استارتاپ ایرانی در کانادا

بازدیدکنندگان : 2561 نفر 1401/12/21
استارتاپ ایرانی در کانادا
استارتاپ ایرانی در کانادا
دولت کانادا شرایط ویزای توریستی برای ایرانیان را هفته پیش اعلام کرد(جزئیات در تلگرام ما) اما سوال مهم این است که من با تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا می توانم کارت اقامت PR را کسب کنم؟
برای پاسخ باید بدانید که دو عامل : سن و نمره زبان خیلی تاثیر گذار است. شما با سن بالای 40 و ایلتس کمتر از 7 شانس زیادی نخواهید داشت. زیرا برنامه های بعد از تبدیل ویزای توریستی به کار در کانادا نیاز به امتیاز بالایی دارند که سن و نمره زبان عامل مهمی در کسب آن امتیاز خواهد بود.

لذا تنها برنامه ای که در حال حاضر مستقیما به کارت اقامت دائم کانادا می رسد ، استارتاپ ویزا است که شرایط آن را در ادامه توضیح می دهیم و در انتها چند استارتاپ ایرانی موفق را مثال می زنیم.
 

ویزای استارتاپ کانادا چه شرایطی دارد؟

برنامه استارت آپ کانادا برای کارآفرینانی است که می خواهند در کانادا کسب و کاری را راه اندازی کنند. این کارآفرینان می خواهند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کرده و درآن زمینه کار و فعالیت کنند. 
صاحبان مشاغل و کارآفرینان می توانند از طریق برنامه استارت آپ اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و کسب و کار آنها در کانادا باید:
  1.  شغل ایجاد کند. 
  2.  قابل مقایسه در مقیاس جهانی باشد. 
  3.  در زمینه کاری یا صنعت خود خلاق و نوآور باشند.
طبق قانون مهاجرانی که از طریق این برنامه اقدام کرده اند اگر کسب و کار آنها در کانادا موفق نشود و شکست بخورد باز هم اقامت دائم کانادا آنها لغو نمی شود
استارت آپ کانادا

شرایط لازم ویزای استارتاپ کانادا

برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشید باید کسب و کار شما شرایط لازم را داشته باشد. شما باید حداقل ۱۰ درصد از حق رای در شرکت را داشته باشید و مجموع سهام اعضا شرکت حداقل باید ۵۰ درصد سهام کل باشد و همچنین حداکثر ۵ نفر می‌توانند برای راه‌اندازی یک بیزینس درخواست ویزا کنند که در پروژه های موسسه گنجی اعضا کمتر خواهند بود.
افرادی که چنین مالکیتی دارند باید:
  1.  اخذ لتر آف ساپورت یا نامه حمایتی از دولت کانادا 
  2.  مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسه سطح 5 
  3.  داشتن بودجه کافی برای اقامت و زندگی در کانادا 
  4.  همه بررسی و معاینات پزشکی را انجام داده باشید. 
  5.  دارا بودن تمکن مالی حداقل برای شروع استارتاپ ویزا کانادا

یک سازمان تعیین شده در کانادا باید از شما حمایت کند و شما را تحت حمایت مالی قرار دهد. سازمان تعیین شده (انکوباتور و انجل و ونچر) را دولت کانادا برای حمایت و سرمایه گذاری از استارت آپ ها تعیین کرده است. موسسه گنجی خدمات این بخش را برای شما انجام می دهد
شما باید از سازمان های تعیین شده یک نامه پشتیبانی دریافت کنید و باید این نامه را در پرونده اقامت دائم خود قرار دهید. سازمان تعیین شده باید نامه تعهد را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند که در این نامه حمایت و انتظارات از این سرمایه گذاری، مشخص شده. چندین سازمان می توانند به صورت همزمان از کسب و کار شما حمایت کنند، 
 

دارا بودن تمکن مالی استارتاپ کانادا

برای ورود به برنامه استارتاپ ویزا کانادا متقاضی نیاز به ارائه حداقل تمکن مالی(ملک و نقد شامل خود و همسر) مورد نیاز دولت کانادا می باشد که به نسبت هر فرد و تعداد اعضا خانواده متفاوت است. 
با توجه به رقابت زیاد در دریافت نامه حمایتی از سازمان های انکوباتور، انجل و ونچر، اگر این شرکت ها از کسب و کار شما حمایت کنند باید بودجه مالی کافی داشته باشید. 
موسسه گنجی همه بررسی ها و بازبینی ها را در مورد کسب و کار شما انجام می دهند تا مطمئن شوند که همه بررسی ها و پروتکل های لازم براساس برنامه استارت آپ رعایت شده است. 
 

آیلتس ویزای استارتاپ کانادا

برای اینکه واجد شرایط برنامه استارت آپ باشید باید در زبان انگلیسی یا فرانسه حداقل CLB 5 را داشته باشید. CLB یک سیستم کانادایی برای ارزیابی زبان در چهار مهارت گوش دادن، نوشتن، خواندن و صحبت کردن است. آزمون زبان انگلیسی از طریق IELTS یا CELPIP انجام می شود اما آزمون زبان فرانسه از طریق TEF یا TCF انجام می شود. 
 

گواهی سلامت برای مهاجرت 

کانادا قوانینی برای انجام معاینات پزشکی دارد که باید قبل از ورود به این کشور انجام شود. برای اثبات عدم سوء پیشینه باید سوپیشینه از پلیس داشته باشید. آزمایش مدیکال شما باید تایید شده باشد. 
متقاضیان برنامه استارت آپ می توانند برای ورود و شروع به کار در کانادا ویزای موقت دریافت کنند. این مجوز تنها به مدت یک سال دارای اعتبار خواهد بود و به شما امکان کار کردن در کانادا، مادامی که درخواست اقامت دائم شما در حال بررسی است را می‌دهد. 
 

استارتاپ های ایرانی در کانادا

حدود 400هزار ایرانی در کانادا اقامت دارند. کارآفرینان برتر ایرانی مقیم کانادا توانستند استارتاپ های خوبی را مانند نمونه های زیر راه اندازی کنند که موسسه گنجی بیزینس پلن های قوی در این رابطه ارائه می دهد:
  •  بازیافت فلزات مانند: کاتالیزور منبع اگزوز خودروها
  •  فیلم مانند: برنامه های سینما و تلوزیون و تاتر
  •  هوش مصنوعی مانند: خودروی بدون راننده تسلا
  •  ایمنی مانند: شرایط کار پیمانکاران جزء در فرودگاه ها
  •  روانشناسی مانند: مشکلات افسردگی بعد از کرونا
  •  نور مانند: مشکلات نورآبی در هالوژن برای بینایی انسان
  •  های تک مانند: تعمیرات گوشی های موبایل، تلوزیون
  •  صرفه جویی در انرژی مانند: درزبندی نادرست درهای ورودی ساختمان

در حال حاضر تنها برنامه ای که با ایلتس 5 به اقامت دائم کانادا می رسد، استارتاپ کانادا است و در موسسه گنجی بهترین استارتاپ های کانادا با بیزینس پلن قوی وجود دارد.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
مهدی1402/01/26
سلام
لطف میکنید شرایط و مبلغ طرح های ارستارتاپ و مدت ان را برای بنده ارسال نمایید
با تشکر
  • گنجی
  • 1402/01/28
مبلغ استارتاپ به نوع طرح و رشته اعضایی که درطرح قرار می گیرند بستگی دارد
رشته های مهندسی و پزشکی خوب اند بقیه خیر.
الهام1402/01/07
سلام وقتتون بخیر،من حدود ۵۰سال دارم،شرایط ویزای استارتاپ رو‌ندارم. هدفم اینه که prرو بگیرم که بچه هام رو بفرستم،یعنی هیچ شانسی برای ویزای توریستی ندارم؟
  • گنجی
  • 1402/01/10
برای امکانسنجی اخذ کارت اقامت دایم کانادا ما باید اطلاعات شغل، تحصیلات، سطح زبان و تمکن مالی و معدل فرزندانتان را بدانیم که واتس اپ کنید.
اصولا اگر بتوانید برای استارتاپ اقدام کنید (چون کارت اقامت می دهد) خیلی بهتر از ویزای موقت مانند کار و توریستی است.
هومان1402/01/05
سلام

سال نو مبارک.

شما ایده استارتاپ رو همکاری می کنید؟
هزینه حداقل چقدر هست؟
ایا شما خودتون میتونید توی تیم های چند نفره استارتاپ معرفی کنید؟
  • گنجی
  • 1402/01/10
مهمترین بخش در استارتاپ ویزا کانادا،طرح و ایده می باشد که ما خدمات خوبی در ان برای رشته های پزشکی و مهندسی داریم.
اگر در این زمینه رزومه خوب و فعال دارید و امکان کسب آیلتس جنرال 5 را طی چند ماه اینده دارید در واتس اپ زیر سایت ما یا تلفنی پیام بگذارید.
حدادیان1401/12/23
سلام وقت بخیر
میشه لطفا کل پروسه از نظر هزینه و زمان رو بفرمایید؟
  • گنجی
  • 1401/12/25
بستگی به طرح استارتاپ دارد
با دفتر تهران تماس بگیرید شرایط و هزینه ها را توضیح دهیم
کامبیز1401/12/22
سلام
همسر من در حال حاضر در کانادا هستن با ویزای ورک پرمیت و دوره کالح یکساله هم در کانادا گذرانده، با توجه به سن ایشان ٥٢ سال و مدرک تحصیلی فوق لیسانس و زیان ایلیس ٦ و اقامت یکی از بستگان درجه یک به صورت سیتی زن در کانادا أیا امکان دریافت PR وجود دارد ، در غیر این صورت از طریق یرنامه استارت اپ چطور؟ایشون دوره بیدینس در کالجBCIT را گذرانده . با سپاس
  • گنجی
  • 1401/12/23

به سن ایشان توجه کنید!!

برای استارتاپ شانس دارند

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن