نحوه اسکان و قرنطینه در کانادا بعد از ورود در زمان شیوع کرونا

بازدیدکنندگان : 2438 نفر 1399/11/25
نحوه اسکان و قرنطینه در کانادا بعد از ورود در زمان شیوع کرونا
نحوه اسکان و قرنطینه در کانادا بعد از ورود در زمان شیوع کرونا

مهاجرت به یک کشور دیگر با استرس همراه است، اما با وجود کرونا شرایط سخت تر می شود. با برنامه ریزی و اطلاعات مناسب در شهرهای پر جنب و جوش و طبیعت زیبای کانادا می توانید ساکن شوید.

تحقیق در مورد کشور کانادا 


قبل از مهاجرت در مورد کشور مورد نظر خود تحقیق کنید. ما به عنوان یک مشاور تمام اطلاعات مورد نیاز را به مهاجران برای انتخاب شهر جدید آنها را ارائه می دهیم.

کدام استان برای شغل من بهترین است؟
دولت هر استان گزارشات بازار کار استان خود را منتشر می کند. این گزارش تعیین می کند که شغل شما در آن استان مورد نیاز است یا نه. در بخش کاریابی سایت گنجی آخرین آگهی های استخدام را می توانید بررسی و با سوابق خود مقایسه کنید.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
آیا من برای آن سبک زندگی و آب و هوا آمادگی دارم؟
آب و هوا و زبان در استانهای کانادا متفاوت است. مهاجرت به استانهای انتاریو یا بریتیش کلمبیا کاملا متفاوت از مهاجرت به کبک یا ساسکاچوان می باشد.
 
آیا من از برنامه ها و سایت های موجود برای تازه واردان استفاده می کنم؟ 
چندین سایت برای پیدا کردن شغل، خانه و مدرسه برای فرزندان و رفع نیازهای زبان شما وجود دارد. بسیاری از آنها در ایسنتاگرام و تلفگرام موسسه گنجی توضیح داده شده، اگر موفق به پیداکردن ان در لینک های پایین سایت (روی لوگوی شبکه های اجتماعی کلیک کنید)نشدید به ما پیام دهید تا برای شما دایرکت شود.

آیا من برای تاخیرها و قوانین کرونا برنامه ریزی دارم؟
تاخیر در بررسی اسناد و مدارک و سایر شرایط به علت شرایط اضطراری کرونا است و برای همه تازه واردان ممکن است بوجود آید.

برنامه ریزی برای ورود به کانادا


قبل از ورود به کانادا باید بررسی کنید، که چگونه کرونا بر تابعیت شما اثر می گذارد. اداره مهاجرت کانادا بهترین منبع برای اطلاع از آخرین اخبار است که به زبان انگلیسی و فرانسه می باشد. ترجمه فارسی آن را در بخش اخبار سایت موسسه گنجی می توانید ببینید.  با توجه به وضعیت تابعیت شما، حتی اگر در کشور شما ممنوعیت سفر وجود داشته باشد، شما می توانید کشور خود را ترک کنید. در اینجا شما باید قبل از رزرو بلیط چند کار دیگر انجام دهید:
_ کنترل سلامت خود: مسافران علامت دار کرونا از سفر محروم می شوند.
_ آزمایش کرونا: هر مسافر بالای پنج سال باید 72 ساعت قبل از پرواز به کانادا آزمایش منفی PCR را نشان دهد. هر شرکت هوایی یک آزمایشگاه مخصوص را در ایران برای مسافران مشخص نموده که باید متقاضی به آنجا مراجعه کند.
_ محل قرنطینه را مشخص کنید: باید برای دوره قرنطینه خود مکانی را رزرو کرده و برنامه قرنطینه خود را ارائه دهید. هتلی که آشپزخانه کوچکی داشته باشد، را رزرو کنید یا از سایت های AirBNB یا Kijiji یا دوستان خود کمک بخواهید.
_ پول کافی به همراه داشته باشید: پول کافی برای انجام امور مالی خود داشته باشید. به خصوص اگر پیشنهاد کار نداشته باشید. پول کافی برای بیکاری طولانی مدت یا هزینه های غیر منتظره و گذراندن مدت قرنطینه به همراه داشته باشید. برای یک خانواده 3نفره حداقل 3هزار دلار برای هر ماه به همراه داشته باشید.

  چه مدارکی را باید بعد از ورود به کانادا باید سریعا دریافت کنم


ساکنان جدید کانادا در زمان ورود باید سه مدرک زیر را داشته باشند:
_ کارت اقامت دائم PR:
مهاجران جدید به عنوان بخشی از برنامه مهاجرت خود باید این کارت را دریافت کنند. این کارت مدرک رسمی شما برای اقامت کانادا است، که در زمان سفر به خارج از کشور لازم است. 
_ کارت سلامت استان:
این کارت نیازهای بهداشتی و درمانی شما را تامین می کند. یک دوره انتظار برای شروع استفاده از این کارت وجود دارد که معمولا سه ماه است و طی این سه ماه باید بیمه خصوصی از کشورتان بگیرید بجز افراد حامله که دولت کانادا خدمات را از ابتدا ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی دولت کانادا مراجعه کنید.
_ سین نامبر:
سین نامبر اجازه کار در کانادا و دسترسی به خدمات دولتی را به شما می دهد. برای پرداخت مالیات به این کارت نیاز دارید. با این کارت امکان افتتاح حساب بانکی و شروع به کار برای شما فراهم می شود.
 

پیدا کردن شغل جدید در دوران کرونا

قبل از اقامت در کانادا شغلی تضمین شده داشته باشید، زیرا در زمان کرونا شرکتهای کانادایی با مشکلات زیادی روبه رو شده اند. اگر هنوز پیشنهاد کاری قبول نکرده اید، نکات زیر به شما کمک می کند:
_ جستجوی شغل دولتی: صرف نظر از کرونا به جستجوی شغلهای دولتی بپردازید.
_ تحصیلات، تجربیات و مدارک تحصیلی خود را توسط WES ارزیابی کنید.
_ وبسایتNew Canadian Jobs .ca  را جستجو کنید: لیست مشاغل مورد استقبال تازه واردان در آنجا وجود دارد. 
_ بخش کاریابی سایت گنجی را مطالعه کنید.
_یک حساب بانک افتتاح کنید. توجه کنید که بعضی بانک ها مانند RBC و Scotia خدمات خوبی را برای تازه واردان ارائه می دهند.

چگونه با وجود محدودیت های کرونا در کشور جدید زندگی کنیم
قبل از سال 2020 ساکنان جدید به فروشگاههای محلی رفته و با جامعه و محل خود آشنا می شدند و خرید می کردند. اما در این شرایط این کار امکان پذیر نیست. تازه واردان با خرده فروشان آنلاین و ارائه دهندگان خدمات اینترنیت باید مایحتاج خود را تامین کنند.
در زمان قرنطینه امکان ارتباط با دیگران در خارج از خانه را ندارید. شما باید مواد غذایی و لوازم را آنلاین بخرید. برای تهیه لوازم ضروری مثل مواد ضد عفونی کننده از فروشگاههای آنلاین Grocery Gateway یا Walmart یا دیگر فروشگاههای خرده فروشی آنلاین خرید کنید.
در زمان کرونا به تمام نکاتی که گفتیم توجه کنید. با تهیه برنامه هایی برای تازه واردان، استرس آنها در زمان ورورد به کانادا کمتر می شود.

قرنطینه مسافران هوایی کانادا از 22 فوریه 2021


جاستین ترودو جزئیات برنامه های جدید مقابله با ویروس کرونا در کانادا را اعلام کرد.
مسافران هوایی کانادا از 22 فوریه 2021 برابر 4/12/99 با هزینه شخصی خود باید سه روز در هتل قرنطینه شوند.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برنامه جدید کرونا را دو هفته بعد از بررسی موارد ابتلا به کرونا اعلام کرد.
مسافران هوایی بعد از ورود در فرودگاه باید آزمایش شوند. نخست وزیر گفت: قرنطینه سه روزه در هتل های تعیین شده برای مشخص شدن نتیجه آزمایش PCR است. ترودو گفت: این آزمایشات ویروس کرونا سریعتر از آزمایش سریع کرونا است.
نخست وزیر گفت: قرنطینه سه روزه مسافران در هتل یک جریمه نیست بلکه زمانی برای انجام شدن آزمایش PCR  است. بعد از آماده شدن نتیجه آزمایش حتی یک روز بعد از قرنطینه، می توانند به خانه بروند و بقیه روزهای قرنطینه را در انجا باشند.
هزینه مسافرانی که در هتل قرنطینه می شوند، حدود 2000 دلار است. کارکنان هتل وظیفه ارائه خدماتی به مسافران مثل؛ حمل ونقل مسافران از فرودگاه و تهیه غذا، دسترسی به اینترنت، تلویزیون و رادیو را دارند.
پروازهای بین المللی فقط در فرودگاههای ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو انجام می شود. علاوه بر آزمایش PCR که در فرودگاه انجام می شود، مسافران باید قبل از سفر آزمایش منفی کرونا را داشته باشند.
از 15 فوریه 2021 برابر 27/11/99 مسافران زمینی کانادا باید آزمایش کرونا را انجام دهند. مسافرانی که آزمایش منفی کرونا را در مدت 72 ساعت بعد از ورود ارائه ندهند، 3000 دلار جریمه شده یا تحت مجازات کیفری قرار می گیرند.
این دستورالعمل ها برای افرادی مثل کامیون داران فعال در ترانزیت کالا انجام نخواهد شد.
مسافران کانادا باید برنامه Arrive CAN را در موبایل خود نصب کنند. این برنامه دولتی برای اطلاع  مسافران در مورد برنامه های مقابله با کرونا در مرز کانادا است.

افراد دارای برگه لندینگ امکان ورود به کانادا را دارند؟


محدودیت های سفر به کانادا از مارس 2020 ایجاد شده است. شهروندان و افراد دارای کارت پی آر کانادا امکان برگشت به کشور را دارند، اما مهاجران جدید باید در کانادا خانواده درجه یک داشته باشند، یا به دلایل اجباری به کانادا بیایند. محدودیت های فعلی از21 فوریه 2021 برابر 3/12/99 در کانادا اعمال می شود.

آیا مسافرانی که از مرزهای زمینی کانادا و آمریکا عبور می کنند باید آزمایش منفی کرونا را داشته باشند؟
نخست وزیر کانادا جاستین ترودو گفت: محدودیت های جدید کرونا از هفته آینده اجرا می شود.
مسافرانی که از مرزهای زمینی کانادا وارد می شوند، از 15 فوریه2021 برابر27/11/99 باید آزمایش منفی کرونا را داشته باشند.
نخست وزیر کانادا جاستین ترودو به کانادایی ها گفت: آزمایش منفی PCR باید در مدت 72 ساعت انجام شود.
مسافرانی که بدون آزمایش منفی کرونا به مرز کانادا می آیند، 3000 دلار جریمه نقدی شده یا از ورود آنها جلوگیری می شود.
این اقدامات مثل آزمایش اجباری است که در ماه ژانویه برای مسافران هوایی اعمال شد.
چهار فرودگاه کانادا مسافران بین المللی را می پذیرند: فرودگاه های بین المللی ونکوور، کلگری، تورنتو پیرسون و مونترال – ترودو. شرکت های هواپیمایی کانادا خدمات خود به مکزیک و کارائیب را قطع کردند.
ترودو قبلا گفته بود، به علت محدودیت های سفر فقط 2 درصد ویروس کرونا ناشی از سفرهای بین المللی است. سفرهای زمینی و هوایی به کانادا کاهش یافته است. براساس آمار سفر آژانس خدمات مرزی کانادا، از 31 ژانویه سفرهای زمینی 88 درصد و سفرهای هوایی 92 درصد کاهش یافته است.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن