برنامه خود اشتغالی کانادا ویژه هنرمندان و ورزشکاران

بازدیدکنندگان : 773 نفر 1401/12/17
برنامه خود اشتغالی کانادا ویژه هنرمندان و ورزشکاران
برنامه خود اشتغالی کانادا ویژه هنرمندان و ورزشکاران
چرا مدت زمان بررسی پرونده های مهاجرتی هنرمندان و ورزشکاران طولانی شده؟

تا سال 2015 حدود 8.000 پرونده در اداره مهاجرت کانادا وجود داشته است و فقط 1.000 پرونده تایید شده است که این باعث افزایش پرونده های معوق است . برای بررسی پرونده  ابتدا پرونده به اداره مهاجرت در کانادا ارسال می شود. پس از بررسی و تائید اولیه فایل نامبر صادر می شود و پرونده به دفتر ویزای مربوطه ارجاع می شود. برای تصمیم گیری روی پرونده اگر نیاز به مصاحبه باشد، متقاضی به مصاحبه دعوت خواهد شد. 
افسران پرونده های مهاجرتی کانادا گزارش دادند که به علت تعداد بالای پرونده های و طولانی شدن زمان بررسی این پرونده ها، احتمالا در سال آینده روند پذیرش مورد بررسی قرار می گیرند. 
کانادا برنامه مهاجرتی برای هنرمندان و ورزشکاران خود اشتغال دارد که متفاوت از دیگر برنامه های مهاجرتی است. یکی از وکلای مهاجرت که بیشتر از صد پرونده مهاجرتی دارد گفت، بعد از انتقال پرونده ها از ترکیه به لهستان، بیشتر این پرونده ها رد شدند. در حال حاضر به علت تعداد زیاد پرونده های خود اشتغالی که به ویزا آفیس ورشو منتقل شدند و بیشتر این پرونده ها هم به همین علت رد شدند. اما  پرونده های مشابه و حتی ضعیف تر پیش از انتقال به ورشو با دقت بیشتری بررسی می شدند و همزمان پرونده های ملیتهای دیگر که در آفیسهای دیگر بررسی شدند به سرعت مورد بررسی قرار گرفتند.
 

برنامه مهاجرت خود اشتغالی کانادا

براساس تعریف اداره مهاجرت کانادا خوداشتغال، فردی است که بر اساس تجربه کاری مرتبط به صورت مستقل و برای خود به کانادا وارد می‌شود و قادر است به صورت خوداشتغال در زمینه هایی که اداره مهاجرت کانادا مشخص کرده است، مشغول به کار شود. اداره مهاجرت کانادا برای تعداد بسیار زیادی از پرونده‌های مهاجرت از روش خوداشتغالی فدرال کانادا نامه به روزرسانی یا آپدیت ارسال نمود و و این امکان را به وجود آورد که متقاضی با به روزرسانی پرونده خود، شانس مضاعفی برای قبولی در این مسیر داشته باشد.
یکی از این وکلای مهاجرتی گفت، زمانی که محل سفارت تغییر کرد موفقیت پرونده های مهاجرتی بسیار کم شد. 
زمانی که پرونده ها در خارج از آنکارا بررسی می شدند تعدادی از این پرونده ها تایید می شدند. در سال 2018 پرونده به سفارت ورشو منتقل شدند و اداره مهاجرت کانادا به علت تاخیر در بررسی پرونده ها و تعداد بالای آنها، به دنبال رد بیشتر این پرونده ها بود. 
وکلای مهاجرتی می گویند که زمان مشخصی برای بررسی پرونده های مهاجرتی وجود ندارد و این باعث سردرگمی مهاجران می شود و با مهاجرانی که پرونده آنها رد شده بود به صورت کاملا ناعادلانه رفتار شد. 
 

زمان بررسی ویزای خود اشتغالی کانادا

هیچ استاندارد مشخصی برای بررسی پرونده مهاجرت از روش خوداشتغالی فدرال کانادا وجود ندارد و به میل و اختیار افسران مهاجرتی این زمان استاندارد تغییر می کند. پیچیدگی های خاص در مورد ارائه مدارک لازم برای کسب نظر مثبت افیسر اداره مهاجرت کانادا یکی از معایب این برنامه است ولی در برنامه های مهاجرتی دیگر شرایط پذیرش پرونده و معیارهای تصمیم گیری افسر پرونده کاملا مشخص و واضح است. 
براساس ATIP اسناد و مدارکی محرمانه ای که یکی از وکلای مهاجرتی در مورد پرونده های در حال بررسی بدست آورده است ادعای این وکیل در مورد اینکه مهاجران اطلاع درستی از زمان بررسی پرونده ها ندارند را تایید می کند. دسترسی به اطلاعات مربوط به حریم خصوصی (ATIP روشی برای بدست آوردن اطلاعات از دولت کانادا در مورد درخواست های ویزای در حال انجام یا درخواست های قبلی ارائه شده توسط متقاضی است. )
نداشتن اطلاع کافی در مورد نحوه تایید و بررسی پرونده های مهاجرتی باعث می شود که هر نوع متقاضی که حتی شرایط لازم برای برنامه های مهاجرتی را ندارد برای این برنامه ها اقدام کند. 
این اداره با گروههایی از مهاجران در نقاط مختلف دنیا تماس گرفت و همه این مهاجران گفتند که این مراحل گیج کننده است. این برنامه مهاجرتی برای ورزشکاران و هنرمندانی است که در مسابقات بین المللی شرکت کرده اند اما مهاجران این برنامه فقط تجربه محلی در یک ورزش را دارند. برای استفاده از برنامه مهاجرت از روش خوداشتغالی فدرال کانادا شما بایستی دارای سوابق چشمگیر و رتبه‌های عالی در سطح بالا باشید، مثلاً مدال قهرمانی ملی و بین المللی برای متقاضیان ورزشی الزامی می‌باشد، یا هنرمند موفق یا مدیر مزرعه کشاورزی که سوابق موفقیت آمیزی داشته است باید بتوانند در سطح ملی و بین المللی موفقیت های چشمگیری داشته باشند.
براساس اطلاعات محرمانه و خصوصیATIP  تا سال 2015 حدود 8.000 پرونده معوق وجود داشت و فقط 1000 ویزا صادر می شد که این موضوع باعث تاخیر و عقب افتادن در مراحل بررسی پرونده ها تا سال 2023 شد. 
 

مهاجرت خوداشتغالی کانادا

براساس گزارشات بررسی پرونده های مهاجرت از روش خوداشتغالی فدرال کانادا بسیار طولانی تر از هر برنامه مهاجرت اقتصادی است. مدت ‌زمان بررسی به صحت درخواست، خط ‌مشی اداره مهاجرت کانادا  و اداره‌ی ویزا، کامل بودن مدارک موردنیاز، مشکلات احتمالی و غیره بستگی دارد.
تا سال پیش دولت کانادا به متقاضیان می گفت که تایید و بررسی پرونده های مهاجرتی حدود 41 ماه طول می کشد. 
اداره مهاجرت کانادا برای نظر سنجی در مورد این برنامه با سفارتخانه ها و کنسولگری ها در همه جهان تماس گرفت و همه آنها گفتند که زمان استانداری برای رسیدگی پرونده ها وجود ندارد. 
آنها گفتند که در بیشتر اوقات باید مدارک بیشتر ارائه دهند یا مصاحبه انجام بدهند. یکی از سفارتخانه ها گفت که فقط وکلای مهاجرت پرونده های کامل می فرستند و افراد بدون وکیل نقص مدارک دارند. 
مثلا سفارت خانه ورشو در ماه مارس 2018 پرونده ای را دریافت کرد و بعد از 30 روز پرونده را ریجکت کرد و بدون اینکه از متقاضی مهاجرت از روش خوداشتغالی فدرال کانادا خواسته شود مدارک بیشتری ارائه دهند یا مصاحبه انجام دهند پرونده ها را رد کردند. جالب است بدانید که پرونده های 400 تا 700 صفحه ای در مدت چند دقیقه بررسی می شوند. 
از سوی دیگر افسران پرونده ورشو کانادا گفتند که برای این پرونده ها نیازی نیست مصاحبه انجام شود و افسران مهاجرتی با دقت پرونده ها را بررسی می کنند. 
 
اوگفت دولت از برنامه خود اشتغالی برای مهاجران کانادایی متقاضی زیادی را نمی پذیرد و فعلا نمی خواهد تغییری در این برنامه ایجاد کند. 
 

زمان مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

آقای گنجی وکیل مهاجرت می گوید، ما نمی توانیم در مورد سیاست های آینده کانادا در مورد مهاجرت از روش خوداشتغالی فدرال کانادا نظری بدهیم زمانی که تصمیماتی برای اصلاح گرفته می شود این تصمیمات به صورت عمومی اعلام می شود. اداره مهاجرت کانادا در حال بررسی پرونده های برنامه خود اشتغالی است و به دنبال کاهش زمان بررسی پرونده ها و کاهش تعداد پرونده های معوق است اما زمان آن فعلا مشخص نیست.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن