سهمیه استارتاپ ویزا کانادا

بازدیدکنندگان : 737 نفر 1403/02/10
سهمیه استارتاپ ویزا کانادا
تغییرات در برنامه‌ استارتاپ ویزای کانادا  و برنامه خوداشتغالی فدرال برای کمک به کاهش پرونده های انباشت شده و کاهش زمان بررسی پرونده ها آغاز شد!

 

تغییرات برنامه استارتاپ ویزا کانادا

طبق خبر که هم اکنون برای موسسه مهاجرتی گنجی ارسال شد، اداره مهاجرت کانادا به نقل از مارک میلر، وزیر مهاجرت این کشور اعلام کرد در جهت کاهش زمان بررسی پرونده ها و همچنین کاهش حجم پرونده های انباشت شده، تغییراتی را در دو برنامه استارتاپ ویزا کانادا و همچنین خود اشتغالی فدرال از تاریخ فردا، یعنی 30 آوریل 2024 برابر 11اردیبهشت 1403 اعمال خواهد کرد.
تغییرات اعمال شده در برنامه استارتاپ ویزا:
  • اعمال محدودیت سقف صدور 10 نامه حمایتی(LOS) در سال برای هر یک از سازمان های متصدی صدور نامه حمایتی (انکوباتور، انجل و یا ونچر)
  • تسریع در بررسی پرونده های کارآفرینان برتر که توسط سرمایه دولت کانادا یا CTN حمایت می گردند

 

توقف برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا

علاوه بر این، وزیر مهاجرت کانادا از تاریخ فردا، 30 آوریل 2024،  توقف کامل دریافت پرونده در برنامه افراد خوداشتغالی فدرال را به منظور تمرکز بر بررسی  پرونده های بسیار زیاد موجود اعلام کرد. برنامه افراد خوداشتغالی فدرال مسیری را برای اقامت دائم برای افراد دارای تجربه قابل توجه و در سطح جهانی در هنر، فرهنگ، تفریح یا ورزش و... ارایه می کرد. با توجه به تعداد بالای درخواست های ارسال شده برای این برنامه، زمان رسیدگی به پرونده ها در این برنامه به بیش از 4 سال افزایش یافته بود. با اعمال این توقف موقت، اداره مهاجرت فرصت خواهد داشت تا پرونده های موجود را بررسی کرده و همچنین به تجدید نظر و بهبود این برنامه بپردازد.
با اعمال محدودیت در پذیرش پرونده ها تا پایان سال ۲۰۲۶ و از طریق افزایش برنامه‌ریزی‌شده در پذیرش برای برنامه های کسب‌وکار فدرال، همانطور که در برنامه ظرفیت چندساله ۲۰۲۴-۲۰۲۶ ارائه شده است، اداره مهاجرت کانادا قادر خواهد بود تا زمان انتظار را برای متقاضیان برنامه ویزای استارت‌آپ و برنامه خوداشتغالی به طور قابل‌توجهی کاهش دهد. این امر به نوبه خود به کانادا کمک می‌کند تا از ورود افراد با استعداد، نوآور و کارآفرین که برای ادامه رشد و شکوفایی اقتصاد این کشور ضروری هستند، استقبال کند.

در حال حاضر تعداد 26 ونچر و 6 انجل و 50 انکوباتور فعال داریم که در سال می توانند 820 تاییدیه صادر نمایند.
استارتاپ کانادا

شرایط جدید ویزای استارتاپ کانادا

برای بررسی و تحلیل این خبر باید منتظر بازخورد های بیشتر از سمت کلیه طرف های درگیر در برنامه استارتاپ ویزا باشیم، اما آنچه مشخص هست، برنامه استارتاپ ویزای کانادا هم به مانند دیگر برنامه های کانادا مثل (برنامه سرمایه گذاری کبک در دوره های قبلی) دچار سهمیه بندی خواهد شد و این مساله ای بود که با توجه به حجم بسیار بالای درخواست ها قابل پیش بینی می نمود.
چیزی که از این پس در برنامه استارتاپ ویزای کانادا شاهد آن خواهیم بود، رقابتی شدن این برنامه با شدت بسیار بالایی خواهد بود و تنها طرح ها و پروژه هایی شانس دریافت نامه حمایتی(LOS) را خواهند داشت که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند و با استاندارد های روز دنیا در سطح جهانی قابل رقابت باشند. این موضوع اهمیت مجموعه استارتاپی که پرونده خود را به آنها می سپارید چندین برابر افزایش می دهد. 
موسسه مهاجرتی گنجی با توجه به تجربه موفق سالهای اخیر در برنامه استارتاپ و اطلاعات و بازخوردهایی متنوعی که در این برنامه در طول این سالها و به تجربه به دست آوردیم، با تمام قدرت در این مسیر پر چالش در کنار موکلین عزیز خواهیم بود و به آنها کمک خواهیم کرد که در این شرایط رقابتی بتوانند به هدف خود دست یابند.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
ایرج1403/02/11
سلام آیا این تغییرات شامل کسانی که los شون صادر شده و فقط هنوز در اداره مهاجرت سابمیت نکردن هم میشه؟
  • گنجی
  • 1403/02/11
نامه حمایتی شما کی صادر شده ؟ ایا از انکوباتور بوده یا انجل یا ونچر؟

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن