کانون وکلای کانادا برنامه مهاجرت به استان کبک باید منظم تر باشد

بازدیدکنندگان : 11410 نفر 1398/05/09
کانون وکلای کانادا برنامه مهاجرت به استان کبک باید منظم تر باشد

- کانون وکلای کانادا: "برنامه مهاجرت به استان کبک باید منظم تر باشد" 

برنامه مهاجرت نیروی متخصص کبک کانادا

به گفته کانون وکلای کانادا سیستم دسترسی به اقامت دائم کبک از طریق نیروی متخصص کبک باید تسهیل کننده باشد، نه مبهم و غیر قابل پیش بینی.    از این رو این کانون نامه ای به کمیته روابط شهروندی ارسال کرده است و گروهی از نمایندگان پارلمان مسئول بررسی سوالات مربوط به مهاجرت شده اند.  این مطلب نیز به جهت پاسخ گویی به دعوت نامه هایی است که در ماه ژوئن توسط وزارت مهاجرت کبک صادر شده اند و شامل نقطه نظرها و نکاتی است که دولت استان برای راهنمایی در بازه زمانی 2020-2022 ارائه کرده است. در مطلب منتشر شده در تاریخ 18 ژوئیه، وکلای کانادایی کبک اظهار داشته اند که مخالف تصمیمات دولت Legault درباره برنامه تجربه کبکی PEQ تا تاریخ 1 نوامبر 2019 هستند. برنامه ای که به فارغ التحصیلان خارجی به سرعت گواهی انتخاب کبک یا همان CSQ  و اقامت دائم اعطا می کرد. به گفته انجمن، این تصمیم که به بی ثباتی PEQ و عدم اطمینان دانشجویان خارجی آموزش دیده در کبک منجر می شود می بایست توسط وزارت از میان برداشته شود و در هیچ موردی نباید گسترش یابد.  زیرا افرادیکه در کبک تحصیل میکنند در جامعۀ کبکی ادغام شده و مهارت های زیادی را در بازار کار به ارمغان خواهند آورد.

از سوی دیگر این وکلا کنسل کردن قریب به 4000 پرونده نیروی ماهر کبک را به همراه کنسل کردن برنامه PEQ برای افرادیکه هم اکنون تحت ویزای موقت در کبک هستند را محکوم کردند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

در ماه ژوئن گذشته دولت کبک قانون 9 را تصویب کرد که منجر به لغو ده ها هزار درخواست مهاجرت برنامه نیروی ماهر کبک  شد. که در این میان 3700 نفر از این افراد که پرونده ارسال کرده بودند در حال حاضر در کبک هستند. البته برنامه سرمایه گذاری کبک و برنامه کارآفرینی کبک همچنان متقاضی م پذیرد و روند قابل قبولی را دارد. و تنها برنامه ای در کانادا است که بلافاصله به اقامت ختم میشود.
 
این وکلا معتقدند حتی اگر برای این افراد تا ژانویه 2020 دعوت نامه آریما ارسال گردد باز هم به صورت کاملا ناعدلانه این افراد می بایست کل پروژه خود را از نو آغاز کنند ضمن اینکه هیچ یک از مدارک آنان نیز بازگشت داده نخواهد شد.!
وکلای کانادایی خواهان این هستند که که وزارت مهاجرت موضع خود را در مورد اسناد اصلی و یا برابر اصلی را که برای درخواست CSQ ارسال شده مشخص کنند زیرا بازگشت این مدارک هیچ گاه تایید نشده است.
آنان همچنین به دلیل نبود شفافیت و انسجام در ساز و کار سیستم مدیریتی آریما ابراز تاسف کرده اند.در حقیقت، بسیاری از سوالات همچنان حول محور همین پرونده های الکترونیکی است که تقریبا یک سال پیش آغاز به کار کرده و هدف آن مدیریت برنامه نیروی ماهر کبک بوده است. سوال دیگر وکلا در مورد تعداد دعوت نامه هایی است ماهانه یا سالانه بر حسب یک سری از معیار ها صادر می شود.
سوال دیگر این است که چرا سیستم آریما مانند سیستم اکسپرس اینتری این امکان را نمی دهد که افراد خود را امتیازی بندی کنند و بدانند که آیا واجد شرایط هستند یا خیر.
تمامی این ابهامات شرایط نامطمئن و غیر قابل پیش بینی برای کاندیداهایی ایجاد کرده است که می خواهند برای زندگی خود برنامه ریزی کنند و همچنین شرایط را برای کارفرمایانی که می خواهد نیرو بگیرند سخت کرده است.
علاوه بر این وکلای کانادایی به شدت خواستار افزایش تعداد مهاجرین برای رفع نیاز نیروی کار استان هستند و عدد 49500 تا 52500 تا سال 2022 را "به طور قابل ملاحظه ای ناکافی" می دانند.
طبق گفته انجمن، این افزایش تازه آنها را به سطوح 2017 تا 2018 می رساند و همچنان زیر آستانه مهاجرت قرارداد کانادا-کبک قرار دارد و بر ای از بین بردن کمبود قابل توجه نیروی کار کافی نخواهد بود.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن