دولت کانادا اقامت دائم مشروط اسپانسرشیپ همسر را لغو کرد

بازدیدکنندگان : 52786 نفر 1396/02/12
دولت کانادا اقامت دائم مشروط اسپانسرشیپ همسر را لغو کرد

دولت کانادا اقامت دائم مشروط اسپانسرشیپ همسر را لغو کرد

​همه ساله بسیاری از افراد از روش Family Sponsor – Spouse وارد کانادا می شوند. دولت کانادا در پی تقلب هایی که در رابطه با ازدواج رخ میدهد تصمیماتی بسیار جدی گرفته و اقدام به پیشگیری از آن کرده است. افسران مهاجرت برای ارزیابی تمام درخواستها آموزش دیده اند. آنها باید قبل از اعطای اقامت دائم از طریق همسر (اسپانسرشیپ همسر) نسبت به قانونی بودن رابطه زوج آگاه ومتقاعد شوند.
25 اکتبر سال 2012 قانونی برای این برنامه تصویب شد که به موجب آن اگرفردی تقاضا داشت که از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی یا کسی که دارای اقامت دائم این کشور است اقامت این کشور را بگیرد می بایست 2 سال با آن زندگی می کرد و در زمان درخواست اقامت نیز دارای فرزندی نمی بودند، از آن زمان بیش از 100000 فرد از طریق این برنامه که اقامت دائم مشروط نام داشت وارد خاک کانادا شدند.
این شرط به منظور جلوگیری از افرادی بود که به منظور مهاجرت به کانادا وارد رابطه غیر قانونی می شدند. به موجب این شرط زوجین می بایست 2 سال با یکدیگر زندگی می کردند مگر اینکه مورد خشونت واقع شوند یا شریک زندگیشان از دنیا برود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
در نتیجه، عدم تعادل بین اسپانسر(حامی) و شخص اسپانسرشده (مورد ضمانت) ایجاد شد زیرا شخص مورد ضمات از ترس اینکه اقامت دائم خود را از دست دهند سعی میکرد آن دوسال را پر کند اما مسئولین نگران این بودند که این به همسران اسپانسر شده آسیب روحی و روانی برساند.
اگرچه افرادی که در این وضعیت قرار می گرفتند می توانستند از رهایی از این وضعیت بهره ببرند اما این امکان وجود داشت که یک قربانی از وجود چنین امکانی مطلع نباشد و برای یک سری از مسائل از قبیل ترس از افشای آن شرایط، یا سخت بودن اثبات خشونت یا بی تفاوتی که در حق او شده در آن رابطه نادرست بماند.
هدف اداره مهاجرت کانادا از قراردادن این شرط بازداری از تقلب در رابطه بود اما نتایج نشان داد که این شرط ریسک روابط آسیب پذیر را کاهش نمی دهد. 
دولت کانادا در پی تقلب هایی را که در رابطه با ازدواج رخ میدهد تصمیماتی بسیار جدی گرفته و اقدام به پیشگیری از آن کرده است. افسران مهاجرت برای ارزیابی تمام درخواستها آموزش دیده اند. آنها باید قبل از اعطای اقامت دائم از طریق همسر (اسپانسرشیپ همسر) نسبت به قانونی بودن رابطه زوج آگاه ومتقاعد شوند.
در شرایطی که تقلبی ایجاد شود تحقیقاتی انجام میشود و شخص مورد ضمانت واقع شده اقامت دائم خود را ازدست میدهد و از خاک کانادا به دلیل ارائه کردن اطلاعات غلط  اخراج میشود. همچنین 5 سال محروم از اقدام از طریق این برنامه میشود و همچنین فردی که این ضمانت تقلبی را برای او انجام داده است نیز 5 سال محروم از حمایت از فرد جدید است.
علاوه بر این اداره مهاجرت کانادا با کمک سازمان امنیت ملی کانادا و ارگان های وابسته به آن تلاش در کاهش شاخص های خطر و مبارزه با تقلب دارد.
با حذف این برنامه تمامی بررسی هایی که در مورد شرطی بودن اقامت زوج لغو می شود، اما هننوز موارد تقلب و فریب در زمینه ازدواج مورد بررسی قرار میگیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسپانسر شیپ همسر کانادا کلیک کنید.

canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
ساسان1401/06/21
در حال حاضر من و همسرم پاس ریکویست شدیم ولی متأسفانه داریم از هم جدا میشیم(توافقی یا یکطرفه)
سوال ها این هستش
اگر ایشون ویزا رو پیکاپ کنه و خودش جداگانه بیاد کانادا چه مسوولیتی برای من داره حضور ایشان
اگر در مدت یکماه کلا پیکاپ نکنه بعدا میتونه مجددا درخواست بده
و اینکه من میتونم الان که پاس ریکویست شدیم ایشون رو از پرونده خارج کنم
البته من ویزای تحصیلی دارم برای ایشون ورک پرمیت(همراه) اقدام کردم همزمان که پاس شدیم
و این قانونی که وقتی از کشور دیگری طلاق میگیریم تا یکسال باید یکی یا دو نفر در کشور مبدا باشن هم چه تبعات حقوقی داره ؟
  • گنجی
  • 1401/06/22
تا زمان ورود به کانادا هر گونه تغییر در پرونده باید به اطلاع اداره مهاجرت برسد، تا مشکلی برای ویزا بوجود نیاید.
م1396/03/06
سلام . اگر برای دکتری بورسیه از دانشگاهی در کانادا بگیرم آیا 1- میتونم همسر و فرزندم را هم با خودم ببرم و همراه من در کانادا باشن . نمیتونم تنهایی زندگی کنم مخصوصا بدون کودکم ؟ 2- این را دانشگاه اجازه باید بدهد یا اداره مهاجرت ؟ 3-مشکلی و محدودیتی از نظر مالی برای بردن ارز ما نداریم (البته به قوانین خروج ارز در ایران و ورود ارز به کانادا بستگی داره )
ممنونم
  • گنجی
  • 1396/03/28
خیر. / اداره مهاجرت / در ویزای دانشجویی امکان همراهی با خانواده بسیار کم است. مگر ویزای کار بگیرید.
ترانه1396/02/13
با سلام،
در مورد این مطلب یک سوال داشتم. من کارت اقامت کاندیشنال دارم که یک سال از اون می گذرد، آیا این قانون شامل حال کسانی که قبلا کارت اقامت کاندیشنال گرفتند و از شرط دو ساله آنها باقی مانده هم میشود یا خیر؟
با تشکر
  • گنجی
  • 1396/02/13
این قانون شامل تمام افرادی که قبلا اقدام کرده اند و همچنین افرادی که از این به بعد اقدام خواهند کرد، می شود. لذا اقامت کاندیشنال شما نیز حذف شده و دائمی است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن