ثبت نام آزمون آیلتس شروع شد

بازدیدکنندگان : 857 نفر 1402/02/24
ثبت نام آزمون آیلتس شروع شد
ثبت نام آزمون آیلتس شروع شد
بعد از چند ماه وقفه، ثبت نام آزمون آیلتس در ایران از امروز 24 اردیبهشت 1402 آغاز شد و هزینه ان 89.900.000 ریال تعیین گردید.
متقاضیان برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش کشور در پایین این خبر مراجعه کنند.
 

شرایط آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا چیست؟

برنامه های نیروی کاری ماهر فدرال و برنامه مهاجرت استانی نیاز به آزمون زبان دارند. برای برنامه های اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت استانی و دیگر برنامه های نیروی کاری ماهر فدرال هم آزمون زبان مورد نیاز است. 
برای اینکه واجد شرایط برنامه نیروی کاری ماهر فدرال باشید باید نمره لازم را در آزمون زبان کسب کرده باشید. 
دولت کانادا براساس معیار زبان کانادایی CLB مهارت های زبانی شما را ارزیابی می کند. بعضی از برنامه های مهاجرتی به CLB 4 و بعضی دیگر به CLB 7 نیاز دارند. 
آزمونهای زبان برای دو سال اعتبار دارند. اگر می خواهید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید نباید بیشتر از دو سال از آزمون زبان شما گذشته باشد. اگر بیشتر از دو سال گذشته باشد باید دوباره در آزمون زبان شرکت کنید. 
 

آزمون های مورد تایید برای مهاجرت به کانادا

برای اینکه واجد شرایط برنامه های مهاجرتی کانادا باشید باید در آزمونهای زبان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا شرکت کرده باشید. آزمونهای زبان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا عبارتند از:
برای زبان انگلیسی:
-آزمون  CELPIP 
- آزمون آیلتس
اداره مهاجرت کانادا گفت، از اواخر سال 2023 آزمون زبان انگلیسی پیرسون هم به عنوان یکی از آزمونهای مورد تایید این اداره قرار می گیرد. 
برای زبان فرانسه:
-آزمون TEF  
- آزمون TCF 

 

آزمون CELPIP 

CELPIP شامل چهار بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. انجام این آزمون سه ساعت زمان می برد. هزینه آزمون 300 دلار است و بعد از 4 یا 5 روز نتیجه آزمون مشخص می شود. 

 

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس هم شامل چهار بخش شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. انجام این آزمون 2 دوساعت چهل و پنج دقیقه طول می کشد. بخش speaking را می توانید هفت روز قبل یا بعد از آزمون انجام دهید. 
اگر آزمون را با کامپیوتر انجام دهید در مدت 3 تا 5 روز نتیجه آزمون را دریافت می کنید. اگر به صورت کاغذی امتحان بدهید نتیجه 13 روز بعد مشخص می شود. 

 

آزمون TEF

این آزمون برای ارزیابی مهارت های زبان فرانسوی افرادی است که زبان فرانسه زبان مادری آنها نیست. این آزمون برای برنامه های مهاجرتی کبک استفاده می شود و برنامه نیروی کاری ماهر فدرال هم این آزمون را می پذیرد. 
برای موارد زیر باید مدرک آزمون TEF را داشته باشید:
  1.  مهاجرت به کانادا و دریافت شهروندی این کشور
  2.  مهاجرت به استان کبک
  3.  تحصیل در فرانسه
  4.  دریافت تابعیت فرانسه
  5.  تایید مهارت در زبان فرانسه برای کار
  6.  ثبت نام در دوره های تحصیلی خاص و تحصیل در خارج از کشور به عنوان یک دانشجوی خارجی

آزمون TEF سه بخش نوشتاری دارد: درک مطلب، نوشتاری، لغات و دستور زبان. این آزمون شامل دو بخش شفاهی است: درک مطلب و بخش شفاهی. با توجه به موقعیت شما، بعضی از بخش ها برای شما اختیاری است. هر بخش بین 15، 40 یا 60 دقیقه می تواند باشد. 
هزینه آزمون TEF با توجه به مکانی که در آن آزمون انجام می شود متفاوت است. 

 

آزمون TCF 

TCF برای ارزیابی مهارت های درک و بیان زبان فرانسه افرادی است که زبان فرانسه، زبان مادری آنها نیست استفاده می شود. این آزمون برای برنامه های مهاجرتی کبک استفاده می شود. 
TCF شامل سه بخش است: درک مطلب، بخش زبانی و شنیداری. بخش تکمیلی یا اختیاری شامل قسمت گفتاری به صورت مصاحبه و قسمت نوشتاری است. برای مهاجرت به کبک متقاضیان باید در قسمت های شنیداری و گفتاری آزمون شرکت کنند. شرکت در بخش های نوشتن و خواندن اجباری نیست اما یک امتیاز اضافی برای افراد است. بخش اجباری آزمون حدود یک ساعت و 30 دقیقه طول می کشد اما بخش اختیازی آن دو ساعت طول می کشد. مثل آزمون TEF هزینه این آزمون با توجه به مکانی که در آنجا آزمون انجام می شود متفاوت است. 
 

نحوه ثبت نام آزمون آیلتس

متقاضیان برای ثبت نام آیلتس به سایت ielts.sanjesh.org مراجعه کنند. حتما اطلاعات فردی طبق گذرنامه و شماره تلفن همراه خود را درج کنند. تمامی اطلاعات در سایت اصلی IDP IELTS درج خواهد شد. امکان شرکت در مراکز آزمون زیر می باشد:
  • عصر دین و دانش
  • آیلتس تهران
  • ایرسافام
 

 

قیمت آزمون آیلتس 1402

هزینه آزمون آیلتس در سال 2023 بین 210 تا 250 دلار می باشد. آزمون آیلتس IELTS در تمامی دنیا برای مهاجرت و تحصیل استفاده می شود.
قیمت آزمون کتبی برابر 89.900.000ریال و کامپیوتری برابر 84.900.000 ریال است که در سایت سازمان سنجش و اموزش کشور قابل پرداخت است.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن