بازار کار کانادا هم اکنون چه شرایطی دارد

بازدیدکنندگان : 2178 نفر 1399/09/17
بازار کار کانادا هم اکنون چه شرایطی دارد

بازار کار کانادا هم اکنون چه شرایطی دارد

نرخ اشتغال در ماه نوامبر در کانادا کاهش می یابد

بازار کار در کانادا خوب بود و بین ماه اکتبر و نوامبر با توجه به افزایش 0.5 درصدی در ماه قبل، اشتغال 0.3 درصد افزایش یافت. در ماه نوامبر اشتغال نیروی کار کانادا رشد داشت، اما سرعت رشد آن کند بود. گزارش های آماری کانادا شرایط بازار کار کانادا را از تاریخ 8 تا 14 نوامبر بررسی می کند. با افزایش 0.5 درصدی نرخ اشتغال در ماه اکتبر، نرخ اشتغال در ماه نوامبر 0.3 افزایش یافته است. نرخ اشتغال با کاهش مشاغل مرتبط با تفریح و هتلداری و خدمات غذایی کاهش یافت اما افزایش اشتغال در بیمارستانها و مدارس باعث رشد اشتغال در بخش دولتی شد. 
نرخ بیکاری در کانادا الان به دلیل کرونا بالا است، در ماه می 13.7نرخ بیکاری درصد بود. در ماه نوامبر نرخ بیکاری 8.5 درصد بود که نسبت به ماه اکتبر 0.4 درصد کاهش داشته است. حدود 372000 نفر کانادایی در ماه نوامبر شاغل شدند، که این تعداد از 317000 نفری که بیکار شدند، بیشتر می باشد. بصورت کلی برای جستجوی کار در کانادا الان زمان بیشتری را باید صرف نمود یا بتوان اجازه کار در کانادا را کسب کرد و از مزایای شغل های خوب در کانادا بهره مند شد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

تاثیر نیروی کار مهاجر در بازار کار کانادا

نرخ اشتغال کانادایی ها بالاست، اما نرخ اشتغال مهاجران قبل از پاندمی کرونا نزدیک به نرخ اشتغال کانادایی ها بود. مهاجرانی که پنج سال پیش به کانادا آمدند، در ماه نوامبر 58.1 درصد اشتغال داشتند که 1.2 درصد با ماه فوریه فاصله داشت. نرخ اشتغال نیروی کار متولد کانادا 59.7درصد  بود که 1.7درصد کاهش داشت. گزارش آماری کانادا نشان می دهد این نرخها اشتغال فصلی را درنظر نگرفته است. 
تعداد مهاجران تازه وراد به کانادا در پنج سال گذشته به علت محدودیت های سفر کاهش یافته است. میزان اشتغال مهاجران تازه وارد 65.6 درصد بود، که نسبت به ماه فوریه تغییر نداشته است.
 

نرخ اشتغال متفاوت در استانهای کانادا

به نسبت جمعیت کانادا، اشتغال در انتاریو، بریتیش کلمبیا و همه چهار استان آتلانتیک کانادا افزایش یافت. نرخ اشتغال در بریتیش کلمبیا در ماه فوریه 1.5- درصد بود. نرخ اشتغال در نیوفاندلند و لابرادور، نواسکوشیا و نیوبرانزویک در ماه نوامبر به میزان قبل از کرونا برگشت. در جزیره پرنس ادوارد 1000 شغل جدید ایجاد شد. منیتوبا برای اولین بار از ماه آپریل در ماه نوامبر 18000 شغل را از دست داد.
 تمام این ضررها مربوط به کار نیمه وقت بود. کاهش نرخ اشتغال به علت مراقبت های شدید بهداشتی ناشی از کرونا بود.  تعداد افرادی که در کبک، ساسکاچوان و آلبرتا شغل دارند، ثابت مانده است. نرخ اشتغال در آلبرتا 4.9- درصداست، که از زمان قبل از کرونا بیشتر می باشد.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
هیرسا1399/11/13
عذر میخام برای معادل سازی مدرک لیسانس ام میخام اقدام کنم امکان داره منو راهنمایی کنید
  • گنجی
  • 1399/11/13
بخش معادل سازی مدارک در کانادا را در منوهای بالا مطالعه فرمایید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن