جزئیات گزارش سالانه مهاجرت کانادا به مجلس

بازدیدکنندگان : 1976 نفر 1399/08/18
جزئیات گزارش سالانه مهاجرت کانادا به مجلس

جزئیات گزارش سالانه مهاجرت کانادا به مجلس فدرال

گزارش سالانه جزئیات مهاجرت کانادا و آمار مرتبط به وضعیت مهاجران در کانادا، به مجلس فرصتی را برای دولت کانادا فراهم می آورد تابتواند اطلاعات عمومی در مورد سیستم مهاجرت را به روز کند.
هفته گذشته، دولت کانادا گزارش سالانه مهاجرت 2020 به مجلس را، منتشر کرد. این گزارش برای ارائه دید کلی از آخرین تحولات مهاجرت کانادا به مردم و مجلس منتشر شده است. این گزارش به همراه برنامه پذیرش مهاجرت کانادا منتشر شده.  با توجه به اینکه کانادا براساس برنامه پذیرش مهاجر 2021- 2023 سالانه از 400000مهاجر استقبال می کند،گزارش سالانه،  اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی هدف دولت فدرال برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه مهاجرت،آشکار می کند.

در اینجا چهار نکته مهم از این گزارش آورده شده است.

1)کانادا در سال 2019 از بیش از یک میلیون مهاجر را پذیرفت

کانادا حدود یک میلیون مهاجر و دارندگان مجوز تحصیل و کار را درسال 2019 پذیرفت، حدود 341000مهاجر برای اقامت دائم وارد کانادا شدند.بیش از 400000مجوز تحصیل و 400000مجوزکار صادر شده است.این فرآیند یادآوری کرده که بیشتر مهاجران برای اقامت دام وارد کانادا نشدند بلکه به صورت موقت می آیند. با وجود برنامه پذیرش مهاجر 2021-2023،کمبود پذیرش اقامت دائم را جبران خواهد کرد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

2)حدود 200000 مهاجر در سال 2019براساس برنامه نیروی متخصص و سرمایه گذاری وارد کانادا شدند

کانادا 60 درصد از ساکنان دائم جدید خود را از گروه نیروی متخصص و سرمایه گذاری پذیرفته است. این امر براساس برنامه پذیرش مهاجر 2021-2023 همچنان باقی خواهد ماند. در سال 2019،  کانادا براساس برنامه نیروی متخصص و سرمایه گذاری  200000مهاجر را پذیرفت که از این تعداد بیش از 90000 مهاجر از طریق برنامه اکسپرس اینتری وارد شدند. اکثریت مهاجران اکسپرس اینتری، در انتاریو (71درصد)،بریتیش کلمبیا (17 درصد)و آلبرتا(8درصد) ساکن شدند.

به علت اینکه کانادا برنامه مهاجرت استانی (PNP) دارد، تعداد نامتناسبی از مهاجران به بزرگترین استانهای کانادا می روند. یکی از اهداف برنامه مهاجرت استانی (PNP)تشویق مهاجران به استقرار در استانهای کوچک است که در خبر دیروز سازمان مهاجرت گنحی مطالعه (از کدام روش استانی در کانادا می توان مهاجرت نمود) نمودید. بیشترین مهاجرت، گروه های سرمایه گذاری و نیروی متخصص به استانها و مناطق کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی (PNP)انجام می پذیرد، ازجمله آن استانها به نیوفاندلند ولابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نواسکوشیا، نیوبرانزویک، منیتوبا، ساسکاچوان، یوکان و مناطق شمال غربی می توان اشاره کرد.
به طور کلی انتاریو، منیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا سطح قابل قبولی از پذیرش مهاجر براساس برنامه مهاجرت استانی PNP را در سال 2019 داشتند.
 

3)سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) در تلاش برای رفع مشکلات پرونده های عقب مانده اسپانسرشیپ است

اداره مهاجرت کانادا(IRCC) در تلاش است که روند بررسی پرونده های عقب مانده اسپانسرشبپ را تسریع کند. حدود 90000مهاجر در سال 2019 براساس برنامه اسپانسرشیپ وارد کانادا شدند، که از این تعداد 90000 نفر در گروه همسران و فرزندان قرار گرفتند.
سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) دارای استانداردی برای پردازش برنامه اسپانسرشیپ ظرف مدت 12 ماه از تاریخ دریافت آن است. این گزارش نشان می دهد که کانادا 77000 درخواست مهاجرت در بخش همسران و فرزندان و سایر اعضا خانواده  را در طی 21 ماه در سال 2015 بررسی کرده است. در پایان سال 2019 این مدت زمان به 13 ماه کاهش یافته است. 
روند پردازش به علت شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، با این وجود سازمان مهاجرت وشهروندی کانادا (IRCC) در اواخر سپتامبر اعلام کرد، هدفش تسریع پردازش 6000 پرونده اسپانسرشیپ همسر در هرماه تا پایان سال 2020 است، که جزئیات آن را در خبر وب سایت گنجی مطالعه فرمایید. (جزئیات اسپانسرشیپ همسر در کانادا)
 

4)کانادا تعداد زیادی از مهاجران دو زبانه را می پذیرد

یکی از اولویت های اصلی سازمان مهاجرت کانادا(IRCC) تقویت افراد دوزبانه از طریق مهاجرت است. در دهه های اخیر، کانادا سعی کرده است تا مهاجران دوزبانه را ازجوامع خارج از استان کبک-مونترال- جذب کند، و تلاشهای خودرا برای انجام این کار درچندسال اخیر افزایش داده است. اخیرا، سازمان مهاجرت کانادا (IRCC) تغییراتی ایجاد کرده، که براساس آن امتیازات بیشتری به مهاجران فرانسوی زبان اکسپرس اینتری داده می شود. تلاشهای اضافی انجام شده توسط سازمان مهاجرت ((IRCC شامل راه اندازی برنامه مهاجرت دوزبانه واختصاص دادن پول بیشتر در اداره برای مهاجران دوزبانه است.

سال گذشته مهاجرت افراد دوزبانه به کبک یک درصد افزایش داشته که هنوز هم کم است اما نسبت به سالهای اخیر افزایش داشته است. براساس این میزان پیشرفت، کانادا می تواند به هدف مهاجرت دوزبانه خود یعنی جذب 4.4درصد از مهاجران که در خارج ازکبک ساکن هستند تا سال 2023 دست یابد. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن