قانون work permit کانادا

بازدیدکنندگان : 390 نفر 1403/02/22
قانون work permit کانادا
قانون work permit کانادا

تغییرات جدید در ارزیابی تاثیر بازار کاری کانادا در سال 2024
در حال حاضر فرصت های شغلی در کانادا کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری در حال افزایش است. نرخ بیکاری در ماه مارس 6.1 درصد بود که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش پیدا کرد. 

 

کار از طریق مجوز LMIA در کانادا

کانادا در برنامه نیروی کاری خارجی موقت تغییرات جدیدی ایجاد کرده تا کارفرمایان کانادایی بعد از دریافت ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت LMIA، بتوانند نیروهای کاری خارجی را با ورک پرمیت استخدام کنند. 
ارزیابی تاثیر بازار کار Labor Market Impact Assessment یا LMIA توسط اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا ESDC و به درخواست کارفرما برای استخدام نیروی کاری خارجی صادر می شود. 
ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت یعنی کارفرما می تواند نیروی کاری خارجی را استخدام کند زیرا نیروی کاری کانادایی مناسب برای استخدام در شغل مورد نظر در کانادا وجود ندارد. 

 

دریافت مدرک LMIA برای اخذ مجوز کار موقت کانادا و جاب آفر تمدید نمی شود

اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا برای پر کردن موقعیت های شغلی خالی و به علت کمبود بی سابقه نیروی کاری بعد از شیوع کرونا، تغییراتی را در برنامه نیروی کاری موقت خارجی ایجاد کرده است. 
دولت کانادا برنامه نیروی کاری موقت خارجی را با توجه به تغییرات شرایط بازار کار و کاهش فرصت های شغلی ایجاد کرد و این برنامه تازمانی که نیروی کاری کانادایی مناسب برای پر کردن موقعیت های شغلی وجود نداشته باشد استفاده می شود. 
در تاریخ یک آوریل 2024 وزیر اشتغال آقای رندی بویسونو اعلام کرد بعضی از اقداماتی که به عنوان راه حل های برنامه نیروی کاری خارجی موقت در سال 2022 معرفی شد تمدید نخواهد شد و در بهار امسال زودتر از زمان مقرر به پایان می رسد. 

 

تغییرات جدید ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا (LMIA)

از تاریخ یک می 2024 تغییرات زیر اعمال می شود:
  • برای تضمین نیازهای دقیق بازار کار، ارزیابی های تاثیر بازار کار به جای دوازده ماه قبل، شش ماه اعتبار خواهد داشت. 
  • توجه به این نکته مهم است بدانید که شاید آن را با اعتبار ورک پرمیت اشتباه بگیرند اما این در واقع اعتبار ارزیابی تاثیر بازار کار است. مدت زمانی که در آن کارفرما باید یک کارگر خارجی را استخدام کند و برای ورک پرمیت درخواست دهد. 
  • به جز بخش ساخت و ساز و پزشکی، همه صنایع فهرست شده در نیروی کاری 2022 Workforce Solutions Road Map باید درصد کل نیروی کاری خود از 30 درصد به 20 درصد کاهش دهند. 
  • قبل از درخواست برای ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA، کارفرمایان باید همه گزینه ها را بررسی کنند از جمله استخدام پناه ندگانی که ورک پرمیت معتبر در کانادا دارند. 
  • قبل از این تغییرات، کارفرمایان باید ثابت می کردند که تلاش های زیادی برای استخدام شهروندان کانادایی یا افراد مقیم انجام داده اند اما در حال حاضر باید متقاضیان پناه ندگی را هم برای ورک پرمیت و ارزیابی تاثیر بازار در نظر بگیرند. 

 

برنامه مصوب مشاغل در سال 2022 Workforce Solutions Road Map

برنامه مصوب مشاغل در سال 2022 حدود هفت صنعت را تحت پوشش قرار داد:
  1. تولید مواد غذایی NAICS 311
  2. تولید محصولات چوبی NAICS 321
  3. تولید مبلمان و محصولات مرتبط NAICS 337
  4. هتل NAICS 72
  5. ساخت و ساز NAICS 23
  6. بیمارستانها NAICS 622
  7.  پرستاری و درمانگاه ها NAICS 623

 

 برنامه نیروی کاری خارجی موقت TFWP چیست؟

از طریق این برنامه، کارفرمایان کانادایی می توانند زمانی که نیروی کاری کانادایی مناسب وجود ندارد برای پر کردن موقعیت های شغلی، نیروی کاری خارجی موقت را استخدام کنند. 

 

چند فرصت شغلی در کانادا وجود دارد؟

در ژانویه 2024 حدود 632 هزار و 100 موقعیت شغلی خالی در همه بخش ها وجود داشت که نسبت به 938 هزار 600 شغلی که در سه ماهه دوم سال 2022 ثبت شده بود کاهش زیادی داشته است. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان کدام روش برای کسب اقامت دائم pr بهتر است؟

  • اکسپرس اینتری
  • استارتاپ ویزا کانادا
  • جاب آفر
  • برنامه استانهای کم جمعیت
شرکت کنندگان : تن