مشکلات ناک شغلی کانادا

بازدیدکنندگان : 424 نفر 1401/12/16
مشکلات ناک شغلی کانادا
مشکلات ناک شغلی کانادا
در زمان اجرای کد ناک 2021 مشکلات سیستمی به وحود می آید که بر روی مهاجران برنامه اکسپرس اینتری تاثیر می گذارد. 
سخنگوی اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد، بعد از اجرای کد طبقه بندی ملی مشاغل 2021 مشکلاتی در سیستم اطلاعاتی اکسپرس اینتری به وجود آمد، که مهاجران برنامه مهاجرت استانی هم با مشکلاتی روبه رو شدند. 
اداره مهاجرت کانادا به دنبال رفع این مشکلات است اما جدول زمانی برای حل این مشکلات و اقدامات لازم ارائه داده نشده است اما اداره مهاجرت کانادا با توجه به اطلاعاتی که در دسترس دارد پروفایل مهاجران را آپدیت می کند. 
 

صدور دعوتنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرانی که شرایط لازم را نداشتند

اداره مهاجرت کانادا گفت، مهاجران از طریق اطلاعات موجود در سیستم متوجه می شوندکه شرایط مورد نیاز برای برنامه کلاس تجربه کار کانادایی را دارند حتی اگر تجربه کاری کافی نداشته باشند. 
با توجه به مشکلات اطلاعاتی سیستم اداره مهاجرت کانادا، اشتباهی برای بعضی از مهاجران برنامه مهاجرت استانی در 23 نوامبر دعوتنامه قبولی صادر شد. 
مهاجران برنامه مهاجرت استانی که می خواهند پروفایل اکسپرس اینتری خود را آپدیت کنند تا براساس کد ناک جدید اقدام کنند هم با مشکلات سیستمی روبه رو می شوند. 
کد 93.888 باعث نمی شود که بعضی از پروفایل های اکسپرس اینتری واجد شرایط دریافت دعوتنامه قبولی شوند. اداره مهاجرت کانادا برای اینکه مهاجران براساس کد ناک 2016 ارزیابی شوند این کد را ایجاد کرده است. 
 

قرعه کشی اکسپرس اینتری انجام نشد

در تاریخ 7 دسامبر قرعه کشی اکسپرس اینتری انجام نشد
هنوز مشخص نیست که آیا مشکلات سیستمی باعث شده که در تاریخ 7 دسامبر قرعه کشی اکسپرس اینتری انجام نشد یا خیر. 
اداره مهاجرت کانادا به دنبال این است که این خطای سیستمی چه تاثیری بر روی مهاجران آینده دارد و اینکه زمان دقیق شروع قرعه کشی های اکسپرس اینتری را هم مشخص کند. 
بعد از توقف 18 ماهه قرعه کشی ها از سال 2020، از ماه جولای امسال دوباره قرعه کشی ها برگزار شد. اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه قرعه کشی را برگزار می کند. 
قرعه کشی در تاریخ 16/9/1401 دسامبر برگزار نشد و مهاجران احتمالی این قرعه کشی بسیار ناراحت و ناامید شدند. 
براساس دستورالعمل های اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی ها هر دو هفته یکبار برگزار می شود، و تا به حال به صورت منظم در روزهای چهارشبه برگزار شده است اما هیچ قانون مشخصی وجود ندارد که نشان دهد چند قرعه کشی و در چه روزی انجام می شود. 
کانادا در هر قرعه کشی تعدا زیادی از مهاجران را دعوت کرده است از ماه جولای یازده قرعه کشی انجام شده است. در دو قرعه کشی اخیر در تاریخ 9 و 23 نوامبر حدود 4.750 مهاجر دعوت شدند. 
اولین قرعه کشی در تاریخ 6 جولای برگزار شد که 1.500 نفر با 557 امتیاز دعوت شدند. از آن زمان امتیازات کاهش پیدا کرد که در قرعه کشی 23 نوامبر به 491 رسید. 
 

کد ناک 2021

در تاریخ 25/8/1401 کد ناک 2016 به کد ناک 2021 تغییر کرد. 
براساس کد ناک 2016 مهاجران برنامه اکسپرس اینتری باید تجربه کاری طبق مهارت های A، O یا B داشته باشند. ساختار چهار دسته‌ای «سطح مهارت ها» در ناک فعلی بازنگری شده و با یک سیستم شش دسته‌ای جدید جایگزین شده است که سطح آموزش، تجربه و مسئولیت‌ها (TEER) را برای ورود به هر شغل مشخص می‌کند. 
این تغییر برای آپدیت شدن سیستم قدیمی کد ناک به سیستم جدید آموزش، تجربه و مسئولیت بود که باعث می شود دولت کانادا به چهار هدف دست پیدا کند:
  • درک بهتر از بازار کاری کانادا
  • یش بینی شغلی
  • تامین نیروی کار و تحلیل عرضه و تقاضا
  • ارائه آموزش و توسعه مهارت به نیروهای کاری خارجی. 

مهاجرانی که قبلا پروفایل خود را به سیستم اکسپرس اینتری ارسال کرده اند می توانند کد ناک خود را به کد ناک 2021 تغییر دهند. باید هر موقعیت شغلی در پروفایل اکسپرس اینتری براساس کد ناک 2021 آپدیت شود. در صورتی که مهاجرانی موقعیت شغلی خود را آپدیت نکنند نمی توانند دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن