پیش‌بینی برنامه‌های مهاجرت به کانادا طی 6 ماه آینده

بازدیدکنندگان : 11953 نفر 1399/04/14
پیش‌بینی برنامه‌های مهاجرت به کانادا طی 6 ماه آینده
پیش‌بینی برنامه‌های مهاجرت به کانادا طی 6 ماه آینده!
در ادامه نگاهی به بزرگترین موضوعات مربوط به مهاجرت کانادا برای ادامه‌ی سال 2020 خواهیم داشت.
سال 2020 برای همه‌ی ما سالی چالش برانگیز بوده است. همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر عمده‌ای بر سیستم مهاجرت کانادا داشته است.

در این دوران مهاجران خود مشکلات زیادی چون عدم دسترسی به آزمون‌های زبان، خدمات پزشکی، تست‌های بیومتریک یا سایر خدمات دولتی داشتند. متخصصان مهاجرت نیز بطور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا سیاست‌ها و برنامه‌هایی تنظیم کنند که از سیستم مهاجرت کانادا حمایت کند.
خبر خوب این است که اوضاع در نیمه دوم سال 2020 بهبود پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود تا سال 2021 شرایط کاملاً عادی شود. به عنوان مثال، داوطلبان مهاجرت هم اکنون می‌توانند در آزمون‌های زبان انگلیسی شرکت کرده و مدرک تحصیلی خود را ارزیابی کنند.

شاید بزرگترین دلیلی که همه باید خوش بین باشیم این است که همان طور که در سایت گنجی مشاهده می‌کنید هر روزه پیام‌ها و سیگنال‌های مثبتی را از دولت فدرال و وزیر مهاجرت کانادا دریافت می‌کنیم. دولت فدرال در حال حاضر برای کمک به متقاضیان مهاجرت، سیاست‌های منعطف بسیار زیادی را اعمال کرده است. به عنوان مثال، آنها به متقاضیان زمان بیشتری برای ارائه مدارکشان می‌دهند و اگر کسی نتواند به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا درخواست خود را به طور کامل ارسال کند، مسئولان بررسی پرونده‌ها او را رد نخواهند کرد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، در طول همه‌گیری این ویروس دائماً می‌گوید که کانادا همانند همیشه نسبت به پذیرش مهاجران برای حمایت از اقتصاد این کشور متعهد است.
با توجه به این نکته، در اینجا برخی از مهمترین موضوعاتی که باید در شش ماه باقیمانده سال 2020 به دنبال آن باشیم، آورده شده است.

محدودیت‌های سفر به کانادا
بزرگترین مسئله‌ای که ذهن همه را درگیر کرده این است که کانادا چه زمانی محدودیت‌های سفر خود را برای تمام نقاط جهان برطرف می‌کند.
پاسخ این سوال را واقعاً هیچ کس نمی داند! نه تنها شما بلکه نخست وزیر کانادا، جاستین تروودو، وزیر مهاجرت کانادا، مندیچینو، نیز از پاسخ این سوال اطلاعی ندارند. پاسخ این سؤال بستگی به موفقیت کانادا و سایر کشورها در مهار ویروس کرونا دارد. شاید به جرأت بتوان گفت که هرچه زودتر این بیماری همه‌گیر کنترل شود، کانادا زودتر می‌تواند شروع به پذیرش و دادن معافیت به افراد بیشتری کند و سرانجام محدودیت‌ها به طور کلی برداشته می‌شوند.

یکی دیگر از سؤالات مهم این است که آیا کانادا برای ترم پاییز سال 2020 به دانشجویان بین‌المللی به موقع اجازه‌ی ورود و اسکان می‌دهد. اداره مهاجرت کانادا IRCC گفته است که مجوزهای تحصیلی را به بهترین شکل ممکن پردازش می‌کند، اما طبق قوانین فعلی سفر، دانشجویان بین‌المللی که بعد از 18 مارس اجازه تحصیل معتبر خود را دریافت کرده باشند، قادر به ورود به کانادا نیستند. از این رو ، به نظر می‌رسد که در تابستان امسال، کانادا دارندگان مجوز تحصیلی جدید را که مایل به شروع تحصیل در کانادا هستند تا ماه سپتامبر معاف کند.

برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا
این برنامه اصلی‌ترین مسیر اخذ اقامت دائم برای متقاضیان ورود سریع است. با این وجود، از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا، برنامه ورود سریع فقط روی متقاضیان برنامه انتخابی استانی PNP و برنامه افراد دارای تجربه کار کانادایی CEC متمرکز شده است. دلیل منطقی اداره مهاجرت کانادا این است که می‌خواهد دعوت‌نامه‌های درخواست اقامت دائم ITA را برای متقاضیانی که در کانادا ساکن هستند صادر کند، زیرا احتمال مبتلا بودن این افراد به ویروس کرونا نسبت به کاندیداهای خارج از کشور کمتر است.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که برخی از متقاضیان برنامه انتخابی استانی و برنامه افراد دارای تجربه کار کانادایی که اکنون ITA را دریافت می‌کنند نیز در خارج از کشور هستند. علاوه بر این، منطقی است که انتظار داشته باشیم تا زمانی که متقاضیان موفق درخواست‌های اقامت دائم خود را ارائه کرده و اداره مهاجرت پرونده آنها را پردازش کند، ما در سال 2021 خواهیم بود. در آن لحظه، انتظار می‌رود که محدودیت‌های سفر به کانادا کاهش یابد.

بنابراین، سوالی که پیش می‌آید این است که چرا اداره مهاجرت برای برخی از متقاضیان CEC و PNP، با وجود اینکه در حال حاضر خارج از کانادا هستند، دعوت‌نامه‌های درخواست اقامت دائم ITA صادر می‌کند ولی نیروهای کار ماهر فدرال و نیروهای ماهر فنی فدرال، با وجود اینکه برخی از آنها داخل کانادا ساکن هستندز از دریافت ITA محروم هستند؟

برنامه اسپانسرشیپ خانواده کانادا
در حال حاضر یک سوال رایج این است که آیا اداره مهاجرت برنامه آزمایشی اعطای مجوز کار آزاد open work permit را قبل از انقضا در تاریخ 31 ژوئیه ، تمدید خواهد کرد یا خیر. این برنامه آزمایشی به همسران شهروندان کانادایی و ساکنین دائمی که منتظر هستند تا درخواست اسپانسرشیپ همسرشان پردازش شود، مجوز کار آزاد می‌دهد. با توجه به اینکه این برنامه آزمایشی برای خانواده‌های کانادایی و اقتصاد این کشور مفید است، باید انتظار داشته باشیم که آن را تمدید شود.

یکی دیگر از سؤالات مهم مربوط به برنامه والدین و پدر و مادربزرگ PGP است. این برنامه به دلیل بررسی‌های اداره مهاجرت در مورد چگونگی بهبود آن و پس از آن شروع همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده است. اداره مهاجرت کانادا اظهار داشته است که بعد از پاییز سال 2020 جزییاتی درباره راه اندازی این برنامه اعلام می‌کند.
یکی از موانعی که وزیر مهاجرت کانادا اظهار داشت، این است که والدین و پدر و مادربزرگ‌ها نسبت به ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند. از این رو، اداره مهاجرت کانادا IRCC در تلاش است تا روشی برای استقبال از این افراد در کانادا همراه با حفظ سلامتیشان پیدا کند.

برنامه‌های مهاجرت به کانادا در 2021 تا 2023
گذشته از همه‌ی اطلاعیه‌ها در مورد محدودیت‌های سفر و اعلام زمانی که اداره مهاجرت کانادا دوباره متقاضیان نیروهای کار ماهر فدرال را دعوت خواهد کرد، سومین موضوع مهم در شش ماه آینده اعلام برنامه مهاجرت برای سال‌های 2021 تا 2023 توسط وزیر مهاجرت کانادا خواهد بود.

این مسئله قابل پیش‌بینی‌ترین اعلامیه از زمانی خواهد بود که دولت کانادا برنامه‌های مهاجرت در سال 2017 ارائه داده است. در آن زمان، همه می‌خواستند بدانند که آیا کانادا متعهد خواهد شد که سطح مهاجرت را به میزان قابل توجهی بالا برده و آیا مجدداً برنامه‌ای چند ساله را ارائه می‌دهدو یا خیر (قبل از سال 2017، برنامه‌های مهاجرتی کانادا سالیانه در یک زمان مشخص اعلام می‌شد).
تا اول نوامبر، وزیر مهاجرت کانادا اعلام می‌کند که ویروس کرونا تا چه حد بر اهداف مهاجرت کانادا تأثیر خواهد گذاشت. همه ما می‌دانیم که مهاجرت برای اقتصاد و جامعه کانادا بسیار مهم است، اما در عین حال، ویروس کرونا باعث ایجاد تردید شده است.

در آخر باید گفت، ویروس کرونا تأثیری بر نیاز کانادا برای مهاجرت نگذاشته است. بنابراین احتمال افزایش میزان مهاجرت و پذیرش مهاجر در سال 2021 و بعد از آن بسیار زیاد است.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 4
شیما 1399/04/25
سلام. داشتن شرکت در ایران امتیازی برای مهاجرت به کانادا ایجاد میکند یا نه؟
  • گنجی
  • 1399/04/28
بله
مسعود1399/04/24
با سلام و احترام
بررسی پرونده اسپانسرشیپ پدر و مادر در ایام کرونا ادامه می یابد ؟بنده اسپانسر پدر ومادرم هستم و مدیکالشان در تیر ماه سال ۹۸ انجام شد بعد از آن هم یک مدرک تکمیلی در مورد ازدواجشان از من خواستند که آن را هم در اواخر دی ماه ۹۸ ارائه کردم و منتظر پاسخ حداکثر قبل از یک سال پس از مدیکال یعنی خرداد ماه ۹۹ بودم که متاسفانه به خاطر کرونا همه چیز بهم ریخت و معوق ماند، با توجه به اینکه مدت زمان کل پروسه اسپانسرشیپی پدر مادر دوساله می باشد مهلت مدیکال یک ساله شان که تمام شده هیچ مهلت دوساله هم تا پایان تیرماه۹۹ تمام شده.نمی دانم باید چکار کنم.البته پدر مادرم را فعلا با ویزای ۵ ساله که مهلت آن تا دی ماه ۱۴۰۰ است به کانادا آورده ام و امیدوار بودم در اینجا که هستند پرونده اسپانسرشیپیشان به نتیجه برسد ولی متاسفانه معوق مانده و چون هم ۹۰ ساله شونه و هم هیچ کسی را در ایران ندارند الان نگرانم که نکنه با ادامه کرونا مهلت ویزایشون تموم شه و پرونده اسپانسرشیپشون به نتیجه نرسه.مستاصل شده ام در صورت امکان راهنمایی بفرمائید.ضمنا هر دو فرزندشان در کانادا سیتی زن هستند.
با تشکر پیشاپیش از لطف و راهنمایی تان
  • گنجی
  • 1399/04/28
به دلیل کرونا کمی تعویق افتاده
نگران نباشید.
https://www.ganjico.com/news/13657
رسول1399/04/20
من در ۸برج۹سال۲۰۱۸پرونده فدرال تشکیل دادم پرونده سرمایه گذاری کبک تا به امروز مدیکال نیومده معمولا چه مدت بعد از تشکیل پرونده فدرال زمان جهت مدیکال نیاز است سپاس
  • گنجی
  • 1399/04/28
در بخش انلاین می توانید دقیق متوجه شوید، باز اگر نتوانستید زمان دقیق را متوجه شوید با وکیلتان مشورت کنید یا حضوری به دفتر ما با مدارکتان مراجعه کنید.
رحیم1399/04/15
با سن 45 و شرکت کامپیوتری بهتر است استارت اپ اقدام کنم یا کارآفرینی؟
  • گنجی
  • 1399/04/19
هر دو خوب است- استارت اپ از ابتدا اقامت می گیرید ولی کارآفرینی ابتدا ویزای کار است و اقامت ندارد.
البته محل زندگی و شهر مورد علاقه تان و داشتن فرزند که ایا نیاز به تحصیل رایگان دارد و دانش زبان تاثیر دارد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن