جواب ویزای کانادا چقدر طول میکشد

بازدیدکنندگان : 5441 نفر 1402/03/20
جواب ویزای کانادا چقدر طول میکشد
جواب ویزای کانادا چقدر طول میکشد
استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی پرونده های ویزای توریستی کانادا کلید خورد!
پیگیری پرونده های مهاجرت کانادا از طریق دو سایت cic.gc.ca و canada.ca انجام می گیرد ولی با توجه به حجم درخواست ها، دولت فناوری های جدید AI را برای بررسی در سایت مهاجرت به کانادا آغاز کرد.

 

جواب ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد

متقاضی پس از بررسی روش مهاجرتی خوب و واجد شرایط بودن برای آن، حساب آنلاین ایجاد کرده و ضمن آپلود مدارک و پرداخت هزینه منتظر بررسی و اعلام نتیجه می ماند، اما تاخیر در بررسی پرونده ها متقاضیان را ناخشنود کرده. مثلا در بخش تسهیلات جدید کانادا برای ایرانیان شاهد افزایش چند برابری زمان بررسی بوده ایم و از 57 تا 180 روز بوده.
وزیر مهاجرت کانادا شان فریز گفت، اخیرا از فناوری هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و ساده سازی مراحل بررسی پرونده ها برای سیستم های مهاجرتی کانادا استفاده کرده ایم. 
فریز گفت، به عنوان نمونه، پرونده های ویزای موقت افرادی که منتظر تایید پرونده اقامت دائم خود از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده (زمان بررسی خود پرونده اقامت الان 15 ماه است) هستند با سرعت بیشتری(30روز) بررسی می شود. استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای همه مشاغل، تاثیر زیادی بر روی زمان بررسی پرونده های مهاجرتی گذاشته است. 

 

طولانی شدن جواب ویزای کانادا

دولت کانادا Immigration and citizenship  در سالهای آینده به دنبال پذیرش مهاجران بیشتری است. در سال 2022 اداره مهاجرت کانادا از طریق همه برنامه های نیروی متخصص، ورک پرمیت، سیتی زن شیپی و ... حدود پنج میلیون پرونده را پذیرفت که این تعداد دو برابر پرونده های تایید شده در سال 2021 است. البته پرونده برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا که جاب آفر رایگان آن را هفته گذشته در تلگرام اعلام کردیم طی 5 ماه الان انجام می گردد.
اداره مهاجرت کانادا به دنبال دیجیتالی کردن و مدرن سازی سیستم مهاجرتی کانادا است این سازمان از هوش مصنوعی و تجزیه تحلیل اطلاعات پیشرفته برای بررسی پرونده های مهاجرتی استفاده می کند. شان فریز گفت، دیجیتالی کردن برنامه ها باعث کاهش زمان بررسی 98 درصد از پرونده های اقامت موقت همسر شده است و پرونده های متقاضیان این برنامه در مدت 30 روز بررسی و تایید می شوند. 
اداره مهاجرت کانادا گفت، دیجیتالی کردن سیستم مهاجرتی، نیازهای مهاجران و دولت کانادا را بهتر از قبل برآورده می کند. این اداره گفت، با استفاده از هوش مصنوعی، پرونده های مهاجرتی به سرعت بررسی و تایید می شوند و افسران کانادایی می توانند به راحتی بر روی پرونده های مهاجرتی پیچیده تمرکز کنند.

 

 

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

اگر مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا را پیگیر هستید بدانید که اداره مهاجرت از دوسیستم ADA  و  Chinook استفاده می کند:
  1. ADA: Advanced Data Analytics
  2. Chinook: Microsoft Excel-based tool developed

 

اما در حال حاضر اداره مهاجرت کانادا از هوش مصنوعی در موارد زیر استفاده می کند:

  •  بررسی واجد شرایط بودن متقاضی طبق لیست مدارک
  •  توزیع پرونده ها بین افسران براساس نوع پرونده
  •  شناسایی پرونده هایی که به زمان اضافی نیاز دارند
  •  توزیع حجم کار بین کارمندان اداره مهاجرت کانادا
  •  بررسی بیومتریک انجام شده و مقایسه های امنیتی
  •  اولویت‌بندی درخواست‌های نوت و ارسال ایمیل‌ها، که اولویت افراد را براساس کلیدواژه های انتخاب شده در ایمیل تعیین می‌کند.
  •  ایجاد هامش نویسی که اطلاعات اولیه را در مورد هر مشتری خلاصه کرده تا جستجوهای افسران در مورد سیستم مدیریت پرونده جهانی کاهش پیدا کند. 

طبق نظر آقای گنجی، هیچ الگوریتمی در ابزارهای اداره مهاجرت کانادا وجود ندارد که متقاضی را بپذیرد یا ریجکت کند، متقاضیان براساس تصمیمی که کامپیوتر می گیرد تایید یا رد نمی شوند، اما تاثیر فناوری AI در بررسی پرونده ها بسیار زیاد خواهد بود.

 

مزایا و معایب هوش مصنوعی کانادا

چه نگرانی هایی وجود دارد؟
افسران کانادایی نگران این هستند که استفاده از هوش مصنوعی باعث ایجاد یک سیستم ناکارآمد با ارزیابی‌ های متناقض می شود و کل سیستم مبهم و پیدا کردن دلایل تصمیم گیری غیر ممکن خواهد بود. 
مثلا بعضی از نرم افزارهای تشخیص چهره برای همه رنگ های پوست یا جنسیت ها خوب کار نمی کنند. 
استفاده زیاد از هوش مصنوعی باعث عدم وضوح در تصمیم گیری می شود. دولت فدرال باید در مورد نحوه تصمیمات اداری توضیحات لازم را ارائه دهد. افرادی که از خدمات یا مزایا محروم شده اند باید توضیحی معقول و قابل فهم از طرف دولت فدرال دریافت کنند و باید نشان داده شود که این تصمیمات را کامپیوتر گرفته است تا پیگیری پرونده مهاجرت به کانادا دقیق تر شود.

در مورد استفاده از Chinook نگرانیهایی وجود دارد، شینوک ابزاری بر پایه نرم‌افزار اکسل است ولی نه بر اساس هوش مصنوعی، که اداره مهاجرت کانادا از آن برای ساده سازی نمایش بصری اطلاعات مشتری استفاده می کند. افسران اداره مهاجرت کانادا برای ارزیابی ویزاهای موقت، تحصیلی و کاری از این سیستم استفاده می کنند. شینوک از هوش مصنوعی یا تجریه و تحلیل پیشرفته برای تصمیم گیری استفاده نمی کند و هیچ الگوریتمی برای تصمیم گیری داخلی وجود ندارد. 

 

اداره مهاجرت کانادا IRCC چگونه فناوری هوش مصنوعی را توسعه می دهد؟

اداره مهاجرت کانادا IRCC از قوانین حقوق بشر برای ایجاد حقوق برابر و جلوگیری از تبعیض استفاده می کند. این اداره پاسخ های شفاف و قانونی ارائه می دهد تا مشخص شود که تصمیم ها چگونه گرفته می شود و چه توضیحاتی به افراد ارائه داده می شود. لذا دریافت نوت پرونده تغییرات کلی خواهد داشت.
هر زمانی که الگوریتم جدید پیشنهاد می شود باید ارزیابی تاثیر الگوریتم را در پرنده های مهاجرتی و موقت کانادا شخص شود. این ارزیابی، به عنوان بخشی از انطباق با دستورالعمل هیئت خزانه داری کانادا در مورد تصمیم گیری خودکار وسط هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری Ai است. این ارزیابی نقاط خطر، کاهش و تاثیر الگوریتم های پیشنهادی را اندازه گیری می کند. اداره مهاجرت کانادا گفت، این اداره یکی از اولین اداراتی بود که از ابزار ارزیابی تاثیر الگوریتم استفاده کرده است. 
این اداره گفت، قوانین مورد استفاده برای مراحل تصمیم گیری توسط افسران مجرب، حقوقدان ها، سیاست گذاران، متخصصان کامپیوتر، کارشناسان حفظ حریم خصوصی و آفیسرهای ارشد بررسی می شوند تا با معیارهای واجد شرایط در قانون کانادا مطابقت داشته باشند. 
نظارت منظم وجود دارد و اقدامات لازم برای تضمین کیفیت اجرا می شود تا مطمئن شویم که این مدل ها به صورت دقیق اجرا شده و هر گونه تاثیر منفی پیش بینی نشده به موقع شناسایی و رفع می شود. 
وزیر مهاجرت کانادا به سیستم هوش مصنوعی بسیار خوش بین است. وزیر گفت، استفاده از این فناوری باعث می شود تا همه شرایط لازم در پرونده افراد بررسی شود و این به واجد شرایط بودن آنها برای اقامت دائم کمک می کند. هوش مصنوعی فقط به منظور مرتب سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و موارد پیچیده برای توجه بیشتر مشخص می‌شود تا تصمیم نهایی را افسران مهاجرت اتخاذ کنند، اما هوش مصنوعی هیچ تصمیم نهایی نمی گیرد. 
نظرات افسران مهاجرتی بر روی تایید یا رد پرونده ها تاثیر می گذارد، و امکان ندارد که کسی از طریق این راه حل فناوری AI ریجکت شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
مریم1402/04/09
سلام من میخواستم بدونم شرایط ویزای توریستی کانادا به چه شکل هستش ممنونم
  • گنجی
  • 1402/04/10
دارا بودن دعوتنامه و سابقه سفر خوب و تمکن مالی در ابتدا نیاز است.
لیلا1402/03/21
سلام من مدارکم رو در سایت IRCC ساب از ۵ مارچ سابمیت کرده ام و بائو هم انجام داده ام eligibility در tracker کامل شده ولی background verification بیش از یک ماه هست که در مرحله in progress هست و یک ماه قبل هم وب فرم زده ام آیا راهی برای تسریع در گرفتن ویزا هست؟ آیا می تونم مجددا همون نامه ی قبلی استاد رو مجددا وب فرم بزنم. با تشکر
  • گنجی
  • 1402/03/25
وب فرم نزنید
باید صبر کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن