آزمون pte در ایران

بازدیدکنندگان : 2326 نفر 1401/11/20
آزمون pte در ایران
آزمون pte در ایران
خوشبختانه دولت کانادا آزمون انگلیسی پیرسون PTE را برای مهاجرت به کانادا تایید کرد و مهاجران برای مهاجرت به کانادا می توانند نتایج یکی از آزمون های زبان انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا شامل آیلتس، سلپیپ و پیرسون را ارسال کنند. 
 

آزمون PTE چیست؟

پیرسون سازمان آموزشی مستقر در لندن انگلستان می باشد که آزمون PTE را بصورت جنرال و آکادمیک برای متقاضیانی که قصد تحصیل و اقامت در کانادا، استرالیا، انگلیس، آمریکا و نیوزلند را دارند، ارائه می دهد.
آزمون PTE همانند آیلتس 4بخشSpeaking ،Listening ،Reading ،Writing  را دارد.

 

آزمون ماک pte

آزمون ماک pte را بعضی موسسات برگزار می کنند که شبیه آزمون اصلی و قیمت آن ارزی می باشد. اما آزمون زبان انگلیسی پیرسون در ایران نمایندگی برگزاری ندارد و ضمن ثبت نام آزمون pte  باید به ترکیه و امارات جهت انجام امتحان مراجعه کنید.
بعد از اینکه اداره مهاجرت کانادا آزمون زبان انگلیسی پیرسون را برای مهاجرت به کانادا تایید کرد، مهاجران می توانند از اواخر سال 2023 نتیجه این آزمون را در پرونده خود ارسال کنند. 
 

هزینه آزمون pte

آزمون پیرسون مثل آزمونهای آیلتس و سلپیپ برای نشان دادن مهارت زبان مهاجران ایجاد شده است. در حال حاضر دو آزمون TEF و TCF برای زبان فرانسه برای مهاجران وجود دارد.
اداره مهاجرت کانادا هیچ کدام از این آزمون ها را در اولویت قرار نداده است، و این آزمون ها به یک اندازه ارزش و اهمیت دارند و شما می توانید هر آزمونی که برای شما راحت تر است را انتخاب کنید. نتیجه این آزمونها 2 سال اعتبار دارد. آزمون PTE دو سال اعتبار دارد و هزینه آن در ترکیه 1850لیر و در امارات 880درهم و در کانادا 150دلار می باشد.
 

منابع آزمون pte

نحوه محاسبه نمرات در آزمون پی تی ای با آیلتس متفاوت است و هر بخش دارای بخش های کوچکتری است مثلا در بخش Speaking شما باید یک متن را از روی کاغذ بخوانید یا به سخنرانی گوش کنید و در مورد آن صحبت کنید.
اگر نتیجه آزمون دلخواه بدست نیاوردید می توانید دوباره در آزمون شرکت کنید. شما باید بدانید که این آزمونها برای ارزیابی مهارت زبان شما است و اگر توانایی کافی در زبان انگلیسی یا فرانسه دارید باز هم باید در این آزمونها شرکت کنید.
کتاب های PTE practice tests plus  و   The official guide to PTE academic و   PTE academic test builder منابع خوبی هستند.
 

آزمون پی تی ای در ایران

آزمون پی تی ای در ایران برگزار نمی شود و برای بیشتر برنامه های نیروی متخصص کانادا، مهاجران باید تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند. با توجه به برنامه مهاجرتی که از طریق آن اقدام می کنید امتیاز مورد نیاز شما فرق می کند. 
نمره PTE آکادمیک از 10 تا 90 و PTE جنرال از 1 تا 5 می باشد.
بیشتر برنامه های مهاجرتی براساس سیستم امتیاز بندی به مهاجران امتیاز می دهند. به مهاجران براساس عواملی مثل سن، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت در زبان امتیاز داده می شود. با توجه به پروفایل مشخصات شما، نمره آزمون زبان مورد نیاز شما شاید با حداقل نمره تعیین شده فرق داشته باشد. 
آزمون pte یا آیلتس

معیار زبان کانادایی CLB 

این که شما در کدام یک از این آزمونها شرکت می کنید مهم نیست نتیجه آزمون زبان شما براساس معیار سنجش سطح زبان CLB در کانادا ارزیابی و سنجیده می شود. معیار زبان کانادایی CLB از نمره 4 ضعیف تا نمره 10 عالی است. نمره زبان مورد نیاز در برنامه های مهاجرتی براساس معیار زبان کانادایی CLB ارزیابی می شود. 

مثلا برای یک برنامه مهاجرتی CLB 4 مورد نیاز است، یعنی حداقل نمره زبان شما باید CLB 4 باشد. اگر در هر یک از چهار مهارت زبان نمره کمتری بگیرید شما نمی توانید حداقل نمره مورد نیاز را کسب کنید. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
پوراندخت1402/09/25
سلام وقتتون بخیر
میخواستم بدون برای برنامه های اسکیل ورکر ایا pte مورد قبول هست یا خیر؟
  • گنجی
  • 1402/09/28
از ابتدای سال 2024.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن