آیا مهاجران تازه وارد به کانادا واکسینه می شوند

بازدیدکنندگان : 1885 نفر 1399/11/05
آیا مهاجران تازه وارد به کانادا واکسینه می شوند
آیا مهاجران تازه وارد به کانادا واکسینه می شوند

واکسینه شدن مهاجران به وضعیت اقامت آنها بستگی ندارد. سازمان بهداشت عمومی کانادا می گوید: وضعیت مهاجرت عامل مهمی در توزیع واکسن کرونا نیست.

سازمان بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد: واکسن کرونا برای ساکنان کانادا اعم از شهروند یا غیر شهروند خریداری شده و توصیه می شود همه افراد این واکسن را دریافت کنند. 
کانادا واکسن Pfitzer-BioTech را برای افراد بالای 16 سال و واکسن Moderna را برای افراد بالای 18 سال مورد استفاده قرار می دهد. اولویت واکسیناسیون برای سالمندان بالای 70 سال و کارکنان مراقبت های بهداشتی و بزرگسالان در تمام شهرهای کانادا است.
وبسایت دولت کانادا متذکر شد: با واکسن های اضافی تعداد بیشتری از افراد شامل ساکنان و کارکنان خوابگاهها و محل اقامت مهاجران، بعضی از کارگران با ویزای موقت و کارکنان مراقبت های بهداشتی واکسینه می شوند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

از تاریخ 21 ژانویه 2021 برابر 2/11/99 کانادا حدود 935700 دوز واکسن را خریداری و تحویل گرفته است. براساس آمار در همه استانها از تاریخ 21 ژانویه حدود 729640 دوز تزریق شده است.
دولت های فدرال و استانی کانادا براساس توصیه های کمیته مشاوره ملی ایمن سازی کانادا، اولویت های توزیع واکسن را تعیین می کنند.
مهاجران به علت نوع شغل قبلی خود و بازگشت از کشوری بجز کانادا و حتی ترانزیت در معرض خطر ویروس کرونا هستند، واکسینه می شوند. کمیته ملی ایمن سازی برای کاهش نابرابری و دسترسی مهاجران به واکسن اقدامات زیادی را انجام داده است. بعضی از اقدامات شامل برنامه ریزی برنامه های واکسیناسیون برای مهاجران، برنامه های آموزشی مناسب با فرهنگ به چند زبان و وجود مترجم در کلینیک ها می باشد.
استانها برنامه توزیع واکسن خود را در وبسایت استانی منتشر کرده اند. اداره بهداشت کبک و منیتوبا اعلام کرد: مهاجران بدون توجه به وضعیت اقامت خود (ویزای اقامت دائم کانادا-ویزای موقت کار) می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.  همچنین افرادی که کارت بهداشتی استانهای شمال غربی NWT  نورث وست را دارند، واکسن مدرنا را داوطلبانه دریافت می کنند، در حالی که ما از این واکسن به صورت مرحله ای استفاده می کنیم. 

به دلیل اینکه شرکت Pfizer به توزیع برابر واکسن در کشورهای دیگر می پردازد، احتمالا تا چهار هفته آینده تحویل این واکسن به کانادا 50 درصد کاهش می یابد.
دولت فدرال احتمالا تا سپتامبر 2021 واکسیناسیون همه افرادی که تمایل به واکسینه شدن دارند را انجام می دهد.

مسافران برای ورود به کانادا باید آزمایش منفی کرونا را داشته باشند


مسافران سه روزقبل از ورود به کانادا باید آزمایش منفی کرونا را داشته باشند. آزمایش PCR موثرترین آزمایش کرونا است. افسران مرزی بیشتری در مرزهای کانادا حضور دارند، تا مطمئن شوند، افرادی که وارد کانادا می شوند قوانین را راعایت کنند. 
وزیر بهداشت عمومی کانادا بیل بلر گفت: این آزمایش جایگزین قرنطینه 14 روزه نیست، هفته آینده اطلاعات بیشتری از این قانون در دسترس می باشد. براساس قانون افرادی که وارد کانادا می شوند باید 14 روز قرنطینه شوند، باید در خانه باشند و برنامه ای برای تهیه مواد غذایی و دارو داشته باشند. افرادی که قوانین قرنطینه را رعایت نکرده، شش ماه زندان یا جریمه نقدی می شوند.  مثلا در ماه گذشته در کبک بیش از 3هزار مورد جریمه نقدی دریافت کردند.

بعضی از مسافران در صورت گرفتن تاییدیه از دولت کانادا قبل از سفر، می توانند قرنطینه را رعایت نکنند، که معمولا به دلیل شرکت در مراسم خاکسپاری یا حضور در کنار عزیزان در آخرین لحظات عمرشان می باشد. وزیر بهداشت کبک کریستین دوبه، از مقامات فدرال خواست؛  غربالگری کرونای مسافران ورودی را حتما انجام داده، این استان قبلا فروشگاههای غیر ضروری را تعطیل کرده بود. 
این قانون به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا بوده، که در فصل زمستان از تاریخ 29 دسامبر حدود 550.000 مورد جدید کرونا ثبت شده است. کانادا در اوایل دسامبر واکسیناسیون را شروع کرد، وقتی کانادا واکسن Pfizer را خرید، واکسن مدرنا هم آماده ورود به کانادا شد. تا الان حدود 70.000 نفر با واکسن Pfizer در سراسر کانادا واکسینه شدند.

چک لیست مسافران ورودی به کانادا در سال 2021


1_ مسافران باید سه روز قبل از ورود به کانادا آزمایش PCR را انجام دهند.
2_ مسافران باید برنامه قرنطینه داشته باشند که نحوه رسیدن از فرودگاه به محل قرنطینه و تهیه مواد غذایی و دارو توسط شخص ثالث را مشخص کنند.
3_ مسافران قبل از سفر به کانادا باید برنامه Arrive CAN را در موبایل نصب کرده و اطلاعات شخصی و مشخصات پرواز خود را ارائه دهند و باید ارزیابی روزانه خود را براساس برنامه انجام  دهند.
4_ درصورت داشتن علائم کرونا باید با پزشک خود مشورت کنند.
 

وضعیت افراد دارای برگه لندنیگ چگونه است

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ویزای خود را پیکاپ کرده اید و برگه لندینگ دریافت نموده اید اطلاع دارید که در حال حاضر نمی توانید وارد کانادا شوید. همانطور که در پاکت پیکاپ ویزای کانادا مشاهده کرده اید یک برگه در مورد عدم امکان پذیرش به دلیل محدودیت ها کرونا توسط اداره مهاجرت کانادا درج شده که مانع از سفر متقاضی و خانواده وی به کانادا می گردد. این محدودیت هر ماه تمدید می شود که در کانال تلگرام موسسه گنجی اطلاع رسانی می نماییم. در حال حاضر تا پایان فوریه 2021 این محدودیت سفر به کانادا تمدید شده است. فقط آن گروه از افرادی که فامیل درجه یک با دلیل مشخص دارند بعد از گرفتن اتوریزیشن می توانند محدودیت های ورود به کانادا را نادیده بگیرند.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نبات س.1399/11/05
عدرخواهی میکنم ایا برای گرفتن جاب افر محدوده سنی وجود داره منطورم به اینه که با اومدن واکسن کرونا و کنترل بیماری این شانس گرفتن جاب افر وجود داره
  • گنجی
  • 1399/11/05

جاب آفرها در زمان کرونا سخت تر شده، محدوده سنی با توجه به شغل معنا دارد. مثلا برای آشپزارشد رستوران یک جاب آفر برای فرد زیر 25 سال معنا ندارد.

بهتر است در بخش کاریابی سایت ما نمونه آگهی های شغلی را مطالعه کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن