مرور برنامه های اقامتی استان کبک تا به امروز

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 31242 نفر 1393/05/18
مرور برنامه های اقامتی استان کبک تا به امروز

quebec_immigration_montreal_ganji

مرور برنامه های اقامتی استان کبک تا به امروز

استان کبک دارای برنامه های متعددی برای اخذ اقامت کانادا است. در حقیقت استان کبک راهی مطمئن و جذاب برای بسیاری از مهاجرین طی سال های گذشته بوده است. طی ماه گذشته دولت کبک با هدف کاهش زمان بررسی پرونده ها تغییراتی را اعمال نموده است. در حال حاضر بعضی از این برنامه ها در حال تکمیل ظرفیت هستند (مانند برنامه کارآفرینی کبک). ما در ادامه به بررسی وضعیت حال حاضر این برنامه ها می پردازیم:

 

برنامه نیروی متخصص کبک Quebec Skilled Worker Program

طبق آخرین بروزرسانی اداره مهاجرت کبک در مورخ 13تیرماه 1393  برابر July 4,2014  برنامه نیروی متخصص کبک 4400پرونده از مجموع ظرفیت 6500 پرونده دریافت نموده است. این بدان معنی است که این برنامه که در تاریخ 12فروردین 1393   برابر  April 1,2014 شروع شده بود در حال حاضر دو/سوم ظرفیت خود را تکمیل کرده است و نشان می دهد که متقاضیان با دارا بودن  مدرک زبان فرانسه Tef با نمره B2 راهی مطمئن در کسب اقامت کانادا را طی نموده اند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

متقاضیان برنامه QSW باید تمایل به کار و زندگی در استان کبک را داشته باشند. رشته تحصیلی آنها برابر حداقل یک فوق دیپلم متناسب با رشته های مصوب اداره مهاجرت کبک باشد.

در این برنامه مهاجران از موارد مختلفی مانند زیر، امتیاز کسب می کنند:

-          سطح تحصیلات

-          رشته تحصیلی  (بیشتر رشته ها قابل پذیرش است)

-          سن

-          مدرک زبان فرانسه    (مهمترین مدرک)

-          فامیل در کبک

-          تمکن مالی

-          پیشنهاد شغلی(در صورت نیاز)

 

آینده مهاجرت به کبک از طریق QSW :

اداره مهاجرت و شهروندی کبک پیشتر اعلام کرده است که از تغییر برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا به روش Expression of Interest  پیروی می کند. این سیستم از ابتدای ژانویه 2015 برابر 11دی ماه 1393 آغاز خواهد شد.

روش Expression of Interest  جهت جذب بهتر نیروی متخصص مهاجر و تکمیل سریعتر بازار کار کانادا طراحی شده است. این برنامه متقاضیان را براساس جنبه های مختلفی مانند تجربه کاری، تحصیلات و توانایی مکالمه زبان انگلیسی/فرانسه بررسی می کند. سپس دولت کانادا بهترین پرونده ها را از طریق یکی از پرونده ها انتخاب می کند.

اگر دولت استانی کبک به سیستم جدید تغییر روش دهد، این بیانگر پایان برنامه جذاب QSW خواهد بود و متقاضیان آخرین شانس خود را طی این چند ماه می توانند بیازمایند.

براساس خبرهای قبلی منتشر شده در وبسایت موسسه مهاجرتی گنجی متقاضیان QSW تا 11 فروردین 1394   برابر March 31,2015   یا تکمیل شدن ظرفیت 6500 نفر فرصت اقدام خواهند داشت. البته بسیار خوش بینانه خواهد بود که تا آن موقع ظرفیت تکمیل نشده باشد! به نظر آقای گنجی – وکیل رسمی مهاجرت مستقر در مونترال کبک – در حال حاضر این بهترین زمان برای اقدام جهت متقضیانی است که توانایی دریافت مدرک فرانسه B2 را دارند. البته پرستار ها و مهندسین هوافضا از ارائه مدرک فرانسه مستثنی هستند.

 

------------------------------------

 

برنامه سرمایه گذاری کبک  Quebec Investor Program

برنامه سرمایه گذاری کبک با پرداخت 180 هزار دلار کانادا همانند سال گذشته دارای ظرفیت 1750 نفر است و از هر کشوری بیشتر از 1200 پرونده برای مصاحبه انتخاب نخواهند شد.البته افرادی که به زبان فرانسه به خوبی تکلم می کنند خارج از ظرفیت می توانند اقدام نمایند.

متقاضیان این برنامه در سالهای گذشته زمان زیادی (تا حدود 36 ماه) را بعد از قبولی در مصاحبه سپری می کردند ولی در حال حاضر با تقسیم پرونده ها در پاریس/مونترال/آنکارا ، این زمان بسیار کاهش یافته است.

پرونده های متقاضیان در زمان کوتاهی پذیرفته خواهد شد. طبق اعلام وب سایت مهاجرت کبک پرونده ها از September 8, 2014 to September 19,2014 برابر 17شهریور تا 28 شهریور 1393 پذیرفته خواهد شد ولی طبق بودجه بندی دولت کبک که در ژوئن 2014 منتشر شد، این تاریخ تغییر خواهد کرد. در حال حاضر بهترین کار برای متقاضیان جمع آوری مدارک است.

از جمله شرایط متقاضیان مهاجرت سرمایه گذاری کبک می توان موارد زیررا نام برد:

تمایل به کار و زندگی در کبک، دارا بودن دارایی ثابت برابر 1.6 میلیون دلار کانادا، داشتن 2 سال تجربه مدیریتی طی 5سال گذشته، سرمایه گذاری برابر 800هزار دلار کانادا در برنامه های مصوب دولت کبک یا پرداخت 180 دلار بی بازگشت به موسسات مالی مورد تایید دولت کبک.

 

------------------------------------------

 

کارآفرینی و خوداشتغالی کبک Entrepreneurs and Self-Employed Workers

همانند برنامه نیروی متخصص کبک، برنامه کارآفرینی کبک و خوداشتغالی کبک سریعاً تکمیل خواهد شد. بیش از 300 پرونده در کل این دو برنامه پذیرفته شده است.

برای واجد شرایط بودن در برنامه کارآفرینی کبک، متقاضی مهاجرت باید خود یا همسرش دارایی ثابت بیش از 300.000$ کانادا و حداقل دو سال تجربه مدیریتی طی 5سال گذشته در یک کسب و کار قانونی و سودده باشد.

برای واجد شرایط بودن در برنامه خوداشتغالی کبک، متقاضی مهاجرت باید خود یا همسرش دارایی ثابت  بیش از 100.000$ کانادا، حداقل دو سال سابقه کار در یک کار خوداشتغال و تمایل به ادامه آن در کبک را داشته باشد.

 

------------------------------------

 

برنامه تجربه کبکی Quebec Experience Class

یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی کبک برنامه تجربه کبکی است، که هیچ گونه ظرفیت پذیرشی ندارد.این برنامه برای کسانیکه حداقل 12 ماه طی 24 ماه گذشته سابقه کار دارندو همچنین از دانشگاه کبک در حال فارغ التحصیلی اند یا فارغ التحصیل شده اند مناسب است. این افراد باید دانش زبان فرانسه را داشته باشند.

 

------------------------------------

 

دادگاه تغییرات نیروی متخصص کبک برگزار خواهد شد:

در مورخ مهر ماه 1393   برابر  October 2014 دادگاه عالی کبک در مورد تغییرات قبلی اعمال شده در بخش نیروی متخصص کبک توسط اداره مهاجرت کبک تصمیم گیری خواهد کرد. منتظر اخبار بعدی ما در این زمینه باشید.

  

اگر سوالی در این مورد دارید، در قسمت پایین پرسش خود را مطرح کنید، حتما پاسخ خود را از آقای گنجی - وکیل رسمی مهاجرت- دریافت خواهید کرد.
canada_ganji_instagram

 

 

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن