لیست مشاغل مورد نیاز آلبرتا در زمان کرونا

بازدیدکنندگان : 5293 نفر 1400/05/12
لیست مشاغل مورد نیاز آلبرتا در زمان کرونا
لیست مشاغل مورد نیاز آلبرتا در زمان کرونا 

آلبرتا در تاریخ 5 ژوئن قرعه کشی جدیدی انجام داد و 191 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری را دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند، استان آلبرتا تا به حال 2100 مهاجر را دعوت کرده است تا در سال 2021 از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا جزئیات آخرین قرعه کشی خود را در تاریخ 8 ژوئن منتشر کرد. مهاجران دعوت شده واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا هستند.
مهاجران برای دعوت شدن باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل 300 امتیازی داشته باشند. قرعه کشی قبلی که در تاریخ 18 می برگزار شد، امتیازات از 301 بالاتر بود.
آلبرتا بعد از شروع دوباره قرعه کشی در ژانویه 2021، تا به حال 2100 مهاجر را دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند.
در سال 2021 آلبرتا می تواند 6.250 دعوتنامه صادر کند. البته درنظر داشته باشید که هر کسی که برای اقدام به مهاجرت دعوت شود دعوتنامه دریافت نمی کند، و هرکسی که دعوتنامه دریافت کند، اقامت دائم را دریافت نخواهد کرد.
اگر آلبرتا 692 دعوتنامه دیگر صادر کند، به هدف نهایی خود می رسد. این استان هیچ تعهدی برای صدور دعوتنامه براساس سهم خود ندارد. در زمان شیوع کرونا در سال 2020 این استان قرعه کشی ها را متوقف کرد. این استان فقط از مهاجرانی که از قبل در این استان بودند را دعوت می کند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سیستم اکسپرس اینتری آلبرتا


این برنامه مهاجرت استانی به دولت های استانی اجازه می دهد تا از سیستم اکسپرس اینتری دولت فدرال مهاجرانی که واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا هستند را انتخاب کند.
اولین قدم ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری است. 
اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه فدرال با مهارت بالا است: کلاس تجربه کار کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال.
در سال 1967 کانادا برنامه نیروی کار ماهر فدرال را معرفی کرد و سیستم جامع امتیاز بندی را ایجاد کرد. قبل از معرفی برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا به صورت ذهنی و براساس تشخیص افسران مهاجرت که آیا یک مهاجر می تواند در بازار کار کانادا ادغام شود به انتخاب مهاجران می پرداخت. اداره مهاجرت کانادا برنامه کلاس تجربه کار کانادایی را در سال 2008 ایجاد کرد تا نیروی کار ماهر خارجی موقت و دانشجویان بین المللی بتوانند اقامت دائم را بدست آورند. 
اگر واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری باشید، براساس سیستم جامع امتیاز بندی به شما امتیاز می دهند. شما براساس سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه و دیگر عوامل امتیاز می گیرید.
اداره مهاجرت کانادا به صورت منظم قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند را دعوت می کند.
مهاجران می توانند از طریثق سیستم اکسپرس اینتری بدون دعوتنامه مهاجرت استانی برای مهاجرت اقدام کنند، اما مهاجرانی که امتیاز پایینی دارند احتمالا از طریق برنامه مهاجرت استانی هم اقدام می کنند. مهاجرانی که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی را دریافت می کنند. مهاجرانی که  امتیاز کمی دارند در قرعه کشی جدید آلبرتا بعد از دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی، امتیاز جدید آنها 900 می شود، که این امتیاز برای دعوت شدن در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری بیشتر از حد کافی است.

شرایط لازم برای برنامه مهاجرت استانی آلبرتا


برای اینکه واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا شوید، باید در یکی از مشاغل واجد شرایط سابقه کار داشته باشید. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا لیست مشاغل واجد شرایط را ارائه نمی دهد، بلکه لیست مشاغلی که واجد شرایط نیستند را ارائه می دهد.

12 شغل مورد تقاضای آلبرتا


براساس مطالعات، کرونا باعث افزایش تقاضا در بعضی از مشاغل آلبرتا شده است.
به علت شیوع کرونا تقاضا برای بعضی از مشاغل در آلبرتا افزایش داشته است.
بعضی از مشاغل به علت کرونا تعطیل شده اند، اما تقاضا برای بعضی دیگر  افزایش یافته است. بازار کاری همیشه در حال تغییر و تحول است، این تغییرات کوتاه مدت هستند.
دولت فدرال کانادا در مورد تاثیرات کرونا بر روی نیروی های کار در هر استان تحقیقاتی انجام داده است. در اینجا مطالعات استان آلبرتا را ذکر می کنیم.
مشاغل براساس کد طبقه بندی ناک مشخص شده اند. برای داشتن  اطلاعات در مورد مشاغل خاص، دولت فدرال یک ابزار تجزیه و تحلیل ارائه می دهد که جویندگان شغل می توانند مشاغل مورد علاقه خود را پیدا کنند. 

1_ مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعات کد ناک 0213

این مدیران بخش های تک، سازمانهایی که نرم افزارهای دیجیتال و سیستم های اطلاعاتی را اداره می کنند، را نظارت می کنند.  بعد از شیوع کرونا در مارس 2020 این شغل تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت.
با وجو کرونا میزان اشتغال در این شغل در سال 2020 نسبت به سال 2019 افزایش پیدا کرده است.

2_ کارمندان بخش دولتی کانادا شامل بیمه، مهاجرت و مرزبانی کد ناک 1228

شیوع کرونا باعث نیاز بیشتر افراد به برنامه های دولتی مثل بیمه اشتغال و مزایای دولتی کانادا بابت کرونا و موارد دیگر شد. 
این کارمندان را دولت استخدام کرده است، وظیفه آنها اجرای قوانین مربوط به مهاجرت، گمرک، عبور از مرز، مالیات، بیمه اشتغال و دیگر مزایا است.
میزان اشتغال در این مشاغل در سال 2020 نسبت به سال 2019 بیشتر بود.

3_ تحلیل گران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی کد ناک 2171

اشتغال این متخصصان تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت. تحلیل گران و مشاوران سیستم های کامپیوتری قواعد مربوط به امنیت سیستم ها را آزمایش می کنند و در مورد سیستم های اطلاعاتی مشاوره می دهند. آنها در شرکت های مشاوره فنی کار می کنند یا خود اشتغال هستند. 
در ماه آوریل 2020 اشتغال در این شغل در مقایسه با آوریل 2019 حدود 47 درصد بیشتر بود. میانگین اشتغال در طول سال بیشتر شد.

4_ تحلیل گران و مدیران اطلاعات کد ناک 2172

تحلیل گران اطلاعات که در شرکت های فناوری اطلاعات کار می کنند، راه حل هایی را برای مدیریت بهتر اطلاعات ارائه می دهند، اما مدیران اطلاعات خط مشی ها، استاندارها و مدل های مدیریت اطلاعات را اجرا می کنند.  
شغل تحلیل گران و مدیران اطلاعات تحت تاثیر کرونا قرار نگرفت، و میزان اشتغال  در سال 2020 افزایش پیدا کرد. 
استفاده بیشتر سازمانها از فناوری و اطلاعات باعث افزایش تقاضا برای این شغل شده است. با افزایش اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی تقاضا برای مدیران و تحلیل گران هم افزایش یافته است. 

5_ مهندسان نرم افزار و طراحان کد ناک 2173

مهندسان و طراحان نرم افزار انواع نرم افزار های مختلف را ترکیب و حفظ می کنند. آنها در شرکت های فناوری اطلاعات و تحقیق و توسعه کار می کنند. آنها می توانند به صورت خود اشتغال باشند.
صنعت فناوری در آلبرتا خیلی رشد کرده است. بیشتر از 400 شرکت فناوری در کلگری وجود دارد که حدود 2000 فرصت شغلی برای همه مشاغل از جمله مهندسین نرم افزار و طراحان ایجاد کرده است.

6_ بازرسان ساختمانی کد ناک 2264

بازرسان ساخت و ساز برای اطمینان از اینکه ساختمان با کد فنی نقشه ها و دستورالعمل شهرداری ها مطابقت دارند مراحل ساخت را بررسی می کنند. دولتها، شرکت های ساختمانی، معماری و مهندسی عمران آنها را استخدام می کنند. آنها می توانند خود اشتغال باشند.
این مشاغل تحت تاثیر کرونا در آوریل 2020 قرار نگرفتند. میزان اشتغال در این مشاغل 24 درصد بیشتر از سال 2019 بود. اشتغال سال به سال به صورت ماهانه رشد پیدا کرد.
در زمان شیوع کرونا فعالیت های مربوط به ساختمان سازی ضروری بود و حتی در محدودیت های مربوط به کرونا اجازه فعالیت داشتند.  فعالیت های ساختمان سازی در سال 2020 انجام نشد، اما فعالیت در بخش ساختمانهای مسکونی انجام می شد و کانادا شاهد رشد قیمت املاک مسکونی دور تر از شهر ها بود.

7_ سوپروایزر و پرستارها کد ناک 3011

سوپروایزرها بر فعالیت پرستاران استخدام شده در موسسات مراقبت های بهداشتی نظارت می کنند. میزان اشتغال در این شغل ها در آوریل 2020 بیشتر از آوریل سال 2019 بود. میانگین اشتغال در سال 2020 در طول سال افزایش پیدا کرد.
شیوع کرونا باعث افزایش تقاضا برای پرستاران شد چون نقش مهمی در مراقبت از بیماران دارند. با افزایش کرونا و موارد بستری در بیمارستان فشار زیادی بر روی کارکنان بیمارستانها وراد شد.
دانشگاه مونت رویال برنامه آموزش پرستاری کانادا را برای آموزش پرستاران بین المللی ایجاد کرد. برنامه های 10 تا 14 ماهه به مهاجران بین المللی برای شروع کار در آلبرتا کمک می کند.

8_ داروسازان کد ناک 3131

داروسازان به بیمارن صبر و تحمل و به پزشکان و پرستاران مراقبت های بهداشتی دارو و مشاوره دارویی می دهند. آنها در داروخانه های خرده فروشی کار می کنند یا خود اشتغال هستند. داروسازان صنعتی در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند و در شرکت های دارویی و ادارات دولتی کار می کنند. 
در آوریل 2020 اشتغال در این شغل 14 درصد بیشتر از سال 2019 بود. 
در سالهای اخیر داروسازان در آلبرتا فعالیت بیشتری در بخشهای بهداشتی و درمانی داشتند. آنها می توانند واکسن را تزریق کنند، نسخه ها را تغییر دهند و دیابت یا اعتیاد به سیگار را کنترل کنند. 

9_ مشاوران خانواده، ازدواج و سایر مشاوران کد ناک 4153

مشاوران خانواده، ازدواج و مشاوران مرتبط به افراد کمک می کنند تا مشکلات افسردگی را حل کرده و به هدف های خود برسند. آنها در مراکز مشاوره، سازمانهای دولتی کار می کنند، یا در مشاغل خصوصی مشغول به کار هستند. 
میزان اشتغال در این شغل ها در آوریل 2020 نسبت به آوریل 2019 حدود 66 درصد بیشتر شده و در طول سال به همین صورت باقی می ماند. 
شیوع کرونا سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. این بیماری باعث افزایش علائم کسانی شده که بیماری روانی داشتند و احساس اضطراب و انزوا را در این افراد افزایش داده است. در استان آلبرتا تقاضا برای این مشاوران افزایش پیدا کرده است. بعضی از شرکت های مشاوره ای برای رفع نیازهای مشتریان با وجود محدودیت های کرونا خدمات خود را افزایش داده اند.

10_ محققان،مشاوران و ماموران برنامه های مراقبت بهداشتی کد ناک 4165

محققان برنامه های مراقبت بهداشتی گزارش هایی تهیه کرده و دستورالعمل های بهداشتی را اداره و اجرا می کنند. دولتها، موسسات مشاوره ای، دانشگاهها، بیمارستانها و سازمانهای غیر دولتی و بین المللی آنها را استخدام می کنند. 
میزان اشتغال در این شغل در آوریل 2020 نسبت به آوریل 2019 حدود 24 درصد بیشتر بود. 
کرونا باعث افزایش تقاضای این مشاغل شده است. محققان و مشاوران و ماموران برنامه ها باید تصمیم گیری کنند که چگونه در برابر تاثیرات کرونا واکنش نشان دهند. آنها در حالی که مردم را از این بیماری دور نگه می دارند باید عواقب این بیماری را بر سلامت عمومی مردم از بین ببرند. 

11_ کارکنان خدمات اجتماعی کد ناک 4212

کارکنان خدمات اجتماعی برنامه ای را اجرا می کنند که این برنامه به مشتریان کمک می کند تا مشکلات شخصی و اجتماعی خود را حل کنند. سازمانهای دولتی، بهداشتی، آسایشگاه معلولین و دیگر موسسات آنها را استخدام می کنند.
در آوریل 2020 اشتغال در این شغل در مقایسه با آوریل 2019 حدود 21 درصد بیشتر بود. 
رکود ناشی از کرونا جمعیت آسیب پذیر را تحت تاثیر قرار داد. افرادی که با اعتیاد، بی خانمانی و قربانیان خشونت خانگی مبارزه می کنند بیشترین آسیب را دیده اند. نیاز به مددکاران اجتماعی برای کمک به افراد و خانواده ها افزایش یافته است. 

12- پیمانکاران و سرپرستان، مشاغل ساختمانی، نصاب، تعمیرکاران و سرویس دهندگان کد ناک 7205

این متخصصان حرفه ای بر روی فعالیت افراد مختلف از جمله پیمانکاران و افراد فنی ساختمان نظارت می کنند. آنها در موسسات زیادی کار می کنند، یا شاید مشاغل خود را اداره کنند. 
میزان اشتغال در آوریل 2020 نسبت به سال قبل 65 درصد بیشتر بود.
فعالیت در بخش ساختمان در زمان شیوع کرونا ضروری بود. قسمت زیادی از اشتغال در بخش ساختمانهای مسکونی بود.
برنامه های مهاجرتی برای مشاغل بالا در زمان کرونا
برای مهاجرت به آلبرتا کانادا نیازی به پیشنهاد شغلی نیست، اما تجربه کاری ماهر احتمال موفقیت مهاجر را افزایش می دهد. براساس مطالعات آماری 2020، تجربه کاری در کانادا باعث افزایش درآمد شما می شود.
همه این مشاغل در گروه کارهای ماهر هستند. یعنی می توانند واجد شرایط  یکی از سه برنامه فدرال با مهارت بالا که سیستم اکسپرس اینتری آنها را مدیریت می کند، باشند. خود اکسپرس اینتری یک برنامه نیست. یک سیستم مدیریتی برای برنامه های نیروی کار ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی و کلاس تجربه کار کانادایی است.
مهاجران واجد شرایط براساس سیستم جامع امتیاز بندی نمره می گیرند. برای تجربه کاری، تحصیلات، سن، تسلط به زبان امتیاز می گیرند. مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه قبولی را دریافت می کنند. اگر دولت فدرال آنها را تایید کند آنها اقامت دائم را دریافت می کنند. 
اکسپرس اینتری محبوب ترین برنامه مهاجرتی است. با توجه به اهداف دولت فدرال در سال 2021، برنامه های تحت مدیریت اکسپرس اینتری امسال 108.500 مهاجر برای اقامت دائم را می پذیرند. 
سیستم اکسپرس اینتری اولین قدم برای ورود به برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا است. مهاجرانی که حداقل 300 امتیاز دارند واجد شرایط دریافت دعوتنامه از برنامه مهاجرت استانی آلبرتا هستند. 
برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا یک برنامه مهاجرت استانی است. دولت فدرال کانادا تصمیم نهایی در مورد پرونده های مهاجرتی را می گیرد اما برنامه های مهاجرت استانی به مهاجران برای رسیدن به تایید نهایی کمک می کنند. شاید زمان زیادی طول بکشد و هزینه بیشتر بپردازند، اما یک مسیر مهاجرتی برای افرادی است که نمی توانند واجد شرایط برنامه مهاجرتی فدرال باشند. 
یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی استانی برنامه فرصت های آلبرتا است. این برنامه برای نیروی کار ماهری است که در مشاغل واجد شرایط در آلبرتا کار می کنند. هیچ یک از مشاغل بالا در لیست مشاغل واجد شرایط نیستند، اما واجد شرایط بودن شغل به عوامل دیگری بستگی دارد. مثلا اگر حداقل 30 ساعت در هفته به مدت شش ماه کار کرده باشید، می توانید از طریق این برنامه اقدام کنید. 
برای مدت محدودی کانادا به نیروی کار ضروری که اقامت موقت دارند و در زمان شیوع کرونا از کانادا حمایت می کردند، اقامت دائم می دهد. مشاغل مراقبت بهداشتی که در لیست بالا برای کارکنان اصلی ذکر شده، تا 5 نوامبر باز است یا تاز مانی که سهمیه پذیرش 20.000 پرونده پر شود باز است.
اگر دانشجوی بین المللی هستید و تحصیلات خود را در یک موسسه تحصیلات تکمیلی در آلبرتا به پایان رسانده اید و با مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی در آلبرتا مشغول به کار هستید، می توانید از طریق برنامه فرصت آلبرتا اقدام کنید. دانشجویانی که تحصیلات و مهارت های آنها با نیازهای بازار کار آلبرتا هماهنگ است می توانند از طریق این برنامه اقدام کنند.

telegram_Canada_Ganji
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
محمدرضا1400/06/21
سلام آیا با داشتن لیسانس کامپیوتر و آیلتس 6 می توانم برای مهاجرت اکسپرس اینتری به کانادا اقدام کنم ؟ پروسه آن چه مدت طول میکشد.چند درصد احتمال پذیرش دارد .
  • گنجی
  • 1400/06/21

بله می توانید 

زمان به دلیل کرونا مشخص نیست.

مجید1400/05/30
سلام من کار برق ساختمان رو کاملا واردم تعمیرات خودرو هم بلدم میتونم برای کار برم کانادا
  • گنجی
  • 1400/05/30
باید برای جاب افری ها اقدام کنید، لیسانس و ایلتس 6 دارید؟

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن