نحوه نوشتن رزومه کانادایی

بازدیدکنندگان : 2734 نفر 1400/09/17
نحوه نوشتن رزومه کانادایی
نحوه نوشتن رزومه کانادایی

باید ها و نباید ها در مورد نوشتن رزومه کانادایی. این مقاله ای است که به شما یاد می دهد چگونه رزومه خود را بنویسید.  اقای گنجی در اینجا نکات لازم برای پیدا کردن شغل مناسب شما در کانادا با نوشتن یک رزومه به سبک کانادایی را بیان می کند.

رزومه یا همان CV مخفف Curriculum Vitae یک مرحله برای پیدا کردن شغل در کانادا است اما اولین مرحله برای پیدا کردن شغل نیست. قبل از اینکه سوابق حرفه ای خود را تایپ کنید در مورد بازار کار کانادا تحقیق کنید و شرکت هایی که می خواهید برای آنها درخواست دهید را شناسایی کنید. بخش کاریابی سایت ما به شما برای پیدا کردن شغل کمک می کند. 
در این مقاله ما به دنبال بهبود رزومه شما برای کارفرمایان کانادایی هستیم. کارفرمایان معیارهای خاص خود را دارند و شیوه های متفاوتی برای هر صنعت وجود دارد. ما به شما یک ایده کلی از چیزی که باید در رزومه کانادایی باشد را ارائه می دهیم. 

5 نکته در مورد رزومه کانادایی

در رزومه عکس اضافه نکنید

بر خلاف بسیاری از کشورها در کانادا نیازی نیست که عکس خود را در رزومه بگذارید مگر اینکه مدل یا بازیگر باشید. اطلاعاتی که باید در رزومه خود بگذارید اطلاعات مربوط به آگهی شغل مورد نظر است. 

اطلاعات بیش از حد در رزومه ارائه ندهید

نیازی نیست که اطلاعات زیادی را در رزومه شخصی خود وارد کنید. شما باید اطلاعات شخصی مورد نیاز کارفرما و نام و نحوه تماس با خودتان را وارد کنید. نیازی نیست که کشور، نژاد، مذهب و وضعیت تاهل یا هر چیز دیگر در مورد خانواده خود را ارائه دهید. اگر این سوالات در مصاحبه پرسیده شود براساس قوانین حقوق بشر کانادا غیر قانونی است. 

همچنین شما نیاید در رزومه خود سین نامبر را ارائه دهید. کارفرمایان تا زمانی که شما استخدام نشده اید نیازی به آن ندارند. سین نامبر کانادا یا همان شماره ملی یک مدرک بسیار حساس است و زمانی باید آن را ارائه دهید که از نظر قانونی لازم باشد. برخلاف ایران، نباید شماره سین نامبر را بجز به سازمان های دولتی و بانک و کارفرما به فرد دیگری اعلام کنید، زیرا با این شماره هکرها می توانند بدهی های سنگینی را به نام شما به جای گذارند. 
چیزهایی که شما باید در رزومه خود قرار دهید شامل تجربه، مهارت ها و اطلاعات تماس اولیه مثل نام، شماره تلفن و ایمیل است. آدرس پستی همیشه مورد نیاز نیست مگر اینکه شما به دنبال کار در شهر دیگری باشید. اگر شما بخواهید نشان دهید که فاصله شما با محل کارتان در حال تغییر است باید آن را ارائه دهید اما بیشتر افراد متوجه می شوند که این موضوع بیشتر فضای رزومه آنها را پر می کند.  

رزومه شما باید کوتاه و مختصر باشد

رزومه شما اگر یک صفحه باشد مناسب است اما دو صفحه هم خوب است. 
شما دوست دارید شخصی که شما را مورد بررسی قرار می دهد فقط بهترین و جدیدترین تجربه شما را ببیند. اگر به تازگی شغل خود را شروع کرده اید و تجربه زیادی ندارید، شما می توانید مورادی که خیلی به شغل شما مرتبط نیست را ارائه دهید. 
فقط رزومه شما کوتاه باشد. شما دوست دارید که رزومه شما کوتاه و مختصر باشد. کارفرمایان باید خلاصه ای از تجربه شما را داشته باشند نه اینکه یک رمان طولانی را بخوانند. 

مراجع یا رفرنس های خود را در رزومه ارائه ندهید

اگر کارفرمای شما مرجع را بخواهد آنها  را درخواست می کند. مرجع شما باید بداند که شما نام آنها را ذکر می کنید و اطلاعات تماس را ارائه می دهید. صحبت با کارفرمای خود قبل از ارائه رزومه به شما کمک می کند تا مشخص شود که آیا ارائه نام این شخص تاثیر مثبتی برای شما دارد یا نه. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

آدرس ایمیل شما باید مناسب باشد

کارفرمایان به همه جزئیات توجه می کنند و شاید شما را براساس هر ایمیلی مورد قضاوت قرار دهند. استفاده از ایمیلی که نام شما را نشان می دهد هیچ مشکلی ندارد. 

درخواست خود را براساس آگهی استخدام تنظیم کنید

بهتر است که رزومه خود را به جای اینکه براساس رزومه های عمومی ارائه دهید براساس موقعیت مورد نظر خود تنظیم کنید تا نتیجه بهتری بگیرید البته شاید کمی زمان بر باشد. 
شاید شما مطمئن نباشید که باید چه اطلاعاتی را ارائه دهید یا کدام مهارت ها را باید در نظر بگیرید کدام مهارت ها را کنار بگذارید.
اگر شما به آگهی استخدام توجه کنید به شما در مورد آن چیزی که کارفرما به دنبال آن است کمک می کند. 
آگهی استخدام مدارک شغلی و افراد موردنیاز را مشخص می کند. مهارت های ضروری خود را در صفحه اول رزومه خود قرار دهید و در مرکز رزومه خود توانایی های خود را قرار دهید. 

موفقیت های خود را با اعداد و ارقام نشان دهید

اگر می توانید سعی کنید موفقیت های خود را با اعداد و ارقام نشان دهید. مثلا اگر شما یک مدیر بودید مشخص کنید که مسئول نظارت بر چند نفر بودید. اگر در زمینه فروش کار می کردید چند محصول می فروختید؟ در هر ماه چقدر سود بدست می آوردید؟
مشخص کردن موفقیت های خود با اعداد و ارقام باعث می شود که کارفرما بهتر مهارت های شما را درک کند. گفتن اینکه شما اخلاق کاری خوبی دارید معنی خاصی ندارد. مثلا شما به عنوان یک مهندس کامپیوتر در یک شرکت استارت آپی توانسته اید 20 درصد بازدید از سایت خود را افزایش دهید که این به کارفرما نشان می دهد که شما می دانید چه کاری را می خواهید انجام دهید. 

رزومه خود را به صورت سوم شخص بنویسید

یعنی در رزومه خود از من استفاده نکنید. جملات خود را کوتاه و به صورت واضح بیان کنید. 
برای تجربه کاری خود نام و محل شرکت خود را ذکر کرده و تعدادی از مسئولیت های خود را ذکر کنید. سالهایی که در شرکت کار کرده اید را ذکر کنید اگر کمتر از یکسال کار کرده اید تعدا ماهها را ذکر کنید. در رزومه نیازی نیست که فاصله هایی که بین استخدام شما ایجاد شده است را ذکر کنید. اگر کارفرما از شما بپرسد در مصاحبه مطرح می شود. 
برای تحصیلات خود مدرسه، برنامه، مدارک تحصیلی و تاریخ را ارائه دهید. با توجه به موقعیتی که برای آن درخواست می دهید، می توانید معدل خود را وارد کنید اما معمولا لازم نیست. می توانید پاداش های خود را جداگانه در بخش پاداش ارائه دهید. 

سابقه کار بدون حقوق خود را ذکر کنید

شما می توانید تجربه داوطلبانه خود را به شرطی که شما را برای وظایفی که در شغلی که می خواهید انجام دهید آماده می کند را ذکر کنید. 

یک کاورلتر را ارائه دهید

اگر کارفرمایان نخواهند یا آن را نادیده بگیرند و مستقیما به رزومه شما مراجعه کنند، اما باید یک نامه روی رزومه را ارائه دهید.
یک نامه برای شکیل بودن رزومه خود ارائه دهید تا به کارفرما نشان دهید که چرا برای شغل او مناسب هستید. 
ما بعدا مقاله جداگانه در مورد این نامه به شما در کانال تلگرام گنجی ارائه دهیم اما در اینجا یک ایده کلی در مورد نوشتن نامه رزومه به شما ارائه می دهیم. 
در نامه شما باید اطلاعات تماس شرکت و اطلاعات تماس شما وجود داشته باشد. نامه نباید بیشتر از دو پاراگراف باشد و نباید یک صفحه کامل را پر کند. 

شما می توانید به صورت اول شخص نامه را بنویسید. نامه شما باید با کارفرما ارتباط برقرار کند. فقط در صورتی نام کارفرما را ذکر کنید که 100 درصد مطمئن هستید نام شخصی که می برید او درخواست شما را بررسی می کند. اگر نام آنها را دارید از آن استفاده کنید اما نیازی نیست پیشوند اضافه کنید. بهتر است که نامه را با خانم یا آقا شروع نکنید مگر اینکه مطمئن باشید که استخدام کننده ای که نام شما را می خواند این کار را درست بداند. 
پاراگراف اول باید مشخص کند که شما چه کسی هستید و چرا این شغل را می خواهید. حتما شغلی را که برای آن درخواست می کنید را نام ببرید. در پاراگراف های بعدی نشان دهید که با اشاره به تجربه قبلی خود، چرا بهترین فرد برای این موقعیت شغلی هستید. شما می توانید نشان دهید که چگونه مشارکت شما مشکلات آنها را حل می کند و شرکت آنها را به یک شرکت بهتر تبدیل می کند. 
در پایان از آنها تشکر کنید و به آنها اطلاع دهید که پیگیری خواهید کرد. 

نکات مربوط به پاداش ها برای پیدا کردن شغل در کانادا

شما با موانع بیشتری نسبت به یک فردی که متولد کانادا است برای پیداکردن شغل روبه رو هستید. اما خدمات پشتیبانی مهاجران و خدمات استخدامی به شما در این مسیر کمک می کند. اداره مهاجرت کانادا لیست خدمات رایگان را در وبسایت خود ارائه داده است اما اینها لیست کامل از همه چیزهایی نیستند که شما نیاز دارید. شما می توانید وبسایت استان یا منطقه خود را بررسی کنید یا خدمات استخدامی در شهر خود را پیدا کنید. 

می توانید از افرادی که می شناسید بپرسید که آیا آنها ارتباطی دارند یا از فرصت های شغلی اطلاع دارند. حداقل 85 درصد از مشاغل از طریق شبکه های ارتباطی بین دوستان پیدا می شوند. اگر در کانادا هستید و افراد زیادی را نمی شناسید، شبکه های کاری را در منطقه خود جستجو کنید، شما می توانید به صورت آنلاین از طریق وبسایت هایی مثل  Eventbrite یا در رسانه های اجتماعی مثل گروههای فیس بوک یا لینکدین آنها را پیدا کنید. 
اگر فکر می کنید برای موقعیتی که به آن علاقه دارید ولی برای آن صلاحیت ندارید در هر صورت می توانید درخواست دهید. در بهترین حالت شما شغلی را بدست می آورید و برای آن اقدام می کنید در غیر این صورت شغلی را بدست نمی آورید. شما چیزی برای از دست دادن ندارید و همه چیز را می توانید بدست آورید. 

در آخر بدانید که دانش زبان برای موفقیت در یک مصاحبه شغلی مهم است. نکات دیگر در مورد رزومه کانادایی را اینجا بخوانید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
علیرضا1402/02/24
باسلام اینجانب دندانپزشک
سن ۶۰ سال
می خواستم راجع به ویزای کار یا جاب افر به عنوان دستیار دندانپزشکی وارد کانادا شوم
ایا‌امکان چنین کاری هست یا نه
  • گنجی
  • 1402/02/25
با سن بالای 40 سال شانس کسب اقامت از روش مدنظر شما بسیار کم است. بهتر است روشهای کبک و استارتاپ را انتخاب کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن