جزئیات بالاترین ظرفیت پذیرش کانادا

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 2170 نفر 1400/01/26
جزئیات بالاترین ظرفیت پذیرش کانادا
جزئیات بالاترین ظرفیت پذیرش کانادا
همه گیری ویروس کرونا یاعث شده که کانادا نتواند مهاجر جدیدی را بپذیرد لذا دولت تصمیم گرفته بزرگترین ظرفیت پذیرش خود برابر 90هزار نفر را شروع کند که این برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای فارغ التحصیلان بین المللی، نیروی کار ضروری و فرانسوی زبانها مفید خواهد بود.

اداره مهاجرت کانادا برنامه های مهاجرتی جدیدی را برای 90.000 فارغ التحصیل بین المللی و نیروی کار ضروری در کانادا و فرانسوی زبانها را معرفی می کند. اداره مهاجرت کانادا امروز یک قرعه کشی اکسپرس اینتری نیز برگزار کرد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
نیروی کار ضروری، فارغ التحصیلان بین المللی و فرانسه زبانها در ماه می شش مسیر جدید برای اقامت دائم دارند.
وزیر مهاجرت کانادا مارکو مندیچینو برنامه های جدید را در تاریخ 14 آوریل برابر 25/1/1400 اعلام کرد. سه برنامه مهاجرتی جدید امکان مهاجرت دائمی 90.000 مهاجر را فراهم می کند. بقیه سه روش که مربوط به افراد با دانش زبان فرانسه هست بدون محدودیت سقف پذیرش می باشند. 
برنامه های مهاجرتی جدید برای نیروی کار موقت که در بیمارستانها و مراقبت در منزل و افرادی که در بخشهای ضروری شاغل هستند و همچنین برای دانشجویان بین المللی از موسسات آموزشی کانادا می باشد. 
از تاریخ 6 می برابر 16/2/1400 اداره مهاجرت کانادا پرونده های مهاجرتی برای سه برنامه زیر را می پذیرد:
_ 20.000 پرونده برای نیروی کار موقت در بخش مراقبت های بهداشتی
_30.000 پرونده برای نیروی کار موقت در سایر مشاغل ضروری تعیین شده
_ 40.000 پرونده دانشجویان بین المللی که از یک موسسه آموزشی کانادایی فارغ التحصیل شده اند
برنامه ها تا تاریخ 5 نوامبر 2021 برابر 14/8/1400 یا تا زمانی که به سقف پذیرش برسند باز هستند. این برنامه ها برای نیروی کار در 40 شغل بهداشتی و 95 شغل ضروری مثل مراقبت و تولید و توزیع غذا می باشد.
کارگران برای واجد شرایط بودن باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی در شغل مراقبت های بهداشتی یا شغل ضروری که از قبل تایید شده را داشته باشند. فارغ التحصیلان بین المللی باید در چهار سال گذشته و نه زودتر از ژانویه 2017 باید در یک رشته واجد شرایط تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رسانده باشند.
فارغ التحصیلان و نیروی کار باید به یکی از زبانهای رسمی تسلط داشته باشند و مدرک آن را مانند ایلتس جنرال داشته باشند. لذا بهتر است شرایط عمومی برای پذیرفته شدن را فراهم کنید تا در زمان درخواست مجاز به کار در کانادا باشید. آنها باید در هر استان کانادا غیر از کبک اقامت داشته باشند. 
مندیچینو در رسانه گفت: دستورالعمل های جدید به افرادی که ویزای اقامت موقت کانادا دارند کمک می کند تا برای آینده خود برنامه ریزی کنند، و باعث بهبود وضعیت اقتصادی ما می شوند و کمک می کند تا وضعیت بهتری را بسازیم. پیام ما به مهاجران این است که وضعیت شما موقتی است و ما می خواهیم شما در کانادا بمانید تا بتوانیم به شما کارت اقامت دائم را اعطا کنیم.

راه حل کانادا برای طولانی شدن حضور مهاجران در کانادا


وزیر مهاجرت کانادا بعد از اعلام  هدف های مهاجرتی کانادا، گفت: از پاییز 2021 راههای مهاجرت برای ساکنان موقت بهتر و راحت تر می شود. مندیچینو گفت: این اقدام به خاطر جبران کاهش مهاجرت در طول یکسال گذشته است. کانادا در سال 2020 مهاجر زیادی را نپذیرفت و رشد جمعیت آن به سطح جنگ جهانی اول رسید!
در سه سال آینده کانادا حدود 1.200.000 مهاجر را می پذیرد. در سال 2021 حدود 401.000 مهاجر اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند، اما محدودیت های ویروس کرونا مانع مهاجرت بسیاری از افراد می شود.
سیستم مهاجرتی کانادا به دنبال ارائه اقامت دائم به افرادی است که اقامت موقت دارند. 100 برنامه مهاجرتی مختلف کانادا به افرادی که تجربه کار کانادایی دارند امتیاز اضافی می دهد و یا برای آسان کردن مسیرهای اقامت دائم به افرادی که اقامت موقت دارند می باشد. براساس تحقیقات آماری کانادا افرادی که تجربه کار کانادایی دارند راحت به بازار کار کانادا وارد و ادغام می شوند. آسان شدن مسیر های انتقال مهاجران موقت به اقامت دائم باعث افزایش مهاجرت در سراسر کانادا شده است. با این روش ها استانها و مناطق کوچکتر کانادا می توانند نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی را در استان خود حفظ کنند.

برنامه اکسپرس اینتری مهاجران داخل کانادا را انتخاب می کند


یکی از راههای رسیدن کانادا به اهداف مهاجرتی خود در سال 2021، دعوت از مهاجرانی است که در زمان شیوع کرونا در کانادا زندگی می کنند. از آغاز امسال کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری را هر دو هفته انجام می دهد و فقط مهاجرانی که واجد شرایط کلاس تجربه کار کانادایی هستند  یا قبلا از برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کردند، انتخاب می شوند. اکسپرس اینتری روش اصلی کانادا برای پذیرش مهاجران است چون یک چهارم مهاجران سالانه از طریق این برنامه وارد کانادا می شوند.
در تاریخ 13 فوریه برابر 25/11/99 کانادا 27.332 مهاجرا واجد شرایط کلاس تجربه کار کانادایی را از سیستم اکسپرس اینتری انتخاب کرد. این بزرگترین قرعه کشی از زمان ایجاد برنامه اکسپرس اینتری در ژانویه 2015 بود. قبل از این قرعه کشی بیشترین مهاجری که اداره مهاجرت کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری دعوت کرد، 5000 مهاجر بود. اداره مهاجرت کانادا گفت: این قرعه کشی برای این بود تا مهاجرانی که در کانادا کار می کردند، در کانادا بمانند. حدود 90 درصد مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی در کانادا هستند، آنها تحت تاثیر محدودیت های سفر نیستند و مشکلات مهاجران خارج از کشور مثل تهیه مدارک مورد نیازو قرنطینه 14 روز و یا استقرار در هتل ها را ندارند.

راههای دیگری که کانادا را به هدف پذیرش 401.000 مهاجر نزدیک می کند


کانادا برای رسیدن به هدف های مهاجرتی خود پذیرش 401.000 مهاجر برای اقامت دائم از همه برنامه های مهاجرت اقتصادی استفاده می کند. علاوه بر برنامه های اکسپرس اینتری و مهاجرت استانی برنامه های دیگر مثل برنامه آزمایشی آتلانتیک و برنامه های مهاجرتی فدرال به مهاجران بیشتری اقامت دائم کانادا را می دهد. اداره مهاجرت کانادا و استان کبک به دنبال ارائه روشهای جدید برای کمک به اقامت مهاجرانی که در کانادا در زمان شیوع کرونا  هستند،است تا آنها در کانادا بمانند. فرشتگان نگهبان که شامل پزشکان و پرستاران هستند در یک سال گذشته مورد تقدیر کانادایی ها بودند. اینها افرادی هستند که در بخشهای مراقبت بهداشتی کانادا برای مبارزه با کرونا کار می کنند. از دسامبر سال 2020 اداره مهاجرت کانادا و استان کبک برای قدردانی از کمک این افراد در زمان شیوع کرونا به آنها اقامت دائم می دهد.
برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ کانادا را به هدف مهاجرتی پذیرش 401.000 مهاجر نزدیک می کند. مهاجران گروه اسپانسرشیپ  از معافیت های سفر معاف هستند و می توانند برای تکمیل پرونده مهاجرتی خود وارد کانادا شوند. یک چهارم از پذیرفته شدگان از این گروه هستند که کانادا براساس هدف های مهاجرتی خود به دنبال پذیرش آنهاست. 

چرا سطح بالای مهاجرت باعث بهبود اقتصادی می شود؟

قبل از شیوع کرونا کانادا برای جبران کمبود جمعیت ناشی از پیر شدن جمعیت و نرخ باروری پایین به مهاجرت توجه زیادی داشته است. 
از سال 1971 نرخ باروری کانادا برای هر زن 2.1 نوزاد بوده است. این نرخ باروری پایین بعد از تولد دوران تولدهای زیاد در کانادا اتفاق افتاد، که میزان زادو ولد  بیشتر از سه کودک برای هر زن در بین سالهای 1946 تا 1965 بود.
9 میلیون کودک ان زمان کانادا در این دهه به سن بازنشستگی رسیدند. بدون وجود نیروی کار جدید برای رفع نیازهای بازار کار، کانادا نمی تواند به رشد اقتصادی مناسبی دست یابد. نسل جوان فشارهای زیادی را به خاطر مراقبت از نسل پیر باید تحمل کند و نسل پیر از مراقبت های کافی برخوردار نیستند.
کانادا برای رسیدن به هدف های مهاجرتی خود، رشد جمعیت و نیروی کاری خود باید سطح بالای زندگی در کانادا را حفظ کند. 
کانادا امسال با آسان تر کردن روشهای اقامت دائم به افرادی که اقامت موقت دارند به هدف مهاجرتی خود یعنی پذیرش 401.000 مهاجر دست می یابد. براساس اطلاعات آماری کانادا در دو ماه اول سال 2021 حدود 50.000 مهاجر برای اقامت دائم پذیرفته است.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
محمد1400/01/27
سلام. به نظر شما اداره مهاجرت بیشتر از ۱۰۸ هزار نفر اکسپرس اینتری میگیره؟؟
چون تا الان نصف این مقدار گرفته در صورتی که هنوز به نصف سال هم نرسیده
ممنون
  • گنجی
  • 1400/02/01
رنامه مهاجرتی 2021-2023 پیش بینی می کند که 60 درصد از مهاجران در بخش نیروی متخصص، 25 درصد از طبقه اسپانسرشیپ پذیرفته می شوند.
هدف برنامه مهاجرتی نیروی متخصص این است که مهاجران فعلی در کانادا اقامت دائم را کسب کنند. که با پذیرش افراد نیروی متخصص که از محدودیت های سفر معاف هستند این مرحله تکمیل می شود. 
راساس برنامه مهاجرتی 2021 -2023 کانادا حدود 108.500 مهاجر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری در سال 2021 می پذیرد. کانادا امسال 37.986دعوتنامه قبولی صادر کرده که در سال قبل 10.300 دعوتنامه قبولی صادر کرده بود. اگر اداره مهاجرت کانادا در دو ماه آینده 30.000 دعوتنامه قبولی صادر کند، تا پایان سال شانس زیادی برای رسیدن به اهداف اکسپرس اینتری دارد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن