آیا ورک پرمیت دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا تمدید می گردد

بازدیدکنندگان : 1507 نفر 1399/11/28
آیا ورک پرمیت دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا تمدید می گردد
آیا ورک پرمیت دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا تمدید می گردد

در ادامه اثرات مثبت تغییر برنامه مجوز کار برای دانشجویان بین المللی و کارفرمایان کانادایی را بررسی می کنیم.

با توجه به اهمیت مجوز کار برای دانشجویان بین المللی، برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلیPGWP برای کارفرمایان کانادایی اثرات مثبتی دارد.
کانادا سیستم آموزشی در سطح جهانی و سطح بالای زندگی را دارد و مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را هم به دانشجویان بین المللی می دهد.
برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی برای اقدام از طریق برنامه تجربه کار کانادایی CEC و دریافت اقامت دائم کانادا و کارتPR  مورد استفاده قرار می گیرد.
کسب تجربه کاری کانادا امکان موفقیت مهاجران در برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتریو برنامه مهاجرت استانی را فراهم می کند.
سیستم اکسپرس اینتری مسیر اصلی مهاجرت به کانادا است که براساس توانایی ها و موقعیت مهاجران به آنها امتیاز می دهد. مهاجران دارای تجربه کاری در کانادا که از طریق این سیستم اقدام می کنند امتیازات اضافی دریافت می کنند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
مهاجرانی که مدرک تحصیلی و سابقه کار کانادایی دارند در صورت اقدام از طریق برنامه مهاجرت استانی یا تحصیل در استان کبک براساس برنامه تجربه کبک شانس بیشتری برای موفقیت دارند. شهر مونترال دارای دانشگاه های معروف با رنکینگ بسیار بالایی همچون دانشگاه مک گیل، دانشگاه کونکوردیا و ... می باشد.
 برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی اثرات مثبتی برای دانشجویان بین المللی و کارفرمایان دارد. برای استخدام یک مهاجر خارجی کارفرمایان کانادایی باید برنامه پر هزینه ارزیابی اثر بازار کار معروف به LMIA را انجام داده تا ثابت کنند که سعی به استخدام  یک کانادایی داشتند اما نتوانستند ان را با 3 بار آگهی در کانادا بیابند لذا درخواست از خارج از کشور را دارند.
انجام برنامه ارزیابی اثر بازار کار برای دارندگان مجوز کاری مثل دارندگان برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی لازم نیست. دارندگان اجازه کار آزاد یا همان اوپن ورک پرمیت، امکان انتخاب استعدادهای خارجی مناسب بازار کار به کار فرمایان کانادایی می دهند. 

در مراحل اولیه استخدام از طریق برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی کارفرما نیازی به انجام مراحل زیادی ندارد اما در صورتی که مهاجر خارجی بعد از تاریخ انقضا مجوز کاری بخواهد به کار خود ادامه دهد مشکل ساز شده، که مجوزهای کاری مدت محدودی دارند.
معمولا مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی قابل تمدید نیست و قبل از درخواست مجوز کاری جدید باید درخواست ارزیابی اثر بازار کار LMIA ارسال شود. 

کمک دولت کانادا به دانشجویان بین المللی


در تاریخ 21 ژانویه 2021 برابر 2/11/99 دولت کانادا طبق دستورالعمل جدیدی اعلام کرد که دانشجویان سابق بین المللی با مجوز کاری منقضی شده می توانند درخواست مجوز کاری جدید را داشته باشند.
دستورالعمل جدید به افراد واجد شرایط زیر امکان درخواست مجوز کاری برای 18 ماه را می دهد:
_ مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی شما در تاریخ 30 ژانویه 2020 برابر 10/11/98 یا بعد از آن منقضی شده باشد.
_ در کانادا باشید.
_ وضعیت اقامت معتبر داشته باشید یا برای تمدید اقامت خود اقدام کنید.

برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی از 27 ژانویه برابر 8/11/99 باز و تا 27 ژوئیه 2021 برابر6/4/1400 باز خواهد بود.
با این دستورالعمل جدید کارفرمایان کانادایی بدون انجام مراحل طولانی و پر هزینه می توانند مهاجران خارجی دارای مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی را استخدام کنند.
کارفرمایان کانادایی با استخدام نیروی کار خارجی نیازی به ایجاد هماهنگی در کیفیت نیروی کار خود در نتیجه محدودیت های مهاجرتی نخواهند داشت. جذب و نگه داری نیروی کار مناسب بدون در نظر گرفتن ملیت یا وضعیت مهاجرت برای شرکتهای کانادایی و اقتصاد کانادا بسیار ارزشمند است. معمولا مشاغلی که بیشترین دستمزد را در کانادا دارند مورد پسند دانشجویان برای تحصیل اند.
 

آیا دولت کانادا شرایط خاصی را برای افراد دارای ورک پرمیت در نظر می گیرد


از سوی دیگر دیروز، دولت کانادا در برنامه Canadian Experience Class بیش از 27هزار قبولی را با حداقل امتیاز 70 پذیرفت تا راه را برای این دسته از افراد تسهیل کند.
برای بررسی بیشتر متن اصلی خبر زیر را مطالعه فرمایید:

پذیرش 52000 نفر برای ورک پرمیت 18 ماهه جدید کانادا


دارندگان مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی برای ورک پرمیت جدید تا 27 جولای 2021 برابر 5/5/1400 می توانند درخواست دهند.
دولت کانادا برای کمک به دانشجویان بین المللی که تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفتند، دستورالعمل جدیدی را در نظر گرفته است.
از تاریخ 27 ژانویه اداره مهاجرت کانادا دانشجویانی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی آنها منقضی شده را می پذیرد.
هدف این دستورالعمل جدید دادن فرصت بیشتر به دانشجویان بین المللی برای کسب تجربه کار کانادایی است، تا واجد شرایط برنامه مهاجرت کانادا شوند. دولت های فدرال و استانی به جذب و حفظ دانشجویان بین المللی به عنوان مهاجر می پردازند. زیرا دانشجویان بین المللی با کسب اقامت دائم کانادا به سرعت وارد بازار کار کانادا می شوند.
با توجه به رکود اقتصادی ناشی از کرونا، دانشجویان دارای مجوز کار با کسب تجربه کاری کانادایی واجد شرایط برنامه های مهاجرت به کانادا می شوند. با دستورالعمل جدید آنها مجوز کاری که 18 ماه اعتبار دارد را می گیرند.
اداره مهاجرت پیش بینی کرده که حدود 52.000 نفر با این دستورالعمل جدید مجوز کاری را می گیرند. دانشجویان تا 27 ژوئیه 2021 برابر 6/4/1400 برای درخواست مجوز کاری جدید فرصت دارند.

برای واجد شرایط بودن باید معیارهای زیر را داشته باشید:
_ مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی آنها در تاریخ 30 ژانویه 2020 برابر 10/11/98 یا بعد از آن منقضی شده باشد یا مجوز کار در مدت چهار ماه از تاریخ درخواست منقضی شود.
_ شما در تاریخ 27 ژانویه 2021 که این دستورالعمل اعمال شد در کانادا بودید و این دستورالعمل در کشور همچنان اعمال می شد.
_ وضعیت اقامت شما معتبر بوده، یا برای اعتبار آن اقدام کردید، یا برای ویزای معتبر اقدام خواهید کرد.
_شما در پرونده خود ذکر کردید، که برای مجوز کار جدید دوباره درخواست می کنید.
_ پاسپورت معتبر دارید. اداره مهاجرت به شما می گوید که از زمان درخواست مجوز کاری جدید، گذرنامه شما حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد. اگر گذرنامه شما کمتر از 18 ماه اعتبار داشته باشد، مجوز کاری شما هم به اندازه اعتبار گذرنامه شما معتبر خواهد بود.

دانشجویان بین المللی سابق سعی در کسب مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی دارند، زیرا می خواهند برای مهاجرت کانادا اقدام کنند. افرادی که از موسسه آموزشی تعیین شده فارغ التحصیل می شوند می توانند برای دریافت مجوز کاری برای مدت حداکثر سه سال اقدام کنند.
تجربه کاری کانادایی که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بدست می آورند، مورد تقاضای 100 برنامه مختلف نیروی کار ماهر کانادا است. برنامه های اکسپرس اینتری، تجربه کبک، مهاجرت استانی به افرادی که تجربه کار کانادایی دارند، امتیاز خوبی می دهند.

مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را فقط یکبار در طول زندگی می توان دریافت کرد. این بدان معنی است که افرادی که به علت کرونا امکان ماندن در کانادا را به دلیل شرایط بد بازار کار ندارند احتمالا  از کار بیکار شده یا ساعات کاری آنها کم شده، امکان دریافت مجدد ورک پرمیت را ندارند.
کانادا این دستورالعمل جدید را برای حمایت از برنامه های مهاجرتی کانادا در زمان کرونا و بعد از آن اعمال کرده است. کانادا در برنامه مهاجرت 2021-2023 حدود 400.000 مهاجر جدید را خواهد پذیرفت. دانشجویان بین المللی با کسب تجربه کار کانادایی در زمان کرونا، امکان جذب استعدادهای جهانی را برای کانادا فراهم کرده، و کانادا هدف های مهاجرتی خود را برای حمایت از شرایط اقتصادی بعد از کرونا می تواند محقق کند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن