ویزای C11 چیست؟

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 1698 نفر 1401/09/24
ویزای C11 چیست؟
به صورت خلاصه ویزای کار IMP کانادا بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA را ویزای C11 می نامند.
 اگر به دنبال جاب آفر هستید ولی LMIA ندارید این روش مناسب شما خواهد بود. طبق قانون کانادا نیروی کار خارجی که می خواهد در کانادا کار کند می تواند بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار در شغل مورد نظر خود کار کند. 
LMIA ارزیابی تاثیر بازار کار زمانی انجام می شود که کارفرمای کانادایی برای رفع کمبود نیروی کاری به دنبال استخدام نیروی کار خارجی است. دولت کانادا به دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به بعضی از این نیروهای کار خارجی اجازه می دهد که بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار کار در کانادا کار کنند.  

 

انواع ویزای کار کانادا

از طریق برنامه زیر نیروهای کاری خارجی می توانند بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار که به اختصار LMIA نامیده می شود در کانادا کار کنند این برنامه در خدمت منافع گسترده اقتصادی و فرهنگی کانادا است طبق توضیحاتی که آقای گنجی در ادامه ارائه می دهند این برنامه چهار گروه دارد:

 

گروه اول: ویزای کار imp مفید برای بخش دولتی کانادا 

هدف این برنامه دادن ورک پرمیت به نیروهای کاری خارجی است که دسترسی محدودی به بازارهای کاری کانادا دارند و ورود آنها به کانادا میتواند باعث بهبود رقابت در دانشگاهها و رشد اقتصادی کانادا شود.
برنامه ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هم در این گروه قرار می گیرد. 
از طریق ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی، به دانشجویان خارجی که در موسسات تعیین شده کانادا تحصیل کرده اند ویزای کاری آزاد که 3 سال اعتبار دارد می دهند تا بدون پیشنهاد شغلی برای کارفرمای مورد نظر خود در کانادا کار کنند. 
ورک پرمیت این برنامه حداکثر تا سه سال اعتبار دارد اما اعتبار واقعی بستگی به مدت دوره آموزشی دارد که متقاضیان از آن فارغ التحصیل شده اند. 
دولت کانادا از طریق این برنامه ورک پرمیتی که نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارد را ارائه می دهد. 
از طریق ویزای کار IMP گروه اول، به همسر دانشجویان تمام وقت و نیروهای کاری خارجی نیز ویزای کار آزاد می دهند. 

 

گروه دوم: ویزای کار imp با سود قابل توجه برای کانادا 

راه دومی که نیروهای کاری خارجی می توانند در کانادا بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار کار، کار کنند این است که کار آنها مزایای اجتماعی و فرهنگی برای این کشور داشته باشد. به نیروهای کاری خارجی که کار آنها مزایایی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای شهروندان و افراد مقیم دائم کانادا دارد و فرصت هایی برای افزایش مهارت کانادایی ها را ایجاد می کند ورک پرمیت می دهند. 
نکته ای که آقای گنجی بر آن تاکید دارد این است که سود پیشنهادی یک تبعه خارجی برای کانادا از طریق کارش باید قابل توجه باشد ، به این معنی که باید مهم یا قابل توجه باشد . آفیسر معمولاً به نظر کارشناسان معتبر سفارت، مدارک و همچنین هرگونه شواهد عینی ارائه شده در اینترنت استناد می کنند . سوابق گذشته یک متقاضی ویزای کار imp نشانگر خوبی برای سطح موفقیت اوست مانند موارد زیر:
  •  سابقه تحصیلی رسمی یعنی متقاضی ویزای کار imp مدرک دیپلم یا گواهینامه از یک موسسه آموزشی مربوط به کار خود را دارد. 
  •  مدارکی از کارفرمایان قبلی که نشان می دهد که متقاضی 10 سال یا بیشتر در شغلی که برای آن به کانادا آماده است تجربه کاری دارد. 
  •  آیا متقاضی جوایز ملی یا ثبت اختراع را داشته است. 
  •  مدارکی که نشان می دهد متقاضی در سازمانهایی عضو بوده که باید مهارت اعضای آن افزایش پیدا کند.
  •  آیا متقاضی در مقام قضاوت دیگران بوده است. 
  •  مدارکی که نشان دهنده به رسمیت شناختن دستاوردها و مشارکت های قابل توجه در این زمینه توسط سازمانهای دولتی یا انجمن های حرفه ای یا تجاری است.
  •  مدارکی مبنی بر مشارکت علمی یا علمی متقاضی در این زمینه
  •  انتشارات تالیف شده توسط متقاضی ویزای کار imp  در نشریات دانشگاهی یا صنعتی.
  •  آیا متقاضی نقش مدیر را در سازمانی معروف داشته است یا خیر. 

ویزای کار imp با سود قابل توجه برای کانادا به چند دسته تقسیم می شود:
برنامه کارآفرینان خود اشتغال: کارآفرینان خصوصی که می خواهند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنند، باید مالکیت انحصاری یا مالکیت اکثریت کسب و کار را داشته باشند و باید ثابت کنند که این کسب و کار سود قابل توجهی برای کانادایی ها دارد. 
نقل و انتقالات درون شرکتی ICT: این برنامه یکی از زیرمجموعه‌های IMP کانادا می‌باشد که برای افرادی مناسب است که قصد انتقال به شعبه کانادایی شرکتی را دارند که در حال حاضر در آن کار می‌کنند. شرکت فعلی باید معروف و بزرگ باشد.
مهاجران برنامه مهاجرت استانی به عنوان کارآفرین: هر مهاجری که از طریق برنامه مهاجرت استانی به کانادا می آید به عنوان یک کارآفرین است. 

 

گروه سوم: ویزای کار imp  با استخدام متقابل

قراردادهای استخدامی متقابل به کارگران خارجی اجازه می دهد تا زمانی که کانادایی ها فرصت های کار متقابل مشابهی در خارج از کشور دارند، در کانادا استخدام شوند.  
هدف این برنامه ارائه ورک پرمیت به نیروهای کاری خارجی است که در کانادا کارهایی را انجام می دهند که باعث ایجاد و حفظ روابط بین المللی شده و فرصت های شغلی را برای شهروندان کانادایی در دیگر کشورها فراهم می کند. 
براساس این برنامه نیروهای کاری خارجی که می خواهند در کانادا کار کنند می توانند بدون ارزیابی تاثیر بازار کار و با توجه به توافق نامه های بین المللی بین کانادا و دیگر کشورها برای کار به این کشور می آیند، ویزا کسب کنند و طبق آن کانادایی هایی که در کانادا متولد شده اند هم می توانند در دیگر کشورهای جهان کار کنند. دو نمونه را در زیر اشاره می کنیم:

موافقت نامه های مبادله ای آمریکا-مکزیک-کانادا CUSMA: با توجه به توافق نامه های بین المللی و از سال 2020 جایگزینی برای توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی گردید در این کشورها زمینه اشتغال کانادایی ها هم فراهم می شود. پذیرش نیروهای کاری خارجی از طریق این قراردادها یک مزیت بزرگ برای کشور کانادا است و نیازی نیست که نیروهای کاری خارجی ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. 

برنامه تبادل بین المللی IEC: برنامه هایی مثل برنامه تجربه بین المللی کانادا برای ایجاد فرصت هایی برای کانادایی ها از طریق تجربه زندگی در خارج از کشور است. اتباع خارحی که از طریق برنامه تحرک بین المللی از کشورهایی که روابط کاری با کانادا دارند درخواست می کنند از ارزیابی تاثیر بازار کار معاف هستند. 

 

گروه چهارم: ویزای کارimp  نیروهای کاری خیریه و مذهبی

از طریق این برنامه دولت کانادا به نیروهای کاری خارجی که می خواهند کارهای خیریه و مذهبی در کانادا انجام دهند ورک پرمیتی بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار را می دهد. 
در کانادا کارهای خیریه و مذهبی به این صورت تعریف می شود. 
کار خیریه: کاری که با هدف مبارزه با فقر، مبارزه با بی سوادی یا ارائه سایر منافع به جامعه انجام می شود. 
نکته مهم در مورد کارهای خیریه در کانادا این است که سازمانهایی که به عنوان خیریه در آژانس درآمد کانادا CRA ثبت می شوند حتما با ماهیت خیریه معتبر باشند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
بهرامی1401/12/08
52 ساله با 27 سال سابقه کارشناس ارشد هستم. آیلتس 6- آیا شانسی برای مهاجرت به کانادا دارم؟؟؟؟؟
  • گنجی
  • 1401/12/08
بله با دفتر تهران تماس بگیرید دقیق بررسی کنیم
حمید ق1401/10/22
سلام ، من کارشناس دامپزشکی دارم با5سال سابقه ، ممنون میشم درخصوص کار کانادا راهنمایی بفرمایید
  • گنجی
  • 1401/10/24
اگر سن تا 35 سال و ایلتس 6.5 دارید برای استانهای شرقی کانادا باید اقدام فرمایید 
امیر1401/10/10
با سلام
بنده حسابدار هستم با ۲۱ سال سابقه کار با مدرک لیسانس حسابداری و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی با سن ۴۲ سال همسرم هم دارای همین مدارک هستند بدون سابقه بیمه .چه کمکی میتونید به ما بکنید
  • گنجی
  • 1401/10/11
اگر مدرک زبان داشته باشید می توانید برای برنامه های کانادا اقدام کنید اما ریز سوابق شغلی و نمره زبان اکتسابی مهم است که اینها را بفرمایید
مینا1401/10/09
سلام و احترام.
اینجانب خانم هستم ۴۰ ساله و دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک سال ۱۳۸۶. مدت ۱۰ سال پروانه طراحی و نظارت تاسیسات مکانیکی از نظام مهندسی دارم و با آن کار میکنم. البته سابقه بیمه ندارم.
همسرم به دلایل شغلی ممنوع الخروج هستن.
دو فرزند ۱۴ و ۸ ساله دارم که میخوام با من پیوست بشن.
مدرک زبان ندارم و زبانم در حد متوسط هستش.
  • گنجی
  • 1401/10/11
اگر مدرک زبان داشته باشید می توانید برای برنامه های کانادا اقدام کنید اما ریز سوابق شغلی و نمره زبان اکتسابی مهم است که اینها را بفرمایید
مرادی1401/10/09
سلام ۴۹ ساله مدرک کامپیوتر سابقه ۸ سال بیمه سابقه کار مالی و مدیریت آیا شرایط برای جاب آفر دارم
  • گنجی
  • 1401/10/11
بله
رزومه و نمره زبان را بفرستید
م1401/10/02
سلام
سوال اینجانب از حضرت عالی این است که باشرایط اینجانب که در ذیل به آن اشاره میکنم سریعترین و با اطمینان ترین راه امکان مهاجرت اینجانب به کانادا و خانواده بنده راهنمایی بفرمایید ممنون شما میشوم سن بنده ۴۱ سال است.و الان به مدت ۱۸ سال است که اینجانب به شغل املاک مشغول هستم و مدت ۵ سال هم مدیریت مشاور املاک با جواز و اصناف و دارای جواز اتحادییه املاکان تهران را با کد عضویت اتحادییه دارا میباشم و در این مدت به صورت خصوصی دو ساختمان ۹ واحدی و ۶ واحدی هم کاملا از صفر تا صد ساختم و مدارکش هم موجود میباشد ضمنا در این دوران از نظر تحصیل هم دارای ۹ مدرک فنی وحرفه ای از سازمان فنی و حرفه ای تهران در رشته های ( مکانیک خودرو و برق خودرو و اتوکد و برنامه نویسی پاسکال و کارور رایانه ۱ و ۲ و مدرک ارایشگری و به مدت ۹۰ روز کارورزی در شرکت مخابرات را با مدرک کارورزی دریافت کردم و متاهل هم هستم و همسر بنده هم دارای لیسانس روانشناسی بالینی از دانشگاه کرج میباشد و البته پسر ۸ ساله بنده هم در مدرسه بین المللی مشغول به درس خواندن است و از لحاظ مادی هم یه چند عدد ملک در تهران و اطراف با سند و وکالتی و قولنامه ای دارم تقریبا یک تا دو میلیارد هم نقدا بنده تمام شرایتم خدمت شما عرض کردم لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید .
  • گنجی
  • 1401/10/07
مدارک فنی و حرفه ای امتیاز ندارد
شانس همسرتان به دلیل رشته شان بهتر است.
ایشان اگر دانش زبان در حد ابتدایی و سابقه کار یکسال دارند با دفتر تماس بگیرند.
ع1401/09/30
من دانشجوی دوره دوساله دیپلما هستم در کالجی بدون pgwp. هرچند همسرم در تریفتی فود مشغول کار است اما خودم شرکتی sole proprietorship در استان BC ثبت کرده ام و در حوزه بازاریابی و برندینگ فعالیت میکنم با ادعای اینکه بر اساس آمار ورک سیف بی سی بیش از ۹۰ درصد اسمال بیزنس ها قبل از ۵ سال منحل میشوند و بیش از ۹۵ درصد دلیل آن عدم بازاریابی و پیداکردن مخاطب است.
سوال: آیا راهی برای من وجود دارد که از طریق کسب و کار خودم برای pr اقدام کنم؟
زبان : ۷ آیلتس
اعتبار باقیمانده ویزا : حدودا یک سال
  • گنجی
  • 1401/10/07
همسرتان با یکسال سابقه کار و ایلتس 6 شانس بیشتری خواهند داست.
شما کی درس تان تمام می شود؟

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن