انتخابات و آینده مهاجرت کانادا

بازدیدکنندگان : 16348 نفر 1398/03/07
انتخابات و آینده مهاجرت کانادا

انتخابات و آینده مهاجرت کانادا
 

انتخابات فدرال کانادا در سال 2019 چگونه می تواند بر مقوله مهاجرت و برنامه اکسپرس اینتری تاثیر بگذارد؟
نظرسنجی ها نشان می دهد محافظه کاران از لیبرال ها پیشی خواهند گرفت، که از سال 2015 تغییرات قابل توجهی را نیز ارائه کرده اند.
کانادایی ها در ماه اکتبر در نظر سنجی انتخابات دولت جدید فدرال شرکت خواهند کرد که این امر ممکن است منجر به ایجاد تغییراتی در زمینه سیاست های مهاجرتی فعلی کانادا شود.
سه حزب عمده سیاسی کانادا عبارتند از: حذب لیبرال یا همان آزادیخواه، حزب محافظه کار کانادا و حزب دموکرات جدید (NDP) که همگی در زمینه منافع مهاجرت اقتصادی اتفاق نظر دارند اما رویکردهای متفاوتی دارند که می تواند بر سیاست های مهاجرتی تاثیر گذار باشند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
لیبرال ها، در زمینه سیاست های مهاجرتی کانادا مسیری را اتخاذ کرده اند که آنها را به طور فزاینده ای با سیاست های فعلی ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی متفاوت کرده است. در میان سیاست های آنان افزایش جمعیت مهاجرتی که تا سال 2021 منجر به پذیرش 1 میلیون مهاجر خواهد شد و نرخ مهاجرت کشور را به 1% جمعیت شهروندانش میرساند دیده میشود.
دقیقا مانند اسمشان، لیبرال ها سیاست های مهاجرتی را برای دریافت شهروندی کانادا آزادانه تر و راحت تر کرده اند ازجمله کاهش زمان پرونده ها، اصلاح قوانین معاینات پزشکی و تاکیید بر اتحاد خانواده ها.
در طی چهار سال حضور لیبرال ها، تغییرات مهمی در جهت بهبود سیستم برنامه اکسپرس اینتری ایجاد شده که در پی آن استخر مجازی کاندیداهای این برنامه بر پایه سه دسته اصلی – نیروی ماهر فدرال ، نیروی ماهر تجاری فدرال و تجربه تحصیلی یا کاری کانادایی بررسی می شود.
 
از اواخر سال 2015 که لیبرال ها به قدرت رسیدند ، دعوتنامه های بسیاری برای کاندیداهای اقامت دائم کانادا و برنامه های استانی و برنامه اکسپرس اینتری ارسال شده است این عدد از 33.782 دعوت نامه در سال 2016 به 86.023 دعوت نامه در سال 2017 و 89.800 در سال 2018 رسیده که رشد مثبت و قابل ملاحضه را نشان می دهد.
 
لیبرال ها همچنین تغییرات قابل توجهی در سیستم امتیاز بندی که جایگاه کاندیداها را در استخر مجازی مشخص میکند ایجاد کرده اند، همچنین امتیاز پیشنهاد شغل از کارفرمای کانادایی را کاهش داده اند. این در حالیست که پیشنهاد شغلی برای واجد شرایط بودن ضروری نیست اما به کسانیکه پیشنهاد شغلی با ارزیابی بازار کار کانادایی را دریافت کرده اند 600 امتیاز اضافی داده می شود، که گرفتن دعوت نامه و دریافت اقامت دائم کاندیدا را بدون در نظر گرفتن امتیازات دیگر وی تضمین می کند. با این حال، منتقدان اظهار داشتند این رویکرد، بیشتر به جذب نیروی کار با مهارت متوسط و با حقوق کم پرداخته تا به جذب نیروی کار با پتانسیل بالا که در نهایت سود اقتصادی بیشتری را برای کانادا به ارمغان می آورد. در نتیجه در اواخر سال 2016، لیبرال ها برای حل این نگرانی ها امتیاز پیشنهاد شغلی را به حداکثر 200 امتیاز کاهش دادند.
 
این تغییر امتیاز به نفع کاندیداهایی شد که نمره بالایی در فاکتورهای سن، مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی، سطح تحصیلی و سابقه کاری داشتند. در نهایت به طور کلی همه این فاکتورها 600 امتیاز اصلی این برنامه را تشکیل می دهند. به این صورت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در گزارش سال 2017 برنامه اکسپرس اینتری اعلام کرد : امتیازات اضافی مربوط به کار با امتیازات دسته بندی اکسپرس اینتری هماهنگ شده است و این بدین معناست که اگر کاندیدایی دارای پیشنهاد کاری باشد می بایست به سطح قابل قبولی از دیگر امتیازات برای دریافت دعوت نامه رسیده باشد. به یمن این تغییرات کاندیداهای نیروی ماهر فدرال به 400 درصد در سال 2017، افزایش یافت. 
 
اداره مهاجرت اعلام کرد کم کردن امتیاز پیشنهاد کار تغییر اساسی در مشاغل نیز ایجاد کرد در سال 2016، مشاغل مربوط به غذا و آشپزی در میان پنج شغل اصلی بودند که کاندیداها از طریق آن ها دعوت می شدند اما در سال 2017، رتبه چهارم و پنجم خود را به حسابرسان مالی و حسابداران و دستیاران اداری داده و در نهایت به ترتیب به رتبه 28 و 14 نزول کردند.
 
- حذب محافظه کاران
اگر محافظه کاران در ماه اکتبر برنده شوند، ایجاد تغییرات در سیاست مهاجرتی کانادا محتمل است. طبق آمارها و پیش بینی ها هم اکنون محافظه کاران 6% از لیبرال ها جلوتر هستند.
محافظه کاران می گویند سیستم مهاجرتی مورد نظر  آنها "منصفانه، منظم و دلسوزانه" خواهد بود که تاکیید آن بر توانایی مهاجرین برای مستقل شدن و پاسخ گویی به بازار کار کانادا است.
 میشل رملل، منتقد محافظه کار مهاجرت به کانادا، اوایل این ماه به خبرنگاران گفت:" ما به طور مستقیم تعداد و مهارت های افرادی که می خواهند به دلایل اقتصادی وارد کانادا بشوند را به نیاز اقتصاد کانادا می پیوند خواهیم داد. "
 
تاکیید بر مهاجرت اقتصادی از اصلی ترین سیاست های اقتصادی محافظه کاران در بین سال های 2006 تا 2015 بود که منجر به معرفی سیستم اکسپرس اینتری در سال 2015 شد. اما نکته اینجاست که محافظه کاران تا کنون نگفته اند که می خواهند خط مشی لیبرال هارا در مورد برنامه اکسپرس اینتری تغییر دهند یا خیر. اما گروهی از آنها که منتقد لیبرال ها هستند می گویند که اهداف مهاجرت باید در سیاست و تولید ریشه داشته باشد.
 
- حزب دموکرات جدید (NDP)
سومین حزب بزرگ سیاسی کانادا، NDP، که رویکردی چپگرایانه دارد برای تلاش هایش برای سلامت و مراقبت جهانی برای تمامی کانادایی ها معروف شده است. در حالی که اعضای این حزب هرگز دولت تشکیل نداده اند، می توانند تعادل قدرت را در دست گرفته  و در نتیجه به شکل گیری سیاست مهاجرتی کمک کنند. هرچند هنوز جزئیات رویکرد های خود را در این زمینه مطرح نکرده اند اما دیدگاه این حزب در خصوص مهاجرت به طور خاص بر ایجاد موقعیت های مطلوب برای مهاجران خصوصا در زمینه اتخاد خانواده های آنان است. 
 
- حزب سبز
اگر چه این حزب تنها دو کرسی در مجلس کانادا دارد، دستاوردهای انتخاباتی اخیر حزب سبز کانادا می تواند در ماه اکتبر شگفت انگیز باشد.اولویت سیاست های حزب سبز در زمینه مهاجرت بر این ایده استوار است که کانادا "یک کشور منصف و بازاست که دیدش نسبت به مهاجران اینگونه است که آنان منابع باورنکردنی توانایی و پتانسیل برای کشور کانادا هستند.در میان دیگر سیاست هایشان، حزب سبزی ها می گوید که قصد دارند معیارهای واقع بینانه ای برای مهاجران بر اساس فرصت های شغلی موجود ایجاد کنند .
سبزها همچنین جوامع حرفه ای را برای حذف موانع غیر ضروری برای شناخت افراد حرفه ای تشویق می کند.
 
کانادا در طول چهار سال گذشته به عنوان رهبر مهاجرت در دنیا ظاهر شده است، موقعیتی که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.
برنامه اکسپرس اینتری و برنامه های استانی، رکوردهای زیادی را در این سالها شکسته است و در سه سال آینده به رکوردهای جدیدی دست خواهد یافت. کمبود نیروی کار در سراسر کشور و حمایت گسترده مردم از مزایای اقتصادی مهاجرت به این معنی است که این موقعیت احتمالا حفظ خواهد شد.
 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن