تغییرات برنامه PEQ کبک کانادا

بازدیدکنندگان : 8634 نفر 1399/03/13
تغییرات برنامه PEQ کبک کانادا

دولت کبک بعد از مسایل پیش آمده در نوامبر 2019 که خبر آن را اینجا درج کرده بودیم، شرایط جدید برنامه (پی ای کیو) را در تاریخ May 28, 2020 اعلام نمود. برنامه PEQ از سال 2010 برای اعطا اقامت به دانشجویان خارجی و دارندگان ویزای کار معتبر در کبک شروع شده بود.فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

تغییرات دولت کبک بر پایه 4 اصل زیر استوار است:

- امکان پیدا کردن کار در بازار کار استان کبک
- بررسی سریعتر پرونده ها با توجه به بازار کار
- بهره مندی از افراد با دانش زبان فرانسه 
- کارکرد بهتر برنامه

 

 سابقه کار بیشتر

*دارندگان ویزای کار موقت
افراد دارای ویزای کار موقت در استان کبک، ازاین به بعد باید حداقل 36 ماه سابقه کار تمام وقت در 48 ماه گذشته قبل از درخواست اقامت دائم داشته باشند. تاقبل از اجرایی شدن این برنامه، متقاضیان قبلی با دستورالعمل مشخصی بررسی خواهند شد.
*دانشجویان کبکی
12 یا 24 ماه سابقه کار تمام وقت برای دانشجویانی که در کبک تحصیل کرده اند قبل از اقدام برای PEQ نیاز است. افرادی که دارای ویزای کار بعد از مدرک تحصیلی هستند میتوانند از روش بالا"ویزای کار موقت" اقدام کنند.
 

دانش زبان فرانسه

طبق تجربه دارا بودن دانش زبان فرانسه جهت پیدا کردن کار در استان کبک از اولویت ها می باشد. لذا همسر متقاضی اصلی نیز باید سطح 4 زبان فرانسه را ارائه دهد. این سطح زبان برابر میزانی است که برای سیتی زن شیپی مورد قبول خواهد بود.(البته این قانون از سال آینده اجرایی خواهد شد)
 
گواهی نامه پایان یک سطح عالی در زبان فرانسه که توسط موسسات کبکی صادر می شودمورد قبول نخواهد بود، بعضا مشاهده شده که افراد توانایی صحبت به زبان فرانسه را ندارند. متقاضیان طبق قانون قبلی بررسی خواهند شد.
 
مدت زمان بررسی پرونده PEQ
مدت زمان بررسی از 20 روز به 6 ماه افزایش پیدا می کند. دولت کبک معتقد است زمان بررسی پی ای کیو باید برابر برنامه نیروی متخصص کبک باشد.
 

برنامه های آینده کبک

دولت کبک تصمیم دارد مشاغل زیر را جهت ارائه CSQ سریعتر بررسی کند، پیش بینی می شود در هر رشته سالانه 550 نفر موفق به پذیرش شوند.:
- هوش مصنوعی
- فناوری اطلاعات
- پزشکی
آقای سیمون جولیت–وزیر مهاجرت کبک-معتقد است که این تغییرات به نفع بازار کار کبک خواهد بود و با ارتقاء تحصیلات و تجربه کار و دانش زبان همچنان به افزایش جذابیت کبک کمک می کند. مهاجرت می تواند یکی از راه حل های تامین نیازهای فعلی و آینده بازار کار کبک باشد. دولت قادر به جذب بهترین استعدادها خواهد بود . کیفیت قابل قبول زندگی و تحصیل در کبک در دنیا مشهور است.
 
 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن