هزینه های مهد کودک در کانادا نصف خواهد شد

بازدیدکنندگان : 1542 نفر 1400/09/08
هزینه های مهد کودک در کانادا نصف خواهد شد
هزینه های مهد کودک در کانادا نصف خواهد شد

برنامه جدید کاهش هزینه های مهدکودک در کانادا برای مهاجران تازه وارد بسیار مفید است و می تواند هزینه های سالانه آنها را کاهش دهد.

در آوریل 2021 نخست وزیر کانادا قانون کاهش هزینه های مرتبط با مهد کودک با هزینه متوسط 10 دلار در روز را برای پنج سال آینده معرفی کرد. از زمان ایجاد کرونا مشکلات خانوادگی زیادی ایجاد شده من جمله کاهش نیرو در بازار کار و حضور بیشتر کودکان در خانه که بار جدیدی را برای مادران بوجود اورده. مادران کمتر می توانند در خارج از خانه کار کنند و مشکلات روانی ناشی از حضور کودکان در خانه برای آنها بیشتر شده.
برای این برنامه دولت فدرال کانادا حدود 30 میلیارد دلار در پنج سال آینده و حداقل 9.2 میلیارد دلار برای سالهای بعد از آن سرمایه گذاری کرده است. نخست وزیر کانادا گفت، تا پایان سال 2022 این برنامه جدید هزینه های مهدکودک را تا 50 درصد در همه مناطق خارج از منطقه کبک کاهش می دهد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
استان کبک کمترین هزینه را با توجه به سیستم خوب خود دارد. در کبک میانگین نرخ اشتغال زنان از کل کانادا بالاتر است که نشان می دهد جامعه کبک بیشتر پذیرای بانوان است. در کبک سیستم چایلدکیر 25 ساله باعث شده هزینه مهد کودک دولتی فقط 8.5 دلار در روز باشد. این رقم در تورنتو بیش از 50دلار است. به صورت تقریبی هزینه مهد کودک در کبک ماهانه 181 دلار و در بقیه استانها بیش از 900 دلار است. در ماه نوامبر خانم Freeland وزیر مالی کانادا حدود 420میلیون دلار برای این برنامه تصویب کرد.

از زمان اعلام این خبر دولت فدرال با استانها  در مورد اجرای این سیستم جدید یادگیری سریع و مراقبت از کودکان مذاکراتی انجام داده است. تا به حال با هفت استان و یک منطقه به توافق رسیده است. اجرای این توافق نامه ها مستلزم این است که دولت فدرال برای مقرون به صرفه کردن، در دسترس بودن مراقبت از کودکان و حمایت از صاحبان مهدکودک زمینه های آموزش مهارت ها و افزایش دستمزد را فراهم کند. 
هدف از ایجاد این برنامه رسیدن به رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی در کل کشور است. 
نخست وزیر گفت، با ایجاد سیستم یادگیری سریع و مراقبت از کودکان، ما زندگی را برای خانواده های کانادا مقرون به صرفه می کنیم، مشاغل جدید ایجاد می کنیم، طبقه متوسط جامعه رشد می کند و مشارکت زنان در کارها بیشتر می شود. 

مراقبت از کودکان با هزینه 10 دلار روزانه چه تاثیری بر مهاجران دارد؟


این برنامه جدید یک پیروزی بزرگ برای والدین در تمام کانادا و برای والدینی است که با شرایط سختی روبه رو هستند. این برنامه برای مهاجران جدید هم بسیار مفید است. 
مهاجران معمولا در سن پایین تر از میانگین متوسط سن در کانادا به این کشور می آیند. آنها می خواهند خانواده جوان داشته باشند و مراقبت از کودکان با هزینه کم بسیار با اهمیت است. بر خلاف کانادایی ها، مهاجران شاید خانواده یا دوستی برای مراقبت از فرزند خود نداشته باشند و حتی درآمد کافی برای پرداخت هزینه مهدکودک را هم نداشته باشند. و زنان خانواده مهاجران بیشتر با مشکل روبه رو می شوند. 
یکی از دلایلی که زنان مهاجر برای مشارکت اجتماعی و اقتصادی با مشکل روبه رو می شوند این است که هزینه های مهدکودک در کانادا مناسب نیست. مثلا در تورنتو که مقصد اصلی مهاجران است، متوسط هزینه ماهیانه مراقبت از کودکان براساس بودجه دولت فدرال در سال 2021 حدود1600 دلار است. این مبلغ برای یک خانواده معمولی با دو فرزند بیشتر از 3000 دلار در ماه است. 

با وجود هزینه های گران مهدکودک، زنان تازه وارد برای مراقبت از کودکان خود در خانه می مانند. این موضوع مانع از کار به صورت حرفه ای در کانادا و مشارکت اجتماعی آنها می شود که برای اینکه آنها احساس خوبی در خانه خود داشته باشند مهم است. براساس گزارشات زنان تازه وارد به علت مراقبت از کودکان در سالهای اولیه ورود به کانادا منزوی می شوند. 
اجرای برنامه 10 دلاری برای مراقبت از کودکان، باعث می شود که زنان مهاجر به دنبال شغل مناسب باشند. این موضوع باعث افزایش قدرت خرید مهاجران شده و زمانی که هزینه های مهدکودک کاهش پیدا می کند آنها درآمد بیشتری دارند. این برنامه باعث می شود مشارکت اجتماعی زنان بیشتر شود چون محل کار نقش مهمی در ایجاد شبکه های اجتماعی دارد و برای بازار کار کانادایی هم مفید است چون همه 9 میلیون نفر از کسانی که از کودکان مراقبت می کنند در آینده بازنشسته می شوند. 

یکی دیگر از مزایای این برنامه، نتایج بهتر آموزشی و اجتماعی برای کودکان تازه وارد است و آنها فرصت یادگیری بهتر و پیدا کردن دوستان جدید را پیدا می کنند. 
بودجه 2021 به چند نمونه اختصاص داده شده است و مطالعاتی در مورد این نمونه ها برای این برنامه جدید انجام شده است. در سال 1997 نرخ مشارکت زنان در کارها در کبک چهار درصد کمتر از بقیه کانادا بود اما امروز بعد از معرفی این سیستم جدید مراقبت از کودک با هزینه کم نرخ مشارکت چهار درصد بالاتر از میانگین ملی شده است. براساس مطالعات TD Economics، هر یک دلار سرمایه گذاری برای آموزش دوران کودکی باعث بازگشت به اقتصاد بین 1.50 تا 2.80 دلار می شود. 

این نتایج جدید به مهاجران تازه وارد و والدین در تمام کانادا دلایلی برای اینکه خوش بین باشند را ارائه می دهد. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن