اولین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری در سال 2021

بازدیدکنندگان : 1472 نفر 1399/10/23
اولین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری در سال 2021
اولین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری در سال 2021

با وجود بیماری کرونا سال 2020 برای اکسپرس اینتری سال بزرگی بود. کانادا 108.350 دعوتنامه برای داوطلبان اکسپرس اینتری صادر کرد.

کانادا در سال 2021 برای جبران کاهش مهاجرت سال گذشته، تعداد پذیرش اقامت دائم جدید برای مهاجران را افزایش می دهد. کانادا سال آینده 401.000 مهاجر جدید را می پذیرد، که از این تعداد 108.500 نفر از طریق برنامه اکسپرس اینتری پذیرفته می شوند. این اهداف در سه سال آینده افزایش یافته و در سال 2022 به 110.500 و در سال 2023 به 113.750 می رسد. در این راستا در دسامبر 2020 و ژانویه 2021 تعداد زیادی پاس ریکوئست برنامه سرمایه گذاری کبک دریافت کردیم که نشان از تسریع در بررسی پرونده های برنامه های کبک علی الخصوص برنامه سرمایه گذاری کبک کانادا است.

با افزایش برنامه های مهاجرتی امسال برای برنامه اکسپرس اینتری بزرگترین سال است. کانادا سال جدید را با صدور دعوتنامه هایی برای مهاجران اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دارند، شروع کرد. سازمان مهاجرت کانادا IRCC مهاجرانی که حداقل 813 امتیاز داشتند را دعوت کرد. به داوطلبانی که از برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت کردند، 600 امتیاز اضافی داده می شود، به همین علت داوطلبان نیاز به امتیاز بالاتری نسبت به دوره های قبلی دعوت دارند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 داوطلبان دعوت شده می توانند برای اقامت دائم کانادا و دریافت کارت پی آر Canada Permanent Resident  اقدام کنند. اکسپرس اینتری سیستم مدیریت برنامه های مهاجرت فدرال کانادا است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی. به داوطلبان این برنامه ها و بعضی از برنامه های برنامه مهارجرت استانی براساس سیستم جامع امتیاز بندی CRS امتیاز داده می شود.
امتیازات براساس شرایط و توانایی های انسانی مثل: سن، تحصیلات، سابقه کار و توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی داده می شود. امتیاز به فرد یا زوج داده می شود، داوطلبان اکسپرس اینتری نیازی به تجربه کاری در کانادا یا پیشنهاد کاری ندارند، اما اگر داشته باشند امتیاز اضافی می گیرند. داوطلبانی که بالاترین امتیاز را دارند، از طریق دعوتنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه اقامت دائم را دریافت می کنند، سازمان مهاجرت IRCC تصمیم نهایی در مورد درخواست آنها را می گیرد و در صورت موافقت، تاییدیه اقامت دائم برای آنها اراسال می شود.

چه زمانی در برنامه اکسپرس اینتری مقیم کانادا می شویم

 آخرین مرحله برای اقامت دائم تایید شده، لندینگ در کانادا و دریافت کارت PR است. در این مرحله مهاجران به طور رسمی به کانادا مهاجرت کرده و می توانند تابعیت کانادا را دریافت کنند. امتیازات در سیستم جامع امتیاز بندی CRS در اواخر سال 2020 کاهش یافت، این کاهش به علت این است که سازمان مهاجرت کانادا IRCC قرعه کشی های بزرگی را برگزار کرده تا بتواند داوطلبان برتر را از سیستم اکسپرس اینتری دعوت کند. 
در صورت تساوی بین داوطلبان مهاجرت، سازمان مهاجرت کانادا IRCC قانون تساوی شکست را استفاده می کند. در آخرین قرعه کشی داوطلبانی که امتیاز CRS آنها 469 یا بیشتر بود، برای دریافت دعوتنامه باید پروفایل اکسپرس اینتری خود را قبل از 2 نوامبر 2020 در ساعت 11:11:52 UTC ارسال کنند. 

چه کسی دعوتنامه اکسپرس اینتری را دریافت می کند؟

محمد 25 ساله و مجرد، او مربی آموزش نجاری است و گواهی تجارت دوساله از پاکستان را دارد. او سه سال در پاکستان کار کرد بعد به منیتوبا مهاجرت کرد و دو سال اخیر در آنجا کار کرد. او  CLB 6برای هر چهار سطح  زبان انگلیسی دارد. محمد در شغل خود گواهینامه استانی را گرفت و از منیتوبا از طریق برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه مهاجرت استانی را گرفت. امتیاز اولیه او 422 بود، اما با دریافت دعوتنامه استانی به 1022 رسید، که می تواند در قرعه کشی امروز دعوتنامه اقامت دائم را دریافت کند.
هلیا پزشک 32ساله در ترکیه است مدرک او برابر فوق لیسانس ارزیابی شده و خواهر او در انتاریو سیتی زن است وی توانست ایلتس 8 را کسب کند و همراه همسر خود(وکیل با سابقه و سن 35سال با نمره زبان عالی) در قرعه کشی اکسپرس اینتری قبول شود.

اکسپرس اینتری: کانادا برای 4750 داوطلب برنامه تجربه کار کانادایی دعوتنامه صادر کرد

به زودی سازمان مهاجرت کانادا IRCC قرعه کشی های ویژه برنامه مهاجرت استانی PNP را به دنبال قرعه کشی برنامه تجربه کار کانادایی انجام می دهد. کانادا در دومین دوره انتخاب مهاجران در سال جدید قرعه کشی اکسپرس اینتری را در تاریخ 7 ژانویه 2021 برگزار کرد و طی آن برای 4.750 داوطلب برنامه تجربه کار کانادایی CEC دعوتنامه صادر شد. 
امتیاز 461 طبق سیستم جامع امتیاز بندی برای اقدام به مهاجرت کافی است. شما میتوانید این امتیازبندی را با نصب اپلیکیشن "ganji" در اپ استور روی گوشی خود محاسبه نمایید. نتایج قرعه کشی امروز 8 ژانویه 2021 برابر 19 دی ماه 1399 منتشر شد. بعد از سال جدید در کانادا داوطلبان اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دارند، توانستند دعوتنامه دریافت کنند. سازمان مهاجرت کاناداIRCC  در قرعه کشی 6 ژانویه، 250 مهاجر را دعوت کرد که به حداقل 813 امتیاز نیاز داشتند.

به داوطلبانی که از برنامه مهاجرت استانی زیرمجموعه اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت کردند، 600 امتیاز اضافی داده می شود که به همین علت نسبت به دیگر دوره های دعوت شده امتیاز بالاتری کسب کرده اند. هنوز مشخص نیست که سازمان مهاجرت کانادا IRCC فقط قرعه کشی برنامه های ویژه را مثل سال قبل که با شیوع کرونا مرزهای خود را بست، را انجام می دهد یا نه؟ اداره مهاجرت کاناداIRCC  قرعه کشی برنامه تجربه کار کانادایی را بین ماه مارس و آگوست انجام داد، این قرعه کشی بعد از قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انجام شد.
در پایان سال 2020 سازمان مهاجرت کانادا IRCC قرعه کشی را برای همه برنامه ها انجام داد، که بیشترین دعوتنامه را صادر کرد و امتیازات هم کاهش یافت.

دولت فدرال کانادا از اکسپرس اینتری به عنوان سیستمی برای مدیریت برنامه های اصلی مهاجرت نیروی متخصص کانادا روشهای زیر استفاده می شود که شامل موارد زیر است:


-    برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP 
-    برنامه نیروی متخصص فنیFSTC 
-    برنامه تجربه کار کانادایی CEC 

اکثر استانهای کانادا برنامه های مهاجرتی همسو با سیستم اکسپرس اینتری را دارند. در سیستم اکسپرس اینتری داوطلبان براساس سن، سابقه کار، تحصیلات و مهارت در زبان فرانسه و انگلیسی امتیاز بندی می شوند. در بعضی موارد تاریخ و ساعتی که پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد شده یک عامل مهم امتیاز بندی است. در دوره های قبلی ارسال دعوتنامه ها که از سیستم اکسپرس اینتری کانادا داوطلبان را انتخاب کردند، افرادی بودند که امتیازات بالاتری هم داشتند، اما قرعه کشی هفته قبل برای داوطلبان برنامه تجربه کار کانادایی CEC به علت اینکه برای گروههای کوچکتر انجام شد، امتیازات کمتری مورد نیاز بود. 


در جدیدترین قرعه کشی از قانون شکست تساوی استفاده شد، این قانون برای داوطلبانی که امتیاز CRS  یکسانی دارند منطبق است، طبق آن انتخاب افراد براساس تاریخ و زمانی که پروفایل را ایجاد می کنند، استفاده می شود. قانون تساوی برای قرعه کشی امروز در 12 سپتامبر 2020 ساعت 20:46:32 UTC بود، اجرا شد. داوطلبانی که امتیاز آنها 461 است در صورتی که مشخصات خود را قبل از این تاریخ و ساعت ارسال کرده باشند دعوت می شوند.

 تعداد دعوتنامه های صادر شده در این قرعه کشی تا به امروز در سال 2021 حدود 5000 مورد است. کانادا براساس برنامه مهاجرتی 2021-2023 حدود 110.000 مهاجر را از طریق سیستم اکسپرس اینتری می پذیرد. مهاجرانی که می خواهند پروفایل اکسپرس اینتری خود را ارسال کنند، با وجود محدودیت های ویروس کرونا می توانند این کار را انجام دهند، سازمان مهاجرت کانادا IRCC پرونده های ارسالی به سیستم اکسپرس اینتری را می پذیرد. در اینجا مشخصات فرضی شخصی که در قرعه کشی امروز دعوت شده را ذکر می کنیم:

سیمین 30 ساله، پرستار دارای مدرک لیسانس و سه سال سابقه پرستاری در فیلیپین دارد. مارتین همسرش یک جوشکار 31 ساله است، که یک سال گواهی و پنج سال سابقه کار دارد. آنها هر کدام پنج سال سابقه کار در مشاغل خود در کانادا را داشتند. سیمین خواهری به نام الیزا دارد، که اقامت دائم کانادا را دارد. سیمین CLB 9 را در هر چهار سطح زبان خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن دارد. مارتین در خواندن و نوشتن CLB 8 و در گوش دادن و صحبت کردن CLB 7 را دارد. سیمین متقاضی اصلی است که آنها  482 امتیاز داشتند و در نتیجه موفق به دریافت دعوتنامه درخواست اقامت دائم شدند.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
نیل الف1399/11/07
پزشک عمومی، 46ساله، با سابقهء 12سال کار.سطح زبان انگلیسی متوسط تا خوب، بدون مدرک آیلتس، برای ویزا تا حالا اقدام نکردم.
همسرم 32ساله، خانه دار، زبان انگلیسی ضعیف، دیپلم، و سه مدرک فنی حرفه‌ای برای طراحی لباس، خیاطی، و سرویس چرخ خیاطی.
  • گنجی
  • 1399/11/10
همسرتان شرایط مورد نیاز کانادا را ندارد. شما با سن 46 از روش کبک و استارت اپ میتوانید کارت اقامت بگیرید.
محسن1399/10/23
برای اخذ اقامت دائم کانادا از روش اکسپرس ایا سن 40سال شانسی دارد بهترین سن چندسالگی است چون همسرم 30سال و فوق لیسانس است.
  • گنجی
  • 1399/10/23

سیستم امتیازبندی است که با سن 40 فقط با مدرک دکتری و ایلتس سی ال بی9 و فامیل درجه یک در کانادا امکانپذیر است

ولی با سن 30 شانس خیلی بالاتر می رود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن