جذب مهاجران به کانادا از طریق برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 3579 نفر 1400/01/06
جذب مهاجران به کانادا از طریق برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک
جذب مهاجران به کانادا از طریق برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک 

اداره مهاجرت کانادا در مدت زمان کمی با جذب و حفظ مهاجران نتایج خوبی را از برنامه مهاجرتی آتلانتیک بدست آورده است. 

برنامه آزمایشی آتلانتیک امکان جذب و حفظ مهاجران را به استانهای ساحل شرقی کانادا می دهد.
اداره مهاجرت کانادا برنامه مهاجرتی آتلانتیک را از زمان ایجاد در مارس 2017 تا پایان سالهای 2019-2020 بررسی کرد. آنها به دنبال بررسی اثرات این برنامه آزمایشی بر رشد جمعیت و رفع نیازهای بازار کار بودند.
برنامه مهاجرتی آتلانتیک یک برنامه کارفرمایی است. این برنامه به کارفرمایان چهار استان اقیانوس اطلس امکان استخدام استعدادهای خارجی بدون نیاز به تاییدیه وزارت کار که کاری طولانی است را می دهد. از طریق این برنامه مهاجران با دریافت تاییدیه شغلی از کارفرماها به استان می آیند. 
استان های آتلانتیک کانادا در طول تاریخ به جذب و حفظ مهاجران در این استانها پرداخته اند. اداره مهاجرت کانادا متوجه شد که از 5590 مهاجری که از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک به کانادا مهاجرت کرده بودند، بعد از دو سال هنوز در این استان بودند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

تعداد زیادی از مهاجران در زمان بررسی برای کارفرمای اصلی کانادایی خود کار می کردند و افرادی که کارفرمای خود را تغییر دادند هنوز در این استان کار می کنند. بیشتر مهاجران برنامه آتلانتیک بعد از سال اول هنوز در آتلانتیک کانادا زندگی می کنند. میزان ماندگاری مهاجران برنامه آزمایشی مهاجرتی آتلانتیک نسبت به سایر برنامه های اقتصادی آتلانتیک کانادا بیشتر است.
تقرییا نصف مهاجران برابر  45 درصد در نیوبرانزویک و 34 درصد در نوااسکوشیا بودند. در جزیره پرنس ادوارد 10 درصد و در نیوفاندلند و لابرادور هم 10 درصد مهاجران بودند.
نرخ جذب و حفظ مهاجران برنامه آزمایشی آتلانتیک در مقایسه با برنامه های مهاجرتی نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور بیشتر بود. بیشتر افرادی که در کانادا بودند گفتند، که در استان محل سکونت خود اقامت می کنند و کمتر از یک پنجم گفتند که هنوز نمی دانند، 3درصد اعلام کردند که نمی مانند.

علت اصلی ماندگاری مهاجران دراین استان پایین بودن هزینه زندگی، و علاقه به این استان و شغل خود بود. حدود یک سوم مهاجران در این استان دوست یا خانواده داشتند.
افرادی که قصد ترک استان را داشتند، گفتند برای کسب درآمد بیشتر در یک استان دیگرمی روند و 40 درصد افراد گفتند، که فرصت های شغلی مناسبی را در این استان پیدا نکردند.
براساس ارزیابی ها برنامه اسکان دولت بسیار مفید بود. بیشتر متقاضیان اصلی برنامه آزمایشی آتلانتیک نمی دانستند که امکان دسترسی رایگان به این خدمات را دارند، حتی اگر کارفرمایان آنها اعلام کرده باشند، که سازمان آنها برنامه اسکان دارد. اداره مهاجرت کانادا به دنبال ایجاد یک استراتژی برای افزایش آگاهی متقاضیان اصلی برنامه آزمایشی آتلانتیک و همسر و فرزندان آنها از خدمات دولت استان است.
برنامه آزمایشی آتلانتیک در مسیر تبدیل شدن به برنامه مهاجرتی دائمی است. این برنامه تا دسامبر 2021 تمدید شد، تا اداره مهاجرت کانادا زمان بیشتری برای بررسی اثرات بلند مدت و میان مدت این برنامه داشته باشد.

پذیرش مهاجران در نیوبرانزویک


در سال 2020 نیوبرانزویک تعداد 2020 دعوتنامه صادر کرد که قابل مقایسه با سال 2019 که تعداد مهاجران خیلی کم بود می باشد.
تعداد مهاجرانی که استان نیوبرانزویک در سال 2020 پذیرفت مشابه سال قبل بود.
با وجود مشکلات مربوط به کرونا نیوبرانزویک در سال 2020 از طریق برنامه های مهاجرت استانی حدود 2020 دعوتنامه صادر کرد. در سال 2019 این استان 2022 مهاجر برای برنامه مهاجرت استانی صادر کرد.
اگرچه تعداد مهاجران کم نشد، اما از 31 نوامبر 2020 فقط 2.740 نفر از مهاجران در نیوبرانزویک ساکن شدند. در سال 2019 تعداد مهاجران پذیرفته شده حدود 6000 نفر بود.
براساس بیانیه مطبوعاتی شورای فرهنگی نیوبرانزویک کاهش تعداد مهاجران به علت محدودیت های ایجاد شده برای جلوگیری از شیوع کرونا و همچنین تاخیر اداره مهاجرت کانادا در بررسی پرونده های مهاجرتی است.
مونسف لاکواس رئیس شورای فرهنگی نیوبرانزویک گفت: تعداد مهاجران پذیرفته شده نیازهای این استان را برطرف می کند.
لاکواس گفت: ما می دانیم که بخشهای صنعتی و جهانگردی، شرکتهای کوچک و متوسط به علت شیوع کرونا از بین رفته اند، اما بخشهای دیگر از بین نرفته اند و به نیروی کار نیاز است. سازمانهای اسکان مهاجران و کارفرمایان تلاش زیادی کردند تا مهاجرانی که به این استان می آیند برنامه های قرنطینه و پروتکل های ایمنی را رعایت کنند. در این استان مکان هایی برای حمایت از مهاجران در جمع آوری غذا، اسکان و وسایل سرگرمی کودکان در دوره قرنطینه  ایجاد شده است. 
هدف استان نیوبرانزویک پذیرش حدود 7.500 مهاجر تا سال 2024 است. این استان به دنبال پذیرش مهاجران فرانسوی زبان است، چون تنها استان کانادا است که زبان رسمی آن هم انگلیسی و هم فرانسوی است. آنها امید دارند تا سال 2024 یک سوم مهاجران جدید فرانسوی زبان باشند.
Ginnete Gautreau  مدیر اجرایی موقت شورای فرهنگی نیوبرانزویک گفت: سال گذشته همه با مشکلات زیادی روبه رو شدند، اما کارفرمایان می خواهند در نیوبرانزویک نیروی کار خود را افزایش دهند و هنوز کارهای زیادی برای برای بازسازی اقتصاد بعد کرونا باید انجام دهند. 

چه چیزهایی را باید در مورد مهاجرت به نیوبرانزویک بدانیم؟


برای مهاجرت به استان نیوبرانزویک کانادا می توانید از طریق دو برنامه مهاجرتی اقدام کنید:
_ برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک
_ برنامه آزمایشی آتلانتیک

برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک به چهار گروه تقسیم می شود:

_ برنامه نیروی متخصص اکسپرس اینتری برای مهاجرانی است که از قبل در سیستم اکسپرس اینتری فدرال کانادا دارای پروفایل بودند. شما باید پروفایل امتیازی خود را سابمیت کنید، و شرایط مناسبی مثل سن، تحصیلات، زبان و سابقه کار داشته باشید و پول کافی برای اسکان طی 3ماه اول را داشته باشید.
_ برنامه نیروی کار ماهر با تایید کارفرما برای افراد متخصصی است که پیشنهاد کار تمام وقت از یک کارفرما در استان را دارند. آنها باید سن، زبان، تحصیلات و سایر شرایط را داشته باشند تا واجد شرایط شوند.
_ برنامه کارآفرینی مختص فارغ التحصیلان، برای مهاجرانی است که از دانشگاه یا کالج نیوبرانزویک فارغ التحصیل شده اند و می خواهند کسب و کاری را در این استان راه اندازی کنند. آنها باید سن، تحصیلات، وسایر شرایط مناسب را داشته باشند تا واجد شرایط شوند. 
_ برنامه کارآفرینی برای اتباع خارجی است می خواهند کاری را راه اندازی و مدیریت کنند. مهاجران باید سن، زبان، تحصیلات و سایر شرایط مناسب را داشته باشند. آنها باید یک طرح تجاری ارائه دهند.

نیوبرانزویک یکی از چهار استان آتلانتیک است. سه استان دیگر نواسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد هستند.
کارفرمایان این چهار استان می توانند از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیروی کار خارجی را برای مشاغل موجود استخدام کنند، در غیر این صورت آن امکان تکمیل کردن موقعیت های شغلی را ندارند.
مهاجران برای واجد شرایط بودن برنامه مهاجرتی آتلانتیک باید پیشنهاد شغلی داشته باشند. آنها نیاز به تاییده وزات کار (ارزیابی اثر بازار کار) ندارند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

پذیرش مهاجران در نیوفاندلند و لابرادور


با نزدیک شدن به انتخاب استانی در تارخ 13 فوریه 2021 برابر 25/11/99 ،  احزاب سیاسی برنامه های مهاجرتی را در اولویت قرار می دهند.
هدف نیوفاندلند و لابرادور جذب و نگه داری مهاجران جدید برای مقابله با پیری و کاهش جمعیت این استان است.
معمولا مهاجران در زمان مهاجرت استانهای انتاریو و بریتیش کلمبیا را انتخاب می کنند و استان نیوفاندلند و لابرادور در اولویت های بعدی آنهاست.
این استان به دنبال گسترش برنامه های مهاجرتی خود است. که با نزدیک شدن به انتخابات استانی در 13 فوریه، مهاجرت برای احزاب سیاسی اهمیت زیادی پیدا کرده است.
حزب لیبرال به دنبال افزایش سه برابری تعداد مهاجران در پنج سال آینده است. محافظه کاران قول دادند، که برنامه های مهاجرتی را گسترش دهند.
کمبود فرصت های شغلی در استان نیوفاندلند و لابرادور مانع انتخاب این استان توسط مهاجران می شود.
به همین علت استان نیوفاندلند و لابرادور و مردم این استان به مهاجران برای تطبیق با شرایط این استان کمک می کنند. این استان به یک برنامه بلند مدت نیاز دارد و باید به دانش آموزان خود در دانشگاهها و مدارس در مورد نژاد پرستی، تفاوت های فرهنگی آموزش هایی را بدهد.

چگونه به نیوفاندلند و لابرادور مهاجرت کنیم؟

برای مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور دو گزینه دارید:
_ برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور
_ برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک

برنامه مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور برای گروههای نیروی کار ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی، کارآفرینان و کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی است.
نیروی کار ماهر که پروفایل اکسپرس اینتری دارند، باید پیشنهاد شغلی تمام وقت از کارفرما در استان را داشته باشند، حداقل شرایط تحصیلات و سابقه کار و پول کافی برای تامین هزینه زندگی خود و خانواده را داشته باشند.
اگر مهاجران پروفایل اکسپرس اینتری را نداشته باشند، باید تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند.
فارغ التحصیلان بین المللی باید حداقل نیمی از تحصیلات خود را در کانادا به پایان رسانده باشند و باید از کالج یا دانشگاه تعیین شده فارغ التحصیل شده باشند.  آنها باید پیشنهاد کار تمام وقت از یک کارفرما داشته باشند، شرایط زبان و پول کافی برای تامین هزینه های زندگی خود را داشته باشند.
برنامه مهاجرتی آتلانتیک یک برنامه سریع است که کارفرمایان را در استانهای آتلانتیک کانادا شامل نواسکوشیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور و جزیره پرنس ادوارد برای استخدام نیروی کار خارجی کمک می کند. کارفرمایان نیازی به ارزیابی اثر نیروی کار در بازار کار را ندارند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
سحر1400/01/31
شرایط پذیرش برنامه آزمایشی جدید آتلانتیک چیست ؟
  • گنجی
  • 1400/02/01
کاملا بستگی به کارفرماها دارد باید رزومه تان را با واتس اپ زیر سایت ارسال کنید. 
حبیب1400/01/02
ایا هر سنی قابل قبول است رزومه باید چگونه باشد؟ دوست من از این روش ریجکت شده(42سال-مهندس شیمی-متاهل-ایلتس6)
  • گنجی
  • 1400/01/02
رزومه های خاص مورد نیاز این استان ها است. معمولا جاب آفر ها بدون بررسی دقیق توسط کارفرما ریجکت می شود.
روزبه1400/01/02
آیا کرونا در روند بررسی و جذب مهاجرت جاب آفری به آتلانتیک تاثیر داشته؟
  • گنجی
  • 1400/01/02
بله. روند را کند کرده و معمولا به جاب آفری ها کمتر ویزا اعطا می شود زیرا نرخ بیکاری بالا رفته.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن