چرا مهاجران به نوااسکوشیا مهاجرت کرده و بعد آنجا را ترک می کنند

بازدیدکنندگان : 2294 نفر 1399/10/05
چرا مهاجران به نوااسکوشیا مهاجرت کرده و بعد آنجا را ترک می کنند
چرا مهاجران به نوااسکوشیا مهاجرت کرده و بعد آنجا را ترک می کنند؟
نوااسکوشیا با مرکزیت هلیفکس، یکی از 4 استان شرقی کانادا با نام آتلانتیک می باشد. نوااسکوشیا اولین منطقه ای بود که ابتدایی ترین مهاجران در قدیم به آن ورود کردند. این استان جزیره ای زیبا با حداقل 3800 جزیره ساحلی را شامل می شود و تقریبا یک میلیون نفر جمعیت دارد. صنایع شیلات، توریسم و معدن در این استان پردرامدتر است.

در یک نظر سنجی از مهاجران فعلی و سابق نوااسکوشیا سوال شد که چه عواملی را برای انتخاب محل زندگی در نظر می گیرند؟

مهمترین عامل برای اقامت یا ترک یک مهاجر جدید در استان نوااسکوشیا کانادا، تعداد فرصت های شغلی در آنجا می باشد. حدود 46 درصد از مهاجران سال 2011 تا 2018  به علت کمبود فرصت های شغلی نوااسکوشیا را ترک کردند. این موضوع به علت مشکلات مربوط به پیدا کردن شغل مناسب با تجربه آنها بود.
 براساس نظرسنجی ها 2815 مهاجر استان نوااسکوشیا را ترک کردند.  Ather Akbari  از دانشگاه Saint Marys مطالعاتی را در زمینه مهاجرت نوااسکوشیا انجام داده است. حدود 74 درصد از مهاجران طی سال 2011 تا 2018 در این استان مانده اند. Ather Akbary  براساس نظرسنجی ها گفت: 10درصد دیگر از مهاجران در 5 سال آینده و 26 درصدی دیگری که مشغول به تحصیل بودند، استان نوااسکوشیا را ترک خواهند کرد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

سه دلیل اصلی مهاجران برای ترک استان نوااسکوشیا کانادا:

-    جستجوی فرصت های شغلی بهتر

-    دستمزد بهتر و مالیات پایین تر

-    دسترسی به مراقبت های بهداشتی بهتر

بعضی از مهاجران از تبعیض در محل کار خود شکایت دارند. بیشتر مهاجران جوان و مجرد نوااسکوشیا را ترک کردند. سطح تحصیلات آنها با افرادی که در استان ماندند، برابر بود. اما از نظر جنسیتی تفاوتی بین افرادی که نوااسکوشیا را ترک کردند و افرادی که در آنجا ماندند وجود ندارد.
 

عوامل مهم درانتخاب مقصد برای مهاجرت به کانادا

عوامل اقتصادی و غیر اقتصادی بر تصمیم مهاجران برای مهاجرت به نوااسکوشیا اثر می گذارد. 40 درصد مهاجران براساس فرصت های شغلی خود و همسرشان و هزینه های زندگی شهر محل  اقامت را انتخاب می کنند.  60درصد مهاجران براساس عوامل اجتماعی مثل، امنیت و ثبات شرایط برای زندگی، مکان مناسب برای تربیت کودکان و نبودن تبعیض محل اقامت خود را انتخاب می کنند. فرصت های شغلی، کیفیت زندگی، امنیت و ثبات مهمترین عوامل و دسترسی به خدمات محلی و آموزش زبان کمترین اهمیت را برای مهاجران دارد. 
پس به صورت کلی برای انتخاب محل زندگی در کانادا این عوامل را در نظر بگیرید:
-    امکان پیدا کردن کار مرتبط با شغل و تحصیلات
-    هزینه زندگی 
-    امنیت اجتماعی برای خانم ها
-    امکانات تحصیلی مانند مدرسه و مهدکودک
-    شرایط خرید خانه در آینده


بهبود شرایط استان نوااسکوشیا توسط سیاستگذاران

براساس مطالعات انجام شده استان نوااسکوشیا باید به گروه مهاجران نیروی کار که با خانواده خود می آیند، توجه بیشتری کند. طی سالهای گذشته در نوااسکوشیا به این گروه از مهاجران توجه کمتری شده است. این گزارشات به برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک که برنامه ای برای استخدام نیروی کار خارجی در چهار استان آتلانتیک می باشد، تاکید می کند. گزارشها نشان می دهد با مشارکت کارفرمایان برای استخدام نیروی کار، امکان اقامت آنها را از طریق این برنامه آزمایشی دراستان را فراهم می کند. در نهایت اقداماتی برای تشویق داوطلبان مثل فعالیت های ورزشی و تفریحی باعث بالا رفتن رضایت از زندگی در نوااسکوشیا می شود.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
سامیار ص.چ.1399/11/05
برای طرح استارتاپی از چه ساعت تا چه ساعتی میتونیم تماس بگیریم؟ ما در زمینه کارواش بدون آب فعالیم
  • گنجی
  • 1399/11/07
10صبح تا 7 غروب. ابتدا اطلاعات خود را ارسال فرمایید تا امکانسنجی کنیم.
لنا ش. ر.1399/11/05
سلام خسته نباشید من دبیرستانی هستم دو سال هم در مدارس شبانه روزی انگلستان تحصیل کردم میخواستم شرایط تحصیل دندانپزشکی رو در کانادا بدونم هزینه ها شرایط و کلی
  • گنجی
  • 1399/11/07
باید ابتدا یک لیسانس علوم از دانشگاه های کانادا بگیرید. ایلتس 7 اکادمیک و معدل و نمرات خوب موثر است. هزینه از 40هزار دلار به بالا.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن