آیا امکان تمدید ویزای توریستی و کار کانادا وجود دارد

بازدیدکنندگان : 2709 نفر 1399/11/21
آیا امکان تمدید ویزای توریستی و کار کانادا وجود دارد

آیا امکان تمدید ویزای توریستی و کار کانادا وجود دارد؟

تمدید ویزای توریستی کانادا

افرادی که ویزای اقامت موقتشان منقضی شده و امکان ترک کانادا را ندارند، چه کاری باید انجام دهند.

افرادی که ویزای موقت آنها اعتبار ندارد، می توانند ویزای خود را تمدید کنند. 
افرادی که ویزای موقت دارند اما به علت محدودیت های ویروس کرونا امکان خروج از کانادا را ندارند، می توانند برای تمدید ویزای توریستی کانادا خود اقدام کنند.  آنها باید علت تمدید ویزای توریستی خود را به اداره مهاجرت کانادا کاملا توضیح داده یا توسط وکیل خود مدارک و مستندات کافی همراه با ترجمه به زبان انگلیسی یا فرانسه به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.
این افراد باید به صورت آنلاین ویزای خود را شخصا یا توسط وکیل تمدید کنند و همه هزینه های بیومتریک را بپردازند. اداره مهاجرت کانادا گفت: متقاضیان باید قبل از انقضاء ویزای موقت خود برای تمدید آن اقدام کنند در غیر اینصورت پرونده پذیرفته نخواهد شد.

افرادی که برای تمدید ویزای توریستی کانادا اقدام می کنند تا زمانی که به درخواست آنها رسیدگی شود، می توانند در کانادا حضور داشته باشند و اجازه کار و تحصیل ندارند. زیرا نیازی به بررسی سریع درخواست آنها نیست.
برای ویزای موقت یا تمدید آن به جز معافیت های خاص از هزینه های تعیین شده طبق دستورالعمل ها، هزینه های اضافی دیگری وجود ندارد.
افسران مهاجرت باید بررسی کنند، که آیا سفر های هوایی بین المللی بسته است یا اینکه آیا پروازهای مسافری به کشور مبدا متقاضیان انجام می شود. به افسران گفته می شود که اگر بیومتریک انجام شود هزینه های اضافی که برای آن پرداخت شده باید به متقاضی پس داده شود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اگر ویزای اقامت موقت(ویزای توریستی کانادا یا مولتی) اعتبار نداشته باشد چه باید کرد؟


افراد دارای اقامت موقت، در مدت 90 روز بعد از انقضاء ویزای خود باید برای تمدید آن اقدام کنند. آنها باید هزینه های بررسی و تمدید ویزا را بپردازند.
برای واجد شرایط بودن تمدید اقامت موقت، مهاجران باید بین 30 ژانویه 2020 برابر10/11/98 و 31 می 2021 برابر10/3/1400 با ویزای موقت در کانادا باشند و باید در این مدت ویزای آنها منقضی شود. آنها از زمان ورورد بایددرکانادا اقامت داشته باشند. برای بررسی هزینه های تمدید ویزا در شبکه های اجتماعی پایین سایت پیام دهید.
اگر متقاضی واجد شرایط  تمدید ویزا باشد، افسر مهاجرت درخواست  او را بررسی می کند. اگر متقاضی همه شرایط را داشته باشد افسر مهاجرت مجوز تمدید ویزا را صادر می کند. بعد آنها سند ویزا را برای متقاضی ارسال می کنند. 
اگر متقاضی واجد شرایط تمدید نباشد، نماینده ای پرونده را بررسی می کند. نماینده یکی از سه تصمیم زیر را می گیرد: نماینده پرونده را به جلسه رسیدگی ارجاع می دهد، دستور خروج از کشور یا اجازه می دهد که متقاضی در کانادا بماند.
متقاضیان تمدید ویزای توریستی کانادا باید توجه داشته باشند که افسرمهاجرت تصمیم قطعی در مورد حضور متقاضی و خانواده اش را در کانادا می گیرد و امکان ریجکت کردن وجود خواهد داشت.

 

آیا امکان دریافت مجدد مجوز کاری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟


دانشجویان بین المللی سابق که با مجوز کار منقضی شده بعد از فارغ التحصیلی در کانادا هستند، براساس دستورالعمل جدید ورک پرمیت را می توانند دریافت کنند.
براساس دستورالعمل جدید در صورت انقضاء مجوز کار، دانشجویان بین المللی از همین امروز می توانند از ورک پرمیت یکبار مصرف جدید استفاده کنند.
اداره مهاجرت کانادا درخواست های دانشجویان بین المللی را که به علت انقضاء مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی می خواهند ورک پرمیت جدید را دریافت کنند، را می پذیرد.
مجوزهای کار آزاد 18 ماه اعتبار دارند. این مدت زمان باعث می شود دانشجویان بین المللی در کانادا بمانند و به کار خود ادامه دهند. در مجوزهای کار مخصوص، کارگر خارجی باید برای یک کارفرما در کانادا کار کند، اما ورک پرمیت به کارگر خارجی اجازه می دهد تا برای هر کارفرمایی که انتخاب می کند کار کند.
دانشجویان خارجی برای درخواست ویزای کار کانادا براساس دستورالعمل جدید باید شرایط زیر را داشته باشند:
_ مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی در تاریخ 30 ژانویه 2020 برابر10/11/98 یا بعد از آن منقضی شده باشد یا در مدت 4 ماه یا کمتر از تاریخ درخواست منقضی شود.
_در کانادا باشد.
_ وضعیت اقامت معتبر داشته باشید یا برای تمدید اقامت خود اقدام کرده باشد.
_ گذرنامه معتبر داشته باشید. 

برنامه ورک پرمیت جدید از امروز تا تاریخ 27 ژوئیه 2021 برابر 6/4/1400 باز است.
اداره مهاجرت کانادا از برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی برای جذب دانشجویان بین المللی و کمک به حضور آنها در کانادا استفاده می کند. دانشجویان بین المللی که از موسسات آموزشی تعیین شده فارغ التحصیل می شوند، حداکثر تا سه سال واجد شرایط درخواست مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی هستند. 
دریافت مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی به دانشجویان بین المللی امکان جستجوی کار در تمام کانادا را از طریق کارفرما می دهد. دانشجویان بین المللی بعد از کسب تجربه کار کانادایی می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. برای کاریابی می توانید بخش کاریابی در کانادا را در سایت موسسه گنجی مطالعه کنید.
 برنامه های مهاجرت نیروی کار ماهر به تحصیلات و تجربه های کاری بدست آمده در کانادا اهمیت زیادی می دهد. برنامه اکسپرس اینتری، برنامه تجربه کبک، برنامه مهاجرت استانی به تجربه کاری کانادا اهمیت زیادی می دهند. برای مثال به متقاضیان اکسپرس اینتری برای تحصیلات و تجربه کاری کانادایی امتیازات اضافی داده می شود.

مشکلات دانشجویان کانادایی در زمان کرونا


برای دانشجویان با سابقه کار کم یا بدون تجربه، داشتن تجربه کاری کانادایی و اینکه از قبل وارد بازار کار محلی شده باشند؛ عامل مهمی برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کانادا براساس برنامه های مهاجرتی است.
دانشجویان بین المللی سابق که می خواهند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی را هم در نظر می گیرند.
مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی مدت زمان مشخصی داشته که قابل تمدید نبوده و افرادی که این مجوزها را دارند می توانند از همه این مزایا تا زمان انقضا بهره مند شوند. دانشجویانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند متاسفانه به علت شیوع کرونا نسبت به سایر گروهها با مشکلات و ضعف های بازار کار روبه رو شده اند. 

تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی بیکار شده یا ساعات کار آنها کاهش پیدا کرده است. دولت کانادا با این دستورالعمل جدید، به جبران مشکلات و موانعی که کرونا برای این گروه ایجاد کرده است می پردازد.
اداره مهاجرت کانادا براساس این دستورالعمل جدید اقدامات زیادی برای رفع مشکلات ناشی از کم شدن تعداد دانشجویان بین المللی که از زمان شروع کرونا امکان تحصیل و اقامت در کانادا را دارند، انجام داده است.
برای اداره مهاجرت کانادا جذب و حفظ دانشجویان بین المللی اهمیت زیادی دارد. از طریق این دانشجویان به تامین نیروی کار مورد نیاز در زمینه های مراقبت بهداشتی و فناوری که باعث رشد اقتصادی و اجتماعی کانادا می شوند، می پردازد.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
امیرحسین1399/11/13
ویزای توریستی من را یک آژانس معتبر در تهران انجام داد و منجر به ریجکت شد ولی الان اطلاعات آن را به من نمی دهد ایا شما به عنوان وکیل رسمی می توانید برای من کار کنید؟ مشخصات من: پزشک52ساله همسر دندانپزشک 56 ساله فرزند 3تا (15-17-21سال) خواهر در مونترل سیتی زن
  • گنجی
  • 1399/11/13
بله امکانپذیر است با دفتر تهران تماس بگیرید.
دیبا1399/11/13
30سال
مهندس معمار با 5سال سابقه بیمه(سمت ها کارشناس فنی و طراح،مدیر پروژه و در حال حاضر مدیر عامل شرکت مهندس مشاور)
فوق لیسانس معماری
همسرم:
٣2سال
4سال سابقه کارشناس فنی و طراح بدون بیمه معماری
دانشجوی فوق لیسانس در حال دفاع
  • گنجی
  • 1399/11/13
با ایلتس 7.5 برای اکسپرس اینتری می توانید اقدام کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن