چگونه به تورنتو کانادا مهاجرت کنیم؟

بازدیدکنندگان : 2530 نفر 1399/12/19
چگونه به تورنتو کانادا مهاجرت کنیم؟

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو

استان انتاریو دارای شرایط متعددی مانند کارآفرینی، نیروی متخصص، استارت آپ و ... برای اخذ اقامت دائم کانادا و زندگی در تورنتو دارد. که در ادامه نیروی متخصص آن را توضیح می دهیم.

انتاریو برای داوطلبان اکسپرس اینتری که واجد شرایط برنامه نیروی متخصص بودند، دعوتنامه صادر کرد. انتاریو مهاجران در سیستم اکسپرس اینتری را در تاریخ 2 فوریه 2021 برابر 14/11/99 از طریق برنامه مهاجرت استانی دعوت کرد. 

برای حدود 283 مهاجر دعوتنامه صادر شد، که امتیاز آنها براساس سیستم جامع امتیاز بندی بین466 و 467 بود.
مهاجرانی که دعوتنامه مهاجرت استانی انتاریو را دریافت کردند، احتمالا واجد شرایط برنامه نیروی متخصص هستند. از طریق برنامه مهاجرت استانی نیروی کار ماهر می توانند در انتاریو اقامت کنند. مهارت هایی که مهاجران از طریق برنامه مهاجرت استانی کسب می کنند، کمبودهای بازار کار انتاریو را برطرف می کند.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

در این قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو از متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری خواست تا در صورت داشتن سابقه کاری در یکی از10 شغل زیر برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند:

_ مدیران بانکی، اعتباری و سرمایه گذاری ها؛
_ مدیران تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی؛
_ سایر مدیران خدمات تجاری؛
_ مدیران فروش شرکت؛
_ حسابرسان مالی و حسابداران؛
_ تحلیلگران مالی و سرمایه گذاری؛
_ متخصصان منابع انسانی؛
_ مشاغل حرفه ای در مشاوره مدیریت تجارت؛
_ پرستاران و پرستاران روانپزشکی؛
_ افسران توسعه تجارت و محققان و مشاوران بازاریابی؛

همانطور که در سایت موسسه گنجی قبلا اعلام کردیم، متقاضیان دعوت شده اکسپرس اینتری باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از این مشاغل را داشته باشند. این متقاضیان هنوز برای اقامت دائم اقدام نکردند، اما دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی تضمینی برای برنامه مهاجرت آنها در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است.
سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی مهاجرت فدرال را مدیریت می کند: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی. داوطلبان اکسپرس اینتری واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستند.
اداره مهاجرت کانادا به مهاجران در سیستم اکسپرس اینتری را براساس عواملی مثل سن، سابقه کار، تحصیلات، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه امتیاز می دهد.
برنامه مهاجرت استانی به داوطلبان اکسپرس اینتری 600 امتیاز اضافی می دهد. مهاجران در بیشتر قرعه کشی های اکسپرس اینتری 400 امتیاز نیاز دارند، مهاجرانی که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند، در قرعه کشی بعد دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند.
سال گذشته انتاریو 6.716 مهاجر در سیستم اکسپرس اینتری را دعوت کرد، تا از طریق برنامه نیروی متخصص برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. بیشترین تعداد دعوتنامه را انتاریو در سال 2020 برای برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری صادر کرد. 

برگزاری دومین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو

 

انتاریو در سال 2021 تا به حال 271 مهاجر را از طریق برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان اکسپرس اینتری دعوت کرده است.
انتاریو در تاریخ 3 مارس 2021 برابر 13/12/99 قرعه کشی جدیدی انجام داد و از مهاجران اکسپرس اینتری فرانسوی زبان دعوت کرد، تا برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند.
برنامه مهاجرت استانی انتاریو از طریق برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان 126 مهاجر را دعوت کرد. مهاجران دعوت شده باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشند و حداقل بین 455 تا 467 امتیاز داشته باشند.
انتاریو از مهاجرانی که در تاریخ 3 مارس 2020 برابر 13/12/98 و 3 مارس 2021 برابر 13/12/99 در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ایجاد کرده بودند، برای دعوت استفاده کرد.
مهاجران دعوت شده 45 روز تقویمی فرصت دارند، تا درخواست خود را برای برنامه مهاجرت استانی انتاریو را ارسال کنند.
در این قرعه کشی نسبت به قرعه کشی قبلی برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان در 13 ژانویه که برای 146 مهاجر دعوتنامه صادر شد، تعداد کمتری دعوتنامه صادر شد. در قرعه کشی جدید تعداد مهاجران دعوت شده در سال 2021 حدود 271 نفر بود.

بررسی کنید که آیا واجد شرایط برنامه انتاریو کانادا هستید یا خیر؟

 

اولین مرحله بعد از دریافت دعوتنامه بررسی صلاحیت شماست، چون دریافت دعوتنامه تضمینی برای دریافت اقامت دائم کانادای شما از طریق برنامه انتاریو نیست.
برای دریافت دعوتنامه باید شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا کلاس تجربه کار کانادایی را داشته باشید. شرایط خاص واجد شرایط بودن به هر برنامه ای که برنامه مهاجرت استانی انتاریو شما را براساس آن بررسی می کند، بستگی دارد.

متقاضی چه نمره زبانی (انگلیسی و فرانسه) باید داشته باشد؟

 

شما باید براساس معیار زبان کانادایی حداقل نمره 7 در زبان فرانسه و نمره 6 در زبان انگلیسی را داشته باشید. با وجود همه  معیارهای واجد شرایط بودن، برنامه مهاجرت استانی انتاریو از شما می خواهد که نشان دهید که بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی طی 3ماه اول ورود در انتاریو را دارید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا چه فایده ای دارد؟

برنامه مهاجرت استانی به استانهای کانادا اجازه می دهد تا مهاجرانی که مناسب بازار کار منطقه ای هستند را انتخاب کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که برنامه های مهاجرت استانی مسئول بهبود عملکرد مهاجرانی که به عنوان نیروی کار در کانادا هستند،  می باشند.
داوطلبان اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی کانادا را دریافت می کنند، در قرعه کشی بعدی  دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. با دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی مهاجران 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند. که با این امتیاز اضافی برای دریافت دعوتنامه قبولی در میانگین قرعه کشی های برنامه اکسپرس اینتری یا قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی بیشتر از اندازه کافی امتیاز دارند.

اکسپرس اینتری چیست؟

سیستم اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرتی نیست، بلکه یک سیستمی برای مدیریت برنامه مهاجرت فدرال با مهارت بالا است: کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص فنی فدرال.
اتباع خارجی واجد شرایط که به کانادا مهاجرت می کنند، باید مشخصات خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری وارد کنند. پروفایل آنها براساس سیستم جامع امتیاز بندی از 1200 امتیاز داده می شود. بیشتر مهاجران بین 300 تا 500 امتیاز می گیرند و می توانید شما امتیاز خود را در اپلیکیشن گنجی محاسبه کنید.
امتیازات براساس عواملی مثل تجربه کاری ماهر، تحصیلات، توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی و سایر عوامل داده می شود. خود اشتغالی جز تجربه کار ماهر حساب نمی شود.
از مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند خواسته می شود، تا از طریق قرعه کشی اکسپرس اینتری برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
در قرعه کشی قبلی اکسپرس اینتری در تاریخ 13 فوریه کانادا همه داوطلبان واجد شرایط در کلاس تجربه کار کانادایی را دعوت کرد.



telegram_Canada_Ganji

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نسیم ا.1399/12/20
با سلام
داشتن خاله مقیم در کانادا که تابعیت کانادایی رو اخذ نموده اند، منجر به افزایش امتیاز متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری میشود؟
  • گنجی
  • 1399/12/20
بله می شود

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن