شرایط ویزای کار 2 ساله برای اسکیل ورکر کبک اعلام شد

بازدیدکنندگان : 2153 نفر 1400/07/01
شرایط ویزای کار 2 ساله برای اسکیل ورکر کبک اعلام شد

شرایط ویزای کار 2 ساله برای اسکیل ورکر کبک اعلام شد

مهاجران برنامه نیروی کار ماهر کبک می توانند ویزای کاری را برای مدت 24 ماه دریافت کنند. 

با توجه به تاخیر در بررسی پرونده های نیروی متخصص کبک در بخش فدرال و نیاز استان کبک به مهاجر متخصص که بعد از کرونا بیشتر شده، دولت فدرال ضمن توافقی با دولت کبک امکان صدور ویزای کار بعد از دریافت سی اس کیو را تایید کرد. از تاریخ 9/6/1400 نیروی کار خارجی موقت که در کبک اقامت دارند و به عنوان اسکیل ورکر کبک انتخاب شده اند، براساس شرایط خاصی می توانند برای ویزای کاری باز یعنی بدون محدودیت کار برای کارفرمای خاصی، اقدام کنند.
کسانی که این نوع ویزای کاری را دارند در حالی که منتظر نتیجه پرونده اقامت دائم خود از اداره مهاجرت کانادا هستند، می توانند برای هر کارفرمایی کار کنند.
کانادا بیشتر از 100 برنامه ورک پرمیت برای استعدادهای جهانی و کارفرمایان دارد. کانادا برنامه نیروی کار موقت خارجی و برنامه ویزای کار imp را برای این افراد توصیه می کند. تفاوت این دو برنامه در ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA است.
ویزای کاری راهی برای حضور نیروی کار در کانادا است در حالی که آنها منتظر نتیجه پرونده اقامت دائم خود هستند. کانادا از این برنامه برای کمک به اقامت دائم مهاجران استفاده می کند. مهاجرانی که از طریق یکی از برنامه های مهاجرت اسکیل ورکر برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده اند، اگر ورک پرمیت معتبر آنها در مدت چهار ماه منقضی شود، می توانند ویزای کاری باز را دریافت کنند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

همانطور که در خبر های قبلی سایت گنجی مطالعه کردید، برای اینکه نیروی کار خارجی واجد شرایط ویزای کاری باز باشند باید شرایط زیر را داشته باشند:

_ باید از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک به اداره مهاجرت کانادا پرونده خود را برای اقامت دائم ارسال کرده باشند.
_ دریافت یک گواهی تایید AOR  از اداره مهاجرت کانادا که نشان می دهد که پرونده شما را اداره مهاجرت دریافت کرده و کامل بودن پرونده شما را تایید می کند.  


AOR چیست

Acknowledgment of Receipt یک نامه رسمی از اداره مهاجرت کانادا است و تاریخی که ادراه مهاجرت کانادا پرونده شما را دریافت کرده را نشان می دهد که در اصطلاح به آن فایل نامبر فدرال می گویند. زمانی که پرونده خود را ارسال می کنید، تاریخ AOR باید با تاریخی که پیک رسید این گواهی را ثبت کرده است، مطابقت داشته باشد. 
بررسی کامل توسط افسر کانادایی این اطمینان را به شما می دهد که همه فرم ها، اطلاعات، مدارک، امضاء و هزینه های مورد نیاز برنامه را ارائه داده اید. 
همسر متقاضی اصلی یا شریک قانونی اگر در پرونده اقامت دائم متقاضی باشند واجد شرایط ویزای کاری باز هستند. 
هدف از برنامه ویزای کاری باز این است که نیروی کار ماهری که کبک آنها را انتخاب کرده است، بتوانند در استان کبک منتظر پرونده اقامت دائم خود باشند.

اداره مهاجرت کانادا در وبسایت خود اعلام کرد، بررسی پرونده های نیروی کار ماهر کبک 24 ماه یا بیشتر طول می کشد. بنابراین مدت زمان تایید پرونده ویزای کاری باز 24 ماه یا براساس اعتبار گذرنامه متقاضی است. این کار برای به حداقل رساندن نیاز متقاضیان برای ارسال چند پرونده برای ویزای کاری است در حالی که منتظر نتیجه پرونده اقامت دائم خود هستند. اداره مهاجرت کانادا گفت، ویزای کار باز برای مدت 12 ماه تمدید می شود، اما افسران اداره مهاجرت براساس زمانی که برای بررسی پرونده اقامت دائم متقاضیان نیاز است مدت این ویزا را می توانند تنظیم کنند. 

دریافت ویزای کار باز مزایای زیادی دارد. با این ویزا متقاضیان می توانند در کانادا بمانند و وارد بازار کار شوند، مالیات بپردازند و از نظر اقتصادی و اجتماعی وارد جامعه شوند. این ویزای کاری باز برای استانها و دولت های کانادایی مفید است، چون متقاضیان می توانند در اقتصاد تاثیر داشته باشند، به جای اینکه در زمان بررسی پرونده اقامت دائم خود در کانادا به عنوان توریست باشند یا کانادا را ترک کنند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
جمال1400/06/21
هزینه و مراحل کار رو لطفا به ایمیل بنده بفرستید. من در ایران هستم و CSQ رو به تازگی گرفته‌ام.
  • گنجی
  • 1400/06/21
از تاریخ 31 آگوست 2021 برابر9/6/1400 کارگرانی که در گروه نیروی کار ماهر قرار دارند و گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت کرده اند و رسیدی دارند که نشان می دهد پرونده آنها برای اقامت دائم به دولت فدرال داده شده می توانند از این ویزای کاری استفاده کنند. 
مدت زمان اعتبار این ویزای کار برای یک دوره اول 24 ماه است و شاید برای 12 ماه دیگر هم تمدید شود. یک محدودیتی وجود دارد و آن این است که محل کار فرد باید در کبک باقی بماند. 
شریک یا همسر متقاضی اصلی بدون در نظر گرفتن اشتغال متقاضی اصلی می تواند ویزای کاری را دریافت کند.
جمال1400/06/21
کسانی که خارج کانادا اقامت دارند و csq دارند هم می‌توانند این ویزا رو بگیرند؟
  • گنجی
  • 1400/06/21
بله می توانند .

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن