قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا

بازدیدکنندگان : 1943 نفر 1401/11/01
قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا
قصد دوگانه در مهاجرت به کانادا
هدف دوگانه برای مهاجرت به کانادا یعنی به صورت همزمان برای ویزای اقامت موقت و دائم کانادا اقدام کنیم. مشکل اینجاست که درحالیکه افسر مهاجرت باید متقاعد شود که متقاضی ویزای موقت در زمان انقضای ویزای خود، کانادا را ترک خواهد کرد، آیا این فرد می تواند برای اقامت دائم کانادا هم اقدام کند.
 هرچندکه، تقاضا برای اقامت موقت، مانعی برای دریافت اقامت دائم کانادا نیست. این موضوع بر روی متقاضیان برنامه اسپپانسرشیپ همسر که در خارج از کانادا هستند و مهاجرانی که پروفایل اکسپرس اینتری یا پرونده استارتاپ و سرمایه گذاری کبک دارند هم قابل ارزیابی است. 

 

اقدام همزمان برای ویزای توریستی و اکسپرس باعث ریجکتی می شود؟

مهاجرانی که برای ویزای توریستی کانادا درخواست داده اند و قبلا برای اکسپرس اینتری کانادا هم اقدام کرده اند این مهاجران قصد دوگانه برای مهاجرت به کانادا دارند. مثلا؛ متقاضیانی که پروفایل اکسپرس اینتری فعال دارند یعنی قصد خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا را قبلا نشان داده اند.
در اینجا متقاضی دریافت ویزای توریستی، مانعی برای دریافت اقامت دائم کانادا نخواهد داشت، بشرط آن که افسر مهاجرت متقاعد شود که در پایان اعتبار ویزای اقامت موقت، کانادا را ترک خواهند کرد، پس هرگونه اقدام که نشان دهد شما با ویزای توریستی قصد ماندن درکانادا را دارید اشتباه است.
همچنین ریجکتی ویزای اکسپرس اینتری تاثیر بدی روی اقدام برای ویزای توریستی بعدی شما خواهد داشت. پس اگر حداقل امتیاز بالای 400 را ندارید برای آن اقدام نکنید.

 

قصد دوگانه چه تاثیری بر درخواست اقامت موقت مهاجران در کانادا می گذارد؟

مهاچران برای دریافت ویزای توریستی، کاری و تحصیلی باید نشان دهند که در پایان مدت تعیین شده حتما کانادا را ترک می کنند. اثبات این موضوع برای مهاجرانی که قبلا نشان داده اند می خواهند به صورت دائم در کانادا بمانند سخت تر است. 
طبق نظر آقای گنجی، هدف دوگانه با شرایط مهاجرانی که می خواهند با ویزای موقت به کانادا بیایند تفاوت دارد. مثلا اگر با ویزای موقت در کانادا حضور دارید و می خواهید برای اکسپرس اینتری اقدام کنید نباید آدرس تان را از کانادا درج کنید.

مهاجرت کانادا

اقدام برای دو برنامه مهاجرتی کانادا به طور همزمان صحیح است؟

اگر مهاجران بتوانند ثابت کنند که قصد آنها برای دریافت اقامت موقت کانادا واقعی است می توانند اقامت موقت را دریافت کنند. افسران ویزا در زمان صدور ویزای موقت قصد مهاجر برای خروج از کانادا بعد از اینکه ویزای آنها منقضی شده را بررسی و ارزیابی می کنند. اگر فرد متقاضی قبلا برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده باشد افسر ویزا زمانی ویزای موقت او را صادر می کتد که همه شرایط لازم را برای این ویزا داشته باشد. 
توجه  کنید که حتی اگر فرد متقاضی به افسر ویزا نشان دهد که قصد دوگانه Dual Intent او برای دریافت اقامت موقت و دائم واقعی است در اینجا افسر ویزا می تواند درخواست او برای ویزای موقت را رد کند. 
در بعضی از موارد افسران ویزا در مورد قصد متقاضیان برای اقامت موقت در کانادا، در حالی که پرونده اقامت دائم آنها بررسی می شود تردید و نگرانی دارند. در این موارد افراد بعد از پایان ویزای اقامت موقت کانادا را ترک نمی کنند. البته رد ویزای اقامت موقت به معنای این نیست که ویزای اقامت دائم آنها رد می شود. 

 

اقدام برای ویزای دانشجویی و اقامت دائم در کانادا چگونه است؟

دانشجویانی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند باید به افسر ویزا نشان دهند که همه شرایط لازم برای ویزای موقت را رعایت می کنند. یعنی آنها بعد از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود کانادا را ترک می کنند. 
اما هدف دولت فدرال کانادا حفظ دانشجویان خارجی در کانادا است. دانشجویان خارجی می توانند از طریق برنامه های مهاجرت استانی و ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. برنامه های موجود برای اقامت دائم دانشجویان با شرایط لازم برای ویزای تحصیلی آنها تناقض دارد. 
دانشجویان خارجی در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی باید نشان دهند که شرایط لازم را دارند و در پایان اعتبار ویزای خود کانادا را ترک می کنند. اگر دانشجویان خارجی در زمان تحصیل یا قبل از آن بخواهند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند این موضوع باعث رد ویزای اقامت موقت آنها نمی شود. 

 

اقدام برای برنامه اسپانسرشیپ همسر و ویزای توریستی چگونه است؟

افسران ویزا در زمان بررسی درخواست ویزای اقامت موقت، ارتباط فرد متقاضی با کانادا را بررسی می کنند تا مشخص شود که فرد بعد از پایان اعتبار ویزای خود کانادا را ترک می کند یا خیر. به همین علت احتمال رد ویزای اقامت موقت افرادی که برای برنامه اسپانسرشیپ همسر در خارج از کانادا اقدام کرده اند بسیار زیاد است. 
در حالی که متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ می توانند ویزای اقامت موقت کانادا را دریافت کنند اما به علت ارتباط قوی با کانادا شاید درخواست آنها برای ویزای اقامت موقت رد شود. 

مهاجرت کانادا

چگونگی بررسی قصد دوگانه Dual Intent از طرف افسران مهاجرتی کانادا 

افسران ویزا باید بین متقاضیانی که قصد دوگانه واقعی دارند یعنی بعد از پایان اعتبار ویزای اقامت موقت کانادا را ترک می کنند و برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده اند، و افرادی که قصد ترک کانادا بعد از انقضای ویزای اقامت موقت را ندارند تفاوت و تمایز قائل شوند. یعنی فرد متقاضی باید افسر ویزا را متقاعد کند که قصد دوگانه او واقعی است. 

 

قصد دو گانه برای مهاجرت به کانادا چیست؟

افسر ویزا برای تعیین واقعی بودن قصد متقاضی از دریافت اقامت موقت و دائم این عوامل را در نظر می گیرد:
  •  اینکه برای چه مدت زمانی می خواهند در کانادا بمانند. 
  •  روابط و پیوندهای عاطفی با کشور مبدا از طریق کار،خانواده و دارایی چگونه است
  •  هدف و شرایط اقامت در کانادا متقاضی 
  •  رعایت قوانین مهاجرتی کانادا در گذشته و اطلاعات موجود در اطلاعات شخصی و بایومتریک. 

 

امکان تحصیل همزمان با اقدام برای مهاجرت چگونه است؟

متقاضیان در زمان اقدام برای ویزای موقت باید همه عوامل گفته شده در بالا را در نظر بگیرند. 
اگر در زمانی که شما با اقامت موقت در کانادا هستید ویزای اقامت دائم شما تایید شود نیازی نیست که در زمان انقضای ویزای اقامت موقت خود کانادا را ترک کنید. زمانی که اقامت دائم کانادا را دریافت کردید تا زمانی که به تعهدات خود برای اقامت دائم پایبند هستید می توانید در کانادا بمانید. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
حسین1401/12/14
با سلام خدمت شما
خانم بنده پرونده اسکیل ورکر کانادا را در سال 1393 دارد ولی نتوانست انرا کامل نماید و ناقص ماند در حال حاضر سال 1402 پذیرش در مقطع دکتری (بصورت فاند) از دانشگاه ساسکاچوان را دریافت نموده سوال بنده از شما این است که آیا این دو پرونده تداخلی با هم دارند جهت اثبات بازگشت به ایران پس از تحصیل (نوشتن STUDY PLAN). از راهنمایی شما سپاسگزارم
  • گنجی
  • 1401/12/14
ابتدا باید مشخص شود که پرونده اسکیل ورکر تا چه مرحله ای پیش رفته است. سپس ویزای تحصیلی تان را بررسی کنیم.
سمیرا توره زاده1401/11/03
سلام وقتتون بخیر. من برای ویزای اسپانسر شیپی از طریق همسر اقدام کردم . چند روز پیش ایمیل مدیکال برام اومد. (بعد از حدود سه ماه از سابمیت). الان دارم برای ویزای ویزیتوری با دعوتنامه همسرم اقدام می کنم آیا این اقدام می تونه تاثیر بدی روی پرونده اسپانسر شیپی داشته باشه؟ و اینکه چقدر احتمال داره با ویزای ویزیتوریم موافقت بشه؟
ممنونم از وقتی که می زارید
  • گنجی
  • 1401/11/03
معمولا شانس ویزای توریستی کانادا در پرونده اسپانسرشیپ همسر بسیار کم است.
مریم1401/11/01
عرض ادب
یه سوال از حضورتون داشتم
پرونده ی جاب آفر من در جریانه و حدود یک ماه است که از انگشت نگاری گذشته ومنتظر بررسی و جواب سفارت هستم
آیا اقدام کردن جهت ویزای توریستی همزمان پرونده ی ی جاب آفر رو به خطر میندازه ؟
  • گنجی
  • 1401/11/03
سلام
نباید اقدام کنید.
تامل کنید جواب ویزای ورک پرمیت شما بیاید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن