتورهای موثر بر این نگرش ها هستند
این تحقیق نشان می دهد که نظر افراد با توجه به سن، تحصیلات و میزان درآمد آنها تغییر می کند، کانادایی های جوانتر، کانادایی های تحصیل کرده و کسانی که درآمد خود را "مناسب" می دانستند دید بهتری به مهاجرت داشتند.
کانادایی هایی که  بیش از 60 سال سن داشتند، دیپلم نداشتند و با مشکلات مالی مواجه بودند دیدگاه های منفی بیشتری به این مسئله  داشتند. 
احزاب مختلف فدرال کانادا نیز نظر های متفاوتی در این زمینه داشتند. سه چهارم طرفداران حزب لیبرال و حزب سبز مخالف بودند که سطح مهاجرت بیش از حد بالا است و این رقم به ترتیب 89 و 84 درصد افزایش یافته است و معتقد بودند که مزایای اقتصادی مهاجرت بسیار بالاست. در میان حامیان حزب دموکرات جدید، 86 درصد موافقت کردند که مهاجرت تأثیر مثبت اقتصادی داشته است. فقط کمتر از نصف (49 درصد) طرفداران حزب محافظه کار کانادا می گویند که سطح مهاجرت بسیار زیاد است. با این حال، دو سوم طرفداران حزب محافظه کار موافقت کردند که مهاجرت به اقتصاد کانادا کمک می کند.
 
- نگرانی ها برای ادغام مهاجران در جامعه 
این نظرسنجی نشان می دهد که نیمی از کانادایی ها بر این باورند که مهاجران به راحتی با شرایط خو گرفته و در جامعه حضور پیدا می کنند و نیم دیگر بر این باور بوده اند که مهاجران به طور کامل توانایی این کار را ندارند.
تعداد افرادیکه فکر میکنند مهاجران دیر با جامعه ادغام می شوند در آتلانتیک کانادا کاهش یافته است و به 41 درصد رسیده، و همچنین در مانیتوبا و ساسکاچوان  به 46 درصدرسیده است. استانهایی که بیشترین نگرانی را در این زمینه به خود اختصاص داده بودند، کبک با  56 درصد  و آلبرتا با  55 درصد رای بودند که دلیل آن ها دانش زبان است. 
بیش از نیمی از کانادایی ها - 53 درصد – باور دارند که مهاجران سخت تر از مردمی که در کانادا متولد شده اند کار میکنند. 
در زمینه تاثیر کلی مهاجرت، موسسه تحقیقاتی Environics گفته 45 درصد کانادایی ها بر این باورند که مهاجرت کانادا را به مکان بهتری تبدیل کرده  و تنها 15 درصد گفته اند که مهاجرت کانادا را خراب کرده است.یک سوم کانادایی ها نیز معتقدند که مهاجرت  هیچ گونه اختلاف خاصی ایجاد نکرده است  و هفت درصد هیچ نظری نداشته اند.
در کل کانادایی ها روی خوشی نسبت به مهاجران دارند و تحقیقات نشان می دهد از هر 10 کانادایی 8 تن از آنها بر این باورند که با مهاجران برخورد خوبی شده و مردم و جامعه با آنها خوش برخورد هستند. این نظرسنجی در سراسر کانادا همین آمار را نشان می دهد.
 
با عضویت در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام کانادا می توانید از اخبار و شرایط کانادا روزانه با خبر شوید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن