برنامه جدید مهاجرتی استان انتاریو کانادا برای بعضی مشاغل

بازدیدکنندگان : 3463 نفر 1400/04/18
برنامه جدید مهاجرتی استان انتاریو کانادا برای بعضی مشاغل
برنامه جدید مهاجرتی استان انتاریو کانادا برای بعضی مشاغل

سیستم جدید امتیازدهی استان انتاریو کانادا برای مهاجران با مشاغل خاص اما پرتقاضا ایجاد شده است. این برنامه برای افرادی که پرونده مهاجرتی آنها از طریق پروفایل امتیازبندی اکسپرس اینتری استانی ثبت شده، باز است. البته این برنامه برای مشاغل مورد تقاضا طبق پیشنهاد کاری کارفرما باز شده.

برنامه مشاغل مورد تقاضا طبق پیشنهاد کاری کارفرما به نیروی کار خارجی که پیشنهاد شغلی در مشاغل مشخص شده را دارند، امکان کار و زندگی در استان انتاریو را می دهد.  کارفرمایان از طریق این برنامه مهاجرانی که تجربه کاری مورد نیاز را دارند و مناسب بازار کار هستند را انتخاب می کنند. نیروی کار خارجی اگر پیشنهاد کار دائمی و تمام وقت از کارفرمای انتاریو را داشته باشند و همه شرایط لازم و فرم کارفرمای خود را داشته باشند می توانند از طریق این برنامه اقدام کنند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجیبرنامه جدید برنامه های نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی را به سیستم امتیازی متصل می کند. این برنامه ها اولین برنامه هایی بودند که در ماه مارس 2021 وارد سیستم امتیازی شدند. البته انتاریو باید سیستم امتیازی را برای برنامه های تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان دکترا را نیز ایجاد کند. وبسایت برنامه مهاجرت استانی انتاریو می گوید، که این برنامه های مهاجرت استانی در آینده جزئی از سیستم امتیازی می شوند.
برنامه نیروی کار خارجی انتاریو طبق پیشنهاد کار کارفرما برای مهاجران مقیم کانادا و خارج از کانادا که پیشنهاد کاری از کارفرما دارند باز است. برای دریافت دعوتنامه هم کارفرما و هم نیروی کار خارجی باید همه شرایط لازم را داشته باشند. کارفرمایان باید فرم کارفرما را تکمیل کنند که این فرم را متقاضی به همراه پرونده خود ارسال می کند.
برنامه دانشجویان بین المللی انتاریو برای دانشجویان بین المللی که مقیم کانادا یا در خارج از آن هستند و پیشنهاد شغلی در شغلی طبق کد ملی مشاغل سطح 0 یا A یا B رادارند باز است. کارفرمای باید فرم کارفرمایی را تکمیل کند تا دانشجو به همراه پرونده خود آن فرم را ارسال کند.

کدام برنامه انتاریو نیاز به جاب آفر ندارد


برنامه کارشناسی ارشد انتاریو به فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد از دانشگاههای انتاریو امکان مهاجرت دائمی بدون نیاز به پیشنهاد کاری را می دهد. مهاجرانی که تحصیلات، مدرک زبان و سایر شرایط لازم را داشته باشند از برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه دریافت می کنند.
برنامه تحصیلات تکمیلی دکترا به دانشجویان بین المللی از دوره دکترا در یک دانشگاه واجد شرایط انتاریو این فرصت را می دهد تا بدون نیاز به پیشنهاد کاری به صورت دائم به انتاریو مهاجرت کنند. 
این که برنامه های مهاجرتی جزئی از سیستم امتیازی باشند یعنی مهاجران می توانند ثبت نام کنند، تا در زمان مناسب از طریق برنامه مهاجرتی انتاریو اقدام کنند. انتاریو پروفایل مهاجران را براساس سیستم امتیاز دهی خود رتبه بندی می کند. مهاجران براساس تحصیلات، تجربه کاری و هدف مورد نظر خود در انتاریو و دیگر عوامل امتیاز می گیرند. هدف این برنامه جذب مهاجرانی است که مهارت و تجربه لازم برای موفقیت در بازار کاری انتاریو را در زمان کرونا که نیرو از خارج از کشور کمتر وارد می شود را دارند.
ثبت نام در سیستم امتیازی دهی اکسپرس اینتری انتاریو، تضمینی برای دعوت شدن مهاجران نیست. پروفایل ها به مدت 12 ماه در سیستم امتیازی انتاریو اعتبار دارند. برنامه مهاجرت استانی می تواند در هر زمانی با ثبت نام کنندگان تماس بگیرد تا برای مهاجرت استانی اقدام کنند. 
اخیرا انتاریو 940 دانشجوی بین المللی و نیروی کار خارجی را از سیستم امتیازی دعوت کرد تا برای دریافت دعوتنامه اقدام کنند که خبر آن را در تلگرام موسسه گنجی درج کردیم.

برنامه مشاغل مورد تقاضا با جاب آفر در انتاریو کانادا


این برنامه مهاجرتی بیشتر روی تقاضای استانی تمرکز می کند تا روی مهارت های مورد تقاضا. بیشتر برنامه های مهاجرتی مشاغلی را که دولت آنها را مشاغل ماهر می داند را در نظر می گیرند. در استان انتاریو در مشاغل کم مهارت کمبود نیروی کار وجود دارد.
نیروی کار خارجی که پیشنهاد شغلی واجد شرایط در انتاریو دارند و در سه سال گذشته 9 ماه سابقه کار مداوم در استان را دارند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. تجربه کاری فصلی جزء شرایط لازم کاری نیست. اگر مهاجر ساعات کاری مورد نیاز را داشته باشد کار نیمه وقت هم مورد قبول است. یعنی 1200 ساعت اشتغال با حقوق در یک کار در زمان 18 ماه، یا کار در بیش از یک شغل برای حداقل 30 ساعت با حقوق در هفته و به مدت 9 ماه که برابر با 1200 ساعت است. 
عوامل دیگری هستند که جز شرایط مورد نیاز می باشند. مهاجران باید تحصیلات دبیرستانی، نمره زبان حداقل 4 در همه مهارت ها و پول کافی برای پرداخت هزینه ها را داشته باشند.

در اینجا لیست مشاغل مورد تقاضای انتاریو – تورنتو کانادا را ذکر می کنیم:

3413_ دستیاران پرستاری و بهیار، کارکنان خدماتی به بیماران
4412_ کارگران خانگی و مشاغل مربوط به آن به جز مستخدم ها
7441_ مشاوران املاک مسکونی و تجاری
7511_ رانندگان کامیون
7521_ اپراتور های تجهیزات سنگین به جز جرثقیل
8431_ کارگران مزرعه
8432_ کارگر گلخانه و کاشت و داشت محصولات کشاورزی
8611_ کارگران برداشت محصول
7611_ کارگران ساخت و ساز 
9462_ قصابان صنعتی، تهیه کنندگان مرغ و کارگران مرتبط

این مشاغل فقط برای مهاجران خارج از منطقه تورنتو است:

9411_ اپراتورهای ماشین آلات، تولید مواد معدنی و فلزی
9416_ تکنسین های فلز کار و آهنگری
9417_ تکنسین های ابزارآلات 
9418_ تکنسین های ماشین آلات تولید محصولات فلزی
9421_ تکنسین های ماشین های کارخانه های مواد شیمیایی
9422_ تکنسین های ماشین های تولید پلاستیک
9437_ تکنسین های ماشین های نجاری
9446_ مهندسین چرخ های خیاطی صنعتی
9461_ مهندسین تولید مواد غذایی، نوشیدنی و محصولات مرتبط با آن
9523_ بازرسان و آزمایش کنندگان و سازندگان وسایل الکترونیکی
9526_ بازرسان و مونتاژکنندگان وسایل مکانیکی
9523_ نقاشان و تکنسین های تولید فلزات
9537_ بازرسان و مونتاژکنندگان محصولات

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن