اگر از روش فدرال واجد شرایط نمی باشید، برنامه های استانی برای شما مفید خواهد بود

بازدیدکنندگان : 2266 نفر 1399/11/01
اگر از روش فدرال واجد شرایط نمی باشید، برنامه های استانی برای شما مفید خواهد بود
گستردگی برنامه های مهاجرت استانی در سال 2020

برنامه های مهاجرتی استانی کانادا به دنبال جذب مهاجر جدید برای اسکان در مناطق مختلف کانادا می باشد. استانهای کانادا برای تقویت و رشد پذیرش سیستم مهاجرت در سال 2020 مشارکت فعالی داشتند. با وجود مشکلات بیماری کرونا سیستم مهاجرت استانی کانادا PNP تعداد جذب مهاجران را ثابت نگه داشته و با برنامه های جدید مهاجرت در جهت رفع نیازهای استانها مهاجران جدید می پذیرد.

 PNP یک برنامه مهاجرت استانی است که توسط دولت های فدرال استانی همانند استانهای زیر اداره می شود:
1- استان های آتلانتیکAtlantic  
از مجوعه استانهای نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، پرنس ادوارد آیلند و نیوفاندلند و لابرادور تشکیل شده‌است. صنایع ماهیگیری، کشاورزی، جنگلداری، استخراج معادن و گردشگری از مهم‌ترین فعالیت‌های این منطقه به‌شمار می‌روند. در خبرهای قبلی موسسه گنجی در مورد شرایط پذیرش آتلانتیک و مهاجرت به آتلانتیک کانادا موارد زیادی را درج کردیم.
کانادای مرکزیCentral Canada  از مجموعه استانهای انتاریو و کبک تشکیل شده‌است. این منطقه پرجمعیت‌ترین ناحیه در کشور کانادا است. استانهای انتاریو و کبک مجموعاً بیشتر از ۴/۳ کل محصولات کانادا را تولید می‌کنند و بیشترین مهاجران به این استانها ورود می کنند. قیمت املاک در استانهای کبک و تورنتو بیشتر از نواحی دیگر کانادا است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

2- منطقه دشت های مرکزیPrairies
از مجموعه استان‌های منیتوبا، ساسکچوان و آلبرتا تشکیل شده‌است. بیشتر زمین‌های این ناحیه صاف و چمنزار هستند و برای کشاورزی بسیار مناسب هستند. همچنین این زمین‌ها غنی از منابع انرژی هستند. این منطقه از کوه‌های راکی آغاز شده و در غرب آلبرتا به پایان می‌رسد. رشته‌کوه‌های راکی شامل بلندترین قله‌های آمریکای شمالی هستند.بیش از 75درصد عدس دنیا در این منطقه تولید می شود.

3- کرانه غربی West Coast
 استان بریتیش کلمبیا به دلیل دامنه‌ها و جنگل‌های زیبایش مشهور است. منابع طبیعی این استان از قبیل صنعت چوب و ماهیگیری برای اقتصاد کشور بسیار مهم است. باغ های میوه و صنعت جهانگردی از دیگر فعالیت‌های مهم این استان است. قیمت املاک در این منطقه بخصوص منطقه نورث و وست ونکوور بسیار بالاست اما جمعیت کمی دارد.

4- منطقه شمال North این منطقه از مجموعه سه سرزمین وسیع کانادا تشکیل می‌شود. مناطق نورت وست تریتوریز، یوکان و نوناووت ۳/۱ مساحت کانادا را تشکیل می‌دهد. از منابع مهم این منطقه می‌توان به نفت، گاز طبیعی، طلا، روی و سرب اشاره کرد.

برنامه های مهاجرتی استان های بالا امکان ورود مهاجر جدید را برای رفع نیازهای بازار کار و بهبود شرایط اقتصادی فراهم می کند. این برنامه ها مزایای ناشی از مهاجرت اقتصادی را در سراسر کانادا گسترش می دهد.
تعداد زیادی از مهاجران به بزرگترین استانهای کانادا مثل بریتیش کلمبیا، کبک، انتاریو یا آلبرتا می روند. یکی از اهداف برنامه مهاجرت استانی PNP تشویق مهاجران به اقامت در استانهای کوچک و کم جمعیت است. سیستم مهاجرت استانی PNP از زمان راه اندازی رشد زیادی داشته که تعداد زیادی از مهاجران براساس این برنامه مهاجرتی وارد استانهای کانادا می شوند. استانهای کوچک کانادا مثل نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نواسکوشیا، نیوبرانزویک، منیتوبا و ساسکاچوان برای رفع کمبود جمعیت و نیروی کار خود به این برنامه وابسته هستند.اگر شما هم قصد اقامت در این استانها را دارید در تلگرام و اینستاگرام هر هفته اخرین امتیازقبولی و شرایط مهاجرت آن درج می گردد.

برنامه مهاجرت استانی کانادا چگونه کار می کند؟

اگر داوطلب مهاجرت استانی واجد شرایط  انتخاب برای یک استان باشد، دعوتنامه مهاجرت استانی کانادا را دریافت کرده که برای اقامت دائم به سازمان مهاجرت کاناداIRCC  می تواند مراجعه کند. برنامه های مهاجرت استانی کانادا برای جذب مهاجران در همه رده های مهارتی طراحی شده، که توسط استانها اداره می شود. 
استانها و مناطق شرکت کننده در برنامه مهاجرت استانی کانادا حداقل یک برنامه مهاجرتی همسو با سیستم اکسپرس اینتری فدرال که مرکز اصلی مهاجرت اسکیل ورکر کانادا است را دارند. برنامه های مهاجرت استانی هماهنگ با اکسپرس اینتری برنامه مهاجرتی استانی نامیده می شوند، که امکان انتخاب داوطلبان اکسپرس اینتری برای مهاجرت استانی را به استانها داده و به داوطلبان اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند، 600 امتیاز اضافی براساس سیستم جامع امتیاز بندی داده می شود. 
برنامه های مهاجرت استانی PNP خارج از سیستم اکسپرس اینتری برنامه مهاجرت استانی اولیه Base PNP نامیده می شوند، که داوطلبان این برنامه ها با دریافت دعوتنامه خارج از سیستم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم می توانند اقدام می کنند. استانهای کانادا ممکن است به بعضی از مهاجران دعوتنامه برنامه پیشرفته مهاجرت استانی را بدهند. سازمان مهاجرت کاناداIRCC  با برنامه ریزی سالانه و مشاوره با استانها، میزان پذیرش مهاجران را به صورت سالانه تعیین می کند.

نکات برجسته برنامه مهاجرت استانی 2020

انتاریو

برنامه مهاجرت استانی انتاریو سال 2020 حدود 8.050 مهاجر را پذیرفت، که بیشترین میزان مهاجر را نسبت به سایر استانها در سال گذشته پذیرفت. سه برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری انتاریو: نیروی متخصص انتاریو، نیروی کار ماهر فرانسوی زبان، نیروی متخصص فنی، حدود 9000 دعوتنامه برای داوطلبان اکسپرس اینتری در سال 2020 صادر کرد. انتاریو اعلام کرد، در سال 2020 احتمالا وارد سیستم ابراز علاقه EOI می شود.

آلبرتا

دولت آلبرتا اعلام کرد، دو برنامه مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی ایجاد کرده: برنامه مهاجرت کارآفرینان بین المللی فارغ التحصیل ز آلبرتا و ویزای فارغ التحصیلان با استعداد آلبرتا. این استان یک پورتال آنلاین برای برنامه های مهاجرت استانی آلبرتا AINP ایجاد کرده است. آلبرتا برای بهبود شرایط اقتصادی خود در سال 2020 حدود 4000 مهاجر را پذیرفت. در 21 دسامبر آلبرتا به این میزان  از پذیرش مهاجر جدید رسید.

جزئیات این استان را  پایین سایت بخوانید:
برگزاری اولین قرعه کشی آلبرتا از ژوئن سال 2020
جزئیات قرعه کشی 8 ژانویه برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا منتشر شد.
آلبرتا از مهاجران واجد شرایط  با پروفایل اکسپرس اینتری دعوت کرد تا در آخرین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی آلبرتا در تاریخ 8 ژانویه برای اقامت دائم اقدام کنند. 
برنامه مهاجرت استانی آلبرتاAINP  50 دعوتنامه برای مهاجرانی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا واجد شرایط هستند صادر کرد.
داوطلبان دعوت شده باید پروفایل اکسپرس اینتری معتبر با حداقل 405 امتیاز طبق سیستم جامع امتیاز بندیCRS  داشته باشند. 
دولت فدرال از سیستم اکسپرس اینتری برای مدیریت درخواست های اقامت دائم سه برنامه مهاجرتی فدرال استفاده می کند:
_ برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP
_ برنامه نیروی متخصص فنی فدرال FSTP
_ کلاس تجربه کار کانادایی CEC
برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری داوطلبان باید واجد شرایط یکی از برنامه های مهاجرت باشند. داوطلبان بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان ارزیابی شده و طبق سیستم جامع امتیاز بندی CRS رتبه بندی می شوند.
داوطلبان با بالاترین امتیاز می توانند از طریق قرعه کشی منظم اکسپرس اینتری برای اقامت دائم اقدام کنند. داوطلبانی که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند 600 امتیاز اضافی CRS می گیرند. که این امتیاز اضافی دریافت دعوتنامه در قرعه کشی بعد اکسپرس اینتری را تضمین می کند.

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا
داوطلبان در سیستم اکسپرس اینتری می توانند از برنامه مهاجرت استانی آلبرتا و استانهایی که برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری دارند دعوتنامه بگیرند. داوطلبان باید تجربه شغلی در مشاغل تعیین شده برای رشد و تنوع اقتصادی استان آلبرتا را داشته باشند.
برنامه مهاجرت استانی البرتا لیستی از مشاغل را ارائه داده که شامل مشاغل تعیین شده در اکسپرس اینتری نمی شود. هر شغل دیگری شاید در نظر گرفته شود.
در اول نوامبر سال 2020 دولت فدرال تعداد مشاغلی که نیازی به ارسال آگهی و تاییدیه وزارت کارLMIA  را ندارند را افزایش داد. مهاجرانی که در تاریخ یک نوامبر 2020 معادل 11/8/99 یا بعد از آن دعوتنامه را دریافت کردند حتی اگر در مشاغلی که دولت فدرال به بررسی ارزیابی اثر بازار کار نمی پردازد کار کنند می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری انتخاب شوند.
آلبرتا در سال 2020 مجاز به صدور 6.250 دعوتنامه بود، اما به علت شیوع کرونا فقط 4000 دعوتنامه تا ژوئن 2020 صادر کرد. به همین دلیل در نیمه دوم سال هیچ قرعه کشی برگزار نشد.
در حال حاضر تعداد دعوتنامه هایی که برنامه مهاجرت استانی آلبرتا AINP  در سال 2021 صادر می کند مشخص نیست.

ساسکاچوان و منیتوبا

ساسکاچوان و منیتوبا منافع زیادی را از برنامه های مهاجرت استانی بدست آوردند، این دو استان مهاجران زیادی را جذب و در استان خود نگه داشته اند. ساسکاچوان دو برنامه عالی مهاجرت برای مهاجران دارد: برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان و برنامه تقاضای اشتغال ساسکاچوان. 
این استان سال 2020 حدود 30 قرعه کشی برای این دو برنامه انجام داد، که 8000 دعوتنامه مهاجرت استانی را صادر کرد. منیتوبا برای این سه برنامه دعوتنامه صادر می کند: نیروی کار ماهر در منیتوبا، نیروی کار ماهر در خارج از کشور و برنامه آموزش بین المللی. منیتوبا برای این برنامه ها 20 قرعه کشی انجام داده که حدود 5000 دعوتنامه صادر کرده است.
ساسکاچوان در قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی 576 دعوتنامه صادر کرد

مهاجران گروههای اکسپرس اینتری و مشاغل مورد تقاضا می توانند برای مهاجرت استانی اقدام کنند. ساسکاچوان در تاریخ 17 دسامبر قرعه کشی جدیدی را برگزار کرد که مهاجران برای اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه استانی می توانند، اقدام کنند. برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان برای برنامه های اکسپرس اینتری و مشاغل مورد تقاضا از گروه نیروی کار ماهر دعوتنامه صادر می کند. 
ساسکاچوان برای مهاجرانی که سابقه کار در مشاغل تعیین شده داشتند، 576 دعوتنامه صادر کرد. 190 نفر از طریق برنامه اکسپرس اینتری و 386 نفر از طریق برنامه مشاغل مورد تقاضا دعوت شدند. برای شرکت در هر دو قرعه کشی؛ داوطلبان باید پروفایل مشخصات خود را ارسال کنند، داوطلبان به حداقل 71 امتیاز نیاز دارند. داوطلبان طبق قوانین استان ساسکاچوان باید اعتبار نامه تحصیلی داشته باشند.
 مهاجران باید در یکی از 89 شغل تعیین شده سابقه کار داشته باشند. لیست مشاغل مورد تقاضا در وبسایت موسسه گنجی وجود دارد. برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان برای انتخاب داوطلبان مناسب بازار کار از سیستم EOI پروفایل ابراز علاقه افراد استفاده می کند. داوطلبان باید با ارائه سابقه کار، تحصیلات، توانایی زبان، سن، توانایی خود را برای زندگی در ساسکاچوان نشان دهند. ساسکاچوان با توجه به سیستم جامع امتیاز بندی به گروههای نیروی کار ماهر از 100 امتیاز می دهد. دعوتنامه برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان به داوطلبان با بالاترین امتیاز تعلق می گیرد. ساسکاچوان به داوطلبان مسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی امتیاز بیشتری می دهد. 
سیستم اکسپرس اینتری
درآخرین قرعه کشی؛ ساسکاچوان 190 دعوتنامه برای مهاجرانی که درسیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشتند، صادر کرد. داوطلبانی که در سیستم اکسپرس اینتری فدرال پروفایل پرکرده و 71 امتیاز براساس سیستم امتیاز بندی بگیرند، در آخرین قرعه کشی احتمالا دعوت می شوند. داوطلبان اکسپرس اینتری که برای برنامه مهاجرت استانی اقدام می کنند، 600 امتیاز اضافی نسبت به سیستم جامع امتیاز بندی تعلق می گیرد. این امتیاز اضافی درخواست اقامت دائم آنها را در قرعه کشی اکسپرس اینتری فدرال تضمین می کند، چون در قرعه کشی ها داوطلبان با امتیاز 470 دعوت می شوند.
برنامه مهاجرتی مشاغل مورد تقاضا
برنامه مهاجرتی مشاغل مورد تقاضا برای داوطلبانی که پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری ندارند، باز می باشد. این برنامه برای مهاجران با تجربه کاری در مشاغل مورد تقاضا برای رفع کمبود نیروی کار ساسکاچوان است. 386 مهاجر در برنامه مهاجرتی مشاغل درخواستی دعوت شدند، که مثل برنامه اکسپرس اینتری 71 امتیاز نیاز داشتند.

بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین برنامه های مهاجرتی کانادا است. این استان به صورت هفتگی مهاجران استانی با امتیاز بالا را دعوت می کند. براساس برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، مهاجرت براساس مهارت، برنامه کارآفرینان و برنامه مهاجرت فناوری در این استان بیشتر مهاجر پذیرفته می شود. بریتیش کلمبیا سال گذشته برای حدود 9000 داوطلب دعوتنامه صادر کرد.

نوااسکوشیا

سال 2020 نواسکوشیا برای رفع کمبود جمعیت و بهبود شرایط اقتصادی بیشترین تعداد مهاجر را پذیرفت. در سال 2020 نواسکوشیا حدود 3517 درخواست را پذیرفت، که از 3292 نفری که تعیین کرده بود بیشتر شد، که نیروی کار ماهر در زمینه مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل و کسانی که الان در کانادا زندگی می کنند را پذیرفت. نواسکوشیا اعلام کرد، از 3517 پرونده تایید شده حدود 1617 مورد از برنامه اقیانوس اطلس و 1900 مورد از برنامه مهاجرت استانی نواسکوشیا بودند.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
بارانا1399/11/03
۳۴ سال،داروساز،داروخانه دار به مدت ۶ سال و مدت زمان کل کار ۹ سال،مدرک معادل شده فوق لیسانس
همسر داروساز،۳۴ سال،سابقه کار ۹ سال
  • گنجی
  • 1399/11/05
اگر می توانید ایلتس 7.5 هر دو بگیرید برای اکسپرس اینتری می توان اقدام کرد،
اگر می توانید ایلتس 5 یکی از شما بگیرید برای استارت اپ ویزای کانادا می توان اقدام کرد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن