تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا

بازدیدکنندگان : 1431 نفر 1402/03/31
تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا
تبدیل ویزای توریستی کانادا به تحصیلی
ویزای توریستی را به تحصیلی یا کاری تبدیل کنم؟
کدام بهتر است؟

کانادا شرایط جدیدی برای ایرانیان جهت تبدیل ویزای توریستی به کار و تحصیل برقرار کرده که در اینجا اقدام برای تبدیل ویزای مولتی کانادا به دانشجویی را بررسی می کنیم.


قطعا مهاجرانی که در کانادا تحصیل می کنند درآمد بیشتری دارند و مسیر بهتری برای کسب کارت پی آر کانادا را دارند.

 

تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی کانادا

گزارشات آماری کانادا در سال 2022، رابطه تحصیل قبل از مهاجرت به کانادا و درآمد بعد از مهاجرت را بررسی کرده است. 
این گزارشات نشان داد که مهاجرانی که در کانادا تحصیل کرده بودند نسبت به مهاجرانی که در کانادا تحصیل نکرده بودند درآمد بیشتری داشتند. درآمد مهاجرانی که تسلط کافی به زبان رسمی و تجربه کاری کانادایی داشتند بیشتر از سایر مهاجران است. 
دانشجویان خارجی که همزمان با تحصیل در کانادا کار می کنند بعد از فارغ التحصیلی واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستند و از این طریق تجربه کاری کانادایی را بدست می آورند. این دانشجویان می توانند از طریق یکی از 81 برنامه مهاجرتی کانادا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
به عقیده آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، مهاجرانی که در کانادا تحصیل کرده اند نسبت به مهاجرانی که در کانادا تحصیل نکرده اند جوان تر، تحصیل کرده تر و تسلط کافی به زبان رسمی کانادا دارند و لذا درآمد آنها در کانادا بیشتر است ولی اگر تمایل به کار در کانادا را دارید، توضیحات تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری را مطالعه کنید.
 

مزایای تحصیل در کانادا 

براساس مطالعات آماری کانادا، مهاجرانی که مهارت در زبان و تجربه کار داشتند در مقایسه با مهاجرانی که در کانادا تحصیل کرده بودند در سالهای اول ورود به کانادا درآمد کمتر داشتند.
تحصیل در کانادا برای مهاجران مزایای زیادی دارد. در ده سال اول مهاجرت به کانادا، مهاجرانی که در کانادا تحصیل کرده بودند نسبت به دیگر مهاجران درآمد بیشتری داشتند. 
براساس آمار کانادا، موسسات آموزشی کانادا به مهاجرانی که مهارت در شغل های مورد تقاضا دارند و مناسب بازارهای کاری کانادا هستند آموزش های لازم را ارائه می دهند. 

 

نحوه تحصیل در کانادا

اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید باید برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده DLI در کانادا درخواست دهید و بعد از آن نامه پذیرش بگیرید. وقفه تحصیلی بیش از سه سال نداشته باشید.
زمانی که در پذیرش از کالج و دانشگاه دریافت کردید، می توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. 

 

برای اینکه واجد شرایط ویزای تحصیلی کانادا باشید باید شرایط زیر را داشته باشید

  •  باید تمکن مالی برای شهریه سال اول دانشگاه و هزینه زندگی و سفر برای بازگشت به کشور خود را داشته باشید. 
  •  اگر می خواهید در استان کبک تحصیل کنید باید گواهی پذیرش کبک CAQ را دریافت کنید. 
  •  نباید هیچ سوء سابقه ای داشته باشید شاید اداره مهاجرت کانادا گواهی عدم سوء پیشینه را از شما بخواهد. 
  •  از نظر جسمی و روحی باید کاملا سالم باشید شاید اداره مهاجرت کانادا از شما مدیکال پزشکی را بخواهد. 
  •  شما باید به افسر مهاجرت ثابت کنید که در پایان دوره تحصیلی، کانادا را ترک می کنید.
  •  ترجمه مدارک تحصیلی قبلی و نمره آزمون زبان داشته باشید.
  •  پذیرش از دانشگاه یا کالج و استادی پلن داشته باشید.

 

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا

دانشجویان خارجی که از یک دانشگاه یا کالج در کانادا فارغ التحصیل می شوند می توانند ویزای موقت دانشجویی خود را تمدید کنند و در نهایت برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. تحصیل در کانادا یک مزیت برای دانشجویانی است که می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند زیرا بیشتر برنامه های مهاجرتی فدرال و استانی به دنبال مهاجرانی هستند که تحصیلات و تجربه کاری کانادایی دارند. 
برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا دانشجویان که در کانادا تحصیل می کنند بعد از پایان تحصیلات می توانند ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را دریافت کنند و از طریق این ورک پرمیت می توانند تجربه کاری کانادایی را بدست آورند. 

برای اینکه واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فاغ التحصیلی کانادا باشید باید
  1.  باید یک دوره تحصیلی کامل را در کالج یا دانشگاه برای مدت حداقل هشت ماه گذرانده باشید. 
  2.  شما باید در این دوره تحصیلی مدرک دیپلم یا گواهی نامه دریافت کرده باشید. 
  3.  ویزای دانشجویی شما در طول مدت تحصیل باید به صورت قانونی معتبر و تحصیل شما باید به صورت تمام وقت باشد، پنا هند ه نباشد.
  4.  باید فارغ التحصیل شده باشید و از دانشگاه نامه رسمی که نشان دهنده پایان تحصیلات شما باشد را دریافت کنید.  

زمانی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارید می توانید از طریق برنامه های اقامت دائم فدرال و استانی مثل اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت استانی که چند نمونه در تلگرام موسسه گنجی اعلام کردیم، اقدام کنید.

 

برنامه اکسپرس اینتری جدید کانادا

اکسپرس اینتری برنامه های اصلی مهاجرتی اداره مهاجرت کانادا را مدیریت می کند و مسیر اصلی مهاجرت گروه اقتصادی به کانادا است. اکسپرس اینتری سه برنامه نیروی کاری ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کاری کانادایی را مدیریت می کند. هر یک از این برنامه ها معیارهایی دارند که مهاجران باید قبل از درخواست همه شرایط لازم را داشته باشند. 
براساس سیستم جامع امتیاز بندی به مهاجران امتیاز داده می شود و مهاجرانی که مناسب بازار کاری کانادا هستند انتخاب می شوند. معمولا هر دو هفته یکبار دولت کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. 

 

برنامه مهاجرت استانی جدید کانادا

استان های کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی، مهاجرانی که می خواهند در استان آنها اقامت کنند را انتخاب می کنند. بیشتر از 80 برنامه مهاجرتی برای نیروهای کاری ماهر، فارغ التحصیلان و کارآفرینان ایجاد شده است. 
مهاجران می توانند مستقیما برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. اگر متقاضی همه معیارهای لازم برنامه مهاجرت استانی را داشته باشد دعوتنامه ای ITA دریافت می کند و از طریق این دعوتنامه می تواند برای اقامت دائم کانادا اقدام کند. 
اگر متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشد می تواند برای برنامه مهاجرت استانی هم اقدام کند. اگر استان تشخیص دهد که متقاضی همه شرایط لازم را دارد برای این متقاضی دعوتنامه مهاجرت استانی صادر می شود. متقاضی برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت می کند که این امتیاز اضافی تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است. 
اگرچه برنامه های اکسپرس اینتری و مهاجرت استانی دو برنامه مهم برای اقامت دائم کانادا هستند اما فارغ التحصیلان خارجی می توانند از طریق برنامه های دولت کبک و فدرال هم برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. مثلا برنامه تجربه کبک یک راه سریع برای فارغ التحصیلان خارجی است که می توانند گواهی انتخاب کبک را دریافت کنند. 
دولت فدرال برنامه های مهاجرتی دیگری مثل برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا و برنامه روستایی و شمالی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
مسعود1402/04/17
سلام وقت بخیر
پسر من امسال میره کلاس ١١ تجربی تیزهوشان چطور میتونه ویزای تحصیلی بگیره شرایط رو توضیح میدید تا می وقت داره؟
متولد ١٣٨٥/١٠/٢٧
  • گنجی
  • 1402/04/18
از ایشان مدارک تحصیلی مثل ریزنمرات و معدل و در صورت امکان مدرک زبان نیاز داریم تا بتوانیم پذیرش اقدام کنیم.
Ali1402/04/01
سلام داخل خاک کانادا شدیم چه مدت طول می کشه ویزا بیاد من 40روز است که آنلاین درخواست کردم هنوز نیامده.
  • گنجی
  • 1402/04/03
زمان بر است باید باز هم تامل کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن