اقامت کانادا از طریق خرید ملک و خانه

بازدیدکنندگان : 2667 نفر 1401/11/13
اقامت کانادا از طریق خرید ملک و خانه

اقامت کانادا از طریق خرید ملک و خانه

در کانادا مرسوم است که خانه را با 10درصد پیش پرداخت خریداری کنید و بقیه را وام 29 ساله بگیرید. از روز اول هم مالک هستید و می توانید برای بازپرداخت وام، یک طبقه را اجاره بدهید آن هم دلاری!
 

خرید خانه در کانادا برای خریداران خارجی ممنوع شد

در ژوئن 2022 خرید ملک توسط افراد غیر کانادایی ممنوع شد و این قانون در پارلمان تصویب شد و از اول ژانویه 2023 برابر 11 دی ماه 1401 اجرا شد.
دولت قصد کنترل افزایش قیمت ملک را دارد. این افزایش به دلیل این بوده که تعداد خریدار بیشتر از فروشنده است و تورم بعد از کرونا و حجوم چینی ها باعث افزایش قیمت شده.
براساس اطلاعات انجمن املاک و مستغلات در کانادا، میانگین قیمت خانه در فوریه 2022 حدود 816.720 دلار بود. از فوریه تا نوامبر 2022 قیمت ها حدود 632.802 دلار کاهش پیدا کرده است. اما قیمت خانه در کانادا هنوز هم بسیار بالاست چون در سال 2021 میانگین درآمد کانادایی ها 58.800 دلار بود.

 

خرید خانه در کانادا از ایران

اگر به فکر خرید خانه در کانادا هستید، الان صبر کنید ابتدا باید وضعیت اقامتی معتبر در کانادا داشته باشید.
براساس قانون جدید افراد غیر کانادایی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند نمی توانند در کانادا خانه بخرند. این قانون برای مدت 2 سال معتبر است و بعد از آن خود به خود لغو می شود.  پیش از اینکه خارجی‌های غیر مقیم از خرید خانه در کانادا منع شوند، این قانون استثناهایی را برای خرید خانه دارد که در ادامه توضیح می دهیم. شما میتوانید با وام خانه در کانادا بخرید.

 

قوانین جدید خرید ملک در کانادا

براساس قانون جدید، شرکت های تجاری خارجی و افرادی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند نمی توانند ملک را در کانادا بخرند. 
املاک مسکونی شامل خانه، آپارتمان و دیگر خانه هایی که با همسایه ها دیوار و سقف مشترک دارند، می شوند. 
دولت کانادا این قانون را برای کاهش قیمت املاک تصویب کرد زیرا قیمت مسکن در سالهای اخیر افزایش زیادی داشته است. 
دولت کانادا گفت، سرمایه گذاران خارجی که در کانادا خانه می خرند و در آن زندگی نمی کنند باعث افزایش قیمت املاک در کانادا می شوند. این یک نوع ورود سرمایه به کانادا در جهت گرانی ملک می باشد و بیشتر کشورهایی مانند چین باعث آن شده اند.

 

استثنائات در مورد خرید ملک توسط افراد غیر کانادایی

براساس قانون جدید سرمایه گذاران خارجی می توانند بعضی از این املاک را خریداری کنند.  آنها می توانند املاک تفریحی – مانند کلبه‌ها و ویلا را بخرند. خانه هایی که بیشتر از سه اتاق دارند هم جز این قانون هستند. 
این قانون شامل خانه هایی که خارج از شهرهای بزرگ هستند یعنی شهرهایی با جمعیت بیشتر از 100.000 نفر نمی شود. 
همچنین غیر کانادایی‌هایی که با همسر کانادایی خانه می‌خرند و بعدا مثلا طلاق می‌گیرند و یا غیر کانادایی‌هایی که بعد از مرگ همسر یا نزدیکانشان خانه‌ای را در کانادا به ارث می‌برد نیز جز موارد استثناء این قانون هستند. 

قیمت خرید خانه در کانادا

اقامت کانادا از طریق خرید 

آیا با ویزای توریستی می توان در کانادا ملک و خانه خرید؟

این قانون در مورد شهروندان کانادایی یا افراد مقیم دائم اجرا نمی شود. با ویزای موقت(توریستی و کار و دانشجویی) یعنی افرادی که مجوز تحصیلی یا کاری دارند می توانند در کانادا خانه بخرند. اما شرایط خاصی باید داشته باشند و باید اسناد و مدارکی در مورد وضعیت اقامتی خود ارائه دهند. 
مثلا فردی که در یک رشته تحصیلی مجاز در یک موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا ثبت نام کرده است باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:
  •  باید همه اظهارنامه های مالیات بر درآمد برای پنج سال مالیاتی قبل از خرید خانه را ارائه دهند. 
  •  آنها باید پنج سال تقویمی قبل از خرید خانه به مدت 244 روز به صورت فیزیکی در کانادا حضور داشته باشند. 
  •  قیمت خانه نباید بیشتر از 500.000 دلار باشد. 
  •  آنها نباید بیشتر از یک خانه خریده باشند. 

 

چگونه در کانادا خانه بخریم

افرادی که ویزای تحصیلی معتبر دارند و می خواهند در کانادا خانه بخرند باید نشان دهند که در پنج سال قبل از خرید خانه هر سال حدود 244 روز در کانادا حضور داشته اند. آنها باید برای این دوره اظهارنامه مالیاتی هم ارائه دهند. 
سقف تعیین شده برای خرید خانه برای افراد غیر کانادایی حدود 500.000 دلار است و این مبلغ برای خرید خانه در کانادا به خصوص در استانهای انتاریو و بریتیش کلمبیا که میانگین قیمت از 800.000 دلار هم بیشتر شده است کافی نیست. 
افرادی که ورک پرمیت معتبر در کانادا دارند باید شرایط زیر را داشته باشند شامل:
  1.  آنها باید حداقل سه سال در چهار سال قبل از خرید خانه، در کانادا کار کرده باشند و کار آنها باید براساس قوانین اداره مهاجرت و حفاظت از پناهندگان کانادا تمام وقت باشد. 
  2.  آنها باید همه اظهارنامه های مالیات بر درآمد را برای حداقل سه سال از چهار سال مالیاتی قبل از خرید خانه ارائه دهند. 
  3.  آنها نباید بیشتر از یک خانه خریده باشند. 

زمان حضور در کانادا برای افرادی که در حال تحصیل هستند کمتر است، اما افرادی که ورک پرمیت دارند باید حداقل سه سال سابقه کاری تمام وقت داشته باشند و اظهارنامه مالیاتی برای چهار سال گذشته را نشان دهند. 
براساس این قانون افراد غیر کانادایی باید به مشاوران املاک نشان دهند که شرایط لازم را دارند. افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند باید همه اسناد و مدارک مربوط به ورک پرمیت و اعلامیه های ارزیابی را نشان دهند. آنها برای اثبات حضور فیزیکی در کانادا باید مدارکی مثل قرارداد اجاره، قبض آب و برق و تاریخ ورود و خروج به کانادا را ارائه دهند. 

 

قانون جدید ممنوعیت خرید ملک

مواظب باشید که جریمه نشوید!
اگر سرمایه گذاران خارجی در کانادا خانه ای بخرند یا هر فردی در کانادا به آنها برای خرید ملک کمک کند جرم محسوب شده و حدود 10.000 دلار جریمه می شود. همچنین دادگاه استانی که سرمایه گذاران در آنجا ملک خریده اند می تواند آن ملک را بفروشد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
محمد۱۴۰۲/۳/۲۱1402/03/21
سلام وقت بخیر یک سوال داشتم من دوتا بچه هام کمتر از ۱۸ سال دارن و برای تحصیل با خودم که ویزای توریستی دارم داریم به کانادا میریم
سوالم اینه آیا ما میتونیم یه خونه در تورنتو کانادا بخریم یا نه
  • گنجی
  • 1402/03/27
خیر
حمزه لو1401/11/24
با سلام و ارادت کسی که بدون اقامت وقبل از ممنوعیت فعلی خرید ملک ، خانه ای در محدوده پانصد هزار دلار خریده بوده باشد، آیا می‌تواند بوسیله آن اقامت بگیرد؟
  • گنجی
  • 1401/12/01

خیر، با خرید ملک نمی توانید در کانادا اقامت بگیرید . 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن