اگر دانش زبان خوبی دارید این روش مسیر خوبی برای اقامت شما خواهد بود

بازدیدکنندگان : 7422 نفر 1399/12/04
اگر دانش زبان خوبی دارید این روش مسیر خوبی برای اقامت شما خواهد بود
شروع برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتری در سال 2021

کانادا با قرعه کشی های بزرگ اکسپرس اینتری جدی بودن اهداف و برنامه های مهاجرتی خود را در سال جدید نشان می دهد.

براساس تصمیمات جدید اداره مهاجرت کانادا از ابتدای امسال، سالانه حداقل 401.000 مهاجر را می پذیرد که حدود یک چهارم آنها از طریق سیستم اکسپرس اینتری وارد کانادا می شوند.
اداره مهاجرت کانادا با قدرت بسیار شروع به کار می کند. اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی بزرگ اکسپرس اینتری را با امتیاز کم برگزار کرد. 27.332 مهاجر دعوت شدند که حداقل 75 امتیاز نیاز داشتند. مهاجران برای دعوت شدن باید واجد شرایط کلاس تجربه کار کانادایی یعنی (دارای سابقه کار یا تحصیل در کانادا) باشند.
علاوه بر قرعه کشی های ویژه اداره مهاجرت کانادا در بخش کلاس تجربه کار کانادایی CEC، تعداد زیادی را از برنامه مهاجرت استانی دعوت کرد. بعد از قرعه کشی 13 فوریه در سال 2021 برابر 25/11/ 99 تعداد دعوتنامه قبولی صادر شده سه برابر همان تاریخ در سال 2020 بود.
اکسپرس اینتری قابل پیش بینی نیست، اما کانادا به دنبال پذیرش 108.500 مهاجر از طریق برنامه های مدیریت شده اکسپرس اینتری در سال 2021 است. محدودیت های سفر مانع دستیابی به این اهداف است، اما وزیر مهاجرت به دنبال راههایی برای دادن اقامت دائم به مهاجران با ویزای موقت در کانادا است.
اگر در کانادا هستید به شرط واجد شرایط بودن، می توانید پروفایل مشخصات خود را وارد سیستم اکسپرس اینتری کنید. زمانی که پروفایل شما در انتظار دریافت دعوتنامه قبولی است، می توانید با ارائه نمرات جدید زبان یا ارزیابی مدرک تحصیلی جدید، امتیازات خود را افزایش دهید.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اگر در کانادا نباشیم باید چه کنیم؟

براساس خبر اداره مهاجرت کانادا با رفع محدودیت های سفر طی ماه های آینده، از نیروی کار ماهر خارج از کشور بیشتر استقبال می شود. 
محدودیت های سفر یک اقدام ایمنی عمومی در زمینه کرونا است که وقتی مزیت پذیرش نیروی کار ماهر خارجی بیشتر از خطر شیوع کرونا باشد، دولت محدودیت ها را برمیدارد. نخست وزیر کانادا جاستین ترودو گفت: هرکس که می خواهد میتواند واکسن در کانادا بزند، تا پایان سپتامبر 2021 همه افراد واکسن را دریافت می کنند. اما این به معنای پایان محدودیت ها در کانادا نیست، بلکه به معنای ایجاد مصونیت گسترده در کانادا است.
برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال به عنوان متداول ترین مسیر برای افراد خارج از کشور، ارائه نتایج آزمون زبان و ارزیابی اعتبار نامه تحصیلی چند ماه طول می کشد.
در صورت دریافت دعوتنامه قبولی، در مدت 90 روز باید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. بعد از ارسال درخواست خود، فرآیند بررسی اداره مهاجرت کانادا به طور استاندارد 6 ماه طول می کشد.

اگر درخواست شما تایید شود، تاییدیه اقامت دائم را دریافت کرده که تا زمان انقضاء معاینه پزشکی یا گذرنامه شما معتبر است. اما محدودیت های سفر مانع انجام این کار می شود. دارندگان اقامت دائم تایید شده که بعد ار 18 مارس 2020 تاییده دریافت کردند، اجازه ورود به کانادا را ندارند. برای عبور از مرز و ورود به کانادا آنها به دلایلی مثل کارهای ضروری یا پیوستن به خانواده درجه یک از محدودیت های سفر معاف می شوند. افرادی که از خانه خود در آمریکا به کانادا می آیند اجازه ورود دارند، البته آنها نمی توانند از کشور دیگری از طریق امریکا عبور کرده و به کانادا بیایند.

زمانی که شما بخواهید از خارج کشور وارد برنامه اکسپرس اینتری شوید باید این موارد را در نظر بگیرید. براساس اهداف بزرگ مهاجرتی کانادا، قرعه کشی های بزرگ اکسپرس اینتری با امتیازت کمتر انجام می شود، البته این امر بستگی به تعداد افرادی که در سیستم اکسپرس اینتری هستند و میزان قرعه کشی ها دارد. کانادا می گوید الان زمان سفر نیست، اما با واکسینه شدن تعداد بیشتری در جهان این امر امکان پذیر می شود. 
در زمان بازگشایی مرزها برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر فدرال جز اصلی اهداف مهاجرتی کانادا خواهد بود، چون قبل از کرونا جز  اصلی برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا بود و از زمان ایجاد برنامه نیروی کار ماهر فدرال در سال 1967 تا سال 2021 هم جز اصلی برنامه نیروی کار ماهر بود. براساس برنامه مهاجرتی 2021-2023 کانادا حدود 400.000 مهاجر را سالانه می پذیرد و که حدود 110.000 مهاجر سالانه از طریق برنامه اکسپرس اینتری و بقیه از روشهای سرمایه گذاری و استارت آپ و اسپانسرشیپ پذیرفته می شوند. 

ایجاد تغییرات در پروفایل اکسپرس اینتری بعد از دریافت دعوتنامه قبولی منجر به ریجکت شدن می شود


اگر بعد از دریافت دعوتنامه قبولی متوجه مشکلی در پروفایل اکسپرس اینتری خود شدید، احتمالا شانس دریافت اقامت دائم را از دست می دهید.
زمانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت می کنید و اطلاعات شما در پروفایل از بین رفته باشد یا اطلاعات تاریخ گذشته در آن باشد، برای ثبات وضعیت مهاجرتی خود در کانادا با مشکل روبه رو می شوید. 
قبل از دریافت دعوتنامه قبولی می توانید بدون توضیح در مشخصات پروفایل اکسپرس اینتری خود تغییراتی ایجاد کنید. شما باید با تغییرات زندگی خود سریعا پروفایل خود را به روز کرده، چون این کار بر امتیازات شما و اینکه شما واجد شرایط برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتری شوید، تاثیر می گذارد.
بعد از دریافت دعوتنامه قبولی، پروفایل اکسپرس اینتری شما به طور خودکار در سیستم مدیریت پرونده های کانادا ثبت می شود. شما به عنوان متقاضی اصلی باید قبل از درخواست اقامت دائم، همه اطلاعات را بررسی کنید. عدم انجام این کار مانع مهاجرت و اقامت شما در کانادا می شود. اگر اداره مهاجرت کانادا متوجه شود، که شما خود را اشتباه معرفی کردید، پنج سال از درخواست مهاجرت برای کانادا محروم می شوید.
افسران اداره مهاجرت کانادا همه مدارک شما را ارزیابی کرده و در مورد مهاجرت شما تصمیم نهایی را می گیرند. مقامات اداره مهاجرت کانادا باید کامل بودن مدارک شما را تایید کنند، چون آنها محتوای مدارکی که ارسال کردید را بررسی می کنند. اگر پرونده شما ناقص باشد، اداره مهاجرت کانادا پرونده شما را بازمی گرداند، که این به معنی رد شدن شما نیست.

اگر شما همه مدارک مورد نیاز را ارائه ندهید، می توانید دعوتنامه قبولی را رد کنید. بین عدم امکان دریافت دعوتنامه قبولی و عدم پاسخ تفاوت وجود دارد.
وقتی دعوتنامه قبولی را رد می کنید، پروفایل شما تا زمانی که معتبر است، در سیستم اکسپرس اینتری فعال می باشد. تا زمانی که واجد شرایط برنامه مهاجرتی همسو با اکسپرس اینتری باشید و اگر امتیاز لازم برای شرکت در قرعه کشی را داشته باشید، می توانید دعوتنامه قبولی را دریافت کنید. در این زمان پروفایل شما در سیستم اکسپرس اینتری معتبر خواهد بود. این در صورتی است که بیشتر از یک مهاجر در  قرعه کشی اکسپرس اینتری کمترین امتیاز را داشته باشد. در این صورت امتیاز براساس تاریخ و زمان ارسال مشخصات به سیستم اکسپرس اینتری تعیین می شود. برای محاسبه امتیاز خود اپلیکیشن اکسپرس اینتری را دانلود کنید.
اگر شما در مدت 90 روز پاسخ ندهید، دعوتنامه قبولی شما منقضی شده و شما دیگر در سیستم اکسپرس اینتری نیستید. اگر این اتفاق برای شما افتاد، اگر هنوز واجد شرایط برنامه مدیریت شده اکسپرس اینتری هستید، باید با ارسال پروفایل جدیدی وارد سیستم اکسپرس اینتری شوید.

گاهی اوقات امکان تهیه همه مدارک وجود ندارد. شما باید نامه ای توضیحی به دولت ارسال کرده و توضیح دهید که برای جمع آوری همه مدارک خیلی تلاش کردید، اما غیر ممکن بود. دولت این نامه توضیحی را مورد به مورد بررسی کرده و نتیجه نهایی را افسر مهاجرت می گیرد.
رد دعوتنامه قبولی استرس آور است، چون باید به سیستم اکسپرس اینتری رفته و منتظر دریافت دعوتنامه بعدی باشید. همیشه گزینه ای برای افزایش امتیاز و انتخاب مجدد شما وجود دارد. شما می توانید نمره آزمون زبان خود را افزایش دهید، یا اگر برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنید، 600 امتیاز اضافی دریافت می کنید.
توصیه آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا بر این است که  فقط باید پروفایل خود را دقیق، کامل و با اطلاعات درست ثبت کنید و آن را به روز نگه دارید تا بتوانید پرونده ای مطمئن جهت قبولی ارسال کنید.

کاهش امتیازات سیستم جامع امتیاز بندیCRS  در آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا


کانادا امسال 107.350 دعوتنامه برای داوطلبان اکسپرس اینتری صادر کرد.  آخرین قرعه کشی در تاریخ 23 دسامبر امتیازات نسبت به دو دوره قبلی کاهش یافت. کانادا 5000 داوطلب مهاجرت را با حداقل 468 امتیاز براساس سیستم جامع امتیاز بندی دعوت کرد. در آخرین قرعه کشی امتیاز CRS نسبت به قرعه کشی 9 دسامبر تغییر کرده و داوطلبان مهاجرت به 469 امتیاز نیاز داشتند. حدود 107.350 دعوتنامه در این قرعه کشی صادر شده که بالاترین تعداد دعوتنامه صادر شده امسال می باشد. 
قرعه کشی امروز چهارمین دوره دعوت بود، که5000 دعوتنامه  برای اقامت دائم کانادا صادر شد. در ابتدای شیوع کرونا و با وجود محدودیت های سفر، سازمان مهاجرت IRCC فقط  برای برنامه های خاص مهاجرتی قرعه کشی را انجام می داد. دولت کانادا با شیوع بیشتر کرونا برای تسهیل مهاجرت و انتخاب مداوم نیروی کار ماهر برای اقامت دائم اقدامات زیادی انجام داده است که در کانال تلگرام موسسه گنیج بدان اشاره کردیم.
 اکسپرس اینتری سیستم مدیریت برنامه های مهاجرتی کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال می باشد: برنامه نیروی کار ماهر، برنامه نیروی متخصص فنی و کلاس تجربه کار کانادایی. به داوطلبان این برنامه ها و بعضی از برنامه های مهاجرت استانی براساس سیستم جامع امتیاز بندی CRS امتیاز داده می شود. امتیازت براساس سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی داده می شود.

 داوطلبان با بالاترین امتیاز برای اقامت دائم کانادا می توانند اقدام کنند. در صورت تساوی بین داوطلبان مهاجرت، سازمان مهاجرتIRCC  قانون شکست تساوی را استفاده می کند. مهاجرانی که در قرعه کشی 468 امتیاز دارند برای دریافت دعوتنامه باید مشخصات پروفایل اکسپرس اینتری خود را قبل از 4 ژوئن 2020 در ساعت 13:39:44 UTC ارسال کنند. در قرعه کشی امروز امتیازات CRS مثل چهار قرعه کشی قبلی کاهش یافت، این کاهش در قرعه کشی های هر دو هفته یکبار و تعداد بالای دعوتنامه های صادر شده کاملا مشخص می باشد. 

کانادا برای سه برنامه مهاجرتی مدیریت شده در سیستم اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت استانی مرتبط با سیستم اکسپرس اینتری در قرعه کشی های اخیر تعداد زیادی دعوتنامه صادر کرده است. امسال برای اولین بار از زمان ایجاد سیستم اکسپرس اینتری در سال 2015، حدود 100000 دعوتنامه صادر شده است. بعضی از برنامه های مهاجرت استانی کانادا مرتبط با اکسپرس اینتری در هفته های اخیر قرعه کشی انجام داده اند. استانهای انتاریو، نواسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا در چهار هفته گذشته قرعه کشی استانی مرتبط با اکسپرس اینتری را انجام دادند.  داوطلبان اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند، 600 امتیاز اضافی نسبت به سیستم جامع امتیاز بندی داده می شود. این 600 امتیاز برای مهاجرانی که امتیاز پایینی داشته و از قانون شکست تساوی در اکسپرس اینتری برای آنها استفاده نشده، بسیار ارزشمند است. 
چه کسی در برنامه اکسپرس اینتری دعوت می شود؟
در اینجا نمونه های فرضی که احتمالا در قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوت می شوند را ذکر می کنیم:
محمدرضا 29 ساله، لیسانس و سه سال سابقه کار به عنوان طراح گرافیک را دارد. مسلط به زبان فرانسه و سابقه کار و تحصیل در کانادا را ندارد، برادر او مقیم کانادا و در تورنتو زندگی می کند. در قرعه کشی اکسپرس اینتری 23 دسامبر الیزا 471 امتیاز که بسیار بالا بود را داشت.
محسن 29 ساله، فوق لیسانس، نمره 8 در listening، 7.5 در speaking، 7 در reading و writing در آیلتس را گرفت. چهار سال سابقه کار به عنوان مشاور مدیر دارد. سابقه کار و تحصیل در کانادا را ندارد، در قرعه کشی اکسپرس اینتری 23 دسامبر 472 امتیاز داشت.



telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
نسیم1399/12/20
سلام
امکان آپدیت نمره زبان و مدرک تحصیلی در پروفایل اکسپرس اینتری هست؟ و داشتن خاله در کانادا که تابعیت کانادایی رو اخذ کرده باشند، به امتیاز من در اکسپرس اینتری اضافه میکنه؟
  • گنجی
  • 1399/12/20
بله هر زمان می توانید پروفایل تان را آپدیت کنید.
فاطمه 1399/12/11
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم این برنامه با آیلتس کمتر میشه اقدام کرد تا مدرک جدید بگیریم
  • گنجی
  • 1399/12/11
خیر
رضا1399/12/11
سلام بنده تاسیسات کار حرارتی شوفاژ میباشم دارای مدارک فنی وحرفه ای ومدرک فوق دیپلم چطور برای کار درکانادا بیام برای کار لطفا پیامتان ران به جی میلم بفرستید .باتشکر رضا
  • گنجی
  • 1399/12/11
آیلتس 6، سه سال سابقه کاربا بیمه، حداقل لیسانس الزامی است.
Marzieh 1399/12/04
با سلام.‌ من از سال ۲۰۱۶ دانشجوی دکتری دوم در دانشگاه منیتوبا هستم. در حال حاظر با ویزای دانشجویی در وینیپگ زندگی میکنم. احتمالا اوایل سال ۲۰۲۲ دفاع خواهم کرد. میخواستم اگه ممکنه به جز امکان مهاجرت از طریق اینو می اگر راههای جدید دیگری هم وجود داره ازشون مطلع بشم و در صورت امکان برای سریع ترینشون اقدام کنم.‌من ۴۱ سال سن دارم و در بیست سال گذشته دانشجو بودم.‌ دو فوق لیسانس و دو دکتری خوندم و در ۱۵ سال گذشته در دانشگاههای مختلف همراه تحصیلم تدریس داشتم. ولی فقط یک سال سال سابقه کار خارج از دانشجویی دارم. در کانادا هم در کالج و دانشگاه مرتبا به صورت پارت تایم بین ۶ تا ۱۲ ساعت در هفته تدریس داشتم.‌ ولی همون طور که گفتم با ویزای دانشجویی اینجا هستم و همه سابقه کارم تحت عنوان دانشجو هست. با توجه به شرایط جدید احساس میکنم شاید راهی باشه که بتونم زودتر برای اقامت دائم اپلای کنم. ممنون ‌میشم اگر در این زمینه راهنماییم کنین.
  • گنجی
  • 1399/12/04

ای کاش زودتر برای روشهای مهاجرتی به جای تحصیل در منیتوبا اقدام می کردید چون در اکسپرس اینتری امتیاز سن را کم می آورید.

رزومه و نمره ایلتس جنرال تان را واتس اپ فرمایید.(لینک زیر سایت)

مهدیس1399/12/04
سلام
با توجه به دراو اخیر که تقریباً ۲۵ درصد از مهاجرت اکسپرس رو شامل میشه، امتیاز ۴۷۲ شانسی دارد؟؟
  • گنجی
  • 1399/12/04

سلام

بله شانس و امتیاز خوبی خواهد بود. در تلگرام امار قبولی را اعلام کردیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن