چه برنامه ای برای زندگی در کانادا به عنوان تازه وارد دارید؟

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 1590 نفر 1400/01/10
چه برنامه ای برای زندگی در کانادا به عنوان تازه وارد دارید؟
چه برنامه ای برای زندگی در کانادا به عنوان تازه وارد دارید؟

برای موفقیت در کانادا اطلاعات لازم درباره تحصیل در کانادا، مراحل مهاجرت به کانادا و شرایط آزمون انگلیسی را باید بدانید.

کانادا یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت است این کشور یک مقصد محبوب برای افرادی است که به دنبال پیشرفت در کار و تحصیل هستند می باشد.
اگر قصد زندگی در کانادا رادارید در اینجا در مورد مهاجرت و شرایط مربوط به آزمون آیلتس صحبت می کنیم.
برای مهاجرت کانادا به عنوان دانشجو یا متخصص روشهای مختلف مهاجرتی وجود دارد. برای بیشتر برنامه های نیروی کار ماهر در کانادا شما باید تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید.
آزمون آیلتس یکی از آزمونهای مورد تایید اداره مهاجرت کانادا است. در آزمون آیلتس شما باید در چهار مهارت گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن نمره مناسب را کسب کنید. هر سطحی از دانش زبان توسط دولت کانادا با سی ال بی سنجیده می شود که مخفف Canadian Language Benchmarks می باشد. مثلا اگر شما تمام اسکیل های ایلتس را هفت و لیسنینگ را هشت بگیرید ، سطح شما برابر CLB 9 سی ال بی 9 می باشد که امتیاز بالایی برای نیروی متخصص کانادا در سال 2021 خواهد بود.
به علاوه آیلتس آکادمیک در بیشتر کالج ها، دانشگاهها و چند موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا پذیرفته می شود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

چه آیلتس را باید بگیریم؟ 


شما می توانید به صورت کتبی یا از طریق کامپیوتر در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک شرکت کنید. آین آزمون ها در بیش از 140 کشور در جهان برگزار می شود.
آیلتس جنرال برای افرادی که از طریق برنامه های نیروی کار ماهر مثل اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی PNP اقدام می کنند مناسب است. اداره مهاجرت کانادا آزمون های آیلتس که به صورت کتبی یا از طریق کامپیوتر برگزار می شود را می پذیرد.
آیلتس آکادمیک برای افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک موسسه اموزشی تعیین شده، دانشکاه یا کالج تحصیل کنند مناسب است. برای ثبت نام در ابتدا می بایست آیلتس آکادمیک بگیرید.
این آزمونها برای سنجش مهارت شما در زبان انگلیسی برای تحصیل در یک محیط دانشگاهی است. 
آزمون آیلتس تنها آزمون زبان انگلیسی است که اداره مهاجرت کانادا براساس برنامه  Student Direct آن را معتبر می داند. Student Directتوسط IRCC در سال 2018 طراحی شده است ، به عنوان یک برنامه مجوز تحصیل سریع برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در کانادا برای تحصیلات عالی هستند ، ایجاد شد. 

چگونه یک بانک مناسب در کانادا انتخاب کنیم؟


شما به عنوان تازه وارد در کانادا باید در مورد خدمات بانکی و نحوه سرمایه گذاری و هزینه کرد پول تان اطلاعات لازم را قبلا کسب کنید.
وقتی برای اولین بار به کانادا می آیید، چیزهای زیادی در لیست خود دارید که باید بررسی کنید مثل بررسی محل زنگی خود و پیدا کردن کارمورد علاقه خود.
اما در قدم اول که باید در لیست خود قرار دهید این است که باید امور مالی خود را در کانادا تنظیم کنید.
شهروندان جدید برای اینکه شروع خوبی در کانادا داشته باشند باید با سیستم های مختلف مالی، حقوقی و مالیاتی کانادا آشنا شوند.
امین، کارمند بخش حسابداری موسسه گنجی همه این مراحل را تجربه کرده است. وی در سال 2013 از ایران به کانادا مهاجرت کرد و در دفتر گنجی مشغول به فعالیت شد. او پیشنهاد می کند که همه مهاجران برای آشنایی باسیستم مالی و بانکداری کانادا باید بایک مشاور مالی مشورت کنند. به خصوص در این شرایط پاندمی با کمک مشاور این اطمینان را پیدا می کنند که می توانند زندگی خوبی را در کانادا شروع کنند.
در اینجا چند روش برای بالا بردن دانش بانکی و رفع نیازهای مالی خود را ذکر می کنیم.

کدام بانک را در کانادا انتخاب کنیم


در کانادا چند بانک معروف وجود دارند:
رویال بانک RBC
بانک مونترال BMO
اسکوشیا بانک Scotia
تی دی بانک TD
بانک سی ای بی سی  CIBC
اچ اس بی سی HSBC

هر بانکی برای تازه واردها مزایای خاصی را دارد، قبل از ورود به کانادا شما می توانید یک حساب بین المللی در بانک افتتاح کنید و حداکثر 50.000 دلار از طریق این حساب به کانادا انتقال دهید. با این پول شما نشان می دهید که توانایی تامین هزینه های زندگی خود در کانادا را دارید. بعد از ورود می توانید یک حساب برای خود باز کنید تا به پول های خود دسترسی داشته باشید. شما می توانید با برنامه گواهی سرمایه گذاری تضمینی بانک به سرعت مجوز تحصیل خود را بگیرید. GIS یک حساب سرمایه گذاری است نرخ بهره تضمینی را در یک مدت زمان مشخص ارائه می دهد. با این حساب دانشجویان می توانند بین 10.000 دلار تا 50.000 دلار در کانادا داشته و سود محدود از ان برداشت کنند.
در اینجا مزایای بانک ها برای تازه واردان را ذکر می کنیم:
_ افتتاح حساب بدون هزینه ماهانه به مدت یکسال بدون سقف تعداد تراکنش به صورت حضوری در شعبه و آنلاین
_ نقل و انتقالات بین المللی مانند وایرترانسفر بدون هزینه و محدودیت
_ صندوق امانات رایگان در بانک به مدت یکسال
_ داشتن کارت اعتباری بدون اینکه سابقه اعتباری قبلی داشته باشندبا 2هزاردلار کردیت
_ وام مسکن برای تازه واردان کانادا با حداقل پیش پرداخت 5تا30درصد به نسبت نوع مهاجرت فرد(سرمایه گذار یا نیروی متخصص)
_ گرفتن راهنمایی از بهترین مشاوران مالی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال یا سهام یا سپرده تامین اتیه فرزندان

چگونه از راهنمایی مشاوران مالی در بانک های کانادا استفاده کنیم؟

در زمان افتتاح حساب بانکی ابتدا باید وقت از بانک بگیرید سپس بانک برای شما یک مشاور بانکی تعیین می کند. این مشاوران به شما کمک می کنند که از سیستم مالی کانادا استفاده کنید و امور مالی شخصی خود را به درستی انجام دهید. این مشاوران به شما کمک می کنند تا یک برنامه مالی شخصی داشته باشید که مناسب شما و خانواده شما باشد.
زمانی که با مشاور خود صحبت می کنید اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت خود را بگویید. مشاور به شما کمک می کند تا بدانید برای رسیدن به هدف های خود چه مراحلی را باید طی کنید. مشاوران به شما کمک می کنند تا در حساب های بانکی متناسب با نیاز مالی خود وارد شده و با توجه به حساب های سرمایه گذاری در کانادا مثل حساب پس انداز بدون مالیات و طرح پس انداز بازنشستگی کار خود را شروع کنید. در کانال تلگرام موسسه گنجی و وب سایت می توانید درباره نحوه مدیریت امور مالی خود در کانادا اطلاعات زیادی بدست آورید.
مشاور را به عنوان راهنمای مالی خود بدانید که درانجام امور مالی جدید به شما کمک می کند. اینکه چگونه خانه مناسب را بخرید یا پس انداز خود را حفظ کنید همه اینها را مشاور به شما کمک می کند.
در زمان افتتاح حساب بانکی باید کارت پی آر، پاسپورت و سین نامبر خود را همراه داشته باشید. توجه کنید که بانک یکی از مراکزی است که میتوانید سین نامبر خود را بدون نگرانی ارائه دهید، توجه کنید که ارائه سین نامبر به هر مرکزی اصلا توصیه نمی شود.
سود پرداختی به پول در بانک های کانادا بسیار کمتر از بانک های ایران است لذا توقع زیادی در این مورد نداشته باشید. اگر بانک با بررسی مدارک تان به شما کردیت کارت اعطا کرد حتما طی21روز ان را پرداخت کند درغیراینصورت بهره 19.99% به شما تعلق می گیرد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

سوالاتی که باید از مشاور مالی خود بپرسید

اول اینکه هیچ سوال اشتباهی وجود ندارد. شما می توانید زیاد سوال بپرسید. مشاوران در واقع کارشناسانی هستند که به شما کمک می کنند تا به هدف های مالی خود برسید.
در ابتدا باید چه سوالاتی بپرسید؟ امین پیشنهاد میدهد که در مورد حساب ها، ویژگی های حساب ها و نحوه استفاده از آن و حمایت دولت از تازه واردان سوال کنید.
بعضی از سوالاتی که وی پیشنهاد می دهد شامل این موارد است: 
چگونه پول خود را در کانادا سرمایه گذاری کنیم؟
چگونه پول خود را پس انداز کنیم؟
چه نوع سرمایه گذاری برای من مناسب است؟ 
چه هزینه هایی این حساب بانکی برای من دارد؟
چگونه میتوانم هزینه های خود مثل: اجاره خانه، قبض موبایل و خرید مایحتاج روزانه را پرداخت کنم؟
چه سودی به پول من تعلق می گیرد؟
هزینه نگهداری حساب من در ماه و سال چقدر است؟
آیا می توانم حساب مشترک با همسر و فرزندانم داشته باشم؟
زمان بازپرداخت کردیت کارت من چند روز است؟
در زمان ملاقات با مشاور خود هر گونه نگرانی در مورد امور مالی خود را بگویید. مشاور شما در مورد مشکلات مربوط به امور مالی شما کمک می کند تا شما منابع مالی اضافی برای سایر کارها را داشته باشید. 
خودتان را برای رسیدن به موفقیت آماده کنید هدف های مالی شمل هر چیزی که باشد یک امتیاز و اعتبار خوب برای شماست. 
امین می گوید: نمره اعتبار نقش مهمی در زندگی ساکنان کانادا دارد. مهاجران جدید در مراحل مختلف مثل واجد شرایط بودن برای کارت اعتباری، خرید ماشین و خانه به یک امتیاز اعتباری خوب نیاز دارند.
امتیازات اعتباری بین کشورها جابه جا نمی شود و مهاجران جدید در زمان ورود به کانادا باید از ابتدا دوباره اعتبار کسب کنند.
چگونه می توان اعتبار بدست آورد؟ امین می کوید که کارت اعتباری تهیه کنید چون کارت های اعتباری به مهاجران کمک می کند تا امتیاز اعتباری برای خود بسازند که در آینده بتوانند وام بگیرند.
با وجود امتیاز اعتباری و افتتاح حساب های پس انداز و سرمایه گذاری زمینه موفقیت شما را در آینده فراهم می کند. هر بانکی برای پس انداز در کوتاه مدت مثل خرید ماشین جدید و حساب های بلند مدت سرمایه گذاری مثل خرید خانه یا پس انداز پول برای بازنشستگی یک برنامه خاصی دارد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن