گام به گام برای ارسال پرونده اکسپرس اینتری کانادا

بازدیدکنندگان : 2793 نفر 1399/11/29
گام به گام برای ارسال پرونده اکسپرس اینتری کانادا
بعد از دریافت دعوتنامه اکسپرس اینتری در کانادا چه باید کرد

راهنمای گام به گام برای کمک به مهاجران در زمان اقدام به مهاجرت به کانادا.

زمانی که شما وارد سیستم اکسپرس اینتری می شوید و دعوتنامه دریافت می کنید چه مراحلی را باید طی کنید؟ 
اگر می خواهید مراحل بعدی پرونده مهاجرتی را تکمیل کنید باید درخواست اقامت دائم را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.
بعد از دریافت دعوتنامه شما باید در مدت 90 روز پرونده کامل مهاجرتی خود را ارسال کنید. اگر در مدت 90 روز پرونده را ارسال نکنید دعوتنامه شما منقضی می شود. بعد از انقضاء دعوتنامه شما باید مجددا پروفایل اکسپرس اینتری را ارسال کرده و منتظر دریافت دعوتنامه بعدی باشید.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
اخیرا کانادا 27.332 مهاجر را در بزرگترین قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوت کرد. این مهاجران واجد شرایط اقامت دائم از طریق کلاس تجربه کار کانادایی بودند. اگر آنها پروفایل مشخصات خود را قبل از 12 سپتامبر 2020 برابر 22/6/99 ارسال کرده باشند، برای دریافت دعوتنامه فقط 75 امتیاز نیاز دارند. این امتیاز کمترین امتیاز در سیستم جامع امتیاز بندی است. این قرعه کشی بزرگ نشان دهنده تعهدات کانادا برای پذیرش 400.000 مهاجر در سال 2021 است.
اولین قدم برای ارسال پرونده برای اقامت دائم، جمع آوری همه مدارک لازم است. دعوتنامه قبولی نشان می دهد که شما از طریق برنامه تجربه کار کانادایی یا یک برنامه مدیریت شده دیگر اکسپرس اینتری مانند برنامه استانی کانادا انتخاب شده اید. با توجه به برنامه مهاجرتی شما، اداره مهاجرت یک لیست مدارک مهاجرت را از طریق سیستم اکسپرس اینتری به شما ارائه می دهد.

مهاجران برنامه اکسپرس اینتری باید پرونده خود را با اسناد زیر ارائه دهند:


_ مدارک شناسایی، مثل گواهی تولد
_ آزمونهای زبان ایلتس یا تف فرانسه
_ مدارک تحصیلی
_ مدارک سابقه کار و بیمه
_ مدارک پزشکی و مدیکال
_سوپیشینه پلیس
_ اثبات تمکن مالی
_عکس و سایر مدارک طبق مشخصات هر فرد


نکته های پرونده اکسپرس اینتری کانادا


در ده سال گذشته در کشوری که شش ماه متوالی در آن زندگی کردید، باید مجوزهای سوپیشینه پلیس را ارائه دهید. قبل از 18 سالگی نیازی به ارائه گواهی از پلیس ندارید. شما نیازی به ارائه مدارک پلیس برای مدت زمان سپری شده در کانادا ندارید مگر آفیسر درخواست کند.
پزشکان تایید شده اداره مهاجرت کانادا باید معاینه پزشکی شما را انجام دهد. برای اطلاع از پزشکان مورد تایید کانادا و خارج از کشور به وبسایت موسسه گنجی یا تلگرام مراجعه کنید.
مهاجران باید بیومتریک که اثر انگشت و عکس است را انجام دهند. اگر در ده سال گذشته به علت ویزای توریستی، اجازه کار یا تحصیل، بیومتریک انجام دادید، نیازی به انجام مجدد بیومتریک نیست. این کار به علت شیوع کرونا انجام می شود.
اگر قبلا بیومتریک را نداده اید، این کار را از طریق نزدیکترین سایت جمع آوری بیومتریک بنام وک سنتر انجام دهید. در صورت بسته بودن سایت، اداره مهاجرت به صورت خودکار زمان شما را برای ارائه بیومتریک تمدید می کند.
باتوجه به شرایط خاص هر شخص،  شاید نیاز به ارائه اسناد اضافی داشته باشید. برای تهیه همه مدارک مورد نیاز باید به چک لیست شخصی خود که از وکیل تان دریافت کرده اید، مراجعه کنید.
بعد از انجام مدیکال، انجام بیومتریک، جمع آوری و بارگذاری همه مدارک مورد نیاز می توانید پرونده خود را ارسال کنید.

مدت زمان بررسی پرونده های اکسپرس اینتری کانادا

هدف اداره مهاجرت کانادا بررسی 80 درصد پرونده ها در مدت شش ماه است، اما به علت شیوع کرونا احتمالا تاخیر در بررسی پرونده ها وجود دارد.
قبل از تصمیم نهایی در مورد پرونده شما، اداره مهاجرت کانادا برای انجام مصاحبه کوتاه با شما تماس می گیرد. در صورت موفقیت تاییدیه اقامت دائم برای شما ارسال می شود. برای انجام مرحله بعدی  اداره مهاجرت شما را راهنمایی می کند. شاید مجبور شوید به یک فرودگاه رفته و تاییدیه اقامت دائم  را ارائه داده و نشان دهید که پول کافی برای تامین هزینه زندگی خود و خانواده را دارید.
اگر خارج از کانادا هستید، برای گرفتن ویزای ورود به کانادا، گذرنامه خود را به مرکز درخواست ویزا تحویل دهید و پاسپورت خود را پیکاپ کنید. بعد از تمام شدن مرحله بررسی، برای گرفتن پاسپورت و تاییدیه اقامت با شما تماس گرفته می شود.

اداره مهاجرت کانادا پرونده های اکسپرس اینتری افرادی که خارج از کانادا زندگی می کنند را می پذیرد. کسانی که موفق می شوند با رفع محدودیت های سفر می توانند به کانادا سفر کنند که زمان ان توسط اداره مهاجرت کانادا به متقاضی اطلاع داده می شود و درتلگرام موسسه گنجی با جزئیات درج خواهد شد. اما احتمالا این بررسی چند ماه طول می کشد و با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن قرعه کشی ها بهتر است وارد سیستم اکسپرس اینتری شوید. اداره مهاجرت کانادا شاید مهاجران بیشتری را از خارج کشور دعوت کند و تعدا دعوتنامه های قبولی را افزایش داده و امتیازات مورد نیاز را کاهش دهد. شاید محدودیت های سفر تا زمان دریافت تاییدیه اقامت دائم برداشته شود که بستگی به روند واکسیناسیون در کانادا دارد در حال حاضر از هر 100نفر فقط 3 نفر در کانادا واکسینه شده اند که زمان بسیاری تا پایان واکسیناسیون باقی مانده است.


پذیرش 184000 مهاجر  به کانادادر سال 2020


مهاجرت به کانادا به پایین ترین میزان از سال 1998 رسیده است.
براساس اطلاعات جدید دولت کانادا این کشور حدود 184.370 مهاجر را درسال 2020 پذیرفت که تعداد مهاجران به علت شیوع کرونا کاهش پیدا کرده است.
کمترین میزان مهاجرت به کانادا از سال 1998 تاکنون در سال 2020 بوده که در آن سال کانادا 174.000 مهاجر را پذیرفت.
در مارس 2020 مارکو مندیچینو اعلام کرد، کانادا 341.000 مهاجر ار می پذیرد، چند روز بعد از این اعلامیه در سال 2019 ، جاستین ترودو گفت: باید محدودیت های جدید سفر را برای جلوگیری از کرونا در کانادا اعمال کنیم.

براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا، مهاجرت به کانادا در زمان اعمال محدودیت ها کاهش یافته و هنوز به سطح قبل از کرونا برنگشته است. با این حال کانادا برای بهبود شرایط اقتصادی خود به دنبال پذیرش تعداد بالایی از مهاجران است.
از زمان شروع کرونا اداره مهاجرت کانادا و استانها به بررسی پرونده های مهاجرتی موجود و جدید پرداخته اند. دلیل اول این کار برای تکمیل پرونده های مهاجرتی موجود بوده که افراد واجد شرایط اقامت موقت یا دائم را دریافت کنند، در حالی که محدودیت های سفر به علت شیوع کرونا هنوز وجود دارد. دلیل دوم اینکه با بررسی پرونده های مهاجرتی شرایط بهبود اقتصادی بعد از کرونا برای کانادا فراهم می شود.
در اواخر اکتبر سال 2020 مندیچینو هدف های مهاجرتی کانادا را اعلام کرد. براساس برنامه مهاجرتی 2021-2023 کانادا حداقل 401.000 مهاجر را سالانه می پذیرد.

در مصاحبه تلویزیونی مندیچینو گفت: هدف های مهاجرتی در زمان کرونا واقع بینانه است. اداره مهاجرت کانادا از مهاجران ساکن در کانادا خواست تا برای اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام کنند. استانها و مناطق کانادا از طریق برنامه های مهاجرت استانی و در کبک به پذیرش مهاجران می پردازند.
افراد خاصی مثل اعضای نزدیک خانواده شهروندان کانادایی و اقامت دائم از محدودیت های سفر معاف بوده و می توانند در زمان شیوع کرونا به کانادا سفر کنند.
در سالهای قبل از شیوع کرونا کانادا سالانه 300.000 مهاجرا را می پذیرفت. نرخ مهاجرت در این کشور 0.9 درصد بود که سه برابر سرانه مهاجران جدید در آمریکا است. نرخ مهاجرت کانادا در سال 2020 به 0.5 درصد رسید زیرا این کشور برای دومین بار از سال 1989 کمتر از 200.000 مهاجر را پذیرفت.

سطح مهاجرت به کانادا در سال 2021 از حدود 200.000 مهاجر بیشتر شده، چون اداره مهاجرت کانادا با شرایط کرونا سازگاری پیدا کرده است. علت مهمی که تعداد مهاجران در سال گذشته به 200.000 نفر رسید این است که ورود مهاجران دارای اقامت دائم در ماه مارس و می 2020 تحت تاثیر اقدامات دولت فدرال برای کاهش کرونا قرار گرفتند. مندیچینو در مصاحبه تلویزیونی گفت: اداره مهاجرت کانادا به دنبال بررسی پرونده ها از راه دور و به صورت آنلاین است. با این اقدامات از اختلالات مربوط به کرونا در برنامه ها جلوگیری می شود.
کرونا بر روی مهاجرت کانادا تاثیر داشته اما با مهار کرونا در سطح جهانی، کانادا سالانه 401.000 مهاجر ار می پذیرد. اداره مهاجرت کانادا و استانها به صدور دعوتنامه های مهاجرتی می پردازند. دیروز اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار کرد و در هفته آینده قرعه کشی دیگری را برگزار می کند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
پرگل1400/02/27
سلام،خسته نباشید،ببخشید اگه سابقه کار و بیمه داریم ولی مدرک زبان نداریم فعلا اقدام نکنیم؟
  • گنجی
  • 1400/03/09
اقدام نکنید .

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن