اقامت کانادا از طریق تحصیل

بازدیدکنندگان : 960 نفر 1401/12/24
اقامت کانادا از طریق تحصیل
اقامت کانادا از طریق تحصیل
چگونه می توانید اقامت دائم کانادا را فقط با تحصیل در این کشور بدست آورید؟

اداره مهاجرت کانادا برای تسریع و آسان تر شدن مراحل مهاجرتی دانشجویان برای اقامت دائم کانادا اقداماتی را در نظر گرفته زیرا تا چندی قبل دانشجویان باید مراحل طولانی و چند مرحله ای را طی می کردند.
 

آماراقامت بعد از تحصیل دانشجویان خارجی در کانادا

طبق تجربه آقای گنجی، وکیل مهاجرت، در اکثر موارد تحصیل دانشجویان خارجی در کانادا باعث نمی شود که آنها واجد شرایط برنامه های مهاجرتی برای اقامت دائم کانادا شوند. 
دانشجویانی که از سالهای 2019 تا 2020 اقامت دائم کانادا را دریافت کردند فقط دوازده درصد بدون نیاز به ورک پرمیت و حدود نه درصد بعد از تکمیل دو یا سه دوره تحصیلی توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. حدود 88 درصد افراد برای دریافت اقامت دائم کانادا باید تحصیلات ترکیبی و 60 درصد باید ورک پرمیت داشته باشند. 
یک آمار جالب و کنجکاوکننده به شما بگوییم؛ فقط تعداد کمی از دانشجویانی که بعد از پایان تحصیلات برای اقامت اقدام می کنند می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند! یعنی با تحصیل در کانادا مستقیما به اقامت دائم نمی رسید. در سال 2010 حدود 80 درصد از دانشجویان با مدرک کالج و 70 درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد ورک پرمیت دریافت داشتند، اما حدود 60 درصد از این دانشجویان اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. در سال 2016 کمتر از 20 درصد از دانشجویان با مدرک کالج، اقامت دائم کانادا را دریافت کردند اما حدود 80 درصد از این دانشجویان ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی داشتند یعنی بین 30 تا 70 درصد از دانشجویان کارشناسی ارشد این نوع ورک پرمیت را دریافت کردند.  
 

مثال مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج و دانشگاه

یک نمونه برای شما مثال می زنیم؛ طبق تجربه موسسه گنجی، دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند باید تجربه کاری بعد از فارغ التحصیلی داشته باشند پس دانشجویان قبل از اقدام برای اقامت دائم کانادا باید ورک پرمیت دریافت کنند. یعنی شما باید ابتدا ارشد را در دانشگاه کونکوردیا در شهر مونترال طی 2 سال بخوانید، سپس با ورک پرمیت دوساله ای که دریافت می کنید حداقل 1 سال تمام وقت کار کنید، بعد با کسب مدرک زبان آیلتس 6.5 برای اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری اقدام کنید.

البته یک استثنا اینجا وجود دارد، برنامه های مهاجرت استانی یکی از محبوب ترین برنامه ها در بین دانشجویان است و حدود 34 درصد از دانشجویان از طریق همین برنامه اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. اما استانهایی که برنامه مهاجرت استانی دارند فقط افرادی که مهارت و یا ارتباطات خاصی با استان دارند را انتخاب می کنند و به همین علت تعداد کمی از دانشجویان واجد شرایط این برنامه های مهاجرتی می شوند. 

موضوع مهم دیگر اینکه دانشجویان خارجی که مدرک دانشگاهی ندارند برای دریافت اقامت دائم کانادا با مشکل روبه رو می شوند.
دانشجویان خارجی که مدرک تحصیلی اکادمیک ندارند واجد شرایط مهاجرت نیستند مگر اینکه تجربه کاری در یک شغل مورد تقاضا یا ارتباط خانوادگی و استانی قوی داشته باشند. 
طبق تحقیقات یک سازمان کانادایی، که بر روی دانشجویان در سالهای2010 – 2014  انجام شد، دانشجویانی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی داشتند بیشتر از دانشجویانی که ورک پرمیت های دیگری داشتند اقامت دائم کانادا را دریافت کردند اما شرایط دریافت ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی در دوره های مختلف تحصیلی متفاوت است و همین موضوع باعث می شود که دانشجویان واجد شرایط اقامت دائم کانادا نباشند. 
تحقیقات آماری نشان می دهد فاصله زیادی بین قصد دانشجویان برای اقامت در کانادا و فرصت آنها برای مهاجرت وجود دارد یعنی افرادی که برای کالج ثبت نام کرده اند و افرادی که قصد اقامت در کانادا را دارند. 

از سالهای 2010 تا 2016 دانشجویان خارجی با مدارک دانشگاهی زیر توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند:

  • _ مدرک کالج حدود 40 درصد از دانشجویان
  • _ مدرک لیسانس بین 15 تا 20 درصد از دانشجویان
  • _ رشته های فنی و حرفه ای و زبان کمتر از 15 درصد از دانشجویان
  • _ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر کمتر از 50 درصد دانشجویان

تحقیقات نشان می دهد که تحصیلات دانشگاهی باعث واجد شرایط شدن دانشجویان برای اقامت دائم کانادا نمی شود و آنها باید ورک پرمیت های موقتی را دریافت کنند. 

 

مهاجرت به کانادا از طریق بورسیه تحصیلی

اینکه دانشجویان خارجی در کانادا باید چند ورک پرمیت دریافت کنند تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا شوند یک مشکل بزرگ و استرس زا است زیرا این مراحل باعث می شود که مراحل دریافت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بسیار سخت و مشکل شود. 
دولت فدرال کانادا برنامه مهاجرت اقتصادی مشخصی برای دانشجویان خارجی ندارد و فقط چند برنامه مهاجرت استانی برای آنها وجود دارد و دولت فدرال کانادا و دولت های استانی باید این مشکل را به سرعت حل و فصل کنند. 
اگر هم به فکر مهاجرت به کانادا از طریق بورسیه تحصیلی می باشید خبر را بخوانید.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن