شانس ویزای تحصیلی کانادا

بازدیدکنندگان : 1079 نفر 1401/11/10
شانس ویزای تحصیلی کانادا

چه عواملی شانس ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می دهند؟

اگرمی خواهید در کانادا تحصیل کنید باید همه شرایط لازم را داشته باشید چون ممکن است ریجکت شوید. 
کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان خارجی است. با توجه به کیفیت بالای آموزش و مدارس عالی این کشور هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان برای تحصیل وارد کانادا می شوند که در سال 2021 حدود 450.000 دانشجو در کانادا پذیرفته شدند. 
کانادا سالانه تعداد بسیار زیادی از دانشجویان خارجی را می پذیرد اما ویزای تحصیلی بعضی از دانشجویان ریجکت می شود. چه کاری باید انجام دهیم که شانس ویزا افزایش پیدا کند؟
کدام آیتم مهم تر است:
  • سن
  • تمکن مالی
  • نوع پذیرش
  • نمره زبان 
  • وقفه تحصیلی
  • سابقه ویزا
  • تحصیلات قبلی
  • فامیل در کانادا
  • محل دانشگاه

به نظر آقای گنجی همه موارد بالا مهم خواهند بود، که سعی می کنیم در ادامه توضیح دهیم.

 

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید همه شرایط تعیین شده را داشته باشند:
  1. دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی می بایست نامه پذیرش دانشگاه را همراه با باقی مدارک مورد نیاز به سفارت ارائه دهند؛ البته افسر سفارت می تواند نامه پذیرش دانشگاه را قبول نکند و به آن شک کند و این می تواند دلیلی باشد برای ریجکت شدن پرونده درخواست ویزای متقاضی تحصیل در کانادا. 
  2. هیچ گونه سابقه کیفری و سوء پیشینه نداشته باشند، و گواهی عدم سوء پیشینه را بهتر است ارائه دهند. باید ترجمه کامل از شناسنامه و مدارک ازدواج ارائه دهید تا آفیسر بتواند شما را دقیق چک کند.
  3. از نظر جسمی و روحی کاملا سالم باشند و در صورت نیاز معاینات پزشکی را ارائه دهند. شاید از شما OSHC یا همان مدرک بیمه پزشکی دانشجویی بخواهند.
  4. نمره زبان و ترجمه مدارک قبلی خود را داشته باشند، این برای آفیسر بسیار مهم است.
  5. اگر دکتری هستند بهتر است برای ارشد مجدد درخواست ندهند مگر اینکه دلیل موجه باشد
  6. پول کافی برای پرداخت شهریه ارائه دهند آن هم با موجودی کافی طی چند ماه. شما با نامه تمکن بانک، مدرک فاند، وام دانشگاه و ... باید تمکن مالی تان را اثبات کنید. هرچقدر بیشتر باشد بهتر است.

در نهایت افسر مهاجرت با توجه به صلاحدید خود برای ارائه ویزای تحصیلی تصمیم گیری می کند. 

ویزای کانادا

ویزای کانادا چقدر طول میکشه

اگر افسر مهاجرتی کانادا مطمئن شود که شما همه شرایط لازم برای ویزای تحصیلی و اقامت در کانادا را دارید ویزای تحصیلی شما در کمتر از 3 ماه صادر می شود. البته ملیت و حجم پرونده ها در زمان تاثیر دارد.
علاوه بر اینکه دانشجویان باید همه شرایط لازم را داشته باشند در بعضی از موارد دانشجویان نمی توانند افسر مهاجرتی را قانع کنند:
  1.  هدف واقعی دانشجویان از سفر به کانادا باید مشخصی شود در سالهای 2019 و 2021 حدود 33 درصد از ویزاهای تحصیلی به علت مشخص نبودن قصد متقاضی از سفر به کانادا ریجکت شد. 
  2.  دانشجویان باید در پایان تحصیل کانادا را ترک کنند. 26 درصد از ویزاهای تحصیلی به علت اینکه دانشجویان وضعیت مالی و دارایی مشخصی در کشور مبدا نداشته اند ریجکت شده است. 

دانشجویانی که برای ویزای تحصیلی اقدام می کنند باید بررسی کنند که آیا همه شرایط لازم را دارند یا خیر. اگر متقاضیان این شرایط را داشته باشند شانس آنها برای دریافت ویزای تحصیلی بیشتر می شود:
  •  متقاضی باید یک برنامه تحصیلی نوشته و انگیزه و اهداف خود را از تحصیل در کانادا توضیح دهد. نوشتن یک استادی پلن خوب شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا را افزایش می‌دهد. 
  •  دانشجویان باید توانایی مالی کافی را داشته باشند. 
  •  باید مهارت لازم در زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند. 
  •  اگر ۶ ماه وقفه تحصیلی داشته باشید باید رزومه‌ای تهیه کرده و دلایل وقفه تحصیلی خود را توضیح دهید تا با پذیرش و ویزای تحصیلی شما موافقت شود.
  •  باید نشان دهند که بعد از پایان تحصیلات کانادا را ترک می کنند. 
  •  اگر همزمان برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده اند باید قصد دوگانه آنها واقعی باشد. قصد دوگانه ویزای کانادا یعنی فرد متقاضی برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده است و می خواهد به صورت موقتی به عنوان دانشجو، نیروی متخصص یا توریست وارد کانادا شود. 
  •  همه اسناد و مدارک لازم و یا اضافی را برای متقاعد کردن نظر افسر مهاجرتی را با ترجمه ارائه دهند. 
دانشجویان می توانند از طریق برنامه های تحصیلی که شرایط لازم آن را دارند اقدام کنند. مثلا برنامه دانشجویی مستقیم یک برنامه برای شهروندان کشورهای خاص است. ظرفیت پذیرش این برنامه بسیار بالا است و پرونده های متقاضیان به سرعت بررسی و تایید می شوند. 

 

اقدامات لازم بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی

افرادی که ویزای آنها توسط آفیسر ریجکت می شود می توانند در صورت تغییر در شرایطشان و رفع نقایص مدارک خود، مجدد برای اخذ ویزا درخواست دهند.
متقاضیان بهتر است درخواست جدید تنظیم کنند و درخواست تجدید نظر ویزا را از طریق کورت نداشته باشند. جهت اقدام مجدد برای درخواست ویزا مدت زمان مشخصی تنظیم نشده است و فرد متقاضی می تواند هر زمان که شرایط خود را براساس کسب اطلاعات دقیق از دلیل ریجکتی طی GCMS or CAIPS ، تغییر داد مجدد برای درخواست ویزا اقدام کند. اگر تغییری در مدارک پرونده ایجاد نشود، به احتمال زیاد پرونده به همان دلایل قبلی ریجکت می شود. 
اگر متقاضی براساس دلایل ذکر شده در نامه ریجکتی ویزای خود مطمئن شود که ویزای تحصیلی او به اشتباه ریجکت شده است و همه شرایط لازم را داشته است می تواند از طریق دادگاه فدرال برای بازنگری در ویزای خود اقدام کند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نیل1402/03/23
سلام وقتتون بخیر
من با مدرک لیسانس مهندسی پزشکی گرایش بیو الکتریک با معدل ۱۹ به بالا+مدرک زبان ایتلس با نمره۷+مدرک icdl+مجرد +
چند درصد شانس گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا یا ایتالیا دارم و چند درصد ویزا
برای گرفتنشون چه کار کنم🙏🙏🙏🙏🙏🙏 ممنون میشم ۸کنید
  • گنجی
  • 1402/03/29
دانشگاه تورنتو مهندسی پزشکی دارد و شما شانس دارید
برای ایتالیا اطلاع نداریم
برای بورس ما کاری نمی توانیم ولی برای پذیرش با هزینه خودتان، رزومه تان را بفرستید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن