چرا کبک مهاجر جدید نپذیرفته است

بازدیدکنندگان : 1605 نفر 1400/08/13
چرا کبک مهاجر جدید نپذیرفته است
چرا کبک مهاجر جدید نپذیرفته است

استان کبک به دنبال افزایش مهاجرت است. بعد از چهار سال کاهش 20 درصدی مهاجرت، استان کبک به دنبال پذیرش 50.000 مهاجر در سال 2022 است، اما این هنوز کافی نیست. به گفته فعالان اقتصادی مونترال، مناسب نبودن برنامه مهاجرتی کبک در سال 2022 برای رفع کمبود نیروی کاری امری ضروری است.


استان کبک از اینکه به دنبال اهداف خود برای رشد اقتصادی استان باشد کوتاهی می کند. اما امروز صبح این استان اعلام کرد در سال 2022 حدود 52.500 مهاجر جدید را می پذیرد.
کبک پایین نرخ بیکاری در کانادا را دارد. نرخ بیکاری در ماه سپتامبر 5.9 درصد در مقایسه با نرخ بیکاری 7.1 درصدی در سطح ملی کانادا بود. یکی از علت های پایین بودن نرخ بیکاری در کبک این است که قدیمی ترین جمعیت کانادا در این استان است. بیشتر از 20 درصد جمعیت کبک 65 سال و بالاتر هستند در حالی که در سطح ملی این میزان حدود 18.5 درصد است. نرخ زادو ولد در کبک در مقایسه با میانگین ملی پایین است و نرخ مهاجرت سرانه در کبک بسیار پایین است. وقتی همه این موارد را در کنار هم می گذاریم مشخص می شود که در استان کبک کمبود نیروی کاری وجود دارد. براساس آمار کانادا تعداد زیادی مشاغل خالی در کبک وجود دارد. 
کمبود نیروی کار در استان کبک مشکل جدی است و این نیروی کار نمی توانند تمام وقت برای کارفرماها کار کنند که این امر تامین نیازهای مصرف کنندگان را سخت می کند. با این کار سرمایه گذاری برای کارفرمایان سخت شده و به ایجاد شغل و رشد اقتصادی لطمه می زند. 

موضوع تمام رسانه های کبک در سال 2021 با دولت، افزایش مهاجرت برای رفع نیازهای بازار کار استان بوده است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
رئیس شورای کارفرمایان کبک در ماه جولای مقاله ای نوشت که ده راه حل برای مقابله با کمبود نیروی کاری ارائه داد که دو مورد از آن راه حلها افزایش سطح مهاجرت و اصلاح برنامه نیروی کار موقت خارجی بود. در ماه سپتامبر تولیدکنندگان و صادرکنندگان کبک گزارشی را منتشر کردند که کمبود نیروی کار در دو سال گذشته 18 میلیارد دلار هزینه برای استان داشته است و افزایش سطح مهاجرت راهی برای حل این مشکل بود. 
برای محاسبه آمار مهاجرت به استان کبک کانادا، این استان تا زمان انتخاب دولت جدید در پاییز سال 2018، به دنبال پذیرش 50.000 مهاجر در سال بود. حزب ائتلاف آینده کبک CAQ به دنبال کاهش 20 درصدی مهاجرت است چون می گوید برای ادغام بهتر مهاجران تازه وارد در این استان باید اقدامات بیشتر انجام شود. براساس برنامه اول این حزب به دنبال پذیرش 41.800 مهاجر در سال 2019 بود.

پذیرش 50.000 مهاجر در سال قبل از سال 2019 خیلی کم بود و سیاست جدید فشار بیشتر را بر اقتصاد استان کبک وارد کرد. کبک اختیار تعیین اهداف مهاجرتی برای خود را دارد و 23 درصد از جمعیت کانادا در این استان هستند اما فقط از 12 درصد مهاجران استقبال می کند. نرخ مهاجرت کبک در حال حاضر 0.6 درصد است. این نرخ در مقایسه با نرخ یک درصدی مهاجرت که دولت کانادا براساس برنامه سطوح مهاجرت 2021_2023  تعیین کرده بسیار کم است. 
سطح بالای مهاجرت همه مشکلات بازار کاری کبک را حل نمی کند. تحلیلگران می گویند که راههایی مثل آموزش مهارت های بیشتر و کمک به افراد حاشیه نشین جامعه برای دسترسی به فرصت های شغلی، مناسب است. اما مهاجرت بخش مهم این معادله است. 

سطح مناسب مهاجرت برای کبک چیست؟


با توجه به مشکلات جمعیتی و نیروی کاری کبک، این استان باید سطح مهاجرت خود را تعیین کند. 
معیار خوب برای تعیین میزان مهاجرت دنبال کردن اهدافی است که اداره مهاجرت کانادا برای مهاجرت تعیین کرده است. 
با توجه به جمعیت 8.4 میلیون نفری کبک، بهتر است که این استان به دنبال پذیرش 84.000 مهاجر در سال باشد. 
این رقم بالایی است اما با میانگین ملی هماهنگی دارد و نرخ مهاجرت کبک را بعد از سالها پایین بودن را افزایش می دهد. افزایش مهاجرت در این مدت کوتاه بسیار سخت است اما استان می تواند یک برنامه چند ساله برای رسیدن به این هدف در مدت پنج سال یا بیشتر را ایجاد کند. 

حزب ائتلاف آینده کبک به صورت دموکراتیک انتخاب شد و رای دهندگان این ماموریت را به این حزب دادند تا میزان مهاجرت را پایین نگه دارد. اما این حزب به دنبال افزایش سطح رفاه در استان است و انتخاب مهاجران سطح بالا بدون به خطر انداختن یکپارچگی این استان نکته مهمی برای داشتن استان مرفه است. 
برنامه مهاجرتی سال 2022 استان کبک مشخص شده است و اهداف مهاجرت این استان در سال آینده عوض نمی شود. اما در سال آینده  این زمان، رای دهندگان کبک رای خواهند داد تا تصمیم گرفته شود که چه کسی دولت بعدی را رهبری می کند. در آن زمان حزب ائتلاف آینده کبک و احزاب مخالف می توانند نظرات خودر در مورد آینده کبک و آن میزان از مهاجرت که برای رشد اقتصادی استان مناسب است را ارائه دهند. 


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن