ده نکته ای که باید در مورد استارت آپ ویزای کانادا بدانید

بازدیدکنندگان : 10980 نفر 1399/03/09
ده نکته ای که باید در مورد استارت آپ ویزای کانادا بدانید

ده نکته ای که باید در مورد استارت آپ ویزای کانادا بدانید

(این خبر در خرداد ماه 1399 بروزرسانی شد)

 

1- ویزای استارت آپ کانادا چیست؟

ویزای استارت آپ کانادا startup visa Canada به کارآفرینان موفق و خلاق و دارای ایده معتبر خارجی، اقامت دائم کانادا یا همان کارت پی آر را ارائه می دهد. این برنامه به نوعی سرمایه گذاری بخصوص در زمینه تکنولوژی است. این برنامه به SUV نیز معروف است.
این برنامه جهت جذب کارآفرینان و مخترین و برقراری ارتباط با بخشهای خصوصی سرمایه گذار در کانادا در جهت تاسیس یک بیزینس نوآورانه طراحی شده.
متقاضیان این برنامه می توانند با ویزای کار Work Permit تا قبل از اخذ اقامت دائم وارد کانادا شوند و بیزنس خود را راه اندازی نمایند.
سه سازمان خصوصی حمایت کننده در کانادا داریم:
- انجل
- ونچر
- انکوباتور
برنامه استارت اپ کانادا بعد از 3 سال شروع آزمایشی در تاریخ march 31, 2018  به صورت دائمی جزو برنامه های اقامتی دولت کانادا قرار گرفت. مقرر گردیده بود که 2750 پرونده در دوره آزمایشی پذیرفته شوند.
 

2- شرایط متقاضیان برای شرکت در برنامه استارت آپ کانادا چیست؟

شرایط اولیه ویزای استارت اپ کانادا بدین صورت است:
- بیزینس فعال یا اختراع ثبت شده یا محصول تولید شده
- دریافت نامه تاییدیه LOS از یکی از سه سازمان حمایت کننده مذکور در کانادا 
- دارا بودن تمکن مالی مناسب به صورت نقد 
- مدرک زبان انگلیسی آیلتس جنرال و یا فرانسه در سطح سی ال بی 5 یعنی CLB 5 = IELTS R4-5-5-5
- عدم تمایل به زندگی در استان کبک (زیرا این استان برنامه مخصوص خود را دارد)
 

3- سازمان های حمایتی در برنامه استارت اپ چه مشخصاتی دارند؟

سه سازمان بزرگ در بخش خصوصی کانادا شامل: انجل، ونچر، انکوباتور می باشند.
نامه تاییدیه با این سازمان ها شامل موارد تعهدی زیر است:
- انجل ها-angel investor- می بایست مبلغ 75.000 دلار کانادا در بیزینس مورد نظر سرمایه گذاری نمایند. همچنین امکان استفاده از منابع مالی چند سازمان خصوصی در گروه انجل ها برای رسیدن به این 75هزار دلار وجود دارد.
- ونچرها-venture capital fund- می بایست مبلغ 200.000 دلار کانادا در بیزینس مورد نظر سرمایه گذاری نمایند. همچنین امکان استفاده از منابع مالی چند سازمان خصوصی در گروه انجل ها برای رسیدن به این 200هزار دلار وجود دارد.
- انکوباتور-business incubator- میبایست متقاضی را در برنامه خود تایید کنند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

4- مشخصات شرکت ثبت شده در کانادا چیست؟

جهت واجد شرایط شدن متقاصی در برنامه اقامت دائم موارد زیر باید رعایت شود:
- بیزینس ثبت شده باید به صورت شرکت incorporated یعنی سهامی باشد. یک شرکت سهامی ثبت شده در کانادا به عنوان نهاد قانونی شامل مدیرانی است که از شرکت سهم الشرکه دارند و مسئولیت کافی و قانونی در فعالیت آن برعهده دارند و شرکت جزویی از دارایی آنان است.
- متقاضی باید حداقل 10% از سهام شرکت را دارا باشد.
- بقیه شرکا نباید بیش از 50% شرکت را دارا باشند.
 

5- متقاضی چگونه واجد شرایط ویزای کار یا ویزای اقامت دائم می شود؟

برای واجد شرایط شدن دریافت ویزای کار:
متقاضی بعد از دریافت نامه تاییدیه از سازمان های حمایت کننده استارت آپ ها در کانادا، میتواند برای ویزای کار موقت جهت شروع همین بیزینس اقدام کند. سازمانهای حمایتی نیز تاییدیه لازم را انجام می دهند اگر قرارداد commitment certificate  را امضا کرده باشد. یک نسخه از این قرارداد مستقیما می بایست توسط سازمان های حمایتی به اداره مهاجرت کانادا IRCC ارسال گردد. امکان حضور با خانواده و فرزندان در کانادا با این ویزا هست. متقاضی فقط میتواند در این بیزینس فعالیت نماید.

برای واجد شرایط شدن دریافت اقامت دائم:
- متقاضی باید در مدیریت بیزینس ارائه شده در کانادا فعال باشد
- شرکت ثبت شده یا بیزینس پلن ارائه شده باید در کانادا اجرایی شود
- بیزینس باید بصورت شرکت سهامی در کانادا ثبت شده باشد
 

6- کارآفرینان متقاضی چگونه می توانند از سازمان حمایت کننده تاییدیه و پشتیبانی دریافت کنند؟

کارآفرین موفق در کانادا که تقاضای استارت اپ خود را در قالب یک شرکت ارائه داده باید تمایل به اجرای بیزینس طبق شرایط سازمان حمایت کننده را داشته باشد. سازمان مهاجرتی گنجی همراه با مشاورین بیزینس در کانادا و ارتباط مستقیم با سازمان حمایتی مذکور این شرایط را بررسی و حمایت های لازم را انجام می دهند.سعی بر این است که شما بتوانید از استارت آپ خود در کانادا درآمد کسب کنید.
 

7- زمان بررسی پرونده استارت آپ کانادا چقدر است؟

اگر متقاضی کارآفرین که دارای ایده مشخص است یا از ایده آماده برطبق سوابق خود بهره برده دارای بیزینس پلن تایید شده باشد طی 4 الی 8 ماه نامه حمایتی را دریافت می کند. بعد از دریافت این نامه letter of support پرونده همراه با مدرک زبان آیلتس جنرال بانمره 5 متقاضی برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می گردد. امکان انجام بازبینی در طرح peer review نیز وجود دارد که قبلا توضیح داده ایم. بین 12 تا 18 ماه به نسبت شرایط هر فرد در بخش فدرال زمان نیاز است. در این بخش چک های امنیتی و مدیکال انجام می گیرد.
 

8- امکان بازبینی پرونده یا همان peer review وجود دارد؟

برای جلوگیری از تقلب مرحله ای به عنوان peer review در برنامه استارت اپ گنجانده شده هدف آن این است که ایا سازمان های حمایتی تمام چک های لازم براساس استانداردهای بیزینسی کانادا را رعایت کرده است یا خیر و توسط یک انجمن صنفی مرتبط با هر گروه حمایت کننده اداره می شود، مثلا:
- انجل ها: the National Angel Capital Organization
- ونچرها:  Canada’s Venture Capital and Private Equity Association
 

این موارد توسط پنل های بخش peer review در برنامه استارت آپ کانادا چک می گردد:

- آیا شرکت به صورت سهامی در کانادا ثبت شده یا خیر

- آیا مالکیت بیزینس مشخص شده و الزامات برنامه استارت اپ رعایت شده
- اطمینان حاصل کند که سازمان های حمایت کننده قابلیت اجرایی بیزینس پلن و تیم مدیریتی آن و مالکیت اعضا آن را در نظر گرفته اند
- مطمئن گردند که آیا بیزینس پتانسیل رشد بالا در کانادا را دارد و یا انکوباتور ها آن را پذیرفته اند
 
سازمان مهاجرتی گنجی، توجه ویژه ای به این بخش و حساسیت روز افرزون ایجاد شده در آن دارد. برای این هدف با همراهی و راهنمایی متقاضیان در پیگیری و اجرای پروژه بیزنسی خود در کانادا بطور دقیق و کاملا منطبق با قوانین اداره مهاجرت کانادا از ابتدای عقد قرارداد، تا دریافت نامه حمایتی و اقامت دائم و پس از آن هنگام ورود به کانادا و پیگیری تعهدات مربوطه برای متقاضی در کنار موکلینمان خواهیم بود.
 

9- آیا همه اعضاء گروه استارت اپ اقامت دائم کانادا را مستقیما کسب می کنند؟

- حداکثر 5 متقاضی می توانند در پرونده استارت آپ در یک بیزینس مشخص قرار گیرند. اگر یکی از اعضا در شرکت پرونده خود را کنسل کند یا شرایط قبولی را نداشته باشد، پرونده دیگر اعضا نیز بسته خواهد شد. 
- اگر متقاضی بعد از تلاش برای راه اندازی بیزینس نتواند موفق شود، اقامت خود را از دست نمی دهد.
- قرارداد منعقده بین متقاضیان در گروه استارت اپ و سازمان های حمایتی تا زمانیکه تمام اعضا گروه پی آر بگیرند کاندیشنال خواهد بود. معمولا مهمترین فرد سرگروه می باشد که جزئیات کار و مسولیت ها با او است.
 

10- سازمان مهاجرتی گنجی چه خدماتی در بخش استارت اپ ویزا کانادا ارائه می دهد؟

سازمان مهاجرتی گنجی با مدیریت آقای گنجی در مونترال و تهران همراه با تیم کاری موفق و با تجربه در برنامه های مهاجرت تجاری به کانادا، تمامی موارد از ایجاد، بررسی، توسعه و نهایی سازه ایده های بکر بیزنسی، تهیه بیزینس بلن، برگزاری کلاسهای استارت اپ در کانادا یا کشورهای همسایه، تهیه نامه تاییدیه از سازمان های حمایت کننده کانادا، ارائه پرونده مهاجرتی و حمایت در بعد از ورود به کانادا را   به عنوان نماینده قانونی دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور و دقیقا منطبق با قوانین اداره مهاجرت این کشور به انجام می رسانند و متقاضی نگرانی از این موارد نخواهد داشت. 
 
نکته بسیار مهم در این برنامه لزوم انجام پروژه شما از ابتدا تا اخذ اقامت دائم کانادا توسط یک مجموعه با تجربه است. منظور از تجربه یک سازمان، داشتن نمونه های موفق موکلینی است که در آن برنامه خاص موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده باشند. توانایی انجام کار از ابتدا تا دریافت اقامت دائم کانادا و داشتن نمونه های موفق در برنامه مذکور جزو افتخارات سازمان مهاجتی گنجی در این برنامه می باشد.  طی حدود دو سال اخیر چندین پروژه موفق ارایه و نامه های حمایتی برای موکلینمان را از معتبر ترین سازمان های درگیر دریافت کرده ایم و این تجربه موفق در شرایط فعلی نوید وجود یک برنامه قابل اتکا برای علاقه مندان مهاجرت به کانادا را می دهد که با انتخاب درست می تواند به نتیجه دلخواه برسد.

برای بررسی شرایط خود در برنامه استارت اپ رزومه CV خود را در واتس اپ (روی لوگو واتس اپ بالای سایت کلیک کنید) ارسال کنید یا فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کنید

همچنین این موارد را مطالعه فرمایید:

 
telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
ناهید 1399/11/13
با عرض سلام وخسته نباشید من 51 سالمه و پزشک متخصص بیهوشی هستم و همسرم مهندس نقشه بردار و 52 ساله هستند و دو پسر 17 و15 ساله داریم و میخواهیم از طریق استارت اپ اقدام کنیم. لطفا راهنمایی کنید که کدامیک از ما اقدام کنیم احتمال موفقیت مان بیشتر میشود؟ و اینکه کلا هزینه ی این روش چقدر است؟
  • گنجی
  • 1399/11/13
برای برنامه استارت اپ ابتدا باید رزومه دقیق شما بررسی شود تا بتوان طرح مناسب شما را اعلام کرد تا خدای نکرده دچار ریجکتی نشوید. لذا در واتس اپ زیر سایت ما بفرستید سپس با دفتر تهران موسسه گنجی تماس بگیرید.
رهام 1399/03/14
سلام
آیا در برنامه استارت آپ می‌توان در استان کبک ساکن شد.
  • گنجی
  • 1399/03/19
خیر
Sara Nezamabadi1399/03/10
سلام همسر من یک پاکستانی متولد ۱۹۹۰، سطح زبانش عالیه، اما آیلتس نداده، مبه مدت دو سال و نیم در بیزینس توریسم بخش مهمانپذیر مشغوله در کنار اون هم خدمات پکیج تور های مسافرتی انجام میده ، آیا ما میتونیم امیدی به برنامه استارت آپ داشته باشیم تا با تأسیس یک هاستل توی کانادا بتونیم اقامت بگیریم ؟
  • گنجی
  • 1399/03/19
با دفتر تماس بگیرید یا از طریق واتس اپ زیر سایت رزومه کاری بفرستید تا دقیق بررسی کنیم.
حامد1399/03/10
سلام. حتما باید محصول تولید شده باشد؟ نمیتواند در حد ایده و طرح توجیهی باشد؟؟
  • گنجی
  • 1399/03/19
بله. مگر اینکه سرمایه گذار داشته باشید یا خودتان سرمایه را تامین کنید.
PARVIZ 1399/03/10
با سلام در توضیحات فرموده بودین باید یک شرکت در کانادا با حد اقل ده درصد سهام برای هر نفر ثبت شود
این موضوع برای بعد از ورود به کانادا است یا قبل از ان
  • گنجی
  • 1399/03/19
قبل از ورود

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن