نحوه دریافت ورک پرمیت کانادا

بازدیدکنندگان : 5019 نفر 1400/07/22
نحوه دریافت ورک پرمیت کانادا
نحوه دریافت ورک پرمیت کانادا

کانادا بیشتر از 100 برنامه ورک پرمیت مختلف دارد و سالانه صدها هزار ورک پرمیت برای نیروهای کاری در تمام جهان صادر می کند، اما کدام ورک پرمیت مناسب شما خواهد بود در این متن سعی می کنیم راه مناسب شما را بررسی کنیم. 

کانادا به دنبال استقبال از استعدادهای جهانی برای رشد اقتصادی و اجتماعی خود است. کانادا ورک پرمیت صادر می کند تا نیروی کار خارجی نیازهای بازار کار و اقتصاد را بعد از پاندمی کرونا رفع کند. همچنین کانادا به دلایل اجتماعی مثل حفظ خانواده و تقویت روابط فرهنگی با کشورهای دوست ورک پرمیت صادر می کند. حال برای رسیدن به این اهداف کانادا بیشتر از 100 برنامه ورک پرمیت دارد.

ورک پرمیت کانادا


برنامه های ورک پرمیت بر اساس دو برنامه اصلی هستند. این دو برنامه شامل برنامه نیروی کار موقت خارجی و برنامه IMP است. 
کارفرمایان از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی می توانند برای رفع کمبود نیروی کار، اتباع خارجی را استخدام کنند. کارفرمایانی که به دنبال استخدام نیروی کار خارجی هستند باید ارزیابی اثر بازار کار LMIA را انجام دهند. نیروی کار خارجی برای دریافت ورک پرمیت از طریق برنامه IMP نیازی به ارزیابی اثر بازار کار ندارد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

برنامه نیروی کار موقت خارجی و IMP


برنامه نیروی کار موقت خارجی برای رفع کمبود نیروی کاری در کانادا است. کارفرمایان باید به دولت کانادا نشان دهند که استخدام نیروی کار خارجی به علت عدم وجود نیروی کار مناسب کانادایی است. کارفرمایان باید آزمون بازار کار را انجام دهند. به این آزمون ارزیابی اثر بازار کار LMIA می گویند. دولت کانادا باید تایید کند که استخدام نیروی کار خارجی تاثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا دارد. بعد از تایید، وکیل متقاضی کار در کانادا می تواند درخواست ورک پرمیت متقاضی را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. 
برنامه ویزای کار IMP برای منافع اقتصادی و اجتماعی کانادا است. اقدام از طریق برنامه نیازی به ارزیابی اثر بازار کار ندارد. بعد از بررسی سوابق متقاضی توسط وکیل که باید طبق شرایط IMP باشد نیروی کار خارجی واجد شرایط می توانند درخواست ورک پرمیت را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. شاید بعد از بررسی وکیل تان بعضی از متقضایان واجد شرایط می توانند این مرحله را انجام ندهند و برای مدت کوتاهی به کانادا سفر کنند.
برنامه هایی که در زیر مجموعه برنامه IMP هستند در نتیجه موافقت نامه های تجارت آزاد کانادا و سیاست داخلی کانادا است. توافق نامه کانادا_آمریکا _مکزیک یک توافق نامه تجارت آزاد است که از طریق آن شهروندان آمریکایی و مکزیکی می توانند بدون ارزیابی اثر بازار کار در کانادا کار کنند. جوانان از تمام جهان به علت توافق نامه تحرک جوانان که بین کانادا و کشورهای صنعتی دیگر است می توانند براساس برنامه IMP در کانادا کار کنند. همچنین کانادا به ساکنین خود مثل فارغ التحصیلان بین المللی  و همسران این امکان را می دهد تا از طریق برنامه تحرک بین المللی ورک پرمیت را دریافت کنند، چون از طریق این کار آنها تجربه کار کانادایی را بدست می آورند و می توانند تا زمانی که در کانادا هستند از نظر مالی تامین شوند. 

چگونه می توانم ورک پرمیت کانادا را از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی دریافت کنم؟


دریافت ورک پرمیت از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی یک کار کارفرمایی است. یک کارفرما باید جای خالی داشته باشد و مشخص شود که هیچ کارگر مناسبی برای انجام این کار در کانادا وجود ندارد. کارفرما باید برای ارزیابی اثر بازار کار درخواست دهد و ارزیابی مثبت یا خنثی را دریافت کند. بعد از این ارزیابی نیروی کار خارجی می تواند نامه پیشنهاد کاری خود یا همان جاب آفر، نامه ارزیابی اثر بازار کار و دیگر مدارک هویتی و تمکن مالی خود را برای دریافت ورک پرمیت به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. ورک پرمیت از طریق نیروی کار موقت خارجی مخصوص کارفرما است یعنی به آنها ورک پرمیت بسته گفته می شود. یعنی نیروی کار خارجی فقط می تواند برای کارفرمایی که آنها را استخدام کرده و برای مدتی که دولت کانادا تایید کرده کار کند. 

چگونه در کانادا از طریق برنامه IMP کار کنم؟


دریافت ورک پرمیت از طریق برنامه IMP کانادا توسط کارفرما یا نیروی کار خارجی انجام می شود. اگر کارفرما جای خالی داشته باشد و نیروی کار از طریق این برنامه اقدام کند، کارفرما می تواند نیروی کار خارجی را استخدام کند. بر خلاف برنامه نیروی کار موقت خارجی، کارگر خارجی از طریق این برنامه می تواند برای کارفرمای دلخواه خود کار کند . 
به نظر آقای گنجی وکیل رسمی کانادا، این روشها برای ویزای کار مناسب می باشد اما باید رزومه CV هر فرد بررسی گردد تا روش نهایی مشخص گردد:
_ برنامه توافق نامه کانادا، آمریکا، مکزیک CUSMA؛ شهروندان آمریکایی و مکزیکی در زمان درخواست برای کار در کانادا باید واجد شرایط بررسی و پردازش آسان باشند تا بتوانند برای این برنامه اقدام کنند.
_ برنامه ویزای کار ICT کانادا: از این طریق کارفرمایان می توانند نیروی کاری را خود را به شرکت های خود در کانادا منتقل کنند. شرکت مبدا باید از نظر مالی در سطح عالی قرار داشته باشد.
_ ویزای کار فیلم و تلویزیون: کانادا از نیروی کاری برای حمایت از صنعت پر رونق فیلم و تلویزیون خود حمایت می کند و به عوامل تولید، تدوینگر و ... ویزای کار می دهد. متقاضی باید از طرف یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد داشته باشد.
_ ویزای بیزینس ویزیتور: نیروی کار خارجی که شرایط خاصی دارند مثل اینکه کمتر از 6 ماه در کانادا هستند و وارد بازار کار نمی شوند می توانند درخواست دهد. متقاضی برای شرکت در یک کنفرانس تجاری، خرید یک محصول کانادایی و یا عقد قرارداد با یک شرکت کانادایی می تواند این ویزای موقت را درخواست دهد.
_ برنامه تجربه کار کانادایی: کانادا با بیشتر از 30 کشور موافقتنامه دو جانبه دارد که از طریق آن جوانان می توانند تجربه کاری را در کانادا بدست آورند. 
_ ویزای کاری باز: نیروی کار ماهر واجد شرایط که در کانادا زندگی می کنند در زمان بررسی پرونده اقامت دائم خود می توانند برای ویزای کاری باز درخواست دهند. همسر واجد شرایط شهروندان کانادایی و افراد مقیم دائم اگر در کانادا زندگی کنند می توانند ویزای کاری باز را دریافت کنند. 
_ ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیل: مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یک مجوز رایج از طریق برنامه ویزای کار کانادا است. فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط موسسات آموزش عالی کانادا در دانشگاهها و کالج ها می توانند مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را تاسه سال دریافت کنند. 
اینها جز دهها مسیر قانونی برای ورود و کار در کانادا است. اقدام برای ورک پرمیت کانادا شاید سخت باشد اما لازم نیست این احساس را داشته باشید. راههای حمایتی زیادی وجود دارد تا بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید. برای شروع رزومه CV خود را در واتس آپ(لینک زیر سایت) ارسال کنید

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
رحمان قرائی1401/05/26
سلام خسته نباشید
ممنون از اطلاعات مفیدتون
سایت مهاجرت به کانادا را درسایت شما دیدم و امتیازبندی کردم برای برنامه ویزای کار کانادا 2022
میتوانم مشاوره انلاین با شما داشته باشیم؟
  • گنجی
  • 1401/05/31
برای نیروی کار ماهر کانادا شما به ایلتس و سه سال سابقه کار نیاز دارید
رزومه تان را واتس اپ زیر سایت گنجی بفرستید تا دقیق بررسی کنیم
نوشین ج1401/04/11
پسر۲۶ ساله دارم . در ایران،کارت مربی گری پینگ پنگ دارد وکارشناس ارشد صنایع غذایی است .میتواند از طریق مربی گری ورزشی در پینگ پنگ ،ویزای ورک پرمیت دریافت کند؟
  • گنجی
  • 1401/04/13
با ارشد صنایع غذایی شانس بهتری دارد
دارا بودن سه سال سابقه کار و ایلتس جنرال 6.5 شانس خوبی خواهد داشت.
ارشد صنایع غذایی در کانادا رشته خوبی با درآمد 60هزار دلار سالانه به بالا است و مهاجرت مهندسین صنایع غذایی به کانادا در چهار گرایش خوب است که کد ناک 9213 و کد 2121 بهترین است
دانشگاه های کارلتون، مک گیل و دالهاوزی شانس بالایی برای تحصیل دارد که شهریه سالانه ان 25هزاردلار است که با نمرات خوب میتوان تا 7500دلار سالانه بورس کسب کرد.

 
الهه1400/08/01
سلام آیا از طریق موسسه شما می تونیم ورک پرمیت یا همون جاب آفر دریافت کنیم؟اگر پاسخ مثبته شرایطش و هزینه اش چقدر است؟
  • گنجی
  • 1400/08/01
ابتدا رزومه و تصویر مدرک آیلتس تان را واتس آپ کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن