کدام رشته ها در کانادا برای ادامه تحصیل محبوبیت دارند

بازدیدکنندگان : 4288 نفر 1399/09/29
کدام رشته ها در کانادا برای ادامه تحصیل محبوبیت دارند

کدام رشته ها در کانادا برای ادامه تحصیل محبوبیت دارند

گزارش های آماری کانادا میزان ثبت نام دانشجویان بین المللی را در موسسات کانادا را نشان می دهد. قبل از اینکه کرونا شرایط تحصیل آنلاین را برای دانشجویان ایجاد کند، دانشجویان بین المللی در مدارس متوسطه سه برابر بیشتر از دانشجویان داخلی ثبت نام می کردند. گزارشات آماری با توجه به شرایط قبل از کرونا به بررسی تاثیر ویروس کرونا بر ثبت نام دانشجویان می پردازد. محققان از سال تحصیلی 2018/2019 را به عنوان معیاری برای بررسی تاثیر کرونا بر روی دانشجویان بین المللی استفاده می کنند. 
در آن سال 2.1 میلیون دانشجو در دانشگاه ها و کالج های کانادا ثبت نام کردند، که 1.8 درصد بیشتر از سال 2017 ثبت نام کردند. این میزان به دلیل ثبت نام دانشجویان بین المللی بود، که حدود 16.8 درصد افزایش داشت. در همان سال ثبت نام دانشجویان کانادایی 0.5 درصد کاهش یافت. دانشجویان بیشتر در دوره های رسمی دانشگاههای کانادا ثبت نام می کردند، فقط 8.4 درصد در دوره های غیر رسمی مثل ادامه تحصیل کالج یا علاقه شخصی شرکت می کردند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

رشد سه برابری ثبت نام دانشجویان بین المللی در کانادا طی یک دهه

 بین سالهای 2008 تا 2018 ثبت نام دانشجویان از 101000 به 318000 رسیده است. ثبت نام دانشجویان کانادایی در دوره های رسمی 10.9 درصد افزایش داشته است.  ثبت نام دانشجویان بین المللی در دوره متوسطه کانادا از 6.4 به 16.2 افزایش داشته و 57.2 درصد در همه دوره های تحصیلی افزایش یافته است. 

تامین بودجه دانشگاههای کانادا از طریق شهریه دانشجویان

براساس گزارشات آماری کانادا باتوجه به کاهش درآمد دولت های استانی، دانشگاههای کانادا از طریق شهریه دانشجویان درآمد کسب می کنند. درآمد بدست آمده از شهریه بین سال 2013 تا 2018 حدود 4.7 درصد افزایش داشته است. شهریه دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان داخلی است. حدود 40درصد یا 4 میلیارد دلار در سال 2018 درآمد دانشگاههای کانادا از طریق شهریه دانشجویان بین المللی تامین میشد.

افزایش ثبت نام رشته های مهندسی و علوم تجربی و کاهش ثبت نام در رشته های علوم انسانی 

سیستم های آموزشی با نیاز بازار کار هماهنگ می باشند. در یک دهه 24.2 درصد در رشته های ریاضی، کامپیوتر و علوم فناوری و اطلاعات ثبت نام کردند. این تعداد فقط 5 درصد از کل ثبت نام کنندگان را در سال 2018 نشان می دهد، که بیشترین رشد را در 10 سال گذشته داشته است. 
در بازار کار کانادا مشاغل مرتبط با صنعت دیجیتال و کامپیوتر با 37 درصد رشد از نرخ رشد کل اقتصاد که در سال 2010 تا 2017 و8.6 درصد بود، بیشتر می باشد. رشته علوم انسانی با حدود 11 درصد ثبت نام در سال 2018 بیشترین کاهش در ثبت نام را داشتند. در یک دوره ده ساله تعداد دانشجویان ثبت نام شده 19.4 درصد کاهش یافته است. براساس گزارشات آماری کانادا فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی بیشتر واجد شرایط  در شغل های دیگر نسبت به شغل مرتبط با رشته خود هستند. میزان ثبت نام دانشجویان بین المللی و داخلی در رشته های علوم انسانی متفاوت است. ثبت نام دانشجویان بین المللی در رشته های علوم انسانی 106.1 درصد و ثبت نام دانشجویان داخلی 25.2 درصد افزایش یافت. علت افزایش ثبت نام دانشجویان بین المللی جذب آنها برای تحصیل در کانادا و رفع نیازهای بازار کار کانادا می باشد.

رشد ثبت نام در رشته های بیزینس، مدیریت و مدیریت دولتی توسط دانشجویان بین المللی

ثبت نام دانشجویان بین المللی در کانادا طی ده سال قبل از سال 2018 ، باعث رشد برنامه های بازرگانی، مدیریتی و مدیریت دولتی کانادا شدند. تعداد دانشجویان بین المللی که در این رشته ها تحصیل می کنند 200 درصد رشد داشته است، در حالی که تعداد دانشجویان داخلی فقط 7.7 درصد رشد داشته است. دانشجویان کانادایی که در رشته های بهداشت کار می کنند 2.15 درصد از کل کانادایی هایی راکه در این رشته کار می کنند را تشکیل میدهد. حدود 5.1 درصد از کل دانشجویان بین المللی این رشته ها را درسال 2018 انتخاب کردند.

نگاهی به آینده تحصیل در کانادا

گزارشات آماری کانادا به بررسی تاثیر کرونا بر ثبت نام دانشجویان و شرایط بعد از کرونا می پردازد. فعلا بیشتر کلاسها آنلاین شده و اجازه ورود با ویزای دانشجویی به کانادا بسیار محدود گردیده است، از سویی برای سن زیر 18 سال شانس ویزا برای متقاضی و همراه نیز کم شده و ریجکت می شود. پاندمی کرونا احتمالا سالها بر روی دانشجویان بین المللی تاثیر می گذارد، اما آمارهای کانادا حضور دانشجویان را با اهمیت نشان می دهد. درآمد بدست آمده از شهریه دانشجویان بین المللی به رشد برنامه های کانادا کمک می کند و حضور این دانشجویان تنوع اجتماعی و فرهنگی را در دانشگاهها افزایش می دهد. دانشجویان بین المللی با تحصیل در کانادا به اقتصاد محلی کمک کرده و گروهی از افراد تحصیل کرده که برای بازار کار کانادا بسیار مفید هستند و می توانند بعد از تحصیل اقامت دائم کسب کنند از دانشجویان بین المللی هستند.
یک سوم دانشجویان بین المللی که در کانادا مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد را گرفته اند در 10سال اول از ورود خود اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. توجه کنید که اولین قدم برای تحصیل در کانادا کسب آیلتس آکادمیک 6 به بالا می باشد. 


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
رحیم و.1399/10/13
دو فرزند من قصد ادامه تحصیل در کانادا رشته پزشکی(ایمونولوژی) دارند، سن 19 و 21 سال هستند. آیا راهی برای کم کردن هزینه تحصیل دارند؟
  • گنجی
  • 1399/10/17
بهترین روش اخذ اقامت دائم می باشد که به عنوان مهاجر با کارت پی آر وارد کانادا شوید. در حال حاضربرنامه استارت اپ و سرمایه گذاری کبک از ابتدای ورود به شما و خانواده کارت پی آر می دهد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن