لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا 2023

بازدیدکنندگان : 2728 نفر 1401/12/24
لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا 2023
لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا 2023
تغییرات عمده ای در برنامه اکسپرس اینتری از بهار 2023 در راه است!
اداره مهاجرت کانادا به دنبال این است که مهاجران برنامه اکسپرس اینتری را براساس ویژگی هایی مثل مدرک تحصیلی، تجربه کاری و مهارت در زبان انتخاب شوند و نه صرفا براساس امتیاز بالایی که در سیستم جامع امتیاز بندی گرفته اند.
 

نحوه انتخاب برای مشاغل مورد نیاز کانادا

تا به حال برنامه اکسپرس اینتری مهاجرانی که ویژگی های خاصی مثل مدارک تحصیلی دانشگاهی، تجربه کاری بیش از یکسال و مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه دارند را انتخاب می کرد. 
اما، الان اداره مهاجرت کانادا مهاجران را براساس موارد بالا و برای رفع کمبود نیروی کاری و اینکه آیا فرد متقاضی به عنوان دانشجو یا نیروی کاری موقت خارجی در کانادا اقامت داشته، ارزیابی و انتخاب می کند.
برنامه اکسپرس اینتری سه برنامه نیروی کاری ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی و کلاس تجربه کار کانادایی را مدیریت می کند و نیروهای کاری ماهر از طریق این برنامه می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.  
مهاجرانی که از طریق این برنامه اقدام می کنند براساس سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز می گیرند. افرادی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. 
دولت کانادا نظرسنجی هایی از استان ها انجام داد، این نظر سنجی ها براساس موفقیت روش مورد استفاده برای تعیین میزان ظرفیت مهاجرتی که اهداف سالانه مهاجرتی کانادا را برای مدت سه سال تعیین می کند، انجام گردید.
نتایج این رایزنی ها هنوز مشخص نشده و آحرین نظرسنجی ها در 8 ژانویه 2023 انجام شد. اداره مهاجرت کانادا گفت، از فصل بهار 2023 قرعه کشی های هدفمند دوباره انجام می شود. بعد از تصمیم گیری در مورد شرایط برنامه ها، دعوتنامه های برنامه اکسپرس اینتری صادر می شود. 
 

نحوه انتخاب مهاجر در برنامه اکسپرس اینتری 2023

انتخاب مهاجران براساس تجربه کاری در یک شغل خاص

اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که تجربه کاری در مشاغل خاصی که با کمبود نیروی کاری مواجه هستند را انتخاب می کند. برای این منظور اداره مهاجرت کانادا از کارفرمایان خواست تا بازارهای کاری که با کمبود نیروی کاری مواجه هستند را شناسایی کنند و از آنها خواست که در مورد تاثیرات مهاجرت بر روی رفع کمبود نیروهای کاری در کانادا پیشنهاداتی را ارائه دهند.  

در سالهای 2019 تا 2021 شغل مهاجرانی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کرده بودند شامل این مشاغل بود:
  •  خدمات غذا 
  •  کارمند اداری
  •  مشاغل خرده فروشی
  •  حسابرسان و حسابداران
  •  تحلیلگران و مشاوران شبکه
  •  تکنسین های پشتیبانی از کاربران
  •  مدیر رستوران ها و خدمات غذایی
  •  مهندس برق و مکانیک و الکترونیک
  •  مهندسان کامپیوتر بخش نرم افزار
  •  برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه ها
  •  مشاغل مرتبط با تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی

 

تغییر ویزای دانشجویی به اقامت کانادا 

همچنین برنامه اکسپرس اینتری رشته های خوب از فارغ التحصیلان خارجی را که مناسب بازارهای کاری کانادا هستند را انتخاب می کند. مثلا فارغ التحصیلانی که مدرک لیسانس در رشته های بالا را از یک دانشگاه تعیین شده را دارند در سال 2022 به دفعات انتخاب شدند. 
اداره مهاجرت کانادا گفت، فارغ التحصیلان خارجی برای مهاجرت شرایط لازم را دارند زیرا آنها حداقل به زبان فرانسه یا انگلیسی تسلط دارند و مدرک تحصیلی کانادایی و تجربه کاری دارند. این مهاجران در سنین اصلی برای کار در بازار کار کانادا هستند و می توانند باعث رشد و توسعه اقتصادی کانادا شوند. 
در سال 2021 حدود 88.000 فارغ التحصیل خارجی از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را دریافت کردند که نسبت به سال 2017 این تعداد حدود 80 درصد بیشتر شده است. 

 

تغییر ویزای کاری به اقامت دائم کانادا 

اداره مهاجرت کانادا به دنبال انتخاب نیروهای کاری که با ویزای موقت مانند توریستی و کار هستند و می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری امتیاز کافی برای اقامت دائم کانادا کسب کنند، می باشد. اما وکلای مهاجرت گفتند که برنامه های اقامت دائم فعلی با شرایط نیروهای کاری خارجی موقت که مناسب بازارهای کاری کانادا هستند مطابقت ندارد. اما هدف دولت این است که از طریق برنامه های آینده، کافرماهای کانادایی بتوانند نیروهای با استعداد خارجی را شناسایی کرده و این افراد در موقعیت های شغلی خالی در کانادا مشغول به کار شوند. تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا و ارائه ویزای کار به دارندگان توریستی ایرانی نیز در همین راستا بود.
لذا مهاجرانی که تجربه کاری کانادایی دارند به راحتی می توانند وارد بازارهای کاری کانادا شده و از مهارت های خود در این بازارها استفاده کنند. در سال 2021 حدود 168.600 نفر که اقامت موقت داشتند توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند که یعنی 64 درصد از مهاجران از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی در کانادا پذیرفته شدند. 

 

اقامت کانادا به شرط داشتن مدرک زبان فرانسه

اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که مهارت در زبان فرانسه دارند و به خصوص مهاجران دو زبانه را برای اقامت دائم انتخاب می کند. 
در سال 2019 کانادا برنامه مهاجرتی برای فرانسوی زبانها را معرفی کرد که هدف این برنامه پذیرش 4.4 درصد از مهاجران فرانسوی زبان جدید از خارج استان کبک تا پایان سال 2023 است. 
از 110.000 مهاجر فرانسوی زبان که در سالهای 2017 تا 2021 اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند فقط 30.000 نفر از این مهاجران از خارج از کبک انتخاب شدند. با انتخاب مهاجران فرانسوی زبان دولت کانادا مهارت دو زبانه را در کانادا تقویت می کند و کمبود نیروی کاری در شغل هایی که به زبان فرانسوی نیاز دارند برطرف می شود. 

 

کمبود نیروی کاری در کانادا

برنامه اکسپرس اینتری با توجه به جمعیت پیر و سالخورده و نرخ پایین تولد یعنی 1.43 فرزند برای هر زن تغییراتی داشته است. با وجود افراد سالخورده و پیر، تقاضا برای خدمات اجتماعی و پزشکی بیشتر می شود. بدون وجود نیروهای کاری مهاجر، سیستم بهداشتی کانادا توانایی حمایت از جمعیت سالخورده را در آینده نخواهد داشت. 

با تغییر اقتصاد جهان به اقتصاد سبز، دیجیتال و اتوماتیک، کمبود نیروی کاری در کانادا بسیار شدیدتر شده است. کمبود نیروی کاری به علت افزایش فرصت های شغلی و مهارت ها در بخشهایی مثل ساخت و ساز، مراقبت بهداشتی و خدمات حرفه ای و علمی و فنی بیشتر شده است. همه این مشاغل نیاز به آموزش طولانی و تخصصی دارند. 

 

اقدامات دولت کانادا برای مهاجرت

در نامه وزیر مهاجرت اولویت های دولت کانادا در مورد مهاجرت شامل:
  1.  رفع کمبود نیروی کاری و شناسایی موقعیت ها برای آینده
  2.  حمایت از مهاجرت و رشد اقتصادی از طریق مهاجرت فرانسوی زبانها

لایحه C-19 در 23 ژوئن 2022 موافقت سلطنتی را گرفت. براساس این لایحه وزیر مهاجرت مهاجرانی که ویژگی های خاصی دارند را می تواند انتخاب کند. 
این موضوع به معنی این نیست که اداره مهاجرت کانادا از سیستم جامع امتیاز بندی برای مهاجران اکسپرس اینتری استفاده نمی کند. مهاجرانی که ویژگی های خاصی دارند براساس امتیازات خود رتبه بندی می شوند و مهاجرانی که بهترین شرایط و امتیاز را دارند دعوت می شوند. 
مهاجرانی که واجد شرایط برنامه های مدیریت شده اکسپرس اینتری هستند فقط براساس شرایط  این برنامه ها انتخاب می شوند. لذا اگر تا سن 39 و ایلتس 7 هستید با سابقه کار کانادایی حداقل دو سال می توانید اقامت بگیرید اما با سن بیشتر شانس تان بسیار پایین خواهد بود.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن