تغییر تصمیم دولت کبک در مورد برنامه PEQ

بازدیدکنندگان : 12706 نفر 1398/08/15
تغییر تصمیم دولت کبک در مورد برنامه PEQ

خبر تکمیلی: دولت کبک با توجه به حجم اعتراض متقاضیان علی الخصوص دانشجویان و کارگران مشغول به کار در کبک ، کلیه تغییرات منتشر شده در متن زیر را کنسل نمود و از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

تغییر تصمیم دولت کبک در مورد برنامه PEQ

همانطور که در خبرهای قبل اعلام کردیم ، اداره مهاجرت کبک تغییراتی را در برنامه های سال 2020 ایجاد کرد که یکی از آنها برنامه اقامت بعد از تحصیل و کار در کبک به نام PEQ بود. طبق قانون جدید افراد باید در رشته های خاصی تحصیل کرده یا همسران آنها هم دانش زبان فرانسه را کسب کنند.

طی روزهای گذشته گروه های دانشجویی و افراد متاثر از این قانون که عموما دانشجو و کارگران خارجی مقیم کبک بودند از وزیر مهاجرت تقاضای تغییر این قانون را نموده و اقدام به تجمع اعتراضی کردند. همچنین وکلا و حقوق دانان و اعضا انجمن مهاجران نیز به این قانون اعتراض کرده و خواستار لغو ان شدند.
امروز صبح(چهارشنبه) دولت از این قانون عقب نشینی کرد و اعلام نمود که دانشجویان و کارگرانی که قبل از نوامبر 2019 ویزای خود را برای ورود به کانادا کسب کرده اند شامل این محدودیت رشته های نخواهند شد.

از چهره های سرشناس این اعتراض ، استاد دانشگاه مونترال آقای بنجیو بود که حضورا برای تغییر در این قانون نزد نخست وزیر کبک رفت.
طبق آمار سال گذشته بیش از 10900 نفر با برنامه پی ای کیو  اقامت کانادا را دریافت کرده اند آنها دارای CSQ و از دانشجویان بین المللی دانشگاه های کبک بودند. زمان صدور CSQ برای پرونده های مورد قبول دانشجویی و کار در این برنامه کمتر از 20 روز بود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

وزیر جوان مهاجرت کبک و دولت او در مورد این قوانین فعلی مورد نکوهش خبرنگاران و جامعه کبکی قرار گرفته اند و احتمال تغییر در بعضی از این قوانین خواهد بود.
طبق نظر وزیر مهاجرت پذیرش و اعطا CSQ کبک با توجه به نیاز بازار کار تعیین می شود و طی آن همه ساله لیست جدیدی از رشته های اعلام خواهد شد. مثلا در این لیست جدید و در مقطع دکتری فقط افراد تحصیل کرده در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، روان پزشکی، دامپزشکی و چشم پزشکی می توانند سی اس کیو کبک را دریافت کنند. همچنین باید دارای مدرک فرانسه برابر CLB7 باشند یا در دانشگاه فرانسوی زبان تحصیل کرده باشند. اما طبق بیانیه امروز دولت کبک این قانون برای افراد با ویزای ورود بعد از 1 نوامبر 2019  معتبر خواهد بود و شامل افراد قدیمی نخواهد شد.

telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
دکتر حمید1399/03/19
جناب آقای دکتر گنجی
همیشه اخبار شما را مطالعه می کنم و خواستم تشکر کنم. به لطف شما اقامت ما انجام شد.
  • گنجی
  • 1399/03/27
آقای دکتر سلامت و موفق باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن